Ik ben die matige informatievoorziening ook wel zat eigenlijk. Gooi alle data open voor iedereen, zolang dat binnen de wettelijke kaders kan. En de gevoelige data ook aan wetenschappers, geannomiseerd, gogoquote:

Had jij geen beter bed call opties verkocht? Laat de wereld maar brandenquote:Op zaterdag 25 december 2021 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Neem eens lekker een proseccootje, ouwe mopperkont.

Zal niets meer uitmaken als het er echt meer blijken te zijnquote:

Typisch weer zo'n verhaal waar je over 2 weken niks meer van hoort. Net als bij de vorige Zuid Afrikaanse variant.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In het Algemeen Ziekenhuis Damiaan in het Belgische Oostende zijn de afgelopen week 10 kinderen opgenomen die besmet waren met het coronavirus. De meesten hebben het ziekenhuis weer verlaten. ,,Toch hebben we dit nog niet eerder meegemaakt tijdens deze crisis", zegt woordvoerder Kevin Mollet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-mijlpaal~a6c07a4a/
En uit Zuid-Afrika kwamen dit soort signalen ook al. Geen idee in hoeverre het ook echt een probleem is.

BFIT. Dus la douce France mag wat dat betreft op slot ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Had jij geen beter bed call opties verkocht? Laat de wereld maar branden

Zou prima kunnen. En ook goed zijn.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Typisch weer zo'n verhaal waar je over 2 weken niks meer van hoort. Net als bij de vorige Zuid Afrikaanse variant.

Dat ziet men in de VS anders.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Typisch weer zo'n verhaal waar je over 2 weken niks meer van hoort. Net als bij de vorige Zuid Afrikaanse variant.
quote:Omicron and children: Pediatric hospitals in parts of U.S. filling fast
About 800 kids have been admitted nearly every day this week, with those in Ohio, Texas, Pennsylvania and New York hit particularly hard by the juggernaut variant.
https://www.washingtonpos(...)hospitalizations-us/

Net zoals die kinderen met dat andere virus, RS? Ook complete radiostilte weer.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]

RS komt in golven, hoeft echt niet raar te zijn dat dat nu niet is.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Net zoals die kinderen met dat andere virus, RS? Ook complete radiostilte weer.

Die golf was afgelopen zomer, ipv winter...quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Net zoals die kinderen met dat andere virus, RS? Ook complete radiostilte weer.

Weh, das niet goed... The F is er aan de hand joh. Goed eten jongens... Wees gezond. Loop een rondje buiten in de zon.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ziet men in de VS anders.
[..]

Daar heb je beslist bronnen voor, niet?quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, vooral snel weer open doen.
Dat er signalen zijn dat er nu meer kinderen in ziekenhuizen terecht komen door corona zal niet uitmaken natuurlijk.

Beetje lastig, sommige delen van de VS hebben een koude golf met veel sneeuwquote:Op zaterdag 25 december 2021 20:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weh, das niet goed... The F is er aan de hand joh. Goed eten jongens... Wees gezond. Loop een rondje buiten in de zon.

Dat mogen ze, maar toch denk ik dat we er niks meer van gaan horen. De komende 2 weken worden cruciaal.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ziet men in de VS anders.
[..]

Denk dit ook, cijfers worden ook weer niet in perspectief gezet...quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat mogen ze, maar toch denk ik dat we er niks meer van gaan horen. De komende 2 weken worden cruciaal.

https://www.ad.nl/dordrec(...)t-rs-virus~a96a0022/quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die golf was afgelopen zomer, ipv winter...
Niet meer nieuwswaardig.

Oftewel, RS is de normaalste zaak van de wereld. Het lijkt alleen "OMG EeN ViRUs" door de media.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die golf was afgelopen zomer, ipv winter...
Niet meer nieuwswaardig.

RS liep uit z’n groepsimmuniteit. Met onze dochter van een paar maanden ternauwernood een ziekenhuisopname kunnen afwenden. Ik zou zeker niet zeggen dat dit opgepompt is door de media want het kan echt naar uitpakken.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oftewel, RS is de normaalste zaak van de wereld. Het lijkt alleen "OMG EeN ViRUs" door de media.

Schijnen ook de nodige Audi’s met datzelfde virus rond te rijden.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:20 schreef Noek het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)t-rs-virus~a96a0022/

Ik begreep dat de horeca en detailhandel massaal in staking is gegaan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de protesten tegen de lockdown?
Kan me herinneren afgelopen zomer dat mensen hier schreven dat NL dat nooit maar dan ook nooit meer zou accepteren...een lockdown.
Het volk en zulks.

quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep dat de horeca en detailhandel massaal in staking is gegaan.

Er was volgens jou toch geen lockdown? Iets met kerstkoren?quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
Kan me herinneren afgelopen zomer dat mensen hier schreven dat NL dat nooit maar dan ook nooit meer zou accepteren...een lockdown.
Het volk en zulks.

https://regio15.nl/nieuws/demonstraties/34002/demonstratie-hofvijver-den-haag/quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
Het volk en zulks.
quote:Brandweer haalt tientallen babypoppen uit Haagse Hofvijver
Den Haag - Hulpdiensten werden omstreeks 0:45 uur gealarmeerd vanwege diverse drijvende bebloede babypoppen in de Hofvijver.
Toen agenten ter plaatse kwamen zagen zij dat het een actie betrof van mensen die tegen het corona vaccinatiebeleid zijn.
Tientallen babypoppen lagen in het water. Veel van de kinderpoppen waren besmeurd met rode verf, lagen in een doodskist en hadden een prik in hun hoofd.
Op de kinderpoppen waren onder andere teksten geschreven als 'Genocide', 'Fuck Bill Gates', 'ACAB', ‘Free Huig Plug’ en ‘overheid bloed aan jullie handen’. Ook stonden er diverse hakenkruizen en jodensterren op de babypoppen.
De brandweer heeft de poppen, doodskisten en bloemen uit de Hofvijver gehaald. De politie heeft deze vervolgens in een politiebus meegenomen.
Er zouden vier personen zijn aangehouden.

Wat een idioten.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:36 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://regio15.nl/nieuws/demonstraties/34002/demonstratie-hofvijver-den-haag/
[..]
[ twitter ]

Er wordt hier juist voornamelijk geschreven dat we een hele hoop gewoon accepteren. En dat we een nieuwe lockdown in de winter ook gewoon weer zouden accepteren. Wat geklaag bij vrienden en online, maar dat is het.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
Het volk en zulks.

Gadver, smakeloos en totaal buiten de kaders.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:36 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://regio15.nl/nieuws/demonstraties/34002/demonstratie-hofvijver-den-haag/
[..]
[ twitter ]

Gebrek aan empathie is niet iets om te bannen. Dat lijkt nogal veel voor te komen. Als je het niet met iemand eens bent, kun je met iemand in discussie.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:53 schreef alpeko het volgende:
Vind dat echt misselijk makend hoor. Leuk dat er wordt geveegd. Dat het geen lockdown voor jou (of mij is)… top voor je. Maar er zitten mensen werkeloos thuis.Even een paar dagen op de strafbank om af te koelen zou zou iemand goed doen. Empathie tot de de eigen voordeur.

Verwijder die gaslighting van je collega eens anders.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Dat was ik. Op de persoon is op de persoon, of het nou een mod of een user is.

Dat is vrij lastig als je alles wegveegtquote:Op zaterdag 25 december 2021 21:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gebrek aan empathie is niet iets om te bannen. Dat lijkt nogal veel voor te komen. Als je het niet met iemand eens bent, kun je met iemand in discussie.

Zeker, reactie van @Noek werd al verwijderd.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is vrij lastig als je alles wegveegt

Prima post om de zaken op scherp te zetten met kerst 👍quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
Het volk en zulks.

Trok men de kan-niet kaart maar eens als het over een lockdown gaat. Misschien dat men dan elders wat creatiever werd.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er wordt hier juist voornamelijk geschreven dat we een hele hoop gewoon accepteren. En dat we een nieuwe lockdown in de winter ook gewoon weer zouden accepteren. Wat geklaag bij vrienden en online, maar dat is het.

Ik gok aantonen dat iedereen het wel prima vindt (geen protesten), waarna de steun in 2022 niet meer terugkeert omdat "we" het prima vinden en de horeca/evenementen sector opgeheven kan worden als de allesdichtreflex volgend jaar wel weer terugkeert.quote:Op zaterdag 25 december 2021 22:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het doel van de post ontgaat me eerlijk gezegd.

Geen quarantaine?quote:Op zaterdag 25 december 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
Frankrijk naar 2G per 15.1, mogelijk ook 2G+, zelfs voor gyms en treinritten van meer dan drie uur. Verwachten half januari op 200.000 besmettingen per dag te zitten.

De Franse vereniging van curatoren approves this message.quote:Op zaterdag 25 december 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
Frankrijk naar 2G per 15.1, mogelijk ook 2G+, zelfs voor gyms en treinritten van meer dan drie uur. Verwachten half januari op 200.000 besmettingen per dag te zitten.

Ik zeg ook niet dat het ontzettend naar kan zijn. Integendeel, is niet zo leuk las ik wel. Maar hoe veel gevallen dit jaar versus hoe veel jaarlijks zijn er eigenlijk?quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RS liep uit z’n groepsimmuniteit. Met onze dochter van een paar maanden ternauwernood een ziekenhuisopname kunnen afwenden. Ik zou zeker niet zeggen dat dit opgepompt is door de media want het kan echt naar uitpakken.

Ze zitten maandag om die 2G formeel goed te keuren en dan bespreken ze ook additionele maatregelen. "Iets met de grenzen doen" ligt wel op tafel. Vermoed alleen intensievere controles.quote:

Wel enigszins geruststellend dat we ondanks vaccins toch gewoon in dezelfde maatregel/lockdown shit zitten als vorig jaar winter (en volgend jaar waarschijnlijk ook weer). Paar weekjes winst wellicht en ik snap dat de vaccins wel wat doen, maar jeetje, wat een tegenvallers, had er meer van gehoopt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 22:07 schreef nostra het volgende:

Heeft het virus kerstvakantie of heeft het een andere reden dat die verdubbeling opeens zo lang duurt?quote:Op zaterdag 25 december 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |