Announce BA30ERquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:23 schreef Caland het volgende:
En nu maar hopen dat ze Bazoer halen, voor die plek.
Ik zou mijn hoop sowieso al niet hebben gevestigd op iemand die helemaal dronken werd gespeeld door Guusje Til.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Fok! feliciteert Ajax met het kampioenschap.
Ach Jaap Stam werd in zijn goede tijd ook compleet weggespeeld door Aissati. Dat soort incidenten zeggen niet zo veel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou mijn hoop sowieso al niet hebben gevestigd op iemand die helemaal dronken werd gespeeld door Guusje Til.
Er komt wellicht een Doekhi voor het bloeden aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Fok! feliciteert Ajax met het kampioenschap.
Volgens @Sked is die nogal traag en kan hij niet voetballen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Er komt wellicht een Doekhi voor het bloeden aan.
Ja, laten we vooral niet in de 'paniekaankoop uit de kelder van de Bundesliga' modus gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:54 schreef Ciscus het volgende:
Boscagli- Obispo en Teze achter de hand. Ik vind het wel prima, zelfs al zijn het twee linkspoten. Zou er dan liever een RB bij willen.
Doekhi en Bazoer zijn allebei welkom, dat wel.
Ik geloof niet dat iemand van de PSV-supporters zo denkt. Volgens mij is het realisme dat er een enorm verschil is in financile mogelijkheden tussen PSV en Ajax er bij vrijwel iedereen. En dat daardoor de verhoudingen en mogelijkheden scheef zijn is logisch.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:50 schreef GotenSSJ het volgende:
Ajax staat een paar puntjes achter en de portomonnee gaat weer open voor Bergwijn.
Ben benieuwd of er weer een paar users straks komen verkondigen dat onze competitie echt niet de kant van Duitsland of Frankrijk op gaat, en waarom PSV niet gewoon wat beter scout, dan kunnen wij het makkelijk bijbenen.
Het zijn ook meer de Ajax supporters die hier de afgelopen transfer windows, als er weer een speler voor 15-20 miljoen gehaald ging worden, dit kwamen verkondigen. Ben het verder eens met je hoor, PSV heeft het aan zichzelf te danken, maar ongeacht wat de oorzaak is, ik ben er van overtuigd dat onder de huidige omstandigheden de Eredivisie richting een 1 team competitie gaat. Misschien heb je dan inderdaad 1x in de zoveel tijd een andere kampioen (zoals Lille vorig jaar in Frankrijk), als alles tegenzit bij Ajax.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand van de PSV-supporters zo denkt. Volgens mij is het realisme dat er een enorm verschil is in financile mogelijkheden tussen PSV en Ajax er bij vrijwel iedereen. En dat daardoor de verhoudingen en mogelijkheden scheef zijn is logisch.
Punt is alleen wel dat PSV dat volledig aan zichzelf te danken heeft. In de beslissende jaren heeft PSV niet thuis gegeven en daardoor heeft Ajax, zeker onder de Boer, een financile voorsprong kunnen nemen. Hand op de knip en toch kampioen worden heeft ze gebracht waar ze nu zijn. Door de jaren met 1 CL plaats en de abominabel slechte prestaties van PSV in Europa is dat gat verder gegroeid. Dat heeft niet zo veel met Duitse of Franse praktijken te maken maar meer met het feit dat je in de Nederlandse competitie op dit moment alleen kunt groeien als je de CL miljoenen binnen harkt en daar meer 1 plekje is. Tenzij je clubs opzij weet te zetten met begrotingen van 2x die van Ajax.
In Duitsland en Frankrijk zijn zelfs onder de CL deelnemers de verschillen nog immens. Ik zie die situatie hier ook wel ontstaan als PSV zo door blijft kloten als de no2 in Nederland wel de CL in mag. Maar voor nu is het gat wel te repareren.
Bergwijn is voor Ajax ook niet de oplossing. Ajax heeft dit seizoen moeite met tegenstanders die leunen en weinig ruimte weggeven. Daar geven ze de punten weg dit seizoen en dat gaat Bergwijn niet voor ze oplossen.
Verkeerde topic?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:50 schreef GotenSSJ het volgende:
Ajax staat een paar puntjes achter en de portomonnee gaat weer open voor Bergwijn.
Ben benieuwd of er weer een paar users straks komen verkondigen dat onze competitie echt niet de kant van Duitsland of Frankrijk op gaat, en waarom PSV niet gewoon wat beter scout, dan kunnen wij het makkelijk bijbenen.
Het is zaak om er dan voor te zorgen dat je dat bij PSV ook geregeld krijgt en daar is geld voor nodig en perspectief. Dit jaar kampioen worden zou al een heel stuk helpen. Zeker als je dan in de CL wel eens een keer laat zien dat je daar wat te zoeken hebt, zoals Ajax dat nu ook doet. Of anders die voorronden eens wel overleven.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het zijn ook meer de Ajax supporters die hier de afgelopen transfer windows, als er weer een speler voor 15-20 miljoen gehaald ging worden, dit kwamen verkondigen. Ben het verder eens met je hoor, PSV heeft het aan zichzelf te danken, maar ongeacht wat de oorzaak is, ik ben er van overtuigd dat onder de huidige omstandigheden de Eredivisie richting een 1 team competitie gaat. Misschien heb je dan inderdaad 1x in de zoveel tijd een andere kampioen (zoals Lille vorig jaar in Frankrijk), als alles tegenzit bij Ajax.
Misschien is het 'doemdenken', en ik hoop ten zeerste dat PSV niet op deze manier denkt, maar persoonlijk zie ik het somber in. Ik denk niet dat dit gat nog te repareren is, tegen zulke transferbedragen is gewoon niet op te boksen. Je kan nog zo leuk scouten, maar tenzij je ergens weer een Gomes, Alex, Farfan etc. in 1 jaar vandaan weet te toveren ben je kansloos tegen gearriveerde spelers in mijn ogen, en daar heeft Ajax er behoorlijk wat van momenteel.
In principe gebeurt dat toch ook gewoon met verhuur?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 04:25 schreef Lyrebird het volgende:
PSV is op de goede weg. Het topmanagement doet het uitstekend. Vooral die van der Wallen (Brand Loyalty) is goed bezig, en ik meen al jaren de hand van Wim van der Leegte te zien, die Zuid-Oost Brabant met VDL op de kaart heeft gezet. Strategisch, voor de lange termijn, zijn ze goed bezig. Maar dat doen ze al jaren.
* Talenten vroeg scouten en vroeg vastleggen
* De velden afstruinen voor jong talent - jaren geleden een artikel gelezen over busjes die door heel zuid Nederland rijden om jong volk naar de training te rijden
* Een trainersapparaat dat goed overweg kan met spelers die Spaans en Portugees spreken
Maar het blijft mensenwerk. Die Scamacca is nooit doorgebroken bij PSV, maar is ondertussen 20 miljoen waard. Piroe doet het goed in de Engelse Championship, maar heeft bij PSV nooit een kans gehad.
Een Amerikaans model met farm teams zou uitkomst kunnen bieden. Laat die jongens een tijdje harden bij je farm teams, zoals Jong PSV, en haal ze terug als ze zich bewezen hebben. De ontwikkeling van Doan is een goed voorbeeld van hoe je dat aanpakt.
Je moet af en toe ook een beetje geluk hebben. John de Jong heeft mij nog niet volledig overtuigd. Ik heb soms het idee dat bijvoorbeeld Overmars net wat doortastender te werk gaat. Maar ook daar geldt dat je met mensen van doen hebt. Makkelijk lullen voor mij vanaf de kant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |