Tja, toen ik klein was vloog de eerste Concorde, ik heb Neil Armstrong op de maan zien lopen op TV, was veel belovend, maar intussen vliegt er geen Concorde meer, vlogen we al snel niet meer naar de maan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:36 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Zeker, maar wel interessant dat het dus op zeer kleine schaal al mogelijk is. Idem voor teleportatie.
Ik ben zelf een millennial en verbaas me soms echt hoe snel de techniek vooruitgang boekt. Twintig jaar geleden zat ik in groep 8 en kregen wij onze eerste computer, inmiddels wordt er gegamed in virtual reality en zijn zelfrijdende auto's heel gewoon.
Oprecht benieuwd wat de volgende 20 jaar gaat brengen.
De Concorde was gewoon commercieel niet aantrekkelijk meer, er moeten tenslotte centjes verdiend worden. Mankementen aan toestellen, de crash ergens in Frankrijk, etc..quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, toen ik klein was vloog de eerste Concorde, ik heb Neil Armstrong op de maan zien lopen op TV, was veel belovend, maar intussen vliegt er geen Concorde meer, vlogen we al snel niet meer naar de maan.
De vooruitgang in informatie Technologie is idd heel indrukwekkend. Toen ik 6 was zei ik dat ik later een computer wilde, dat was destijds een absurd idee.
Persoonlijk denk ik dat de grootste uitdaging ligt in het produceren van veel goedkope energie op een schone manier. Is energie vrijwel gratis, dan zijn heel veel problemen in de wereld op te lossen.
Niet zo veel verder dan je denkt. De tijd dat het leger allerlei super geavanceerde tech heeft is al tientallen jaren niet meer van toepassing. Nu draait heel veel juist om bedrijven die pronken met de nieuwste shit op beurzen en tech bedrijven die de nieuwste toepassingen al gebruiken voor zichzelf. (Amerikaanse inlichtingen diensten hebben bv gezichtsherkenningssoftware van Facebook gekocht.).quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:28 schreef denattedweil het volgende:
[..]
De Concorde was gewoon commercieel niet aantrekkelijk meer, er moeten tenslotte centjes verdiend worden. Mankementen aan toestellen, de crash ergens in Frankrijk, etc..
En aan de andere kant worden er biljoenen en biljoenen de lucht in geschoten waar het gros niet eens weet van heeft. Er speelt zoveel meer wat de massa niet mag weten. Wie weet hoe ver ze al zijn.
Teleporteren is helemaal niet mogelijk. Ik denk dat je de kwantummechanische bel hebt gehoord, maar de klepel weg is gebeamd.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Correct, maar of dat wat veranderd moet nog duidelijk worden. Teleporteren is trouwens ook mogelijk, met 1 foton tegelijk,
Als ik wat verkeerd zeg, dan uitsluitend in commissie.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Teleporteren is helemaal niet mogelijk. Ik denk dat je de kwantummechanische bel hebt gehoord, maar de klepel weg is gebeamd.
Ik denk dat het niet mogelijk gaat zijn eigenlijk. Geeft ook veel rare paradoxen. Zoals bijvoorbeeld het idee dat je eigenlijk een kopie maakt, en je dus ook nog met het origineel zit. Jan_Onderwater Origineel en Jan_Onderwater 2.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Correct, maar of dat wat veranderd moet nog duidelijk worden. Teleporteren is trouwens ook mogelijk, met 1 foton tegelijk,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |