abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2021 @ 16:11:48 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202754784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:03 schreef Eenheid het volgende:

[..]
Dat roddelen hier (en in het algemeen) vind ik bijna even erg als aanranding, misschien wel erger.

Wie zonder zonde is ...
Is dat de reden dan dat je hier regelmatig langs komt?

En roddelen heeft voor mij meer iets weg van een of ander verschrikkelijk verhaal verzinnen (liefst met een halve waarheid) en dat rondbazuinen om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Ik heb het idee dat de meeste mensen hier gewoon graag meer willen weten van wat hier nu echt speelt.

En in het verhaal van "Wie de eerste steen werpt" (wat je aanhaalt) ging het niet om roddelen. Die vrouw had overspel gepleegd maar de menigte wilde dat ze veroordeeld en gestenigd werd. En dat is toch iets anders dan onderzoeken en uitvragen hoe het nou zo ver gekomen was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 22-12-2021 16:20:41 ]
pi_202754835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Is dat dan relevant, hoe het misbruik precies wordt genoemd?
Het getuigt van weinig kennis als dit pedofilie wordt genoemd. Maar misbruik is misbruik en allemaal kut.
  woensdag 22 december 2021 @ 16:17:26 #78
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202754862
quote:

[..]
Dat roddelen hier (en in het algemeen) vind ik bijna even erg als aanranding, misschien wel erger. Wie zonder zonde is ...
Wat doe jij hier dan blauwaap.
pi_202755154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:17 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Wat doe jij hier dan blauwaap.
Mijn Italiaans verbeteren capisci.
  woensdag 22 december 2021 @ 16:46:59 #80
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202755269
  woensdag 22 december 2021 @ 16:50:46 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202755310
Wat een complete randdebielen zijn er toch ook, zijn kinderen dat soort berichten gaan sturen, de tering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202755425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Heeft Borsato daar ook de hand in gehad?
Er staat een tekst van Marco op de steen, dus dan is het blijkbaar gepast om een foto van het graf in de Privé te plaatsen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 22 december 2021 @ 16:59:03 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202755438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:50 schreef Leandra het volgende:
Wat een complete randdebielen zijn er toch ook, zijn kinderen dat soort berichten gaan sturen, de tering.
Nou, als Marco zijn sociale media dichtzet, dan kunnen zij automatisch de klappen opvangen.

Blijkbaar heeft team Knoops de focus op 'belangrijkere' zaken liggen.
pi_202755547
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:31 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Herman Brusselmans. Seksistisch.
Herman is grappig
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 22 december 2021 @ 17:09:26 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202755548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou, als Marco zijn sociale media dichtzet, dan kunnen zij automatisch de klappen opvangen.

Blijkbaar heeft team Knoops de focus op 'belangrijkere' zaken liggen.
Nou nee, sorry hoor, maar je bent serieus niet goed als je die kinderen gaat lastigvallen, en dat hij zijn social media op slot gegooid heeft is geen argument, dat maakt het alleen maar nog achterlijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202755637
quote:

En roddelen heeft voor mij meer iets weg van een of ander verschrikkelijk verhaal verzinnen (liefst met een halve waarheid) en dat rondbazuinen om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Ik heb het idee dat de meeste mensen hier gewoon graag meer willen weten van wat hier nu echt speelt.

En in het verhaal van "Wie de eerste steen werpt" (wat je aanhaalt) ging het niet om roddelen. Die vrouw had overspel gepleegd maar de menigte wilde dat ze veroordeeld en gestenigd werd. En dat is toch iets anders dan onderzoeken en uitvragen hoe het nou zo ver gekomen was.
Je komt hierboven met een afbeelding waar je goed kan zien wat voor gevolgen dat roddelen heeft, o.a. talloze (ernstige) bedreigingen en enorm veel haat (wat soms kan leiden tot geweld tegen degene waarover geroddeld wordt of familieleden, of zelfmoord) en het treft zoals in dit geval ook onschuldigen, zijn kinderen. Daarom vind ik dat roddelen soms erger is dan aanranding.

Dan is die vergelijking nog beter op zijn plaats, aangezien we het hebben over iemand die ook overspel heeft gepleegd en door de meute gelyncht wil worden.
pi_202755738
Ze hadden beter Frank Visser kunnen inschakelen, samen met Victor hadden ze dit in 1 dag tot de bodem uitgezocht. John van den Heuvel spreekt helemaal geen Italiaans, hoe kan hij de chatgeschiedenis van Marco Borsato dan controleren?
pi_202755948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:50 schreef Leandra het volgende:
Ik ben altijd heel benieuwd wat er in zo iemand omgaat. Mijn vermoeden is dat het vaak van die beroepsdreigers betreft, die het niet eens echt uitmaakt waar het over gaat. En of het nou de weerman , Rutte of een Borsato is.
pi_202755949
quote:

[..]
Dat roddelen hier (en in het algemeen) vind ik bijna even erg als aanranding, misschien wel erger. Wie zonder zonde is ...
Roddelen even erg als aanranding, misschien wel erger.

Daar heb je tegenwoordig goede dokters voor, als je dat werkelijk vindt.
pi_202755959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:24 schreef Eenheid het volgende:
Ze hadden beter Frank Visser kunnen inschakelen, samen met Victor hadden ze dit in 1 dag tot de bodem uitgezocht. John van den Heuvel spreekt helemaal geen Italiaans, hoe kan hij de chatgeschiedenis van Marco Borsato dan controleren?
Ze zouden eigenlijk van die sites moeten hebben waarmee je teksten uit een andere taal kunt vertalen.
pi_202756009
quote:

[..]

Dat verhaal klopt, maar één kleine correctie/aanvulling kan hier niet achterwege blijven.

Het is niet slechts zo dat de menigte dit wilde; het staat ook expliciet vermeld in de Joodse wet (Thora) die ook terug te vinden is in de christelijke bijbel en voor Joden tot op de dag van vandaag van toepassing is. En het was natuurlijk Jezus die deze slimme vraag stelde, waarmee hij tegelijkertijd de legitimiteit van de Joodse wet ter discussie stelde.
pi_202756070
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:58 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Er staat een tekst van Marco op de steen, dus dan is het blijkbaar gepast om een foto van het graf in de Privé te plaatsen.
Welke tekst?
pi_202756087
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Welke tekst?
Liefde wint, altijd.

Staat ook in de insta-biografie van het meisje dat aangifte heeft gedaan.
pi_202756089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:16 schreef Eenheid het volgende:
Dan is die vergelijking nog beter op zijn plaats, aangezien we het hebben over iemand die ook overspel heeft gepleegd en door de meute gelyncht wil worden.
Dat de overspelige zelf gelyncht zou willen worden, laat ik hier maar even rusten.

Maar nogmaals: het ging daarbij om de Joodse wet die tot op de dag van vandaag geldt.
  woensdag 22 december 2021 @ 17:59:50 #95
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202756143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat verhaal klopt, maar één kleine correctie/aanvulling kan hier niet achterwege blijven.

Het is niet slechts zo dat de menigte dit wilde; het staat ook expliciet vermeld in de Joodse wet (Thora) die ook terug te vinden is in de christelijke bijbel en voor Joden tot op de dag van vandaag van toepassing is. En het was natuurlijk Jezus die deze slimme vraag stelde, waarmee hij tegelijkertijd de legitimiteit van de Joodse wet ter discussie stelde.
Ja, dit zou wel eens een offtopic kwestie kunnen worden. Maar Jezus betichtte de Farizeeërs er juist van dat zij de liefde Gods niet in zich hadden: "Maar ik ken u, want u heeft de liefde Gods niet in zich!" Hij sprak over witte graven. "U bent huichelachtig."

Het ging die mensen juist helemaal niet om die wet, maar meer om de wet te misbruiken om hun kwaadaardige verlangens uit te leven en hun eigen kwade aard zo te verhullen. Door te doen alsof zij vroom, heilig en te goeder trouw waren en zich op de wet verlieten.

Dezelfde wet die ze ook gebruikt hebben om Jezus aan het kruis te nagelen.

En die hypocrysie zie je tegenwoordig nog steeds.

Maar Jezus hield deze lafhalzen en leugenaars dus mooi de spiegel voor >:) wat hem uiteindelijk ook de kop kostte want mensen vinden dat niet prettig.

Nou, on topic maar weer :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 22-12-2021 18:09:07 ]
pi_202756216
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:09 schreef Noek het volgende:
Nu ben ik dus Robbert aan het fact checken op zn 2021 voorspellingen.
Tijdrovend topicje dit. Bedankt voor deze lockdown. O+
Een goede voorspeller is het niet. Een dreigende situatie in een supermarkt. Een papegaai die teruggevonden wordt. Een boom die op een tankstation valt. Diana Ross waar het niet goed mee zou gaan...
pi_202756247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:56 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Liefde wint, altijd.
Misschien nog steeds off-topic, maar dit is toch ook duidelijk een christelijk geïnspireerde tekst.

En in dat verband zou ik toch een lans willen breken voor Borsato, door deze zaak eens door een christelijke bril te bekijken.

Misschien heeft hij inderdaad dat meisje wat onzedelijk betast, maar zelfs dan is het toch niet zo dat Borsato een slecht mens is. Integendeel, hij lijkt me een sympathieke man. Helaas wel een overspelige. Het zijn nu eenmaal de sterke schouders die de weelde kunnen dragen. Borsato is door zijn roem en rijkdom in een positie gekomen waarin hij wat te vrijpostig is geworden. Een correctie is nodig, maar hij hoeft nu ook weer niet gestenigd te worden.
pi_202756261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, dit zou wel eens een offtopic kwestie kunnen worden. Maar Jezus betichtte de Farizeeërs er juist van dat zij de liefde Gods niet in zich hadden: "Maar ik ken u, want u heeft de liefde Gods niet in zich!" Hij sprak over witte graven. "U bent huichelachtig."

Het ging die mensen juist helemaal niet om die wet, maar meer om de wet te misbruiken om hun kwaadaardige verlangens uit te leven en hun eigen kwade aard zo te verhullen. Door te doen alsof zij vroom, heilig en te goeder trouw waren en zich op de wet verlieten.

Dezelfde wet die ze ook gebruikt hebben om Jezus aan het kruis te nagelen.

En die hypocrysie zie je tegenwoordig nog steeds.

Maar Jezus hield deze lafhalzen en leugenaars dus mooi de spiegel voor >:) wat hem uiteindelijk ook de kop kostte want mensen vinden dat niet prettig.

Nou, on topic maar weer :X
Fucking hell _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_202756271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:44 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Roddelen even erg als aanranding, misschien wel erger.

Daar heb je tegenwoordig goede dokters voor, als je dat werkelijk vindt.
zie post #86
pi_202756285
quote:
Slaat natuurlijk nergens op om die juice kanalen de schuld te geven van het bedreigen. Die gekken zijn er nu eenmaal. Dan zouden ze dus nooit meer juice kunnen brengen, want er is altijd wel iemand beledigd. Net zoals die bn’ers die nu het liefst willen dat er nergens meer over Marco gesproken wordt. Maar als het in hun straatje is wordt alles op insta en twitter gegooid en geroepen om een boycot. Enge mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')