abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202782039
https://www.parool.nl/cs-bc276da1

quote:
Een deel van het personeel van het OLVG-ziekenhuis is ontstemd over het kerstpakket. Een OLVG-muts met een bijbehorende sjaal was niet de waardering waar ze op hadden gehoopt na een zwaar coronajaar. ‘Het voelt als een belediging.’

Een blauwe muts met stippen en OLVG-logo, een bijpassende sjaal, cacaopoeder en een spelletje, dat zat er dit jaar in het kerstpakket van OLVG-medewerkers. De inmiddels 122 reacties op het interne discussieforum van het OLVG onder het bericht ‘kerstpakket’, dat Het Parool heeft ingezien, zijn voornamelijk cynisch en negatief van aard. ‘Wie heeft in hemelsnaam dit pakket bedacht,’ schrijft iemand. Een ander: ‘Ze verwachten zeker dat we in OLVG-merchandise gaan rondlopen.’

‘Een belediging’
Toch wordt er niet bij iedereen gelachen, want de onvrede onder een deel van het personeel past in een breder gedeeld ongenoegen over de waardering die zorgpersoneel krijgt voor hun werk tijdens de coronacrisis. Juist daarom is het ‘karige’ kerstpakket een klap in het gezicht van sommige medewerkers. “Dit pakket voelt echt als een belediging,” zegt een OLVG-medewerker van wie de naam bekend is bij de redactie. “Is dit waar we al 1,5 jaar keihard voor aan het werk zijn?”

Terwijl de medewerkers hun ongenoegen uiten over het kerstpakket, voelde de raad van bestuur de noodzaak om te reageren op de ‘toon’ van de berichten. ‘Natuurlijk kunnen en mogen we binnen OLVG van mening verschillen en ons uitspreken over zaken, dat is ook de functie van het discussieforum. Nu schrikken we echter van de toon waarop de discussie wordt gevoerd. Laten we er met elkaar voor zorgen dat we niet alleen meningen naar elkaar ventileren maar met wederzijds respect voor elkaar in gesprek blijven.’

Daarop wordt door medewerkers opnieuw fel gereageerd. ‘Heb je dan echt niet in de gaten hoe hoog de stress, frustratie en vermoeidheid zijn opgelopen het afgelopen jaar?,’ schrijft een medewerker. Een ander: ‘Mensen verwachten waardering terug te zien in hun kerstpakket’.

Warme winter
Toch is niet iedereen ontevreden met pakket. Een van de medewerkers schrijft aan Het Parool dat ze er wel blij mee was. ‘We krijgen echt waardering en attenties, overigens al het hele jaar.’ Ze noemt het verse fruit dat ze krijgen aangeboden, een kleinigheidje op De Dag van de Verpleging en massagestoelen.

Het OLVG dacht iedereen blij te maken met een ‘warm’ cadeautje voor de winter. “Met de beste bedoelingen is iets uitgekozen voor 6000 OLVG’ers. Nu blijkt het niet bij iedereen in de smaak te vallen en dat is natuurlijk jammer,” zegt een woordvoerder van het OLVG.

De medewerkers die niet blij zijn met het cadeau hebben inmiddels een andere bestemming gevonden voor de mutsen en sjaals. Die worden gedoneerd aan opvanglocatie De Regenboog Groep voor dakloze mensen. ‘Gelukkig bezorgt het kerstpakket mij dan toch een warm gevoel, al is het niet op de manier die men voor ogen had,’ schrijft een medewerker hierover op het forum.

En voor volgend jaar? “De feedback is duidelijk, in dit Amsterdamse stadsziekenhuis hebben medewerkers het hart op de tong. We nemen de reacties en aangedragen suggesties mee naar volgend jaar,” zegt de woordvoerder (OLVG).

Leids Universitair Medisch Centrum
Ook bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) zijn medewerkers op zijn zachtst gezegd niet blij met het aangeboden kerstpakket. Een medewerker wiens naam bekend is bij Het Parool, laat dat weten. “We kregen een mail dat we een kerstpakket konden uitzoeken via een website. Dus wij hoopvol naar die site, maar daar konden we alleen uit een koortsthermometer of fietslampjes kiezen. Allemaal kleine cadeautjes, waar we in het verleden nog een combinatie van cadeautjes of een heel pakket konden kiezen.”

Volgens de medewerker werd iedereen er op de afdeling cynisch van. “Ze hadden eerst ook al bezuinigd op de kerstversiering in het ziekenhuis, maar dat is later teruggedraaid. En dan krijgen we nu een koortsthermometer! Een kerstcadeau dat je letterlijk in je reet kan steken.”

Een woordvoerder van het LUMC laat weten de geluiden te herkennen en te begrijpen. “Inderdaad doet dit geschenk geen recht aan de enorme inzet die door veel van de 8000 medewerkers het afgelopen jaar is gepleegd. Helaas heeft de financiėle situatie ons dit jaar gedwongen tot een klein gebaar. Hiervoor is in de organisatie ook wel begrip.”
Mijn oma zei altijd: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Wat een hebberigheid zeg van dat volk, verschrikkelijk. Het draait daar schijnbaar allemaal om geld en materialisme……… Hebberigheid ten top! Er zijn ook mensen die krijgen helemaal GEEN kerstpakket, realiseren ze zich dat ook ?????????? (waaronder ik).

Echt walgelijk.
U MAD?
  vrijdag 24 december 2021 @ 07:38:15 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202782049
Wij krijgen dit jaar niet eens een kerstpakket. Moet ik nu ook in de foetus houding onder de douche gaan liggen janken?

Kom op zeg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Spellchecker vrijdag 24 december 2021 @ 07:41:58 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202782069
Mooi dat die spullen weggegeven worden.
Beter dan weggegooid.
pi_202782097
Jammeren over een kerstpakket. Je moet het gore lef maar hebben.
pi_202782146
Ik heb volgens mij ook nog geen kerstpakket gehad,

En hoewel ik niet zo rouwig ben dat ik nu die muffe koekjes en nutteloze non food producten, die na 1x gebruik alleen maar in de weg staan, moet missen.
Vind ik het wel een beetje flauw maar maak me er ook niet druk om.

Verder had best een koorts thermometer willen hebben eigenlijk, maar wel zo'n modern infrarood ding voor op voorhoofd of in oor. En niet om ergens anders in te steken want daar heb ik geen thermometer voor nodig :o
pi_202782150
We hebben toch geklapt?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202782207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 07:51 schreef LanaMyst het volgende:
Ik heb volgens mij ook nog geen kerstpakket gehad,

En hoewel ik niet zo rouwig ben dat ik nu die muffe koekjes en nutteloze non food producten, die na 1x gebruik alleen maar in de weg staan, moet missen.
Vind ik het wel een beetje flauw maar maak me er ook niet druk om.

Verder had best een koorts thermometer willen hebben eigenlijk, maar wel zo'n modern infrarood ding voor op voorhoofd of in oor. En niet om ergens anders in te steken want daar heb ik geen thermometer voor nodig :o
Huid op huid metingen werken afdoende?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202782232
Ik mocht voor ¤ 200,- zelf samenstellen. Vind het pakket dat beschreven wordt in de OP vrij karig. Hoewel het een extraatje is kun je er toch wel uit afleiden hoeveel het personeel wordt gewaardeerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202782233
Wat verwachten ze eigenlijk? Kaviaar en dure champagne?
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2021 @ 08:06:41 #10
88815 The_Emotion
98.3
pi_202782235
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 07:51 schreef halfway het volgende:
We hebben toch geklapt?
Dat betekent dat het doek is gevallen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:09:26 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202782246
Typisch Nederlands. Walgelijk gedrag. En je bent ook niet helemaal lekker als je hiermee naar de krant gaat.
Resistance is futile.
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:10:49 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202782254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik mocht voor ¤ 200,- zelf samenstellen. Vind het pakket dat beschreven wordt in de OP vrij karig. Hoewel het een extraatje is kun je er toch wel uit afleiden hoeveel het personeel wordt gewaardeerd.
Promotiemateriaal is nou eenmaal geen kerstpakket en een muts en sjaal in bedrijfskleuren met bedrijfslogo is promotiemateriaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:10:52 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202782255
Elk jaar weer gezeik over kerstpakketten :') Er zijn altijd wel mensen die het pakket kut vinden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202782265
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:06 schreef trotse_wappie het volgende:
Wat verwachten ze eigenlijk? Kaviaar en dure champagne?
Precies. En corona wordt er niet minder op….
Als consultant krijg je toch ook geen bonus als je de targets niet haalt…
U MAD?
pi_202782274
Allemaal mensen met een uitkering die haten op hardwerkende mensen hier. :')
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:13:05 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202782276
Wel lullig dat ze het aan daklozen geven als ze het niet leuk vinden. Als het een leuk pakket was, dan doet de dakloze niet mee? :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202782284
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Promotiemateriaal is nou eenmaal geen kerstpakket en een muts en sjaal in bedrijfskleuren met bedrijfslogo is promotiemateriaal.
Precies. Dit was nog over van een beurs of zo dus geven ze het maar weg als kerstpakket....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:17:02 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202782287
quote:
“Is dit waar we al 1,5 jaar keihard voor aan het werk zijn?”
Lijkt me toch dat je werkt voor je salaris, niet voor je kerstpakket. Wel een kutpakket natuurlijk.
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:18:29 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202782293
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:17 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Lijkt me toch dat je werkt voor je salaris, niet voor je kerstpakket. Wel een kutpakket natuurlijk.
En ze hebben al extra's gehad en 1000 euro van Rutte.
pi_202782295
Een kerstpakket is een blijk van waardering. Als daar geen geld voor is, geef dan niets. Maar kom niet met promotiemateriaal aanzetten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:20:06 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202782298
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:10 schreef Starhopper het volgende:
Elk jaar weer gezeik over kerstpakketten :') Er zijn altijd wel mensen die het pakket kut vinden
Overigens vermoed ik dat in dit geval het Parool pas inzage in het interne discusdieplatform kreeg nadat de raad van bestuur over de toon gejengeld had, dat soort dingen zijn dan vaak de druppel.
Van die figuren die geen idee hebben, van nog 5 nevenfuncties een kerstpakket krijgen (en van allerlei zakelijke relaties) en denken dat zo'n merchandise pakket echt leuk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:22:58 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202782320
Janken om een kerstpakket is echt een van de meest kneuterige dingen die een mens kan doen.
Graag op anoniem
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:26:14 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202782340
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:22 schreef Twiitch het volgende:
Janken om een kerstpakket is echt een van de meest kneuterige dingen die een mens kan doen.
Maar net wat minder kneuterig dan als bedrijf merchandise als kerstpakket geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202782364
Kerstpakketen samenstellen is ook heel lastig want de 1 vind het wel leuk en de ander gaat zitten jammeren op internet zoals dit.
pi_202782371
Een KLAP in het gezicht voor de zorgmedewerkers
pi_202782379
Zelf een bijbaantje als uitzendkracht kreeg ik een hele grote doos met eten en keukengerei :')

Mij boeit het niet zo maar ze kregen wel een kutpakket.
Doe dan een fles wijn bij van 2 euro ipv een cacaopoeder
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:41:07 #27
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_202782423
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:45:13 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202782455
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:10 schreef Starhopper het volgende:
QFT.

Geen enkele nieuwswaarde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:49:10 #29
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202782476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:33 schreef Enawh het volgende:
Zelf een bijbaantje als uitzendkracht kreeg ik een hele grote doos met eten en keukengerei :')

Mij boeit het niet zo maar ze kregen wel een kutpakket.
Doe dan een fles wijn bij van 2 euro ipv een cacaopoeder
Of cocapoeder, om die lange nachten op de afdeling door te komen.
pi_202782486
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit dus op zich een grappig pakket maar zet dan niet overal je logo op. Nu ben je bedrijfskleding aan het weggeven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202782502
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus op zich een grappig pakket maar zet dan niet overal je logo op. Nu ben je bedrijfskleding aan het weggeven.
Aan de andere kant, als jij met een OLVG-muts gaat rondlopen, krijg je overal spontaan applaus, gratis boodschappen en laten mensen je overal voor. Toch?
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:52:57 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202782521
Ik kreeg dit jaar een drankpakket en een bol.com bon van 50¤. En jullie?
Graag op anoniem
pi_202782523
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:51 schreef Piles het volgende:

[..]
Aan de andere kant, als jij met een OLVG-muts gaat rondlopen, krijg je overal spontaan applaus, gratis boodschappen en laten mensen je overal voor. Toch?
Een beetje hetzelfde als de beruchte exposure credits.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202782566
Je krijgt het maar. Stel zeikerds.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:08:00 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202782626
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:52 schreef Twiitch het volgende:
Ik kreeg dit jaar een drankpakket en een bol.com bon van 50¤. En jullie?
Ik kreeg ¤450. Dat was fantastisch!
pi_202782667
Er wordt zelfs op het kerstpakket bezuinigd :')
Geef die mensen wat ze verdienen.
pi_202782668
Vanuit een milieu en klimaat perspectief bezien moeten we van kerstpakketten af. Velen krijgen al een eindejaars bonus en met die valuta kunnen ze zelf kiezen wat ze ermee willen doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:24:09 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202782740
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:14 schreef aloa het volgende:
Er wordt zelfs op het kerstpakket bezuinigd :')
Ze verdienen het toch ook?
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:24:36 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202782743
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:14 schreef Digi2 het volgende:
Vanuit een milieu en klimaat perspectief bezien moeten we van kerstpakketten af. Velen krijgen al een eindejaars bonus en met die valuta kunnen ze zelf kiezen wat ze ermee willen doen.
Dan krijg je ook weer gezeik want een kerstpakket is zo leuk :')
pi_202782769
6 opdrachtgevers afgelopen jaar, 6 kerstpakketten.

Waaronder een doos met twee heerlijke wijnen van een ziekenhuis in de Randstad en een heerlijke (dure!) fles whisky van mijn contactpersoon bij het ministerie van VWS.

Medewerkers in de zorg, bedankt!
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:34:05 #41
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_202782814
Ik begin steeds minder sympathie voor dat gemekker uit de zorg te hebben
Laffe huichelaar
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:34:48 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202782822
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:14 schreef aloa het volgende:

Dat krijgen ze iedere maand al.
Graag op anoniem
pi_202782836
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dat krijgen ze iedere maand al.
Elke maand een kerstpakket _O_
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:41:00 #44
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_202782871
"Woedend" :') :') :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_202782888
Het probleem van de hele zorgsector is de overmaat aan bestuurslagen en zorgmanagers die vooral goed zijn in zorgen voor zichzelf en geen feitelijke (nuttige) arbeid verrichten. Daar gaan alle miljarden naar toe zodat er geen geld is voor een fatsoenlijke beloning (en kerstpakket) van het echte personeel.
pi_202783011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het probleem van de hele zorgsector is de overmaat aan bestuurslagen en zorgmanagers die vooral goed zijn in zorgen voor zichzelf en geen feitelijke (nuttige) arbeid verrichten. Daar gaan alle miljarden naar toe zodat er geen geld is voor een fatsoenlijke beloning (en kerstpakket) van het echte personeel.
Rot toch op joh. Waarom blijven de debielen deze onzin continue herhalen.
pi_202783033
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:12 schreef Document1 het volgende:
Allemaal mensen met een uitkering die haten op hardwerkende mensen hier. :')
Dit inderdaad
pi_202783047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:55 schreef The_End het volgende:

[..]
Rot toch op joh. Waarom blijven de debielen deze onzin continue herhalen.
Omdat het de ongemakkelijke waarheid is.
pi_202783082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Omdat het de ongemakkelijke waarheid is.
Bullshit. Is is een simpele kijk van een simpele ziel op een complexe omgeving.

Jij hebt echt geen enkel idee wat er allemaal komt kijken bij het leveren van zorg (welke zorg bedoel je eigenlijk). Denk je nou echt dat de zorg bestaat uit de verpleegsterjes bij het bed? _O-
pi_202783120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Bullshit. Is is een simpele kijk van een simpele ziel op een complexe omgeving.

Jij hebt echt geen enkel idee wat er allemaal komt kijken bij het leveren van zorg (welke zorg bedoel je eigenlijk). Denk je nou echt dat de zorg bestaat uit de verpleegsterjes bij het bed? _O-
Nee, het bestaat uit kantoorpikkies die achter hun bureau schemaatjes in Excel maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')