abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202802315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk dat als je als leidinggevende iets kunt, je niet in de zorg of bij de overheid werkt.

Ik interim al jaren als adviseur beleid en in leidinggevende functies in zowel het bedrijfsleven als de maatschappelijke sector en het verschil in kwaliteit bij managers is echt stuitend.

Kort samengevat:
Opdracht in commerciële setting: we hebben deze taak voor je en die willen we dan klaar hebben.

Opdracht in de zorg: we willen dat je eens kijkt naar de procesgang en hoe we efficiënter kunnen werken op afdeling A. En op afdeling B is de manager al een paar maanden weg met een burnout, dus we zouden het fijn vinden als je daar ook eens rond zou willen kijken. We hebben al jaren een budgetprobleem op die afdeling en willen graag dat je onderzoekt waar het vandaan komt. Ow en de onvrede onder het personeel snappen we niet helemaal, kun je daar eens naar kijken?
Dit is zo treffend beschreven dat het pijn doet aan mijn ogen.
Somebody that I used to know
pi_202803042
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Dit is zo treffend beschreven dat het pijn doet aan mijn ogen.
Sorry.
pi_202806968
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Bullshit. Is is een simpele kijk van een simpele ziel op een complexe omgeving.

Jij hebt echt geen enkel idee wat er allemaal komt kijken bij het leveren van zorg (welke zorg bedoel je eigenlijk). Denk je nou echt dat de zorg bestaat uit de verpleegsterjes bij het bed? _O-
Nutteloze manager gespot.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202807477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk dat als je als leidinggevende iets kunt, je niet in de zorg of bij de overheid werkt.

Wat een absolute bullshit is dit zeg :r
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_202807602
Ik krijg ook geen pakket. Althans niet van m'n werkgever.
Alleen een stuk of 8 van leveranciers die hopen dat ik aan ze denk als ik iets inkoop.
En een ziekenhuis heeft toch ook leveranciers?
Wie dit leest is gek
pi_202808142
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:40 schreef Cupfighter het volgende:
Het is natuurlijk ook wel een beschamend kerstpakket maar aan de andere kant is het iets wat je krijgt en een blijk van waardering is en ik altijd de stelling heb een gegeven paard moet je niet in bek kijken
Het is beetje als dat je tegen je partner zegt: Lieverd, we zijn door een moeilijke tijd gegaan, je hebt me geweldig gesteund, wat moest ik zonder jou! Dus kijk s hier! en dat je dan met een blij gezicht een bos prei overhandigt.
Zo'n gegeven paard mag best in de bek worden gekeken.
pi_202808616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 19:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Wat een absolute bullshit is dit zeg :r
Super inhoudelijk argument, hier heb ik niet van terug!
pi_202809165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:37 schreef Bladergroen het volgende:

[..]
Het is beetje als dat je tegen je partner zegt: Lieverd, we zijn door een moeilijke tijd gegaan, je hebt me geweldig gesteund, wat moest ik zonder jou! Dus kijk s hier! en dat je dan met een blij gezicht een bos prei overhandigt.
Zo'n gegeven paard mag best in de bek worden gekeken.
Een bos prei geef ik graag aan mijn partner. Gestoofd eet ik daar zo een kilo van. :) Dat mogen ze mij persoonlijk als kerstpakket geven. :)
pi_202809188
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Een bos prei geef ik graag aan mijn partner. Gestoofd eet ik daar zo een kilo van. :) Dat mogen ze mij persoonlijk als kerstpakket geven. :)
Preisoep, preischotel. Lekker hoor.
pi_202811707
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waardebon van 30 euro en 200 euro extra eenmalig op het salaris(decembermaand) en van de teammanager een doosje truffels persoonlijk uitgegeven. Ik kan niet klagen :)
Die truffels heb ik dan weer niet gehad… :wtf:
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_202811942
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Preisoep, preischotel. Lekker hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou, precies dat dus. De gever vindt het zelf een prima cadeau.
pi_202812039
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:47 schreef CoExist het volgende:

[..]
Die truffels heb ik dan weer niet gehad… :wtf:
Okies, persoonlijk uitgegeven door de teammanager. En 4 uur geleden een bak rijst met pittige saus in de magnetron als kerstmaaltijd. Netjes geregeld. In A'dam te weinig pauze om daar een maaltijd te nuttigen. Ik mag niet klagen :)
pi_202817324
quote:

[..]

Ik interim al jaren als adviseur beleid en in leidinggevende functies in zowel het bedrijfsleven als de maatschappelijke sector en het verschil in kwaliteit bij managers is echt stuitend.

Kort samengevat:
Opdracht in commerciële setting: we hebben deze taak voor je en die willen we dan klaar hebben.

Opdracht in de zorg: we willen dat je eens kijkt naar de procesgang en hoe we efficiënter kunnen werken op afdeling A. En op afdeling B is de manager al een paar maanden weg met een burnout, dus we zouden het fijn vinden als je daar ook eens rond zou willen kijken. We hebben al jaren een budgetprobleem op die afdeling en willen graag dat je onderzoekt waar het vandaan komt. Ow en de onvrede onder het personeel snappen we niet helemaal, kun je daar eens naar kijken?
Dus hier beschrijf je een manager in de zorg die 2 afdelingen moet runnen en de knelpunten moet annalyseren ipv die ene opdracht die de commerciele manager krijgt.

Kies ik voor die multifunctionele zorg manager. :Y
pi_202817353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:40 schreef Cupfighter het volgende:
Het is natuurlijk ook wel een beschamend kerstpakket maar aan de andere kant is het iets wat je krijgt en een blijk van waardering is en ik altijd de stelling heb een gegeven paard moet je niet in bek kijken
Dit kerstpakket is geen blijk van waardering, maar een belediging. Geef dan niks.
pi_202817440
Oh ja en een of ander kabinet in Nederland had de verpleegkundigen ook 1000 euro bonus beloofd... goh... nooit wat van terecht gekomen.. maar er wordt wel verwacht dat deze mensen dag en nacht klaar staan in deze idiote Corona tijden.

En voor ieder die vindt dat ze dan maar iets anders moeten zoeken: dat is al aan de gang.
https://www.nursing.nl/ne(...)n-5000-in-abu-dhabi/
  zondag 26 december 2021 @ 12:11:06 #191
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202817587
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 11:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dus hier beschrijf je een manager in de zorg die 2 afdelingen moet runnen en de knelpunten moet annalyseren ipv die ene opdracht die de commerciele manager krijgt.

Kies ik voor die multifunctionele zorg manager. :Y
De doelstelling van een bedrijf is doorgaans ook vele malen simpeler dan van een (semi-)publieke organisatie. Waarmee ik niet wil zeggen dat de kritiek overdreven is en dat er geen uitwassen zijn, maar dat veel van de geconstateerde inefficiëntie inherent is aan de taakopdracht van zo'n organisatie. In een bedrijf is uiteindelijk alles terug te brengen tot financiële prestaties en dat maakt het sturen een stuk eenvoudiger. Maatschappelijke doelstellingen zijn doorgaans een stuk minder concreet en daarmee gevoeliger voor doelmatigheidsissues.
Never explain, never apologize.
pi_202817610
Ik las overleden zorgmedewerkers.....

Gegeven paard niet in de bek kijken.
pi_202817661
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:11 schreef Lurf het volgende:

[..]
De doelstelling van een bedrijf is doorgaans ook vele malen simpeler dan van een (semi-)publieke organisatie. Waarmee ik niet wil zeggen dat de kritiek overdreven is en dat er geen uitwassen zijn, maar dat veel van de geconstateerde inefficiëntie inherent is aan de taakopdracht van zo'n organisatie. In een bedrijf is uiteindelijk alles terug te brengen tot financiële prestaties en dat maakt het sturen een stuk eenvoudiger. Maatschappelijke doelstellingen zijn doorgaans een stuk minder concreet en daarmee gevoeliger voor doelmatigheidsissues.
Dit dus. Je wilt als maatschappij ook helemaal niet dat er (teveel) op rendabiliteit gestuurd wordt in de zorg. Zouden we dat doen dan gooien we alle armen en middeninkomens eruit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202859486
Een kerstpakket is een blijk van waardering en als je werkgever met een flauwekulpakket of helemaal geen pakket aankomt waardeert hij je niet.
Corporate translator
pi_202860911
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:19 schreef bijdehand het volgende:
Een kerstpakket is een blijk van waardering. Als daar geen geld voor is, geef dan niets. Maar kom niet met promotiemateriaal aanzetten.
Lol ja in de gemiddelde goodiebag die je krijgt op een stand van een beurs of congres krijg je nog nuttigere zooi :+
afspraak tandarts verzetten
pi_202860977
Ik heb na de kerst een laptophoes met ons logo gekregen die te klein is voor zowel mijn eigen laptop als die van het werk.
pi_202861018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb na de kerst een laptophoes met ons logo gekregen die te klein is voor zowel mijn eigen laptop als die van het werk.
Stop er een platgestampte banaan in en geef hem dan terug aan je baas! :Y
afspraak tandarts verzetten
pi_202861439
Hier hadden ze op de valreep een cadeaubon nagestuurd via de mail terwijl het kerstpakket al een week binnen was :')
Blijkbaar waren ze er zelf van geschrokken.
pi_202861519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Wist niet dat ze achter de vulliswagen een laptop gebruikten. Nice.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 december 2021 @ 11:51:56 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202861600
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 07:38 schreef Drekkoning het volgende:
Wij krijgen dit jaar niet eens een kerstpakket. Moet ik nu ook in de foetus houding onder de douche gaan liggen janken?

Kom op zeg.
:')

Heb jij de benen uit je lijf gelopen, ellenlange shifts gepakt door ingestorte collega's en dag en nacht stress mogen ondervinden zonder daar ook maar iets van terug te zien? Nee? Hou dan gewoon je klep dicht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')