quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Volgens mij zitten zijn ouders naast hem vanavond!quote:Op maandag 27 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik had:
Ramon Wiendel, inmiddels bekender dan de helft van de deelnemers!
Zo’n mededeling is alleen van belang als je net als mijn kleinzoon te korte armpjes hebt om zelf je billen af te kunnen vegenquote:
Ik vond eigenlijk dat ze allebei wel konden vertrekken. Zelden een rijtje zulke domme dingen gehoord.quote:
Ja, twee dommerds, waarvan 1 mijn sympathie nog wel hadquote:Op maandag 27 december 2021 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk dat ze allebei wel konden vertrekken. Zelden een rijtje zulke domme dingen gehoord.
Kenia, Amazone![]()
Koekoek is soort uil
quote:Op maandag 27 december 2021 21:22 schreef JaapKroket het volgende:
Wat zijn de criteria voor de kandidaten? Twee benen twee armen en een hoofd?
Hij kreeg bijna de slappe lach inderdaadquote:Op dinsdag 28 december 2021 00:34 schreef Chiappucci het volgende:
Dit was echt heel pijnlijk.
Mooi dat Frank ze ook nog een beetje ging uitlachen met "Jochem Spek".
Die Koos en Vera zijn allebei hulpbehoevend lijkt wel, zo is er toch niks aan?quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:17 schreef spapaars het volgende:
Ze moeten sommige (En dit seizoen veel) kandidaten tegen zichzelf beschermen door ze niet op een stoel te zetten.
Eens kijken of ze voor vandaag iemand hebben kunnen vinden die nóg dommer is dan Vera.quote:Op dinsdag 28 december 2021 17:52 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die Koos en Vera zijn allebei hulpbehoevend lijkt wel zo is er toch niks aan?
Zolang hij zijn mond in andere supermarkten maar houdt en niet op dat irritante Aldi-toontje gaat praten zijn er weinig problemen. (Denk ik).quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
Zou Diederik Ebbinge, die de stem doet voor de Aldi-reclamespot, ook niet in een andere supermarkt mogen shoppen, zoals Randy? Vroeg ik me even af tijdens het wachten.
Ja inderdaad, zijn hoofd is ook niet in beeld. Dus zwijgend boodschapjes doen in de Appie kan welquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zolang hij zijn mond in andere supermarkten maar houdt en niet op dat irritante Aldi-toontje gaat praten zijn er weinig problemen. (Denk ik).
Zou Marco Borsato nog in de ballenbak van Ikea mogen vraag ik mij nu opeens afquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
Zou Diederik Ebbinge, die de stem doet voor de Aldi-reclamespot, ook niet in een andere supermarkt mogen shoppen, zoals Randy? Vroeg ik me even af tijdens het wachten.
Ikweethetooknietquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zou Marco Borsato nog in de ballenbak van Ikea mogen vraag ik mij nu opeens af
Ja, met die bosschages.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:53 schreef Kanaroe het volgende:
Groot dictee der Nederlanden olv Flip
Kan ook niet meer. Fanatiekelingen, ook wel dicteetijgers genoemd, struinen (na Corona) weer aula’s, gymzalen en illustere café’s af om plaatselijke letterpuzzels te maken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:55 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Geenidee, ik kijk er al jaren niet meer naar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |