Je bedoelt bruis? Sinaasappel of framboos meestal...quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:04 schreef XDo het volgende:
Het gaat om de smaak toch. Neem gewoon de lekkerste.
Nee is gewoon de naam waar je voor betaalt. Holland & Barrett klinkt exclusiever dan Kruidvat of Aldi.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me vaak af waar het prijsverschil in zit. Vitaminen bij Holland & Barrett zijn beduidend duurder dan bij Kruidvat en Etos. Zou dat dan geconcentreerder zijn?
Ja, het prijsverschil is mij ook wel opgevallen... (Je moet het er maar voor over hebben... na een maandje stoppen is ook nix!)quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me vaak af waar het prijsverschil in zit. Vitaminen bij Holland & Barrett zijn beduidend duurder dan bij Kruidvat en Etos. Zou dat dan geconcentreerder zijn?
Je hebt ook verschil tussen eco-vitaminen en non-eco-vitaminen tegenwoordig...quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee is gewoon de naam waar je voor betaalt. Holland & Barrett klinkt exclusiever dan Kruidvat of Aldi.
Ik eet gewoon groenten en fruit, 10x meer eco dan een chemisch pilletje.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je hebt ook verschil tussen eco-vitaminen en non-eco-vitaminen tegenwoordig...
Ik geloof niet dat ik alles 'raak' met voeding...quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:24 schreef Intint het volgende:
Hoezo denk je dat je ergens een tekort aan hebt?
Vit D (van oktober t/m april)en B12, daarvan was een tekort geconstateerd.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik alles 'raak' met voeding...
Maar misschien ben je er ook al door gevarieerd te eten...
Ik vroeg mij af of er vitaminen zijn waarvan je écht merkt dat ze je helpen... (Géén drugs natuurlijk...)
Je hebt ook sport (fitness) mensen die zweren bij die grote potten met proteïne en wat al niet meer....
Bij de huisarts?quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Vit D (van oktober t/m april)en B12, daarvan was een tekort geconstateerd.
Er is ook zoveel keuze... halleluja... Daarom dacht ik gewoon een multivitamine...quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:
het is een grote scam. ik heb jaren lang potjes geslikt, mee opgehouden, merk geen enkel verschil. gewoon goed eten.
Ik slik vaak die van Davitamon en dan wel de variant 'COMPLEET WEERSTAND FORTE MET EXTRA D3'quote:
De magie van de placebo.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:22 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Twee dagen gebruik en de derde voel ik me kiplekker ten opzichte van de dagen dat ik niet gebruik.
Er zit D3 in en ik kom amper buiten.quote:
Bij H&B zijn in ieder geval regelmatig aanbiedingen. Ik slik al jaren een multi van hun. Eens per jaar even kijken wat er in de aanbieding is en dan voor minimaal een jaar kopen. Meestal ben ik voor drie tientjes wel klaar dan. Voor dat bedrag ga ik me niet druk maken of het helpt en of het voordeliger kan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
1) De meeste mensen komen met dit weer amper buiten en toch heeft de helft van de mensen maar tekortquote:Op zaterdag 25 december 2021 14:38 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Er zit D3 in en ik kom amper buiten.
Na twee dagen voel ik me kiplekker.
Wat snap je niet?
Niet alleen met dit weer kom ik amper buiten. Het is niet het weer dat het hem doet. Ik kom in het algemeen, amper buiten. Dat heeft verschillende redenen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:33 schreef Intint het volgende:
[..]
1) De meeste mensen komen met dit weer amper buiten en toch heeft de helft van de mensen maar tekort
Ik heb geen idee of het iets met d3 te maken heeft, maar ik voel me na twee dagen van het slikken van die vitamines, kiplekker.quote:2) De meeste mensen ‘voelen’ niet van hun D3 tekort (dus ook niet van de aanvulling van hun tekort)
Ik voel me goed na het slikken van vitamines. Leuk dat je het voedseldeskundigtechnisch wilt onderbouwen dat het niet werkt. Mijn lichaam zegt wat anders.quote:3) Wanneer jij dan toch een van de weinige individuen bent die EN een tekort heeft EN dit ook waarneembaar ervaart dan is dit niet echt niet na twee dagen al verholpen. Zo werkt het lichaam niet.
Ik waarneem de werking na het slikken van de vitamines. Niet zonder.quote:Nognaals, ik geloof best dat je je beter voelt. Maar dit komt waarschijnlijk eerder door een placebo effect dan door de werking van het supplement.
Juist. Je benoemd precies de dingen die bevestigen dat het waarschijnlijk een placebo effect is.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Niet alleen met dit weer kom ik amper buiten. Het is niet het weer dat het hem doet. Ik kom in het algemeen, amper buiten. Dat heeft verschillende redenen.
[..]
Ik heb geen idee of het iets met d3 te maken heeft, maar ik voel me na twee dagen van het slikken van die vitamines, kiplekker.
[..]
Ik voel me goed na het slikken van vitamines. Leuk dat je het voedseldeskundigtechnisch wilt onderbouwen dat het niet werkt. Mijn lichaam zegt wat anders.
[..]
Ik waarneem de werking na het slikken van de vitamines. Niet zonder.
Terwijl ik de rest van de dag niet eens nadenk over het idee dat ik ze geslikt heb?quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:20 schreef Intint het volgende:
[..]
Juist. Je benoemd precies de dingen die bevestigen dat het waarschijnlijk een placebo effect is.
Uiteraard. Dat is geen vereiste.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:24 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Terwijl ik de rest van de dag niet eens nadenk over het idee dat ik ze geslikt heb?
Desalniettemin ben ik overtuigd dat het van de vitaminen komt. Placebo effect of niet.quote:
Ook die uitspraak is zeer typerend voor een placebo.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:44 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Desalniettemin ben ik overtuigd dat het van de vitaminen komt. Placebo effect of niet.
Je bent wel volhoudend.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:49 schreef Intint het volgende:
[..]
Ook die uitspraak is zeer typerend voor een placebo.
Jij ook zo te zien.quote:
Valt wel mee. Ik verdedig een punt dat makkelijk te verdedigen is. Jij moet ‘ondanks dat het niet kan wil ik het heel graag geloven’ verdedigen.quote:
Die slik ik normaal ook in de winter.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:22 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik slik vaak die van Davitamon en dan wel de variant 'COMPLEET WEERSTAND FORTE MET EXTRA D3'
quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:46 schreef Intint het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik verdedig een punt dat makkelijk te verdedigen is. Jij moet ‘ondanks dat het niet kan wil ik het heel graag geloven’ verdedigen.
Begin een beetje te twijfelen of je wel weet wat een placebo is.quote:Op zondag 26 december 2021 07:39 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik verdedig juist hetgeen wat ik wéét.
quote:Op zondag 26 december 2021 08:24 schreef Intint het volgende:
[..]
Begin een beetje te twijfelen of je wel weet wat een placebo is.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_(middel)quote:Een placebo (Latijn voor: 'ik zal behagen') is een als geneesmiddel voorgeschreven of aangeprezen middel dat geen werkzame bestanddelen bevat.
juist, "waarschijnlijk"quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:20 schreef Intint het volgende:
[..]
Juist. Je benoemd precies de dingen die bevestigen dat het waarschijnlijk een placebo effect is.
Proteïne is eiwit, dat is heel iets anders dan vitamines, totaal onvergelijkbaar. Zoals gezegd is vitamine d eigenlijk de enige vitamine waarvan het zin heeft om die bij te slikken. De rest krijg je gewoon binnen via je voedsel als je beetje normaal eet. Als je altijd puur veganistisch eet heeft het zin om B12 bij te slikken maar zelfs dat is al toegevoegd in heel veel producten zoals oa cornflakes of vleesvervangers. Multivitamines heb je niet nodig en zijn alleen voor het placebo effect. Als je tekort aan andere vitamines hebt heb je veel grotere onderliggende problemen en andere tekorten die je echt niet met wat vitaminepilletjes gaat oplossen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik alles 'raak' met voeding...
Maar misschien ben je er ook al door gevarieerd te eten...
Ik vroeg mij af of er vitaminen zijn waarvan je écht merkt dat ze je helpen... (Géén drugs natuurlijk...)
Je hebt ook sport (fitness) mensen die zweren bij die grote potten met proteïne en wat al niet meer....
De enige die ik gebruik, weliswaar geen multivitamine, maar toch:quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:48 schreef Bocaj het volgende:
Welke multivitamine? (Waarom multi? Lekker makkelijk... zal ook altijd wel een compromis zijn...)
Kan natuurlijk gewoon een potje kopen bij de drogist en klaar, maar zijn er ook multivitaminen waarvan je écht merkt dat het helpt? (Je beter voelen... Alsof je een booster hebt gehad!)
Alle tips welkom!
Nope. Rare huisarts destijds die beweerde dat je b12 ook uit groente zoals bloemkool kunt halen, dus het zou vanzelf wel weer goed kunnen komen met groente eten en anders moest ik maar ‘een potje multivitamine bij de Hema’ gaan halen. Ik heb me er toen maar zelf in verdiept en deze gehaald https://www.deonlinedrogi(...)n-100st-p-12323.htmlquote:Op zondag 26 december 2021 09:00 schreef jcdragon het volgende:
Vraagje aan de mensen die een vitamine B12 tekort hebben. Zijn jullie vegetarisch of eten jullie geen / weinig vlees?
Die vraag stelde mijn internist ook bij het constateren van het tekort. Ik antwoorde dat als ik meer vis zou gaan eten dat ik dan problemen krijg met Greenpeace.quote:Op zondag 26 december 2021 09:00 schreef jcdragon het volgende:
Vraagje aan de mensen die een vitamine B12 tekort hebben. Zijn jullie vegetarisch of eten jullie geen / weinig vlees?
Nou nou nou..quote:Op zondag 26 december 2021 13:13 schreef qajariaq het volgende:
Er zijn ook mensen die langdurig wekelijks of zelfs dagelijks B12 spuiten maar dat gaat dan op eigen initiatief zonder dat ook maar één arts daar achter staat. een soort B12-wappie gedrag dus.
Doe je dat in overleg met een arts?quote:Op zondag 26 december 2021 13:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou nou nou..
Ik spuit al 24 jaar B12, ik kan het niet via voeding of orale supplementen opnemen wegens gebrek aan de intristic factor. Ik neem aan dat ik geen wappie ben
Edit: B12 is een wateroplosbare vitamine, dus de wappies die eventueel onnodig teveel spuiten, plassen het wel weer uit. Veel kwaad kan het dus niet.
Ja en dat wisselt van maandelijks tot 2-wekelijks. Elke 5 jaar stop ik even zodat gemeten kan worden hoe het met de niveaus zit maar ik zak vrij snel weg, dus ze vermoeden dat het voor altijd is. Ik vind het niet erg, ik voel me flink beroerd als ik te laag zit en merk dat ik dan ook echt neurologische problemen krijg. Dus laat mij maar lekker verder prikken. Een jaar geleden is bij mijn broertje hetzelfde tekort ontdekt, eerst dachten ze aan MS of ALS, maar gelukkig bleek het een B12 tekort te zijn. Hij zit voorlopig aan wekelijkse injecties.quote:Op zondag 26 december 2021 14:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Doe je dat in overleg met een arts?
Hoe vaak dien je toe?
Ooit tussentijds gecheckt of het nog wel nodig is?
Ja, er zijn mensen die hun leven lang zo nu en dan een shot nodig hebben, de verwachting was dat ik er daar een van zou zijn. Ik ben er niet rauwig om dat ik na een jaar of vijf dat achter me kon laten.
Mijn kritiek is geheel richting mensen die dat zonder overleg met een arts doen en dan met een hoge frequentie. Zo heb ik dat ook omschreven in mijn post.
Wat voor verschil moet je merken dan? Dat je ineens kunt vliegen ofzo?quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:
het is een grote scam. ik heb jaren lang potjes geslikt, mee opgehouden, merk geen enkel verschil. gewoon goed eten.
waarom slik je vitamine? ik neem aan omdat je denkt dat je anders niet genoeg krijgt. en je dus minder gezond bent.quote:Op zondag 26 december 2021 15:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat voor verschil moet je merken dan? Dat je ineens kunt vliegen ofzo?
Maar hoe wil je meten of je je beter voelt? Dat valt niet te meten op basis van gevoel. Ook hoevaak je ziek wordt zegt niks.quote:Op zondag 26 december 2021 15:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarom slik je vitamine? ik neem aan omdat je denkt dat je anders niet genoeg krijgt. en je dus minder gezond bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |