abonnement Unibet Coolblue
pi_202860840
Bij mijn zoontje van drie zijn vanochtend de keel- en neusamandelen verwijderd.
Mijn vrouw is nu nog in het ziekenhuis met hem.
De KNO arts had gezegd dat ze enorm groot waren, maar dat er weinig bloedverlies is geweest.
Misschien is dat laatste wel gunstig.

Alles is godzijdank goed gegaan.
Alleen met het uit narcose komen was hij ontzettend boos geweest, maar als ik zo eens google is dat best normaal en kan dat ook nog wel even aanhouden.
Hij heeft na 2 uur slapen inmiddels een eerste slok gedronken.
Hierna hard huilen van de pijn.
Maar goed ook dat zal ook wel herkenbaar zijn voor jullie, en gezien hij pijnstilling krijgt heb ik de hoop dat dit thuis dan beter gaat.

Hebben jullie nog tips hoe komende dagen het beste te door staan?
pi_202860894
Ijsjes
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202861057
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:21 schreef halfway het volgende:
Ijsjes
Veeeeel waterijsjes.
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:35:25 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202861175
Ijsjes ijsjes en ijsjes...

Fijn dat jullie weinig bloedverlies hadden. Mijn dochter was 2 dagen lang kotsmisselijk van het o
(oude) bloed wat ze had binnengekregen, dus die heeft ook veel over moeten geven. Het is even naar allemaal, maar ze is er vreselijk van opgeknapt! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202861469
Bij mij is het zelf bijna 30 jaar geleden inmiddels, maar deze zit nog steeds diep:

Ik mocht geen 'scherpe' dingen eten de eerste dagen. Als er dan mensen op ziekenbezoek komen, zet dan alsjeblieft geen chips op tafel voor ze :{w }:|
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_202861557
Volgend jaar moet ook een van mijn kinderen de amandelen geknipt krijgen ;(

Zie als vader enorm op tegen die verdoving. Je hoort de gekste verhalen.
pi_202861558
Waterijs en ranja met ijs. Hoe jonger hoe minder last..
pi_202861591
Ik was zelf 16 weet het nog goed. Veel bloedverlies en nog veel overgegeven van oud bloed. Voordeel ik viel wel af
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:57:34 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202861771
Veel ijs, lekker verwennen. Maar ook niet teveel och en ah doen.
Richt je op de leuke dingen.

Ik herinner me zelfs nog een paar zaken van toen mijn amandelen verwijderd zijn. Ze waren echt leuk in het ziekenhuis. Ik weet nog dat ik een broeder had die me naar de operatie kamer bracht en hij samen met een zuster een soort van race hield naar de operatie ruimte. Herinner me het aftellen naar narcose en daarna natuurlijk heel vlotjes even niets meer. Ik herinner me dat ik echt moest lachen, dat ze hun best deden om te zorgen dat ik niet bang was.

Van dat hele wakker worden herinner ik me niets, maar volgens mijn ouders was ik toen best even bokkig. Zelfs vlak daarna herinnerde ik me dat niet volgens mijn ouders. Ik wist wel te vertellen over die race en het poppenhuis dat ik daarna op bed kreeg, maar niet dat ik bokkig was geweest. Tussen dat aftellen en echt weer wakker zijn zat eigenlijk niets voor me. Dat is een leegte, alsof het eigenlijk niet bestond. Dat vond ik wel vreemd, mijn ouders waren bezorgd (maar eventjes) en ik snapte niet goed waarom. Zij hadden me bokkig gezien, maar dat had ik niet meegekregen. Alsof ze het over iemand anders hadden.

Na pijn e.d. weet ik niets meer van. Het zal er vast geweest zijn, maar meer dan fragmenten herinner ik me niet.
Mijn ouders zijn er naar mijn mening dus goed mee omgegaan. Waardoor ik juist die paar leuke dingen in mijn herinnering heb ipv de evt minder leuke dingen. Ik weet dat ze trots op me waren en moesten lachen dat die leukere dingen gebeurd waren. Echt C-M weer zeiden ze altijd. Dat ik altijd dapper was en de boel op een vrolijke manier op stelten zette.
Dat bokkige hebben ze zover ik weet wel even over gepolst, maar toen bleek dat ik dat niet meegekregen had hebben ze zich gericht op het leukere wat ik wel meegekregen had. Mede daarom herinner ik me dat nu nog.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202866047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ijsjes ijsjes en ijsjes...
ijsjes en drinken wilt hij nu nog niet thuis.
doet hem pijn in de keel.
maar dat zal wel beter worden als de pijnstilling meer werkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:49 schreef Sfancta het volgende:
Zie als vader enorm op tegen die verdoving. Je hoort de gekste verhalen.
De onze is er flink overstuur door wakker geworden.
Erg boos. Maar ze zeiden in het ziekenhuis dat dat normaal was.
  dinsdag 28 december 2021 @ 15:20:30 #11
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202867042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:47 schreef Zoev het volgende:

[..]
ijsjes en drinken wilt hij nu nog niet thuis.
doet hem pijn in de keel.
maar dat zal wel beter worden als de pijnstilling meer werkt.
[..]
De onze is er flink overstuur door wakker geworden.
Erg boos. Maar ze zeiden in het ziekenhuis dat dat normaal was.
Dat snap ik, maar het helpt ook enorm tegen de vieze smaak in zijn mond. Wat vindt hij van appelmoes? Wat mijn dochter ook heel lekker vond was witte boterham met lichtjes wat smeerkaas. Melk en yoghurt zou ik zeker even mijden, want dat zijn slijmopwekkende producten, daarmee loop je het risico dat je de wond weer kapot hoest. :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 28 december 2021 @ 18:08:56 #12
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202872362
Appelmoes of vla ipv ijsjes en koud drinken mocht dat wel gaan.

Helpt ook tegen de smaak waardoor het misschien niet wil.
If you can dream it, you can do it...
pi_202873330
Appelmoes vindt hij normaal wel lekker. Vandaag nog niet.

Ik hoop dat het slapen wat gaat vsnnacht en dat de medicatie gaat werken. Dan zal eten en drinken ook vast meer lukken
  dinsdag 28 december 2021 @ 20:03:41 #14
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202876539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 18:34 schreef Zoev het volgende:
Appelmoes vindt hij normaal wel lekker. Vandaag nog niet.

Ik hoop dat het slapen wat gaat vsnnacht en dat de medicatie gaat werken. Dan zal eten en drinken ook vast meer lukken
Zou het gewoon een beetje aandringen bij hem, heel lichtjes maar. Mijn dochter ging er uiteindelijk toch mee akkoord en zei dat het heel fijn voelde (koud en een wat verdovende werking) vertelde de arts ons later. Succes!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202878429
Wat doet dat koud drinken precies? Pijnstillend doel?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2021 @ 20:56:43 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202878489
Oud topic, maar misschien heb je er toch nog iets aan: OUD / Kind en artsen en ziekenhuizen, tips en ervaringen gevraagd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 december 2021 @ 21:08:47 #17
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202878839
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:55 schreef Zoev het volgende:
Wat doet dat koud drinken precies? Pijnstillend doel?
Het verdoofd een beetje de pijn, maakt slikken aangenamer. (Vond mijn dochter) 'dat doet wat minder pijn mama'
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202886778
Hoe lastig ook: blijven stimuleren om elk uur een slok te drinken. Dit is belangrijk omdat de keel dan vochtig blijft en het wondgebied soepel. Op het moment dat er langer niet gedronken wordt, droogt de keel met het wondgebied in en neemt de pijn alleen maar toe.
Succes!
pi_202887941
Dank. Zal blijven stimuleren.
Vannacht heeft hij veel gedronken. Slikken doet nog pijn, ook toen hij hapje wilde eten. Maar logisch denk ik de dag na de ok
  woensdag 29 december 2021 @ 09:12:33 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202888059
Geen sinaasappelsap en ander zuur spul, ook al denkt hij dat wel te willen.

Bij mij waren ze als kind verwijderd maar de keelamandelen waren teruggegroeid, dus toen ik rond de 30 was mocht ik nog een keer.

Op een of andere manier had ik toen een enorme behoefte aan Punica Oase, dus mijn ouders brachten dat mee naar het ziekenhuis (als volwassene 2 dagen opname :X), Punica Oase was geen goed idee... ik dacht dat ik dood ging :')

Mild drinken dus, bij voorkeur water en ranja.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 december 2021 @ 17:39:14 #21
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202901366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:01 schreef Zoev het volgende:
Dank. Zal blijven stimuleren.
Vannacht heeft hij veel gedronken. Slikken doet nog pijn, ook toen hij hapje wilde eten. Maar logisch denk ik de dag na de ok
Hoe ging het vandaag?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202941106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Hoe ging het vandaag?
Drinkt nu goed.
Eten ook wel weer. Maar nog wat gevoelig. Speelt ook weer.
pi_202978863
Er is ons verteld dat dat dag 5, 6, 7 na de OK meer pijn kan optreden. In de keel maar ook in het oor.
Dat lijkt nu geval bij mijn zoontje. Geeft wat meer pijn aan met momenten in keel en oor.

Hoe kan het dat de pijn erger wordt in de keel en uitstraalt naar het oor?

Weet niet meer wat kno voor uitleg gaf en google kan ik niks vinden
pi_203002835
Dat wakker schrikken in de nacht, bang zijn etc komt dat door de narcose?
pi_203198100
Zoontje nu verkouden. Door kdv gok ik. Is niet erg, hoort erbij.
Maar is door het knippen van alle amandelen dan nu wel minder kans op keel- of oorontsteking?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 08:50:26 #26
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203198445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:07 schreef Zoev het volgende:
Zoontje nu verkouden. Door kdv gok ik. Is niet erg, hoort erbij.
Maar is door het knippen van alle amandelen dan nu wel minder kans op keel- of oorontsteking?
Sinds mijn dochter is geholpen heeft zij nooit meer keelontsteking gehad. Verkouden? Alleen een vochtige neus...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203316732
De verkoudheid was bij mijn zoontje vorige week ook een stuk milder dan toen hij de amandelen nog had
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')