quote:
Ik geloof het onmiddelijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die nog niet wakker is.
Dus op 1 januari ga je buiten staan met je thermometer en ga je wachten en meten tot het ergens in Nederland 15 graden of meer wordt. De vorige keer moest je wachten tot 5 januari 1999 en in Arcen zijn, daar werd het >15 graden. Nu hoefde je vandaag maar naar Maastricht te reizen en de temperatuur te meten en tikte je de 15 graden al aan, capiche?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof het onmiddelijk.
Wat lees ik fout? Of leg ik het gewoon anders uit?
Dat is het punt juist.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:38 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dus op 1 januari ga je buiten staan met je thermometer en ga je wachten en meten tot het ergens in Nederland 15 graden of meer wordt. De vorige keer moest je wachten tot 5 januari 1999 en in Arcen zijn, daar werd het >15 graden. Nu hoefde je vandaag maar naar Maastricht te reizen en de temperatuur te meten en tikte je de 15 graden al aan, capiche?
De reeks zeer zachte dagen zet voort en ook deze nieuwjaarsdag komt de temperatuur in de dubbele cijfers uit. In Beek werd het datum-warmterecord van 1 januari gebroken met aan het begin van de middag een temperatuur van 14,4 graden. Uiteindelijk steeg het kwik nog naar 15,1 graden, een unicum! Het oude record van 14,2 graden uit 1916, gemeten in Vlissingen, heeft lang standgehouden. In 2012 kwam een ander meetstation in Zeeland, Westdorpe, net tekort met 14,1 graden.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt juist.
Het is dus 15 graden geweest.
Waarom staat er in de tweede alinea dan dat het warmterecord nu 14,4 is?
Ah, dank je.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:55 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
De reeks zeer zachte dagen zet voort en ook deze nieuwjaarsdag komt de temperatuur in de dubbele cijfers uit. In Beek werd het datum-warmterecord van 1 januari gebroken met aan het begin van de middag een temperatuur van 14,4 graden. Uiteindelijk steeg het kwik nog naar 15,1 graden, een unicum! Het oude record van 14,2 graden uit 1916, gemeten in Vlissingen, heeft lang standgehouden. In 2012 kwam een ander meetstation in Zeeland, Westdorpe, net tekort met 14,1 graden.
https://lc.nl/binnenland/(...)e-Bilt-27372315.html
Ik snap je, denk dat bovenstaande het uitlegt.
In welk land?quote:Op zondag 2 januari 2022 14:48 schreef aloa het volgende:
25 mm regen vandaag. Stond blank hier achter.
De eerste insecten zijn ook al uit hun winterslaap.quote:Op zondag 2 januari 2022 15:41 schreef quirina het volgende:
De bloesems in het amstelpark komen al uit.
Ook veel knoppen aan de bomen en struiken. Ook veel knoppen in de rododendrons daar.
Lente is begonnen!
Mooi. Is het tenminste niet meer zo dood en kaal als ik terugkom.quote:Op zondag 2 januari 2022 15:41 schreef quirina het volgende:
De bloesems in het amstelpark komen al uit.
Ook veel knoppen aan de bomen en struiken. Ook veel knoppen in de rododendrons daar.
Lente is begonnen!
Code geel allenquote:
Buien zijn korter, regen duurt langerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:30 schreef TLC het volgende:
Op TT pagina 703 :
in zuiden regen, elders buien
--
Domme vraag maar wat is het verschil ?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wordt tijd voor een Elfstedentocht.
Enige kans deze winter?
En regenbuien?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 06:54 schreef Resistor het volgende:
[..]
Buien zijn korter, regen duurt langer
Buien geven iets meer regen per tijdseenheid.
Ten minste, dat maak ik er altijd maar van.
die zijn nat, maar tussendoor nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |