Kunnen ze de caissières allemaal naar huis sturen. En de prijzen verlagen aangezien je helemaal zelf afrekent.quote:Jumbo test in zeven winkels een kassaysteem waarin klanten zelf munten en briefgeld kunnen doen. Het systeem geeft ook automatisch het wisselgeld terug.
Dat bevestigt de supermarktketen na berichtgeving van Distrifood. Het gaat om een proef in Eindhoven (2x), Amsterdam, Rotterdam, Ridderkerk, Sittard en Weert.
Omdat klanten steeds vaker de voorkeur geven aan pinnen, komen er bij Jumbo steeds meer pin-only-kassa's. Toch blijft er een groep die graag cash afrekent. Het 'gesloten contant-systeem' maakt het voor zowel klanten als medewerkers veiliger, zegt een woordvoerster.
Het is nog niet bekend hoelang de proef duurt en of dit systeem naar meer winkels komt.
https://retailtrends.nl/n(...)ssasysteem-voor-cash
Sinds kort (winkel meestal bij de AHquote:Op donderdag 23 december 2021 15:15 schreef Nober het volgende:
Jumbo test 'extra veilig' kassasysteem voor cash
[..]
Kunnen ze de caissières allemaal naar huis sturen. En de prijzen verlagen aangezien je helemaal zelf afrekent.
Hihi, ja dat zou hilarisch zijn, een bedrijf dat zijn prijzen verlaagt omdat ze kosten hebben kunnen besparen. Stel je voor zegquote:Kunnen ze de caissières allemaal naar huis sturen. En de prijzen verlagen aangezien je helemaal zelf afrekent.
Hebben ze hier ook bij de bakker ja. Ding heeft supervaak storingquote:Op donderdag 23 december 2021 15:24 schreef maily het volgende:
Dat systeem heb ik al bij een bakker gezien; er staat wel iemand bij de kassa, maar je cash moet je in een apparaat doen en je krijgt wisselgeld terug.
Is het van Geldmaat?quote:Op donderdag 23 december 2021 15:41 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Hebben ze hier ook bij de bakker ja. Ding heeft supervaak storing
Winkels zijn er anders heel blij mee, want zij moeten betalen voor rolletjes munten. Zeker de kleinere winkeltjes. Ze worden nog enthousiaster wanneer je het op een beetje geschikt tijdstip doet en niet wanneer het spitsuur isquote:Op donderdag 23 december 2021 16:07 schreef Nizno het volgende:
voor mn muntgeld best handig, gezien dat bij de bank inleveren je geld kost.
heb het nu maar in een spaarpot want ja om nou elke keer je kleingeld uit te tellen is ook een hel voor de kassamedewerker.
Dan is dit handiger, voel je je niet zo beschaamd om je kleingeld te dumpen.
precies en ik kom alleen tijdens de spitsurenquote:Op donderdag 23 december 2021 16:15 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Winkels zijn er anders heel blij mee, want zij moeten betalen voor rolletjes munten. Zeker de kleinere winkeltjes. Ze worden nog enthousiaster wanneer je het op een beetje geschikt tijdstip doet en niet wanneer het spitsuur is
Ik ga weleens naar een winkelier die blij is met kleingeld, om ermee te betalen of te wisselen voor briefgeld.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:07 schreef Nizno het volgende:
voor mn muntgeld best handig, gezien dat bij de bank inleveren je geld kost.
heb het nu maar in een spaarpot want ja om nou elke keer je kleingeld uit te tellen is ook een hel voor de kassamedewerker.
Dan is dit handiger, voel je je niet zo beschaamd om je kleingeld te dumpen.
In het buitenland al vele jaren zulke kassa's tegengekomenquote:Op donderdag 23 december 2021 15:15 schreef Nober het volgende:
Jumbo test 'extra veilig' kassasysteem voor cash
[..]
Kunnen ze de caissières allemaal naar huis sturen. En de prijzen verlagen aangezien je helemaal zelf afrekent.
Soortgenoten. Liever niet de rij bij de kassa ophouden.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:57 schreef Heph844 het volgende:
Maar wie moet er nu kletsen met eenzame bejaarden?
Het mens achter de kassa is meestal van 't zelfde soort.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Soortgenoten. Liever niet de rij bij de kassa ophouden.
ow bij de 2 jumbo's waar ik kom staan maar 3 zelfscans en 6 bemandequote:Op donderdag 23 december 2021 17:50 schreef Fer het volgende:
Jumbo is zelf afrekenen inderdaad de norm, veel meer zelfscan kassa’s dan bemande kassa’s.
Dirk heeft het ook een aantal jaren (alleen kleingeld dacht ik?).quote:Op donderdag 23 december 2021 15:29 schreef Piles het volgende:
Vomar (?) heeft dit al jaren toch? Maar dan alleen voor muntgeld volgens mij.
Die moeten maar naar de Jumbo:quote:Op donderdag 23 december 2021 16:57 schreef Heph844 het volgende:
Maar wie moet er nu kletsen met eenzame bejaarden?
Alleen dat zijn meestal geen scholieren van 17.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:48 schreef Marsenal het volgende:
Het zal in de toekomst vast de caissière vervangen maar dan komen er weer extra vacatures voor storingsdiensten vrij om de paperclips en buitenlandse muntjes er uit te pulken dus tja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |