abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202818404
Ik weet echt geen raad meer me me zelf, en hoop hier een goed advies te krijgen.

Aan het begin van het jaar tijdens vakantie heb ik een vrouw ontmoet. Het klikte erg goed, in vriendschappelijk zin. We hebben bizar veel raakvlakken, en onze karakters matchen erg goed.

We hebben nummers uitgewisseld, en contact onderhouden. Zij is getrouwd, dat is mij vanaf het begin bekend. We hebben dagelijks veelvuldig contact via app, en om de dag ongeveer (video)bellen we, soms wel urenlang.

Omdat ze getrouwd is, en ook nog eens >1000km ver weg woont is het nooit mijn bedoeling geweest verliefd op haar te worden. In het begin was daar ook helemaal geen sprake van, gewoon puur vriendschappelijk.

Gaandeweg zijn mijn gevoelens echter veranderd. Ik heb me er echt maanden tegen verzet, maar de verliefdheid is zeer, zeer hevig. Meer dan dat ik ooit ervaren heb! Dat klinkt waarschijnlijk debiel en ongeloofwaardig omdat ik haar maar één keer in het echt ontmoet heb. Ik zou het zelf ook niet geloven dat dit mogelijk is als ik het zelf niet zo ervaren, maar het is écht zo.
Ik weet dat ik niets met deze gevoelens kan, want ze is getrouwd. Ik heb dan ook besloten hier niets over tegen haar te zeggen.

Recent belde ze mij echter om te zeggen dat ze iets kwijt moest, waar ze al tijden mee rondloopt. Dat ze verliefd op mij is, en dat ze hier de hele dag aan denkt. Dat ze het heeft proberen te verdringen, maar dat haar dat niet lukt. Ze schaamt zich hier heel erg voor, omdat ze getrouwd is, ze geeft ook veel om haar man.

Ik heb toen ook maar toegegeven dat die gevoelens absoluut wederzijds. Maar ook dat ik hier niets mee wil/kan, omdat ze getrouwd is. Dat begrijpt ze wel.

Ik heb inmiddels het gevoel dat deze verliefdheid een steeds grotere rol in mijn leven speelt. Ik denk echt denk continu aan haar, kan me daardoor regelmatig ook slecht concentreren. Dit wil ik niet! :{

Wat moet ik nou doen?
Ik kan zelf wel bedenken dat als we wat afstand nemen qua dagelijks contact, dat het misschien iets minder hevig wordt. Maar het zal blijven. En contact volledig verbreken wil ik absoluut niet.

Ik weet het gewoon echt niet. ;(
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202818427
Zijn er kinderen in het spel?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202818442
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zijn er kinderen in het spel?
Ja, ze hebben 2 kinderen samen. (4 en 7 jaar oud)
pi_202818450
Breek het af.
pi_202818457
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:57 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ja, ze hebben 2 kinderen samen. (4 en 7 jaar oud)
Contact verbreken dus. Mocht zij zo lijp zijn om haar hele toekomst en alles weg te gooien dan is dat haar keuze. Nu contact onderhouden maakt jou wmb net zo schuldig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202818465
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Breek het af.
Dat wil echt niet. Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen bij die gedachte alleen al.
Ik weet ook zeker dat ik haar daar mee zou kwetsen.
pi_202818475
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:58 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat wil echt niet. Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen bij die gedachte alleen al.
Het gaat niet alleen om jou... Je had het veel eerder al moeten afbreken op het moment dat je verliefd werd. Je wist immers dat ze getrouwd was en kinderen heeft.

Je kunt niet met goed geweten dit doorzetten. Je maakt alles kapot in haar gezin.
  zondag 26 december 2021 @ 13:00:06 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202818489
quote:

[..]
Maar niet zo erg als d'r kinderen :{w
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202818509
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou...
Ik wil haar niet kwijt, als vriend.

Mijn vraag is eigenlijk vooral, hoe zorg ik ervoor dat verliefdheid verdwijnt, maar dat we wel vriendschappelijk contact kunnen blijven onderhouden?

Hoe ons contact de eerste maanden was, daar wil ik naar terug.
  zondag 26 december 2021 @ 13:02:22 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202818512
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:01 schreef Galvez het volgende:

Mijn vraag is eigenlijk vooral, hoe zorg ik ervoor dat verliefdheid verdwijnt, maar dat we wel vriendschappelijk contact kunnen blijven onderhouden?
Niet.
  zondag 26 december 2021 @ 13:02:38 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818513
Alle contact verbreken (gesprekken verwijderen, nummer verwijderen etc.), doet even pijn maar gaat ook wel weer over.
  zondag 26 december 2021 @ 13:03:09 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818519
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:01 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik wil haar niet kwijt, als vriend.

Hoe ons contact de eerste maanden was, daar wil ik naar terug.
Dat gaat niet meer.
pi_202818520
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Niet.
😥

Bedankt voor je reactie. Ik hoop toch op tips van mensen die hier anders over denken.
pi_202818521
quote:

[..]
Draait om de kinderen in dit geval. Kap ermee.
pi_202818529
Denk aan die kinderen. :{

Leg het haar uit en verbreek daarna het contact.
pi_202818533
Praat die vrouw met jou met der man der naast of doet ze dat stiekem?

Afspreken in een hotelletje TS, wel GPS uit laten zetten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202818534
Reacties hier zijn behoorlijk 'snel'. Ik mis vooral een stukje context. Is zij gelukkig in haar huwelijk? Heeft ze de intentie om op (korte) termijn weg te gaan van haar man?

Voordat iedereen hier lijp wordt: wanneer zij aangeeft gelukkig te zijn en niet weg wil (en sowieso wanneer ze nog bij haar man is): back off. Inderdaad niet ok voor de kinderen in kwestie (en natuurlijk ook niet voor die man).

Als zij aangeeft weg te willen gaan bij haar man en jij hebt de intentie om samen met haar wat op te starten: why not? Maar tot het moment dat die stap feitelijk is gemaakt is het natuurlijk fouter dan fout.

PS: en die onzin van samenblijven voor de kinderen mag me alvast bespaard worden hoor. Net alsof die niet aanvoelen als het thuis niet juist is. Een keuze voor je eigen geluk is uiteindelijk ook een keuze voor het geluk van je omgeving ben ik van mening.
pi_202818535
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Breek het af.
... direct, geen uitstel. Hoe langer dit duurt, hoe moeilijker het wordt. Daarnaast is het ook enorm egoistisch. Je kunt een gezin volledig kapot maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 26 december 2021 @ 13:05:17 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818536
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:03 schreef Galvez het volgende:

[..]
😥

Bedankt voor je reactie. Ik hoop toch op tips van mensen die hier anders over denken.
Waarom? Zodat je het voor jezelf goed kunt praten dat je met opzet een gezin uit elkaar werkt? :{ Als zij op eigen houtje beslist van haar man te scheiden en je dan weer op te zoeken is een ander verhaal, maar er actief aan meewerken.. :N
  zondag 26 december 2021 @ 13:05:50 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202818540
quote:

[..]
😥

Tsja, ik weet niet of je je moet vasthouden aan die ene strohalm die een spaarzame user gaat opwerpen waarin degene een hele hypothetische situatie gaat beschrijven waarin het goed afloopt.

Want in 99.999% van de gevallen loopt dit niet goed af voor minimaal een van de partijen. En aangezien ze getrouwd is (waarbij ze gelukkig zegt ze zijn) en kinderen heeft ben jij de partij die het minste pijn (ja er is sowieso pijn) heeft dus jij moet hier volwassen in zijn en het afbreken.

Het gaat wel weer over, je vindt wel weer iemand anders.
pi_202818541
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef ludovico het volgende:

En dit inderdaad :D Hoe kun je uren skypen zonder dat haar man iets in de gaten heeft :P
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 december 2021 @ 13:06:24 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202818548
quote:

[..]
😥

Dat gaat niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202818551
quote:

[..]
😥

Dus je wilt horen van ons dat het een goede keuze is om door te gaan.

Wat voor advies wij ook geven je hebt al een keuze gemaakt in gedachten.
pi_202818554
Ff vragen of ze der huwelijk zou riskeren voor je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202818571
Liefde maakt blind blijkbaar.
pi_202818573
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef ludovico het volgende:
Als we bellen is haar man er niet nee.

quote:
Voor mij staat buiten kijf dat dat niet gaat gebeuren. Zo steek ik niet in elkaar.
Ik zal geen seks met een getrouwde vrouw hebben, en al zeker niet als er kinderen betrokken zijn.

Het contact verbreken wil echter ook absoluut niet.
pi_202818595
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:08 schreef Galvez het volgende:

[..]
[..]
Voor mij staat buiten kijf dat dat niet gaat gebeuren. Zo steek ik niet in elkaar.
Ik zal geen seks met een getrouwde vrouw hebben, en al zeker niet als er kinderen betrokken zijn.

Ieder zijn ding.
  zondag 26 december 2021 @ 13:10:41 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818601
quote:

[..]
[..]

Het contact verbreken is beter voor letterlijk iedereen in deze situatie. Dat voelt nu misschien niet zo, maar zo zul je er achteraf ook over denken.

Maar goed, wat zitten we hier advies te geven.. TS heeft de keuze al gemaakt en wil van ons alleen maar horen dat het de juiste is.
pi_202818620
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Het contact verbreken is beter voor letterlijk iedereen in deze situatie. Dat voelt nu misschien niet zo, maar zo zul je er achteraf ook over denken.

Maar goed, wat zitten we hier advies te geven.. TS heeft de keuze al gemaakt en wil van ons alleen maar horen dat het de juiste is.
Stiekem met de vrouw afspreken en skypen zonder dat der man er vanaf weet is wel de way to go.
pi_202818624
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef WaikikiWim het volgende:
Reacties hier zijn behoorlijk 'snel'. Ik mis vooral een stukje context. Is zij gelukkig in haar huwelijk? Heeft ze de intentie om op (korte) termijn weg te gaan van haar man?
Ze is niet super gelukkig in haar huwelijk, maar zeker ook niet ongelukkig. Ze houdt wel echt van haar man, maar mist wel bepaalde dingen.

Ze heeft niet de intentie om op korte termijn weg te gaan.
pi_202818639
quote:

[..]
[..]

Volgens mij is het heel simpel: ze geeft aan ook wat voor jou te voelen. Is dat sterk genoeg om haar man voor te verlaten (en van jouw kant: ben jij zeker genoeg om die stap ook te zetten). Uiteindelijk ben je allebei volwassen toch? Als je die keuze beide bewust maakt: why not? Als haar huwelijk echter enigszins waarde heeft dan zal ze ook vrij snel beseffen dat een verliefdheid opgelopen op vakantie niet genoeg is om een heel gezin voor te laten barsten.

Van kneiterverliefd terug naar een vriendschappelijke relatie is wel lastig denk ik inderdaad. De verliefdheid zal wel afzakken (maanden/jaren), maar in die tijd kan je wel een boel vernielen natuurlijk..
pi_202818653
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:11 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ze is niet super gelukkig in haar huwelijk, maar zeker ook niet ongelukkig. Ze houdt wel echt van haar man, maar mist wel bepaalde dingen.

Misschien willen ze wel een open relatie.
  zondag 26 december 2021 @ 13:13:44 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202818695
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:12 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: ze geeft aan ook wat voor jou te voelen. Is dat sterk genoeg om haar man voor te verlaten (en van jouw kant: ben jij zeker genoeg om die stap ook te zetten). Uiteindelijk ben je allebei volwassen toch? Als je die keuze beide bewust maakt: why not? Als haar huwelijk echter enigszins waarde heeft dan zal ze ook vrij snel beseffen dat een verliefdheid opgelopen op vakantie niet genoeg is om een heel gezin voor te laten barsten.

Van kneiterverliefd terug naar een vriendschappelijke relatie is wel lastig denk ik inderdaad. De verliefdheid zal wel afzakken (maanden/jaren), maar in die tijd kan je wel een boel vernielen natuurlijk..
Neem je ook even de kinderen mee in het spel?

Of zijn die niet relevant in dit geval? TS is zo ver gegaan dat het nu hevige verliefdheid is. TS had bij milde verliefdheid al de conclusies kunnen trekken en vertrekken.
pi_202818699
Ik zou een koud bad laten vollopen en je hoofd er effe in steken eigenlijk, ff wakker worden TS.
pi_202818705
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Waarom? Zodat je het voor jezelf goed kunt praten dat je met opzet een gezin uit elkaar werkt?
Met opzet uit elkaar werken? :{ Dat is echt wel het laatste dat ik wil. Dat zou ik verschrikkelijk vinden. Het is uitgesloten dat er lichamelijk contact plaatsvindt tussen ons.
  zondag 26 december 2021 @ 13:14:07 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818707
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien willen ze wel een open relatie.
Lekker praktisch ook op 1000+ km afstand :P
pi_202818714
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:11 schreef Galvez het volgende:

[..]

Dan zou ik mezelf een heleboel pijn en verdriet besparen en er een einde aan breien. Cold Turkey. Waar zie je dit zelf eindigen?.. Haar man zal vroeg of laat ook argwaan krijgen en als de bom barst kiest ze uiteindelijk toch voor thuis (als ik jou mag geloven)..
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:14:23 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202818715
quote:

[..]
😥

Jij bent de enige ....
  zondag 26 december 2021 @ 13:14:24 #39
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_202818716
Dude, nee. :{ Leg de situatie uit en ga je eigen weg, hoe moeilijk dat ook is.

Misschien komt ze ooit nog aankloppen als d'r huidige relatie stukloopt (hypothetisch, niet iets om te verwachten), maar zelf niet lopen klooien daarmee.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_202818725
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Lekker praktisch ook op 1000+ km afstand :P
Jezusmina. _O- Manmanman.
pi_202818732
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou... Je had het veel eerder al moeten afbreken op het moment dat je verliefd werd. Je wist immers dat ze getrouwd was en kinderen heeft.

Je kunt niet met goed geweten dit doorzetten. Je maakt alles kapot in haar gezin.
Ze is al verliefd op hem hoor..
Gewoon scheiden dus.
pi_202818737
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
En dit inderdaad :D Hoe kun je uren skypen zonder dat haar man iets in de gaten heeft :P
Dat is niet zo lastig. Haar man werkt bij politie en heeft geregeld avond/nachtdienst.
pi_202818754
Tjah, ik ga even in het vat met buskruid roeren met mijn aansteeklont, houdoe.
pi_202818767
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:06 schreef Enawh het volgende:

[..]
Dus je wilt horen van ons dat het een goede keuze is om door te gaan.

Nee, ik wil horen hoe ik van verliefdheid afraak zonder contract te verbreken.
  Moderator zondag 26 december 2021 @ 13:16:05 #45
441859 crew  Lenny77
pi_202818768
Contact verminderen dan, niet meer videobellen.
Ergens zijn jullie 'beschermd' door de grote fysieke afstand, dus hoop dan maar dat het saai wordt op een gegeven moment.
Op dit moment wordt dit flink geromantiseerd door jullie maar onthou dat dit idd niet goed kan aflopen. Jullie wonen veel te ver uit elkaar, er zijn kinderen die niet zomaar 1000 km van huis kunnen gaan wonen plus zo te horen is hun relatie ok. Je gaat rommelen in een stabiel iets en daar komen brokken van.
Beste advies blijft: afkappen ter bescherming van jullie 2 en de kinderen... Ja het zal even pijn doen en ook bij haar maar wie weet is ze wel opgelucht dat ze door jouw beslissing verder kan met haar gezin ipv door een scheiding en ellende heen moet voor iemand waarbij het nog maar de vraag is of het echt een toekomst heeft.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:16:33 #46
197773 crew  maily
pi_202818777
Dagelijks appen en om de dag urenlang (video-)bellen ....

Wat denk je nou zelf?
  zondag 26 december 2021 @ 13:17:24 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818798
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:16 schreef Galvez het volgende:

[..]
Nee, ik wil horen hoe ik van verliefdheid afraak zonder contract te verbreken.
Had iemand al gezegd "niet"?

Dat kan alleen door alle contact te verbreken, verder te gaan met je leven, en haar misschien over 10 jaar nog eens te spreken.
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:17:27 #48
197773 crew  maily
pi_202818799
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:15 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat is niet zo lastig. Haar man werkt bij politie en heeft geregeld avond/nachtdienst.
Dan zou ik helemaal uitkijken.
pi_202818813
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:12 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: ze geeft aan ook wat voor jou te voelen. Is dat sterk genoeg om haar man voor te verlaten (en van jouw kant: ben jij zeker genoeg om die stap ook te zetten). Uiteindelijk ben je allebei volwassen toch? Als je die keuze beide bewust maakt: why not?
Al zou zij bereid zijn haar man voor mij te verlaten, dat wil ik absoluut niet!
pi_202818819
1000 km tussen jullie in. Dat betekent, dat als het toch wat wordt, dat jij daar naar toe moet verhuizen. Ik neem gemakshalve maar aan dat ze haar kinderen niet 1000 km van hun vader vandaan wil houden en andersom wil ze niet 1000 km van haar kinderen verwijderd zijn.

Om maar te zwijgen over hoe de kids dat voelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')