abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202818404
Ik weet echt geen raad meer me me zelf, en hoop hier een goed advies te krijgen.

Aan het begin van het jaar tijdens vakantie heb ik een vrouw ontmoet. Het klikte erg goed, in vriendschappelijk zin. We hebben bizar veel raakvlakken, en onze karakters matchen erg goed.

We hebben nummers uitgewisseld, en contact onderhouden. Zij is getrouwd, dat is mij vanaf het begin bekend. We hebben dagelijks veelvuldig contact via app, en om de dag ongeveer (video)bellen we, soms wel urenlang.

Omdat ze getrouwd is, en ook nog eens >1000km ver weg woont is het nooit mijn bedoeling geweest verliefd op haar te worden. In het begin was daar ook helemaal geen sprake van, gewoon puur vriendschappelijk.

Gaandeweg zijn mijn gevoelens echter veranderd. Ik heb me er echt maanden tegen verzet, maar de verliefdheid is zeer, zeer hevig. Meer dan dat ik ooit ervaren heb! Dat klinkt waarschijnlijk debiel en ongeloofwaardig omdat ik haar maar één keer in het echt ontmoet heb. Ik zou het zelf ook niet geloven dat dit mogelijk is als ik het zelf niet zo ervaren, maar het is écht zo.
Ik weet dat ik niets met deze gevoelens kan, want ze is getrouwd. Ik heb dan ook besloten hier niets over tegen haar te zeggen.

Recent belde ze mij echter om te zeggen dat ze iets kwijt moest, waar ze al tijden mee rondloopt. Dat ze verliefd op mij is, en dat ze hier de hele dag aan denkt. Dat ze het heeft proberen te verdringen, maar dat haar dat niet lukt. Ze schaamt zich hier heel erg voor, omdat ze getrouwd is, ze geeft ook veel om haar man.

Ik heb toen ook maar toegegeven dat die gevoelens absoluut wederzijds. Maar ook dat ik hier niets mee wil/kan, omdat ze getrouwd is. Dat begrijpt ze wel.

Ik heb inmiddels het gevoel dat deze verliefdheid een steeds grotere rol in mijn leven speelt. Ik denk echt denk continu aan haar, kan me daardoor regelmatig ook slecht concentreren. Dit wil ik niet! :{

Wat moet ik nou doen?
Ik kan zelf wel bedenken dat als we wat afstand nemen qua dagelijks contact, dat het misschien iets minder hevig wordt. Maar het zal blijven. En contact volledig verbreken wil ik absoluut niet.

Ik weet het gewoon echt niet. ;(
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202818427
Zijn er kinderen in het spel?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202818442
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zijn er kinderen in het spel?
Ja, ze hebben 2 kinderen samen. (4 en 7 jaar oud)
pi_202818450
Breek het af.
pi_202818457
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:57 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ja, ze hebben 2 kinderen samen. (4 en 7 jaar oud)
Contact verbreken dus. Mocht zij zo lijp zijn om haar hele toekomst en alles weg te gooien dan is dat haar keuze. Nu contact onderhouden maakt jou wmb net zo schuldig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202818465
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Breek het af.
Dat wil echt niet. Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen bij die gedachte alleen al.
Ik weet ook zeker dat ik haar daar mee zou kwetsen.
pi_202818475
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:58 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat wil echt niet. Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen bij die gedachte alleen al.
Het gaat niet alleen om jou... Je had het veel eerder al moeten afbreken op het moment dat je verliefd werd. Je wist immers dat ze getrouwd was en kinderen heeft.

Je kunt niet met goed geweten dit doorzetten. Je maakt alles kapot in haar gezin.
  zondag 26 december 2021 @ 13:00:06 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202818489
quote:

[..]
Maar niet zo erg als d'r kinderen :{w
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202818509
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou...
Ik wil haar niet kwijt, als vriend.

Mijn vraag is eigenlijk vooral, hoe zorg ik ervoor dat verliefdheid verdwijnt, maar dat we wel vriendschappelijk contact kunnen blijven onderhouden?

Hoe ons contact de eerste maanden was, daar wil ik naar terug.
  zondag 26 december 2021 @ 13:02:22 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202818512
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:01 schreef Galvez het volgende:

Mijn vraag is eigenlijk vooral, hoe zorg ik ervoor dat verliefdheid verdwijnt, maar dat we wel vriendschappelijk contact kunnen blijven onderhouden?
Niet.
  zondag 26 december 2021 @ 13:02:38 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818513
Alle contact verbreken (gesprekken verwijderen, nummer verwijderen etc.), doet even pijn maar gaat ook wel weer over.
  zondag 26 december 2021 @ 13:03:09 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818519
quote:

[..]

Dat gaat niet meer.
pi_202818520
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Niet.
😥

Bedankt voor je reactie. Ik hoop toch op tips van mensen die hier anders over denken.
pi_202818521
quote:

[..]
Draait om de kinderen in dit geval. Kap ermee.
pi_202818529
Denk aan die kinderen. :{

Leg het haar uit en verbreek daarna het contact.
pi_202818533
Praat die vrouw met jou met der man der naast of doet ze dat stiekem?

Afspreken in een hotelletje TS, wel GPS uit laten zetten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202818534
Reacties hier zijn behoorlijk 'snel'. Ik mis vooral een stukje context. Is zij gelukkig in haar huwelijk? Heeft ze de intentie om op (korte) termijn weg te gaan van haar man?

Voordat iedereen hier lijp wordt: wanneer zij aangeeft gelukkig te zijn en niet weg wil (en sowieso wanneer ze nog bij haar man is): back off. Inderdaad niet ok voor de kinderen in kwestie (en natuurlijk ook niet voor die man).

Als zij aangeeft weg te willen gaan bij haar man en jij hebt de intentie om samen met haar wat op te starten: why not? Maar tot het moment dat die stap feitelijk is gemaakt is het natuurlijk fouter dan fout.

PS: en die onzin van samenblijven voor de kinderen mag me alvast bespaard worden hoor. Net alsof die niet aanvoelen als het thuis niet juist is. Een keuze voor je eigen geluk is uiteindelijk ook een keuze voor het geluk van je omgeving ben ik van mening.
pi_202818535
quote:
Breek het af.
... direct, geen uitstel. Hoe langer dit duurt, hoe moeilijker het wordt. Daarnaast is het ook enorm egoistisch. Je kunt een gezin volledig kapot maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 26 december 2021 @ 13:05:17 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818536
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:03 schreef Galvez het volgende:

[..]
😥

Bedankt voor je reactie. Ik hoop toch op tips van mensen die hier anders over denken.
Waarom? Zodat je het voor jezelf goed kunt praten dat je met opzet een gezin uit elkaar werkt? :{ Als zij op eigen houtje beslist van haar man te scheiden en je dan weer op te zoeken is een ander verhaal, maar er actief aan meewerken.. :N
  zondag 26 december 2021 @ 13:05:50 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202818540
quote:

[..]
😥

Tsja, ik weet niet of je je moet vasthouden aan die ene strohalm die een spaarzame user gaat opwerpen waarin degene een hele hypothetische situatie gaat beschrijven waarin het goed afloopt.

Want in 99.999% van de gevallen loopt dit niet goed af voor minimaal een van de partijen. En aangezien ze getrouwd is (waarbij ze gelukkig zegt ze zijn) en kinderen heeft ben jij de partij die het minste pijn (ja er is sowieso pijn) heeft dus jij moet hier volwassen in zijn en het afbreken.

Het gaat wel weer over, je vindt wel weer iemand anders.
pi_202818541
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef ludovico het volgende:

En dit inderdaad :D Hoe kun je uren skypen zonder dat haar man iets in de gaten heeft :P
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 december 2021 @ 13:06:24 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202818548
quote:

[..]
😥

Dat gaat niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202818551
quote:

[..]
😥

Dus je wilt horen van ons dat het een goede keuze is om door te gaan.

Wat voor advies wij ook geven je hebt al een keuze gemaakt in gedachten.
pi_202818554
Ff vragen of ze der huwelijk zou riskeren voor je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202818571
Liefde maakt blind blijkbaar.
pi_202818573
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef ludovico het volgende:
Als we bellen is haar man er niet nee.

quote:
Voor mij staat buiten kijf dat dat niet gaat gebeuren. Zo steek ik niet in elkaar.
Ik zal geen seks met een getrouwde vrouw hebben, en al zeker niet als er kinderen betrokken zijn.

Het contact verbreken wil echter ook absoluut niet.
pi_202818595
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:08 schreef Galvez het volgende:

[..]
[..]
Voor mij staat buiten kijf dat dat niet gaat gebeuren. Zo steek ik niet in elkaar.
Ik zal geen seks met een getrouwde vrouw hebben, en al zeker niet als er kinderen betrokken zijn.

Ieder zijn ding.
  zondag 26 december 2021 @ 13:10:41 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818601
quote:

[..]
[..]

Het contact verbreken is beter voor letterlijk iedereen in deze situatie. Dat voelt nu misschien niet zo, maar zo zul je er achteraf ook over denken.

Maar goed, wat zitten we hier advies te geven.. TS heeft de keuze al gemaakt en wil van ons alleen maar horen dat het de juiste is.
pi_202818620
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Het contact verbreken is beter voor letterlijk iedereen in deze situatie. Dat voelt nu misschien niet zo, maar zo zul je er achteraf ook over denken.

Maar goed, wat zitten we hier advies te geven.. TS heeft de keuze al gemaakt en wil van ons alleen maar horen dat het de juiste is.
Stiekem met de vrouw afspreken en skypen zonder dat der man er vanaf weet is wel de way to go.
pi_202818624
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef WaikikiWim het volgende:
Reacties hier zijn behoorlijk 'snel'. Ik mis vooral een stukje context. Is zij gelukkig in haar huwelijk? Heeft ze de intentie om op (korte) termijn weg te gaan van haar man?
Ze is niet super gelukkig in haar huwelijk, maar zeker ook niet ongelukkig. Ze houdt wel echt van haar man, maar mist wel bepaalde dingen.

Ze heeft niet de intentie om op korte termijn weg te gaan.
pi_202818639
quote:

[..]
[..]

Volgens mij is het heel simpel: ze geeft aan ook wat voor jou te voelen. Is dat sterk genoeg om haar man voor te verlaten (en van jouw kant: ben jij zeker genoeg om die stap ook te zetten). Uiteindelijk ben je allebei volwassen toch? Als je die keuze beide bewust maakt: why not? Als haar huwelijk echter enigszins waarde heeft dan zal ze ook vrij snel beseffen dat een verliefdheid opgelopen op vakantie niet genoeg is om een heel gezin voor te laten barsten.

Van kneiterverliefd terug naar een vriendschappelijke relatie is wel lastig denk ik inderdaad. De verliefdheid zal wel afzakken (maanden/jaren), maar in die tijd kan je wel een boel vernielen natuurlijk..
pi_202818653
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:11 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ze is niet super gelukkig in haar huwelijk, maar zeker ook niet ongelukkig. Ze houdt wel echt van haar man, maar mist wel bepaalde dingen.

Misschien willen ze wel een open relatie.
  zondag 26 december 2021 @ 13:13:44 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202818695
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:12 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: ze geeft aan ook wat voor jou te voelen. Is dat sterk genoeg om haar man voor te verlaten (en van jouw kant: ben jij zeker genoeg om die stap ook te zetten). Uiteindelijk ben je allebei volwassen toch? Als je die keuze beide bewust maakt: why not? Als haar huwelijk echter enigszins waarde heeft dan zal ze ook vrij snel beseffen dat een verliefdheid opgelopen op vakantie niet genoeg is om een heel gezin voor te laten barsten.

Van kneiterverliefd terug naar een vriendschappelijke relatie is wel lastig denk ik inderdaad. De verliefdheid zal wel afzakken (maanden/jaren), maar in die tijd kan je wel een boel vernielen natuurlijk..
Neem je ook even de kinderen mee in het spel?

Of zijn die niet relevant in dit geval? TS is zo ver gegaan dat het nu hevige verliefdheid is. TS had bij milde verliefdheid al de conclusies kunnen trekken en vertrekken.
pi_202818699
Ik zou een koud bad laten vollopen en je hoofd er effe in steken eigenlijk, ff wakker worden TS.
pi_202818705
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Waarom? Zodat je het voor jezelf goed kunt praten dat je met opzet een gezin uit elkaar werkt?
Met opzet uit elkaar werken? :{ Dat is echt wel het laatste dat ik wil. Dat zou ik verschrikkelijk vinden. Het is uitgesloten dat er lichamelijk contact plaatsvindt tussen ons.
  zondag 26 december 2021 @ 13:14:07 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818707
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien willen ze wel een open relatie.
Lekker praktisch ook op 1000+ km afstand :P
pi_202818714
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:11 schreef Galvez het volgende:

[..]

Dan zou ik mezelf een heleboel pijn en verdriet besparen en er een einde aan breien. Cold Turkey. Waar zie je dit zelf eindigen?.. Haar man zal vroeg of laat ook argwaan krijgen en als de bom barst kiest ze uiteindelijk toch voor thuis (als ik jou mag geloven)..
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:14:23 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202818715
quote:

[..]
😥

Jij bent de enige ....
  zondag 26 december 2021 @ 13:14:24 #39
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_202818716
Dude, nee. :{ Leg de situatie uit en ga je eigen weg, hoe moeilijk dat ook is.

Misschien komt ze ooit nog aankloppen als d'r huidige relatie stukloopt (hypothetisch, niet iets om te verwachten), maar zelf niet lopen klooien daarmee.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_202818725
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Lekker praktisch ook op 1000+ km afstand :P
Jezusmina. _O- Manmanman.
pi_202818732
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou... Je had het veel eerder al moeten afbreken op het moment dat je verliefd werd. Je wist immers dat ze getrouwd was en kinderen heeft.

Je kunt niet met goed geweten dit doorzetten. Je maakt alles kapot in haar gezin.
Ze is al verliefd op hem hoor..
Gewoon scheiden dus.
pi_202818737
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:05 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
En dit inderdaad :D Hoe kun je uren skypen zonder dat haar man iets in de gaten heeft :P
Dat is niet zo lastig. Haar man werkt bij politie en heeft geregeld avond/nachtdienst.
pi_202818754
Tjah, ik ga even in het vat met buskruid roeren met mijn aansteeklont, houdoe.
pi_202818767
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:06 schreef Enawh het volgende:

[..]
Dus je wilt horen van ons dat het een goede keuze is om door te gaan.

Nee, ik wil horen hoe ik van verliefdheid afraak zonder contract te verbreken.
  Moderator zondag 26 december 2021 @ 13:16:05 #45
441859 crew  Lenny77
pi_202818768
Contact verminderen dan, niet meer videobellen.
Ergens zijn jullie 'beschermd' door de grote fysieke afstand, dus hoop dan maar dat het saai wordt op een gegeven moment.
Op dit moment wordt dit flink geromantiseerd door jullie maar onthou dat dit idd niet goed kan aflopen. Jullie wonen veel te ver uit elkaar, er zijn kinderen die niet zomaar 1000 km van huis kunnen gaan wonen plus zo te horen is hun relatie ok. Je gaat rommelen in een stabiel iets en daar komen brokken van.
Beste advies blijft: afkappen ter bescherming van jullie 2 en de kinderen... Ja het zal even pijn doen en ook bij haar maar wie weet is ze wel opgelucht dat ze door jouw beslissing verder kan met haar gezin ipv door een scheiding en ellende heen moet voor iemand waarbij het nog maar de vraag is of het echt een toekomst heeft.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:16:33 #46
197773 crew  maily
pi_202818777
Dagelijks appen en om de dag urenlang (video-)bellen ....

Wat denk je nou zelf?
  zondag 26 december 2021 @ 13:17:24 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202818798
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:16 schreef Galvez het volgende:

[..]
Nee, ik wil horen hoe ik van verliefdheid afraak zonder contract te verbreken.
Had iemand al gezegd "niet"?

Dat kan alleen door alle contact te verbreken, verder te gaan met je leven, en haar misschien over 10 jaar nog eens te spreken.
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:17:27 #48
197773 crew  maily
pi_202818799
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:15 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat is niet zo lastig. Haar man werkt bij politie en heeft geregeld avond/nachtdienst.
Dan zou ik helemaal uitkijken.
pi_202818813
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:12 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: ze geeft aan ook wat voor jou te voelen. Is dat sterk genoeg om haar man voor te verlaten (en van jouw kant: ben jij zeker genoeg om die stap ook te zetten). Uiteindelijk ben je allebei volwassen toch? Als je die keuze beide bewust maakt: why not?
Al zou zij bereid zijn haar man voor mij te verlaten, dat wil ik absoluut niet!
pi_202818819
1000 km tussen jullie in. Dat betekent, dat als het toch wat wordt, dat jij daar naar toe moet verhuizen. Ik neem gemakshalve maar aan dat ze haar kinderen niet 1000 km van hun vader vandaan wil houden en andersom wil ze niet 1000 km van haar kinderen verwijderd zijn.

Om maar te zwijgen over hoe de kids dat voelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:19:14 #51
197773 crew  maily
pi_202818852
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:17 schreef Galvez het volgende:

[..]
Al zou zij bereid zijn haar man voor mij te verlaten, dat wil ik absoluut niet!
Wat zou je een vriend adviseren als die met zo'n verhaal kwam?
  zondag 26 december 2021 @ 13:20:41 #52
319979 Fok-it
All is well
pi_202818896
quote:

[..]
Ik hoop toch op tips van mensen die hier anders over denken.
:')

Je wilt dus gewoon horen dat je het contact moet laten zoals het is? Dan is dit topic toch niet nodig.

Doordat je dit topic überhaupt al aanmaakt weet je zelf ook eigenlijk wel dat het niet verstandig is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:22:02 #53
197773 crew  maily
pi_202818923
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je wilt dus gewoon horen dat je het contact moet laten zoals het is? Dan is dit topic toch niet nodig.

Doordat je dit topic überhaupt al aanmaakt weet je zelf ook eigenlijk wel dat het niet verstandig is
Ja maar stel je nou eens voor ... STEL he, dat iemand hier DE tip heeft ....
pi_202818942
quote:

[..]

Iets meer inlevingsvermogen mag anders ook wel hoor (niet specifiek naar jou gericht overigens). Onder het mom van 'je weet zelf eigenlijk wel wat er moet gebeuren' kan R&P op 5% van de topics na wel gesloten worden denk ik.

TS is gewoon verliefd; dat kun je niet sturen/remmen, maar het is inderdaad wel even van belang om nu de juiste (of nog beter: niet de foute) dingen te doen. Geluk bij een ongeluk in deze kwestie is dat zij 1000km verderop woont.
  zondag 26 december 2021 @ 13:25:41 #55
319979 Fok-it
All is well
pi_202819012
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:22 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Iets meer inlevingsvermogen mag anders ook wel hoor (niet specifiek naar jou gericht overigens). Onder het mom van 'je weet zelf eigenlijk wel wat er moet gebeuren' kan R&P op 5% van de topics na wel gesloten worden denk ik.

TS is gewoon verliefd; dat kun je niet sturen/remmen, maar het is inderdaad wel even van belang om nu de juiste (of nog beter: niet de foute) dingen te doen. Geluk bij een ongeluk in deze kwestie is dat zij 1000km verderop woont.
Het gaat er ook niet zozeer om dat ik de gevoelens van TS niet begrijp, dat is volkomen logisch. Maar hij krijgt nu iets te horen, van veel mensen, wat hij zelf niet wil horen, en zegt eigenlijk: Ja leuk, maar ik ga voor nu net zo lang opzoek tot er 1 iemand komt die wel zegt dat het oke is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 26 december 2021 @ 13:26:22 #56
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202819023
quote:

[..]

Jullie zijn geen vrienden. Jullie vriendschap was van begin af aan gebouwd op aantrekkingskracht. Of denk je dat het toevallig is, dat jullie binnen een jaar van contact allebei smoorverliefd op elkaar zijn geworden?

De keuze die jullie moeten maken is of jullie hier wat mee willen doen, of dat jullie je fout erkennen en het afkappen. Weet wel dat mensen meestal niet voor de minnaar kiezen, zeker niet als er kinderen zijn en dat de pijn die jij nu uit wil stellen sowieso gaat komen. De vraag is hoe en bij wie precies. Afkappen is de makkelijkste keuze, maar ik ben een romanticus, dus kan me best voorstellen dat je ervoor wil gaan. Maar maak jezelf niet wijs dat je alleen maar de vriendschap gaat proberen te behouden.
pi_202819045
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 13:19 schreef maily het volgende:

[..]
Wat zou je een vriend adviseren als die met zo'n verhaal kwam?
Dat is een moeilijke vraag. Ligt er ook aan hoe zwaar ik zijn gevoelens zou laten wegen.

quote:

[..]

Om eerlijk te zijn ben ik nogal geschrokken van de resoluutheid in de reacties.

Ik zit hier echt bijna letterlijk huilend in de bank bij de gedachten aan het verbreken van het contact, en dat heb ik niet snel, dat mag je best weten.

Nogmaals, er zit meer dan 1000km afstand tussen ons. Er gaat nooit lichamelijk intimiteit tussen ons komen, uitgesloten.

Dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil terug naar de situatie waarin we vriendschappelijk contact onderhielden. Het klinkt misschien raar, maar voor mij was dat contact heel waardevol.
Ik heb met haar betere gesprekken dan dat ik ooit met vrienden hier thuis heb kunnen hebben.
pi_202819072
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het gaat er ook niet zozeer om dat ik de gevoelens van TS niet begrijp, dat is volkomen logisch. Maar hij krijgt nu iets te horen, van veel mensen, wat hij zelf niet wil horen, en zegt eigenlijk: Ja leuk, maar ik ga voor nu net zo lang opzoek tot er 1 iemand komt die wel zegt dat het oke is.
Nee, dan begrijp je het echt verkeerd.
  zondag 26 december 2021 @ 13:28:43 #59
319979 Fok-it
All is well
pi_202819081
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:27 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat is een moeilijke vraag. Ligt er ook aan hoe zwaar ik zijn gevoelens zou laten wegen.
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik nogal geschrokken van de resoluutheid in de reacties.

Ik zit hier echt bijna letterlijk huilend in de bank bij de gedachten aan het verbreken van het contact, en dat heb ik niet snel, dat mag je best weten.

Nogmaals, er zit meer dan 1000km afstand tussen ons. Er gaat nooit lichamelijk intimiteit tussen ons komen, uitgesloten.

Dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil terug naar de situatie waarin we vriendschappelijk contact onderhielden. Het klinkt misschien raar, maar voor mij was dat contact heel waardevol.
Ik heb met haar betere gesprekken dan dat ik ooit met vrienden hier thuis heb kunnen hebben.
Maar je kan je afvragen of hetgeen wat je verlangt uiteindelijk niet destructief voor jezelf werkt. En er bestaat niet zomaar een off-switch wat betreft gevoelens die je neutraler kan maken dan ze nu zijn
pi_202819085
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2021 12:54 schreef Galvez het volgende:
Ik weet het gewoon echt niet.
Je zegt dat je raakvlakken hebt. Misschien kun je veranderen van hobby's om zo minder raakvlakken te hebben.

Het eerste waar ik aan dacht toen ik je topic las was mijn tijd bij begeleid wonen, hoe ik elke keer weer verliefd werd op mijn begeleidsters. De aandacht die ze schonken, tijd in me staken en me probeerden vooruit te helpen, maakte het dat ik verliefd op ze werd.
Ik heb het zelfs zo met één begeleidster gehad dat zij begon over een evt. relatie en dat het 'not done' was om volgens die lijn verder te gaan. Not done omdat zij dan ontslagen zou worden omdat er belangenverstrengeling in het werkcontract optreedt op het moment dat wij een relatie aan zouden gaan.

Hetzelfde in jouw verhaal. Het is 'not done' omdat zij is getrouwd en kinderen heeft. Misschien kun je haar man en kinderen als een soort contract zien, iets wat boven de vriendschap tussen jullie beide staat.
Google is your friend, abuse your friends
pi_202819096
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zelfs als dat laatste waar is vraag ik me af of hij daar naar gaat handelen. Het is vooral een topic/'schreeuw' uit wanhoop volgens mij. Ik heb stiekem wel te doen met TS want verliefdheid kan een bitch zijn, vooral omdat het totaal niet te controleren is als het eenmaal geland is. De acties die eruit voortvloeien echter wel.. en nogmaals: ik ben het eens met 95% van de mensen hier hoor, maar ik snap TS ook wel. Het voelt gewoon ontzettend kut om iets af te breken waar je zo'n goed gevoel van krijgt.
  zondag 26 december 2021 @ 13:31:02 #62
319979 Fok-it
All is well
pi_202819131
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:29 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Zelfs als dat laatste waar is vraag ik me af of hij daar naar gaat handelen. Het is vooral een topic/'schreeuw' uit wanhoop volgens mij. Ik heb stiekem wel te doen met TS want verliefdheid kan een bitch zijn, vooral omdat het totaal niet te controleren is als het eenmaal geland is. De acties die eruit voortvloeien echter wel.. en nogmaals: ik ben het eens met 95% van de mensen hier hoor, maar ik snap TS ook wel. Het voelt gewoon ontzettend kut om iets af te breken waar je zo'n goed gevoel van krijgt.
Tuurlijk is dat kut. Maar daarom moet hij mensen die op hem reageren ook niet als ongenadig zien, meer als mensen die hem een steuntje in de rug geven omdat hij uiteindelijk toch die stap zal moeten nemen
pi_202819240
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar je kan je afvragen of hetgeen wat je verlangt uiteindelijk niet destructief voor jezelf werkt.
Nooit destructiever, dan nu het contact verbreken. Ik wil niet overkomen als een drama-queen, maar ik denk niet dat ik dat snel te boven zou komen.

Wat ik gewoon wens is dat ik niet meer verliefd of haar ben, en zij niet op mij.
Dus dat we beide gewoon puur vriendschappelijke gevoelens koesteren.
Zoals @Lenny77 al zei, kan dat met de tijd wel gebeuren, dat dingen saaier worden, misschien dan vanzelf ook wat minder contact.

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen gebeuren. Ik ben vroeger ook wel eens verliefd op iemand geweest, en na een paar maanden niet meer.

Ik wil nog een keer voor iedereen duidelijk stellen: fysiek vreemdgaan is uitgesloten.
We hadden een tijdje geleden wel afgesproken om in het voorjaar een weekendje stedentrip in het voorjaar te doen samen (als vrienden), maar dat gaat hoe ik me nu voel ook echt niet gebeuren.
pi_202819274
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat kut. Maar daarom moet hij mensen die op hem reageren ook niet als ongenadig zien, meer als mensen die hem een steuntje in de rug geven omdat hij uiteindelijk toch die stap zal moeten nemen
Al probeer ik dat zo te zien, ik kan dat gewoon niet. Echt niet.
pi_202819277
1 ding scheelt: ze zit >1000km verderop
Eens kijken
  zondag 26 december 2021 @ 13:36:57 #66
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202819278
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:35 schreef Galvez het volgende:

[..]
Nooit destructiever, dan nu het contact verbreken. Ik wil niet overkomen als een drama-queen, maar ik denk niet dat ik dat snel te boven zou komen.

Niet snel, maar je komt het wel te boven. En uiteindelijk gaat dit uitlopen op een gebroken hart, vraag is of je dat niet liever nu hebt en binnenkort verder kunt met je leven, dan het nog maanden/jaren uitstellen.
  zondag 26 december 2021 @ 13:37:59 #67
319979 Fok-it
All is well
pi_202819307
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:36 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dan moet je er wel rekening mee houden dat de klap over een x-aantal maanden/jaren een stuk harder zou kunnen aankomen dan nu
pi_202819323
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Niet snel, maar je komt het wel te boven. En uiteindelijk gaat dit uitlopen op een gebroken hart
In het scenario dat de verliefdheid bij beide slijt en volledig verdwijnt en we blijven vrienden is er toch geen sprake van een gebroken hart? :?
  zondag 26 december 2021 @ 13:40:06 #69
319979 Fok-it
All is well
pi_202819345
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:38 schreef Galvez het volgende:

[..]
In het scenario dat de verliefdheid bij beide slijt en volledig verdwijnt en we blijven vrienden is er toch geen sprake van een gebroken hart? :?
Maar een verliefdheid kan sowieso niet slijten als je op dagelijkse basis contact met haar blijft houden, en dat is je intentie toch nog steeds?
pi_202819424
Ze moet gewoon weg bij haar man, tot die tijd moet je zeggen dat je geen contact aankan, zeg maar dat het te ingewikkeld wordt zo. Af en toe even een teken van leven geven om haar te prikkelen, en dan de long-game spelen.

Met de volgende kerst kan je al succes hebben. All is fair in love and war.
-nee-
pi_202819441
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:36 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik denk dat je een gedachteschema vanuit de cognitieve gedragstherapie moet maken om je gedachten om te buigen. Iemand anders' leven verpesten door een relatie met zijn echtgenote te beginnen en dan haar hem en hun kinderen 1000 kilometer achter te laten..

..het kan niet.
  Spellchecker zondag 26 december 2021 @ 13:47:07 #72
197773 crew  maily
pi_202819477
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:36 schreef Maharski het volgende:
1 ding scheelt: ze zit >1000km verderop
Ja, maar daar zijn nog steeds de telefoon/internet .... de echtgenoot met nachtdienst ....
pi_202819517
quote:

[..]

Probeer daar zelf eens antwoord op te geven? Heb je zelf een idee?
Somebody that I used to know
pi_202819676
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar een verliefdheid kan sowieso niet slijten als je op dagelijkse basis contact met haar blijft houden
Volgens mij is dat geen feit.

Het gebeurt toch wel vaker dat mensen dagelijks contact hebben en dat hun verliefdheid afneemt/verdwijnt?
pi_202819690
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2021 13:44 schreef Marsenal het volgende:
Ze moet gewoon weg bij haar man, tot die tijd moet je zeggen dat je geen contact aankan, zeg maar dat het te ingewikkeld wordt zo. Af en toe even een teken van leven geven om haar te prikkelen, en dan de long-game spelen.

Met de volgende kerst kan je al succes hebben. All is fair in love and war.
Dat wil ik dus absoluut niet! :{
pi_202819711
Afkappen want er zijn kinderen in het spel die niet van jou zijn. Ga hun leven/jeugd niet vergallen, heb ervaring.

Jammer dat jij verdriet hebt dan, kom je wel overheen. Je bent zelf fout bezig omdat je vanaf het begin wist dat ze getrouwd was en kinderen had, niet nu zielig gaan doen.
Denk eens aan die kinderen wat die verdrietig zullen zijn, hun hele leven lang.
pi_202819745
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2021 13:44 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik denk dat je een gedachteschema vanuit de cognitieve gedragstherapie moet maken om je gedachten om te buigen. Iemand anders' leven verpesten door een relatie met zijn echtgenote te beginnen en dan haar hem en hun kinderen 1000 kilometer achter te laten..

..het kan niet.
Nogmaals, ik wil geen relatie met zijn echtgenote beginnen! Ik wil vriendschappelijke band met haar behouden.
pi_202819754
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:03 schreef Galvez het volgende:

[..]
Nogmaals, ik wil geen relatie met zijn echtgenote beginnen! Ik wil vriendschappelijke band met haar behouden.
Maar je zei zelf dat je verliefde gevoelens voor haar had?
Het nadeel van verliefdheid is dat je wel kunt upgraden van vriendschap naar verliefdheid, maar niet downgraden van verliefdheid naar vriendschap. Onze hersenen zijn erop gefikst om op de een of andere manier te gaan voortplanten.
  zondag 26 december 2021 @ 14:05:35 #79
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202819782
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:59 schreef Galvez het volgende:

[..]

Het gebeurt toch wel vaker dat mensen dagelijks contact hebben en dat hun verliefdheid afneemt/verdwijnt?
Ja mensen die verliefd zijn en daar iets mee doen. Dan slijt het nog wel eens. Een onbeantwoorde verliefdheid? Soms, maar wel zeldzaam. Een verboden verliefdheid die beiden voelen, voeden, maar niet aan toegeven? Succes!
  zondag 26 december 2021 @ 14:06:08 #80
319979 Fok-it
All is well
pi_202819790
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:59 schreef Galvez het volgende:

[..]

Nou ja kijk, ik wil jouw gevoelens helemaal niet bagatelliseren of iets dergelijks, maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat je continu alles zo hevig mogelijk in een goed vaarwater probeert te brengen. Ja, theoretisch gezien zullen er best mensen op deze aardboden zijn die een hevige verliefdheid op een getrouwde vrouw 1000+km verder weg hebben weten om te zetten naar een vriendschap, maar in de regel mag je er vanuit gaan dat het niet zo werkt.

Nogmaals, met alle respect voor je gevoelens richting haar
pi_202819803
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 13:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Probeer daar zelf eens antwoord op te geven? Heb je zelf een idee?
Goede vraag, dank je.

Ik zat er aan te denken om het met haar bespreekbaar te maken. Voorstellen even niet (video)bellen en geen selfies sturen, om wat afstand te creëren. Wel contact houden, maar verminderen. Ik spreek mijn (andere) vrienden ook niet meermaals per dag.
pi_202819814
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:01 schreef Sfancta het volgende:
Afkappen want er zijn kinderen in het spel die niet van jou zijn. Ga hun leven/jeugd niet vergallen, heb ervaring.

Jammer dat jij verdriet hebt dan, kom je wel overheen. Je bent zelf fout bezig omdat je vanaf het begin wist dat ze getrouwd was en kinderen had, niet nu zielig gaan doen.
Denk eens aan die kinderen wat die verdrietig zullen zijn, hun hele leven lang.
Fout bezig als je als man een vriendschap met een vrouw hebt. :?
pi_202819837
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:07 schreef Galvez het volgende:

[..]
Fout bezig als je als man een vriendschap met een vrouw hebt. :?
Jullie hebben beiden toegegeven in love te zijn? Verkeerde boel dus afkappen die handel.
  zondag 26 december 2021 @ 14:12:07 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202819902
Zoek iemand anders!
The love you take is equal to the love you make.
pi_202819906
quote:
Breek het af.
Hoezo breek het af?
Hij is niets verplicht aan partner van getrouwde vrouw, dat is iets tussen haar en diegene.

Heeft niets met fatsoen of wat dan ook te doen..

Je leeft maar 1x TS.
pi_202819914
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hoezo breek het af?
Hij is niets verplicht aan partner van getrouwde vrouw, dat is iets tussen haar en diegene.

Je leeft maar 1x TS.
Die kinderen van haar ook.
  zondag 26 december 2021 @ 14:14:08 #87
319979 Fok-it
All is well
pi_202819922
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hoezo breek het af?

Je leeft maar 1x TS.
Heeft alles met fatsoen te maken.
pi_202819928
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:13 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Die kinderen van haar ook.
Ja en?
Die overleven het wel hoor.

Er zijn veel ergere dingen in het leven.

Meer dan 50% komt uit een gescheiden gezin, liever pap of mam gelukkig dan ongelukkig bij elkaar.
pi_202819939
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja en?
Die overleven het wel hoor.

Er zijn veel ergere dingen in het leven.

Meer dan 50% komt uit een gescheiden gezin, liever pap of mam gelukkig dan ongelukkig bij elkaar.
Rot op man je weet blijkbaar niet eens hoe is is gescheiden ouders te hebben.
pi_202819955
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:14 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Rot op man je weet blijkbaar niet eens hoe is is gescheiden ouders te hebben.
Mijn ouders zijn gescheiden in 1991.

Na jaren van ellende, ongelukkig zijn, mishandeling etc.

:W
pi_202819959
quote:
Neuk een hoer. 14.gif
pi_202819969
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Mijn ouders zijn gescheiden in 1991.

Na jaren van ellende, ongelukkig zijn, mishandeling etc.

:W
Jammer dat je daardoor zo bent geworden zoals je nu bent.
pi_202819974
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Zoek iemand anders!
Ik zoek niemand. Ik ben al best lang single, en beviel altijd prima.
En er is toch niemand zoals zij.

Ik wil haar alleen niet kwijt als vriend, dat is echt het enige. Ik heb nog nooit zo’n goed contact met iemand gehad waar ik mee over echt alles kan praten.
pi_202819988
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:16 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Jammer dat je daardoor zo bent geworden zoals je nu bent.
Niet zo verbitterd dat ik niet kan inzien dat mensen niet ongelukkig bij elkaar moeten blijven bedoel je?
Ben jij een kind ofzo met nul komma nul emotioneel inzicht?
  zondag 26 december 2021 @ 14:19:04 #95
319979 Fok-it
All is well
pi_202820008
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Niet zo verbitterd dat ik niet kan inzien dat mensen niet ongelukkig bij elkaar moeten blijven bedoel je?
Jij verwijt mensen dat ze emotioneel inzicht missen terwijl je het geen enkel probleem vindt dat een 5 en 7-jarig kind hun moeder zien vertrekken voor een fling?
pi_202820026
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Die vrouw en haar man zijn gelukkig bij elkaar. Wat praat je dom man. Ow muk.
  zondag 26 december 2021 @ 14:19:57 #97
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_202820030
quote:

[..]
[..]

Oh maar een relatie kapot maken kan dus wel... oke, daar is dan een soort van grens..apart.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_202820041
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jij verwijt mensen dat ze emotioneel inzicht missen terwijl je het geen enkel probleem vindt dat een 5 en 7-jarig kind hun moeder zien vertrekken voor een fling?
Je weet niet of het een”fling” is, dat maak jij en wat ouderwetse anderen er van.

Misschien worden ze 100 jaar oud samen, weet jij veel.
Dat die vrouw op hem verliefd is geworden, zegt ook wat hč.
Blijkbaar is ze niet gelukkig met wie ze nu is, wie ben jij dan om te zeggen “jammer voor je, want kinderen”?
Zo werkt het leven niet.
pi_202820052
Je cucked jezelf. Je bent verliefd op haar geworden, zij is het op jou.

Als jij dat verhaal verder gaat vertellen voor jezelf, hoe gaat dat dan eindigen?

En hoe zie je het contact voor je op vriendschappelijk niveau? Nu het duveltje uit het doosje is voor jullie allebei, stop je hem niet meer terug.
pi_202820056
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nog één keer, dat komt nicht im Frage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')