quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Volgens mij zitten zijn ouders naast hem vanavond!quote:Op maandag 27 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik had:
Ramon Wiendel, inmiddels bekender dan de helft van de deelnemers!
Zo’n mededeling is alleen van belang als je net als mijn kleinzoon te korte armpjes hebt om zelf je billen af te kunnen vegenquote:
Ik vond eigenlijk dat ze allebei wel konden vertrekken. Zelden een rijtje zulke domme dingen gehoord.quote:
Ja, twee dommerds, waarvan 1 mijn sympathie nog wel hadquote:Op maandag 27 december 2021 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk dat ze allebei wel konden vertrekken. Zelden een rijtje zulke domme dingen gehoord.
Kenia, Amazone![]()
Koekoek is soort uil
quote:Op maandag 27 december 2021 21:22 schreef JaapKroket het volgende:
Wat zijn de criteria voor de kandidaten? Twee benen twee armen en een hoofd?
Hij kreeg bijna de slappe lach inderdaadquote:Op dinsdag 28 december 2021 00:34 schreef Chiappucci het volgende:
Dit was echt heel pijnlijk.
Mooi dat Frank ze ook nog een beetje ging uitlachen met "Jochem Spek".
Die Koos en Vera zijn allebei hulpbehoevend lijkt wel, zo is er toch niks aan?quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:17 schreef spapaars het volgende:
Ze moeten sommige (En dit seizoen veel) kandidaten tegen zichzelf beschermen door ze niet op een stoel te zetten.
Eens kijken of ze voor vandaag iemand hebben kunnen vinden die nóg dommer is dan Vera.quote:Op dinsdag 28 december 2021 17:52 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die Koos en Vera zijn allebei hulpbehoevend lijkt wel zo is er toch niks aan?
Zolang hij zijn mond in andere supermarkten maar houdt en niet op dat irritante Aldi-toontje gaat praten zijn er weinig problemen. (Denk ik).quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
Zou Diederik Ebbinge, die de stem doet voor de Aldi-reclamespot, ook niet in een andere supermarkt mogen shoppen, zoals Randy? Vroeg ik me even af tijdens het wachten.
Ja inderdaad, zijn hoofd is ook niet in beeld. Dus zwijgend boodschapjes doen in de Appie kan welquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zolang hij zijn mond in andere supermarkten maar houdt en niet op dat irritante Aldi-toontje gaat praten zijn er weinig problemen. (Denk ik).
Zou Marco Borsato nog in de ballenbak van Ikea mogen vraag ik mij nu opeens afquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
Zou Diederik Ebbinge, die de stem doet voor de Aldi-reclamespot, ook niet in een andere supermarkt mogen shoppen, zoals Randy? Vroeg ik me even af tijdens het wachten.
Ikweethetooknietquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zou Marco Borsato nog in de ballenbak van Ikea mogen vraag ik mij nu opeens af
Ja, met die bosschages.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:53 schreef Kanaroe het volgende:
Groot dictee der Nederlanden olv Flip
Kan ook niet meer. Fanatiekelingen, ook wel dicteetijgers genoemd, struinen (na Corona) weer aula’s, gymzalen en illustere café’s af om plaatselijke letterpuzzels te maken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:55 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Geenidee, ik kijk er al jaren niet meer naar
Zou mooi zijn, maar joe never nooquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dit zou wel eens een wegblaasfinale kunnen worden.
Omdat spoken en word allebei gewone Nederlandse woorden zijn, haat ik die uitdrukking. Wat is er toch mis met voordrachtskunst?quote:
Vera was een stuk beter dan Vera inderdaadquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:10 schreef Martinello het volgende:
Gelukkig wat betere spelers vanavond.
Ik heb een nieuwe collega die aan spoken word doet. Het is een (erg vermoeiende) transgender. Zit nog in de "transitiefase", oftewel het is nu een kerel met een pruik op.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb er op voorhand ook weinig vertrouwen in
Oei! Complexquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe collega die aan spoken word doet. Het is een (erg vermoeiende) transgender. Zit nog in de "transitiefase", oftewel het is nu een kerel met een pruik op.
'Het heerlijke nietsdoen'.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het betekent gewoon zalig niets doen od zoet niets doen, dolce is zoet of zacht, far is doen en niente is niets.
Met kunst heeft het niets te maken.
Het was een lijdensweg inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2021 21:04 schreef Martinello het volgende:
[..]
Die liep Jezus één keer toch.
quote:
Maar we zijn wel lekker inclusief en woke en weet ik veel wat.quote:Op donderdag 30 december 2021 06:47 schreef emigreer het volgende:
Ik irriteer me echt kapot aan het hoge percentage volslagen debiele gasten die tegenwoordig mee doen. Als je als man nagellak op doet of een kort rokje, een kleurtje hebt of een enorme verwijfde homo bent dan maak je een grote kans om mee te mogen doen.
dit is gewoon een afspiegeling van de maatschappij hoorquote:Op donderdag 30 december 2021 06:47 schreef emigreer het volgende:
Ik irriteer me echt kapot aan het hoge percentage volslagen debiele gasten die tegenwoordig mee doen. Als je als man nagellak op doet of een kort rokje, een kleurtje hebt of een enorme verwijfde homo bent dan maak je een grote kans om mee te mogen doen.
valt wel mee toch? Lijkt me gewoon een afspiegeling vd maatschappij. Journalisten, mensen uit de politiek, programma makers, uo de kunst etcquote:Op donderdag 30 december 2021 06:47 schreef emigreer het volgende:
Het enige wat die lui hebben bereikt is dat als ik een minderheidsgroepering op tv ik meteen denk ow die zal wel in het plaatje passen ipv die is geselecteerd om de kwaliteiten.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:33 schreef Wertha het volgende:
[..]
Maar we zijn wel lekker inclusief en woke en weet ik veel wat.
Racist!quote:Op donderdag 30 december 2021 10:53 schreef Fosive het volgende:
Zaïre kwam enorm onecht over, wat voor houdinkje heeft zij zichzelf aangemeten?
Jij woont in Amsterdam zeker? Bij mij in de stad zie je alleen mannen in jurkjes lopen als ze ontgroent worden.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit is gewoon een afspiegeling van de maatschappij hoor
Wel oud geworden zeg.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:44 schreef Kanaroe het volgende:
![]()
Leuk Anette van Trigt weer eens te zien
En in 2004 voor het laatst op tv, 17 jaar geleden dus alweerquote:Op donderdag 30 december 2021 20:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, ook lang geleden dat ze überhaupt in beeld was volgens mij
Ze is 65 jaar lees ik net
Ze diende hem kalm van repliek, maar het wordt wel vervelend. Als een chef M/Vdit gesprek met een zoveel jongere werknemer M/V voeren, mocht hij/zij langs het UWV.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:00 schreef Kanaroe het volgende:
Flip gaat weer de verkeerde kant op mensen.....richting Zaire
Zo oud ben ik ook wel ja.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:03 schreef svann het volgende:
Weet iemand van jullie nog dat Zaïre een land (en rivier) was?
Jazekerquote:Op donderdag 30 december 2021 21:03 schreef svann het volgende:
quote:Op donderdag 30 december 2021 21:03 schreef svann het volgende:
Philip doet het soms ook bij mannelijke deelnemers, enigszins genante vragen stellen.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze diende hem kalm van repliek, maar het wordt wel vervelend. Als een chef M/Vdit gesprek met een zoveel jongere werknemer M/V voeren, mocht hij/zij langs het UWV.![]()
Ex-Journaallezeres.quote:
Welke Eelco?quote:Op donderdag 30 december 2021 21:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Eelco wordt met de dag meer in de steek gelaten door zijn haarlijn.
Dat is voor mij ook een heel nieuw woord, terwijl ik per jaar toch -ongelogen- wel twee kilo per jaar eet.quote:
En dat wist jij zonder googelen? Chapeau.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Allerlei toevoegingen die je bij je eten eet, mayo, ketchup, mosterd, sambal, azijn enzo
Ik houd enorm van eten, en kookprogramma'squote:Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En dat wist jij zonder googelen? Chapeau.
Ja was maar voor kort ... 1 verdwijnt ... Annett is niet dom maar ze sloeg een aantal keren dichtquote:Op donderdag 30 december 2021 22:01 schreef LordVoldermort het volgende:
Lang geleden dat er 3 slimme kandidaten zitten, leuk zo.
Welnee er is niks aan de hand stel je niet zo aan. Als ze het niet leuk zou vinden moet ze er maar wat van zeggen. Je krijgt echt geen ontslag om een grapje hoorquote:Op donderdag 30 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ze diende hem kalm van repliek, maar het wordt wel vervelend. Als een chef M/Vdit gesprek met een zoveel jongere werknemer M/V voeren, mocht hij/zij langs het UWV.![]()
Ik vind haar verschrikkelijk irritant en nep, maar wel net ze eerste is geworden.quote:
Heel nep inderdaad, ik erger me er kapot aan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:09 schreef emigreer het volgende:
[..]
Welnee er is niks aan de hand stel je niet zo aan. Als ze het niet leuk zou vinden moet ze er maar wat van zeggen. Je krijgt echt geen ontslag om een grapje hoor
[..]
Ik vind haar verschrikkelijk irritant en nep, maar wel net ze eerste is geworden.
quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:30 schreef -Sigaartje het volgende:
Annet is te oud voor dit soort spelletjes. Zaire heeft niet echt stijl met haar kleding en nagels. Terecht grapte Philip over het paaldansen en ze ging gelijk in de verdediging.
Dat luidruchtige en al die gebaartjes hoeven van mij ook niet.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:30 schreef -Sigaartje het volgende:
Annet is te oud voor dit soort spelletjes. Zaire heeft niet echt stijl met haar kleding en nagels. Terecht grapte Philip over het paaldansen en ze ging gelijk in de verdediging.
Sorry Sigaar, maar wat een gezeur zeg.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:30 schreef -Sigaartje het volgende:
Jij ook, en iedereen hier een gezond 2022.quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:05 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond pas om 21.10 uur.
Weet niet of ik dan kijk, dus bij deze wens ik jullie allen een fijne jaarwisseling en uiteraard een goed 2022!
Helpt niet, hij gaat zwoel pratenquote:Op vrijdag 31 december 2021 21:14 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zo kan ze Flirtende Flip's smachtende blikken makkelijker vermijden
Echt erg zegquote:Op vrijdag 31 december 2021 21:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Help niet, hij gaat zwoel praten
Is dat die smalende figuur rechts van de meneer met de strik?quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:27 schreef Kanaroe het volgende:
De vaste gast springt in ieder geval een stuk minder in het oog door die strikmansen
Ja, rood geblokt overhemd. Gaat prat op zijn 365 dagen aanwezigheid in het program.quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is dat die smalende figuur rechts van de meneer met de strik?
Hij zit daar duidelijk te aandachtshoerenquote:Op vrijdag 31 december 2021 21:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, rood geblokt overhemd. Gaat prat op zijn 365 dagen aanwezigheid in het program.
Ieder z'n hobby.
Tis een bijzonder tiep inderdaadquote:Op vrijdag 31 december 2021 21:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hij zit daar duidelijk te aandachtshoeren
Ah, ja. Er viel mij ook steeds iets aan hem op. Nu zie ik het ook.quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:47 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zie nu pas dat Martin een handicap aan z'n arm heeft(zag hem gisteren ofzo al wel raar klappen, maar dacht dat het misschien aan het perspectief lag).
Dat zal hij een volgende keer anders moeten doen, anders is ie het haasje.quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hij heeft kennelijk iets tegen passen…
Met die voorsprong kon hetquote:Op vrijdag 31 december 2021 21:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:18 schreef Marcoss het volgende:
Goede strik ook bij die gast achter Philip
Ziet er niet uit die strik.quote:
Ja, hij was een beetje raar bezig. Gelukkig had hij een enorme marge, maar met wat meer tegenstand kan hij het zich niet permitteren om zo traag te zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
hij had er lol in om het gewoon zo te doen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:08 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja, hij was een beetje raar bezig. Gelukkig had hij een enorme marge, maar met wat meer tegenstand kan hij het zich niet permitteren om zo traag te zijn.
Ik snap sowieso nooit hoe ze publiek krijgen bij tvprogramma's. Krijg je er vvv bonnen voor die niet gekort worden op een uitkering oid?quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:18 schreef Marcoss het volgende:
Goede strik ook bij die gast achter Philip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |