Vrees toch dat een hoop mensen het niet met je eens zijn, wereldwijd gezien.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Moet dat dan per se op deze dag, de viering van de geboorte van het kindje Jezus wiens profetische leven, inzicht en herdenking de afgelopen 1600 jaar de mensheid heeft voortbewogen middels het verrijken van de morele gedachtegang?
Verder wel met je eens.
Het zou wel retegaaf zijn om nu al een LUVOIR-topic te maken en dan bij de lancering in 2039 ofzo ons te realiseren dat we al bijna twee decennia verder zijnquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Interessant. De opvolger van de James Webb is ook al in de planning stage.
Mag ook wel natuurlijk, als de bouw weer 20 jaar gaat duren.
Religie heeft de mensheid eeuwenlang tegengehouden en zelfs teruggeworpen in de middeleeuwen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Moet dat dan per se op deze dag, de viering van de geboorte van het kindje Jezus wiens profetische leven, inzicht en herdenking de afgelopen 1600 jaar de mensheid heeft voortbewogen middels het verrijken van de morele gedachtegang?
Verder wel met je eens.
Dan moet men dat maar doen in de tijd waarin het kindje Jezus daadwerkelijk geboren werd, in plaats van ergens in de winter.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Moet dat dan per se op deze dag, de viering van de geboorte van het kindje Jezus
Goeie ja, maar vraag me af of iemand tegen die tijd nog weet dat we ooit een topic hebben aangemaakt. Gaat de FOK! topic filter (die per 2 maanden gaat) wel zo ver terugquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou wel retegaaf zijn om nu al een LUVOIR-topic te maken en dan bij de lancering in 2039 ofzo ons te realiseren dat we al bijna twee decennia verder zijn
Wauw!!quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zoveel stappen die nog mis kunnen gaan, voordat hij op z'n plek hangt
Hier een mooi overzicht
https://jwst.nasa.gov/content/webbLaunch/whereIsWebb.html
Ja hoor, hier de chaos rond 9/11 met allerlei topics en korte berichtjes en dingen, paniek.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Goeie ja, maar vraag me af of iemand tegen die tijd nog weet dat we ooit een topic hebben aangemaakt. Gaat de FOK! topic filter (die per 2 maanden gaat) wel zo ver terug
quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja hoor, hier de chaos rond 9/11 met allerlei topics en korte berichtjes en dingen, paniek.
Nieuws & Achtergronden
Bakken met regen en een kleine dertig graden, wat lijken dat soort gebieden me toch walgelijk kut om in te wonenquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het regent op het moment als een idioot nu. In principe geen probleem voor de lancering, pas bij bliksem wordt het gescrubbed
quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het eerder een domme beslissing vanwege dit mogelijke scenario:
[ afbeelding ]
Immens spannend dus. Hopelijk gaat alles goed.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:30 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Wauw!!![]()
Ik heb nog nooit zo'n launch als deze gezien![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Immens spannend dus. Hopelijk gaat alles goed.
Zo'n F1 kampioenschap intereseert me bijvoorbeeld helemaal niks. Wat maakt mij het uit of Verstappen of die andere wereldkampioen wordt. Volgend jaar weer rondjes rijden. Dit vind ik wel heel belangrijk! Dit helpt de mensheid vooruit en laat ons diep het heelal inkijken!
Fingers crossed dus!!
quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:45 schreef Twiitch het volgende:
Wat ziet die Ariane 5 er afgetrapt uit zeg. Fransen hebben een afdankertje gepakt zeker.
Had dat ding even fatsoenlijk afgelakt. Dat kan er toch wel vanaf na al 10 miljard gespendeerd te hebben.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
valt wel mee toch.
De Falcon9 gaat tegenwoordig pikzwart van de roet omhoog. Dan valt deze wel meequote:Op zaterdag 25 december 2021 12:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Had dat ding even fatsoenlijk afgelakt. Dat kan er toch wel vanaf na al 10 miljard gespendeerd te hebben.
ESA heeft de lancering voor z'n rekening genomen, ze krijgen geen dollar van NASA.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Had dat ding even fatsoenlijk afgelakt. Dat kan er toch wel vanaf na al 10 miljard gespendeerd te hebben.
Betaling is in tijd voor gebruik van de telescoop dacht ikquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
ESA heeft de lancering voor z'n rekening genomen, ze krijgen geen dollar van NASA.
True. Zelfde geldt voor de Canadezen, toevallig net besproken op de NSF stream.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Betaling is in tijd voor gebruik van de telescoop dacht ik
Al heeft ESA wel weer gedaan dan alleen lanceren dacht ikquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True. Zelfde geldt voor de Canadezen, toevallig net besproken op de NASA stream.
Dit is de meest spannende lancering sinds jarenquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:53 schreef puzziepie het volgende:
De heren van NSF vinden het ook spannend
Jezus is in de lente geboren, 25 december is een oud-Europees pagan festival.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Verder wel met je eens.
hij moet eerst in de L2 orbit komen en onderrand kan er wat afgekoeld worden zoals infrarood sensoren.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:57 schreef Starhopper het volgende:
Als alles goed gaat hebben we over 6 maanden de eerste foto's
Niet enkel Europees. De datum is in heel veel religies over de hele wereld van enige betekenis (geweest). Heeft te maken met de zonnestand dacht ik.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:58 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
25 december is een oud-Europees pagan festival.
Wees blij dat ze het in het Engels proberen. Er is normaal niets te begrijpen van hun livestreamsquote:
Ik vond dat ook zo tof toen bij de 150 meter hop van de SN5(?) (ik ben ff kwijt welke het ook alweer wasquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is de meest spannende lancering sinds jaren
Het is met Kerst dat we de geboorte, het leven en nagedachtenis van Jezus vieren. Of het klopt dat het exact 2021 jaar geleden is dat de beste man geboren werd, dat weet niemand - geen persoon nog levend die ons dat kan vertellen. Misschien is het wel ergens opgeschreven. Dat maakt het nog steeds niet relevant, omdat dit de kerstdagen zijn en we wereldwijd op deze dagen zijn geboorte herdenken.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zit een fout marge van een jaar of 12 in zijn geboorte datum.
Dat is fijn voor 'm. Wat wil je bereiken met deze informatie?quote:Wat we wel weten dat Jezus zeer waarschijnlijk onder het regime van Augustus geboren is.
Inzichten, ja. Wat de mens er verder mee heeft gedaan uit eigen interpretatie omdat wij zo achterlijk zijn er verkeerde duidingen aan vast te kunnen knopen, dat is niet Jezus' schuld. Bovendien is hij gestorven voor onze zonden. En dus ook onze interpretaties.quote:En of zijn inzicht en wat er uit voortgekomen is zo toppie was?
Helemaal niet. Het is nog steeds Kerst.quote:Is binnen dit topic verder off topic.
Tja, eigen keus natuurlijk. Veel kijkplezier toegewenst.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Juist perfect, weinig andere dingen te zien dus volle bak op dit
Dat moeten zij weten. Ik vind het in elk geval niet kunnen - er zijn welgeteld 363 dagen over om op een andere datum de lancering in te kunnen plannen. Nota bene van de persoon met wiens leven grofweg de jaartelling is begonnen wordt nu even de prioriteit opzij gelegd om een door de mens gemaakt product de ruimte in te helpen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Vrees toch dat een hoop mensen het niet met je eens zijn, wereldwijd gezien.
Omdat zij met de grootste mond, de meeste macht en de meeste mankracht verkeerde interpretaties deden.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:29 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
Religie heeft de mensheid eeuwenlang tegengehouden en zelfs teruggeworpen in de middeleeuwen.
Ik vind het godslastering. Maar ja, daar zijn verder geen universele wetten of regels voor die dat tegen houden, dus kan dit allemaal.quote:Ik vind het wel treffend dat we op zo'n religieuze dag als deze dan iets lanceren wat de mensheid potentieel vooruit werpt.
Niemand leeft nog die dat heeft meegemaakt en niemand kan ons direct vertellen in welk seizoen Jezus geboren werd. Algemeen feit blijft dat we de geboorte, het leven en nagedachtenis aan Jezus vieren met de kerstdagen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan moet men dat maar doen in de tijd waarin het kindje Jezus daadwerkelijk geboren werd, in plaats van ergens in de winter.
De zonnewende inderdaad op 21 december. Nochtans vieren we zijn geboorte, zijn leven en nagedachtenis met de kerst.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:58 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Jezus is in de lente geboren, 25 december is een oud-Europees pagan festival.
Ja, en als het misgaat missen we een generatie aan voortgang.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
344 stappen voordat hij uitvouwen is. Waarvan 307 single points of failure. 1 van die stappen mis, en de missie is over.
Met het verschil dat het niet erg is als het daar fout gaat. Als ESA dit verneukt, dan krijg je een vreugdevuurtje van 25 jaar werk, 10 miljard dollar en belangrijke wetenschappelijke ontdekkingenquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik vond dat ook zo tof toen bij de 150 meter hop van de SN5(?) (ik ben ff kwijt welke het ook alweer was) Maar dat waren geweldige streams met hun commentaar
![]()
![]()
Gelukkig is Ariane zeer betrouwbaar. Alleen die fairings zijn een beetje engquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met het verschil dat het niet erg is als het daar fout gaat. Als ESA dit verneukt, dan krijg je een vreugdevuurtje van 25 jaar werk, 10 miljard dollar en belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |