Oh jee, dat klinkt niet goed. Hopelijk blijft het bij snotteren.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:05 schreef llamalama het volgende:
Ontzettend erg aan het snotteren hier, dus ik blijf voorlopig binnen - alleen niet in staat om heel veel denkwerk te doen.
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:24 schreef Beerrend het volgende:
[..]Het ligt er toch helemaal aan hoe we het bekijken. Of we maken het te moeilijk, terwijl de AIVD het ons makkelijk heeft gemaakt. Of we denken te makkelijk, terwijl de AIVD het ons moeilijk heeft gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, dat gebeurde vorig jaar ook pas ergens de laatste paar dagen.
Goed om te horen! Niets is zo frustrerend als lang tegen een onopgeloste puzzel aankijken...quote:Op maandag 10 januari 2022 11:32 schreef MScript het volgende:
Oef. Na wat hulp bij 21a was net zo ineens 21b in de pocket (nou ja, voor 90% zeker. Alleen nog een Zuid-Amerikaanse inconsistentie)
Iig, I'm back in the game(-ish)
Ik krijg flashbacks naar vraag 15quote:Op maandag 10 januari 2022 21:04 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Het ligt er toch helemaal aan hoe we het bekijken. Of we maken het te moeilijk, terwijl de AIVD het ons makkelijk heeft gemaakt. Of we denken te makkelijk, terwijl de AIVD het ons moeilijk heeft gemaakt.
Daar had ik de officiële oplossing "gegokt", zeker wetend dat ik nog wat gemist had.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:01 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ik krijg flashbacks naar vraag 15
Dat is óók een manier om snel de puzzel klaar te krijgenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Daar had ik de officiële oplossing "gegokt", zeker wetend dat ik nog wat gemist had.
Respect dat je dat goed "gegokt" had.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Daar had ik de officiële oplossing "gegokt", zeker wetend dat ik nog wat gemist had.
Het lijkt me dat iedereen die hem goed had, het had "gegokt", aangezien #E3B2D1 niet echt roze is, dus een roze dag invullen is flauwekul van een READONLIJ-achtige orde. Maar goed, zulke vragen zitten er ook tussen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:06 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Respect dat je dat goed "gegokt" had.
Ah, ik dacht dat je gewoon het volledig gegokt had, zonder die #quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:23 schreef thabit het volgende:
[..]
Het lijkt me dat iedereen die hem goed had, het had "gegokt", aangezien #E3B2D1 niet echt roze is, dus een roze dag invullen is flauwekul van een READONLIJ-achtige orde. Maar goed, zulke vragen zitten er ook tussen.
Ja, onze eerste gedachte was juist #roze wat dan zou verwijzen naar een of ander roze evenement wat niet doorging, maar daarmee vond je zoveel dingen die niet echt pasten, dat wij heel veel andere interpretaties hadden geprobeerd en uiteindelijk maar iets anders hebben gegokt. In de uitwerkingen bleek ook wel dat dat antwoord niet bepaald overduidelijk was. Een frustrerende opgave was dat. Dat hebben we in ieder geval minder dit jaar.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:23 schreef thabit het volgende:
[..]
Het lijkt me dat iedereen die hem goed had, het had "gegokt", aangezien #E3B2D1 niet echt roze is, dus een roze dag invullen is flauwekul van een READONLIJ-achtige orde. Maar goed, zulke vragen zitten er ook tussen.
Dan zou ik in de Belgische absoluut eens kijken naar 14; en gezien je voorkeuren wellicht 2, 13, 7 en de Estafette (19d-f)quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:50 schreef billiebob123 het volgende:
Zo, ik ben er (al even) klaar mee! Met een enkele hulplijn tot pak 'm beet 50 punten gekomen. Een stuk beter dan de vorige paar jaar, dus ik ben tevreden. Ik ga geen tijd stoppen in een inzending, ik zie bij de uitwerkingen wel op welke fictieve plek ik gekomen zou zijn
De Dr. Denker is ook in de pocket, dus nu maar eens naar die puzzel van Achmea kijken..
Als iemand nog een (serieuze) tip heeft voor een leuke opgave in de Belgische editie, dan hou ik me van harte aanbevolen. En met leuk bedoel ik nu: redelijk duidelijk wat je moet doen, maar wel wat gepuzzel. Zoals de dobbelstenen en zeeslag
Hulplijnen? Kan dat?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:50 schreef billiebob123 het volgende:
..... Met een enkele hulplijn ....
Graag. Ik wilde er vanavond weer naar gaan kijken voor het eerst.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:39 schreef bakkertje7 het volgende:
[..]
Hulplijnen? Kan dat?
Mmm, zijn er nog mensen die graag een PM krijgen?
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:54 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Graag. Ik wilde er vanavond weer naar gaan kijken voor het eerst.
Zit al tijden vast met opgelost: 1,2,12,13ag, 16, 18, 24a (vastgelopen op b)
Welke vraag is nog leuk puzzelend op te lossen met een kleine hint?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik ook wel naar benieuwd. Ik heb er één antwoord uit kunnen halen, maar staar me al een dikke week blind op deel twee.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:15 schreef MrNugget het volgende:
Iemand een goede hint op the snakepit?
Ik heb een vriend die ik standaard inschakel voor de schaakzetten. Dat kan ik gewoon niet. En een paar 'sparringpartners' hier op het forumquote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:39 schreef bakkertje7 het volgende:
[..]
Hulplijnen? Kan dat?
Mmm, zijn er nog mensen die graag een PM krijgen?
Ik kreeg een ingeving toen ik op de bank lag te dommelen. En toen ik hem eenmaal had, gooide ik mijn beide handen in de lUcht van blijdschap!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:15 schreef MrNugget het volgende:
Iemand een goede hint op the snakepit?
quote:
Ik heb eerder bij vraag 3 een flashback naar 15. Ik die moeite heb de rest te overtuigen dat mijn antwoord echt goed isquote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:01 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ik krijg flashbacks naar vraag 15
Wat voor kleur is #E3B2D1 dan volgens jou? Ik zie toch echt roze.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:23 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zie eerder magenta-rozequote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:22 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Wat voor kleur is #E3B2D1 dan volgens jou? Ik zie toch echt roze.
Haha, dan duurt het waarschijnlijk tot na de uitwerkingen gepubliceerd zijn voordat ik overtuigd bentquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:21 schreef PZZLD het volgende:
[..]
[..]
Ik heb eerder bij vraag 3 een flashback naar 15. Ik die moeite heb de rest te overtuigen dat mijn antwoord echt goed is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |