SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.![]()
De man heeft dan ook veel geweldige nummers gemaaktquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:16 schreef livelink het volgende:
Ik merk dat ik toch echt een Billy Joel-fan ben.
Ik mag zowel KoC als Røyksopp, dit klinkt lekkerquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:17 schreef DJ11 het volgende:
Even @:Fogel welkom heten met Noren die Noren remixen, inclusief het geluid van een Noors bergdal.Kings of Convenience - I Don't Know What I Can Save You From (Röyksopp remix)
Zijn lekkerste nummer wat mij betreft, maar ik moet tegenwoordig wel aan Shrek denken als ik het hoor.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:21 schreef DJ11 het volgende:
David Bowie - Changes (2021 alternative mix)
Dan kunnen ze wat mij betreft die hele top2000 wel afschaffen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:25 schreef DJ11 het volgende:
Uit de Top 2000 gevallen dit jaar![]()
Eels - Novocaine For The Soul
Volgens mij konden ze dat sowieso wel wat jou betreft, toch?quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze wat mij betreft die hele top2000 wel afschaffen.
Zo erg was het nou ook weer niet. Stuurde altijd wel een lijstje in maar als er 3 platen uit mijn lijst in kwamen waren het er veel. Luister er ook bijna nooit naar.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij konden ze dat sowieso wel wat jou betreft, toch?
Dat kan en mag, maar niet nuquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:32 schreef brother52 het volgende:
Dan hoor ik liever Albatross nog een keer.
Ben ik het wel mee eens eigenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:32 schreef brother52 het volgende:
Dan hoor ik liever Albatross nog een keer.
Er moeten gewoon wat snoeiharde gitaren bijquote:
Dat heb ik bij hem wel gemerkt, moet ik zeggen. Zeker met "Pluto". In het begin: best aardig. Inmiddels: geweldig.quote:
quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:36 schreef DJ11 het volgende:
Hierna gaat weer een alarm af. MadMaster is er niet, de kust is veilig. En ik draai deze plaat eigenlijk elk jaar in mijn laatste show voor kerst..
quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Had verwacht dat het ontdooiprocess voltooid was
Het rustige genre ligt haar inderdaad wat beter, klopt. Maar toch vind ik het een mooi duetquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:43 schreef brother52 het volgende:
Ze heeft een mooie stem maar niet echt voor dit liedje vind ik.
Dit komt al op woensdag?quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:47 schreef DJ11 het volgende:
The Beach Boys - Good Vibrations
Overigens blijven verzoekjes / suggesties welkom via DM. Dat kan nog een dik kwartier. Ik richt me op 21:30 uur als eindtijd, uiterlijk 21:45 uur
Verzoekjes mogen altijd, maar het moet natuurlijk geen doel op zich worden om zo slecht mogelijke nummers aan te vragen hè... Ik hoor het wel.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:50 schreef Rafeiro het volgende:
Mogen er verzoekjes?
Ik heb een hele slechte
Was dit een van de nummers die woensdag in de top2000 kwam? Want dat vind ik dan wel echt laag.quote:
Ja. Hierna nog eentjequote:Op dinsdag 21 december 2021 20:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Was dit een van de nummers die woensdag in de top2000 kwam? Want dat vind ik dan wel echt laag.
Nee dat is het doel niet, paar dagen in mijn kop nu, hoop er dan maar eens vanaf te zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:51 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Verzoekjes mogen altijd, maar het moet natuurlijk geen doel op zich worden om zo slecht mogelijke nummers aan te vragen hè... Ik hoor het wel.
Laat maar weten. Dan kijk ik of het een beetje inpasbaar is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:56 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Nee dat is het doel niet, paar dagen in mijn kop nu, hoop er dan maar eens vanaf te zijn.
DM je zo wel even en nee snap ik dan ook goed.
Ik zou ook zwaar aan de drank gaan als ik dit te vaak hoor.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb best veel bier gedronken tijdens dit nummer... was een vaste inslag bij een van mijn stamplekken.
Te laat. Ik heb geen bier.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:03 schreef Fogel het volgende:
Ik heb best veel bier gedronken tijdens dit nummer... was een vaste inslag bij een van mijn stamplekken.
Precies wat er gebeurt:quote:
Fixedquote:Op dinsdag 21 december 2021 21:22 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Precies wat er gebeurt:Sam Smith - The Lighthouse Keeper
Ik trek het niet als hij hen zo overdreven gaat krakelen, maar dat valt in dit nummer gelukkig mee. En het nummer zelf vind ik fraai.
Ik heb het wel eens voorbij horen komen in jouw showsquote:Op dinsdag 21 december 2021 21:27 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het heeft wel wat weg van de rustiger nummers Tunng. Ken je die band?
Vind ik ook. Geslaagd verzoekje van broederquote:
Ook mooi.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:34 schreef DJ11 het volgende:
Ik kan bijna geen informatie over deze artiest vinden, maar het liedje is bijzonder. De laatste fonkelnieuwe...LLUNR - Few And Far Between
Deze zullen we volgende week ook wel horen, gok ik.quote:
quote:How Grandad liked the whiskey
And Grandma liked the gin
And Uncle Johnny wasn't fussed
He'd drink anything
So let's raise a glass to all those
We wish were sitting here
The ones we miss the most this time of year
Ik acht de kans zeer groot. Maar officieel kan ik er geen uitspraken over doen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Deze zullen we volgende week ook wel horen, gok ik.
Ik ben stiekem al aan het piekeren over je nummer 1. Maar ik zit er minder in dan voorgaande jaren, lijkt het.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:40 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik acht de kans zeer groot. Maar officieel kan ik er geen uitspraken over doen.
Van piekeren wordt het niet andersquote:Op dinsdag 21 december 2021 21:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben stiekem al aan het piekeren over je nummer 1. Maar ik zit er minder in dan voorgaande jaren, lijkt het.
Ja, waar was je? Goedemorgen Melting.quote:
Ik bracht een bezoekje aan mijn broer, schoonzus en de kinderen.quote:Op woensdag 22 december 2021 06:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, waar was je? Goedemorgen Melting.
Vanavond ben ik er wel bij dan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:45 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt voor het luisteren
Fijne kerstdagen. Hopelijk tot volgende woensdag bij mijn jaarlijst
En volgende week woensdag? Hoe zit je dan?quote:Op woensdag 22 december 2021 06:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik bracht een bezoekje aan mijn broer, schoonzus en de kinderen.
Gaat DJ11 nou vanavond weer draaien?Zie hieronder...... volgende woensdag is namelijk vandaag.
[..]
Vanavond ben ik er wel bij dan.
Volgende week dinsdag weer niet, dan zit ik op een verjaardagsfeestje van mijn petekind.
Goedemorgen.quote:
Dan ben ik er wel bij.quote:Op woensdag 22 december 2021 07:56 schreef livelink het volgende:
[..]
En volgende week woensdag? Hoe zit je dan?
Groot gelijk. Bij ons hebben ze de Kerstborrel toch maar afgezegd.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:01 schreef livelink het volgende:
Ik heb helaas de kerstbijeenkomst op mijn werk maar afgezegd. Vind het echt heel jammer, maar ik zou het mezelf niet vergeven als ik op een of andere manier iedereen zou besmetten. En ik zou er echt de hele dag moeten zijn vanwege de telefoon. De bijeenkomst is verder in shifts, dus als het echt alleen een shift was zou ik nog wel zijn gegaan.
En stom genoeg was het weer een dagje naar kantoor gaan echt het enige waar ik me echt op verheugd had voor deze Kerst. Klote pandemie.
Nee deze hele week gewoon werken... week duurt lang. Gelukkig vandaag en vrijdag halve dagen.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:03 schreef Melting het volgende:
Goedemorgen binnenkomers.
@:Diaan73: al vakantie?
Volgende week woensdagquote:Op woensdag 22 december 2021 06:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik bracht een bezoekje aan mijn broer, schoonzus en de kinderen.
Gaat DJ11 nou vanavond weer draaien?Zie hieronder...... volgende woensdag is namelijk vandaag.
[..]
Vanavond ben ik er wel bij dan.
Volgende week dinsdag weer niet, dan zit ik op een verjaardagsfeestje van mijn petekind.
Begin al weer wat op te laden jaquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Al lekker uitgerust in je vakantie?
Oh wat fijnquote:Op woensdag 22 december 2021 16:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mw. MM was daarmee aan de beurt en die mag morgen al voor een prikkie op pad...
Wat fijn!quote:Op woensdag 22 december 2021 16:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mw. MM was daarmee aan de beurt en die mag morgen al voor een prikkie op pad...
Heb jij nou staan springen met die knie van je?quote:Op woensdag 22 december 2021 20:10 schreef just me het volgende:
Zo ik ben weer thuis na 2 dagen in Hilversum. Fijn dat ik even kon inspringen en het was ook gezellig.
Nu tijd voor mezelf
Ik heb me gedragen en de enige die stond te springen was de hond, die was zo blij dat ik er was en ze glipte 's avonds naar boven om op "mijn" kamer te logerenquote:Op woensdag 22 december 2021 20:11 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb jij nou staan springen met die knie van je?
quote:Op woensdag 22 december 2021 20:12 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb me gedragen en de enige die stond te springen was de hond, die was zo blij dat ik er was en ze glipte 's avonds naar boven om op "mijn" kamer te logeren
Die zijn me komen ophalen dus het was dikke pret in de autoquote:Op woensdag 22 december 2021 20:13 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Stonden de kabouters niet te springen dat oma weer eens langs kwam?
quote:Op woensdag 22 december 2021 20:16 schreef just me het volgende:
[..]
Die zijn me komen ophalen dus het was dikke pret in de auto
ze wilden naar Frans Bauer luisterenquote:
quote:Op woensdag 22 december 2021 20:23 schreef just me het volgende:
[..]
ze wilden naar Frans Bauer luisteren
het is de bedoeling om 1e kerstdag in Gouda te gaan lunchen maar we hebben afgesproken om eerst een zelftest te doen.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
En van het weekend weer die kant op?
Ze stonden even raar te kijken dat ik ging meezingenquote:Op woensdag 22 december 2021 20:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Omi to the rescue
Fransje is heel makkelijk meezingen, ik heb jarenlange ervaring
Gezellig!quote:Op woensdag 22 december 2021 20:16 schreef just me het volgende:
[..]
Die zijn me komen ophalen dus het was dikke pret in de auto
Er op uit is altijd goed.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:29 schreef just me het volgende:
[..]
het is de bedoeling om 1e kerstdag in Gouda te gaan lunchen maar we hebben afgesproken om eerst een zelftest te doen.
Eerste kerstdag met de vrienden met wie we elk jaar kerst vieren aan de ophaal-/afmaak maaltijd in Leiden i.p.v. aan het diner in Holten en 2e kerstdag naar mijn schoonouders, gourmetten.quote:Wat zijn jouw plannen ?
Normaal test ik ook niet maar in dit geval wil ik het gewoon doenquote:Op woensdag 22 december 2021 20:57 schreef MadMaster het volgende:
Aan zelftesten doe ik overigens niet, alleen als ik me eventueel niet lekker voel en dan blijf ik sowieso thuis…
Snap ik…quote:Op woensdag 22 december 2021 21:13 schreef just me het volgende:
[..]
Normaal test ik ook niet maar in dit geval wil ik het gewoon doen
Goedemorgen.quote:
Nee, vandaag laatste dag.quote:
Oh, ik had gehoopt dat je wel lekker vrij en aan het uitslapen wasquote:Op donderdag 23 december 2021 06:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
[..]
Nee, vandaag laatste dag.
Maar ik was wel moe, dus gewoon vanmorgen me vergeten te melden met mijn slaapkop.![]()
Ben inmiddels al op het werk.
quote:
Kerst in het weekend is gewoon een slecht idee hoor. Even verder klagen hoor. Mijn man gaat vanavond de boodschappen doen voor mijn ouders. En net zoals vorige Kerst kunnen wij niet naar mijn ouders toe deze Kerst. Terwijl ik er net als vorige Kerst achter kom dat mijn broer en zus dus wel gaan. Mijn broer 1e Kerstdag en mijn zus 2e Kerstdag. En dan is er dus geen mogelijkheid meer voor ons om ook te gaan, want te veel mensen. En dan zie ik het boodschappenlijstje voor wat mijn broer en zus gezellig gaan eten met de Kerstquote:Op donderdag 23 december 2021 07:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is niet leuk.
Misschien gewoon gaan voor een makkelijke gourmet dan?
Scheelt je enorm in het boodschappen doen.
Maak het jezelf niet te moeilijk en ga vooral niet stressen.
Kan je dochter niet alvast wat boodschappen doen?
Hier is het ook druk, maar ik heb maar 2 handjes.
Ik kan me je frustratie wel voorstellen. Misschien kunnen jullie morgenavond gaan? Op kerstavond?quote:Op donderdag 23 december 2021 07:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Kerst in het weekend is gewoon een slecht idee hoor. Even verder klagen hoor. Mijn man gaat vanavond de boodschappen doen voor mijn ouders. En net zoals vorige Kerst kunnen wij niet naar mijn ouders toe deze Kerst. Terwijl ik er net als vorige Kerst achter kom dat mijn broer en zus dus wel gaan. Mijn broer 1e Kerstdag en mijn zus 2e Kerstdag. En dan is er dus geen mogelijkheid meer voor ons om ook te gaan, want te veel mensen. En dan zie ik het boodschappenlijstje voor wat mijn broer en zus gezellig gaan eten met de Kerst![]()
En ik neem het niemand kwalijk en het is ook weer een gevolg van mijn eigen onvermogen om te plannen en dus op tijd voor ons zelf iets te regelen. En ik weet ook wel dat mijn ouders niemand buiten willen sluiten, maar het voelt toch echt rot dat het voor het tweede jaar achter elkaar hetzelfde kloteliedje is.
Ik wil nog helemaal niet aan volgend jaar denken. En ik ben gewoon moe deze week. De drukte van het werk in combinatie met twee kinderen thuis put me uit.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik kan me je frustratie wel voorstellen. Misschien kunnen jullie morgenavond gaan? Op kerstavond?
Dan heb je wel geen uitgebreide maaltijd misschien, maar wel het gezellige samenzijn. En dat vind ik toch belangrijker dan zo'n maaltijd. Wij hadden dat vroeger ook altijd. Aten we gewoon worstenbroodjes uit de hand. Lekker simpel, maar toch sfeervol.
En volgend jaar ga je gewoon op je strepen staan, en regel je gewoon dat jullie gaan.
quote:Op donderdag 23 december 2021 07:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wil nog helemaal niet aan volgend jaar denken. En ik ben gewoon moe deze week. De drukte van het werk in combinatie met twee kinderen thuis put me uit.
Ja, inderdaad. Was ook wel een leuk project. Was een hotel dat het hele restaurantgedeelte wilde verbouwen en opnieuw inrichten. Dus het project bestaat er uit dat je natuurlijk goed alle wensen van de opdrachtgever moet uitvragen en uiteindelijk moet je dan plattegronden met sfeerimpressies/sfeerboard opleveren. Met daarbij een uitgewerkt meubelplan, een begroting, het lichtplan, materialenlijst enz. enz.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:40 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen…![]()
Mijn laatste werkdag vandaag dit bijzondere jaar.
En nog even volhouden, livelink. Gelukkig gaan er ook nog dingen goed, gezien je laatste bericht…
Fijn om te lezen dat dit goed is gegaan. Kun je trots op zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:34 schreef livelink het volgende:
Maar voor de vrolijke noot; mijn dochter moest maandag een groot project inleveren en daar dinsdag een online presentatie over geven. Ze worstelde echt enorm met haar motivatie omdat ze een onvoldoende had gekregen voor haar voorgaande project en ze dus tegelijkertijd met het nieuwe project ook het vorige project opnieuw moest doen. Huilbuien en veel stressklachten (buikpijn, misselijkheid, hoofdpijn) was het gevolg. Maar gelukkig uiteindelijk had ze het vorige project toch na de herkansing een voldoende en toen had ze eigenlijk te weinig tijd voor het nieuwe project. En de combinatie van beide projecten was bepalend of ze volgend jaar examen mocht doen of dat ze dit jaar moest herkansen.
Ze heeft echt keihard gewerkt (ik was zelf onder de indruk) en heeft gisteren een go gekregen.
Ze mag het examenjaar in.![]()
En uiteindelijk bleken er maar 7 leerlingen van haar klas de go te hebben gekregen, dus ze waren echt streng. Dat had ik ook al wel door na het vorige project, waar ik het resultaat echt heel mooi vond, maar wat dus toch onvoldoende was.
En eerlijk is eerlijk, van die onvoldoende heeft ze wel veel geleerd en daardoor ging het nieuwe project wel in 1x goed.
Het gaat redelijk... ze voelt zich wat lamlendig, als een flinke griep, gelukkig...quote:Op woensdag 22 december 2021 17:43 schreef MadMaster het volgende:
Hoe gaat het met je moeder, @:Diaan73?
Leuk dat het 'echte' opdrachten zijn, dan worden ze ook op die manier beoordeeld en leer je er m.i. het meest van.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Was ook wel een leuk project. Was een hotel dat het hele restaurantgedeelte wilde verbouwen en opnieuw inrichten. Dus het project bestaat er uit dat je natuurlijk goed alle wensen van de opdrachtgever moet uitvragen en uiteindelijk moet je dan plattegronden met sfeerimpressies/sfeerboard opleveren. Met daarbij een uitgewerkt meubelplan, een begroting, het lichtplan, materialenlijst enz. enz.
En dat gaat dan echt van vloer, plafond, verf, rekening houden met looprichtingen voor personeel, maar ook er voor zorgen dat het ook allemaal goed toegankelijk is voor rolstoelgebruikers enz. De bar moest helemaal opnieuw gebouwd en ontworpen worden. Dat is echt een enorme hoeveelheid werk, daar verkijk je je snel op. Alleen al de plattegronden maken met zijaanzichten in de juiste schaal is echt heel veel werk. Het is echt een wereld die voor me open gaat hoor.
Ik vind het ook wel leuk dat ze altijd echte projecten doen op hun school. Dus van echte opdrachtgevers die daadwerkelijk iets uitgevoerd willen hebben. Het project waar ze haar onvoldoende voor had was het ombouwen van een kleine schuur tot bed and breakfast bijvoorbeeld.
Mooi, voor zover je dat al kan zeggen.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het gaat redelijk... ze voelt zich wat lamlendig, als een flinke griep, gelukkig...
Goedemorgen
Zeker!quote:Op donderdag 23 december 2021 08:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mooi, voor zover je dat al kan zeggen.
Maar gelukkig niks ernstigs nu…
Dat zijn leuke en tijdrovende dingen, inderdaad. Photoshop, FactoryWorks, SketchUp, InDesign zijn allemaal programma's die we voor mijn dochter hebben moeten aanschaffen en waar ze inmiddels aardig bedreven in is geworden. Over wat dat per jaar kost, zullen we het maar niet hebbenquote:Op donderdag 23 december 2021 08:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk dat het 'echte' opdrachten zijn, dan worden ze ook op die manier beoordeeld en leer je er m.i. het meest van.
Bij visuele reclame (en ook bij films) werken ze ook nog steeds met storyboards, oftewel een soort van getekende stripverhalen die de hele film scene voor scene toelichten. Een dievenwerk, maar kennelijk moet je eerst een papieren plan hebben om het 'in het echt' goed te kunnen doen…
Vandaag ga ik animaties maken in Photoshop, die een compleet verhaal vertellen.
Een leuke klus, maar ook een flinke kluif. Ik zie wel hoever ik vandaag kom…
Fijn dat het met je moeder in ieder geval redelijk gaat. Hopelijk gaat het met de buurvrouw ook wat beter. Een rare Kerst is het sowieso voor iedereen, denk ik.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:12 schreef Diaan73 het volgende:
En nu alles terug gelezen...![]()
Just me, wat fijn dat je op die manier even kon helpen!![]()
livelink, wat een gedoe zo zeg... maar wel goed nieuws van je dochter![]()
Wij blijven de komende dagen thuis zitten. Kerst bij mijn moeder gaat niet door. we gaan wel wat kleine cadeautjes die we over en weer geven, brengen en halen (staan buiten) en digitaal samen uitpakken. De echte cadeaus (surprises en gedichten) gaan we 8 januari uitpakken.
Ik heb gisteren boodschappen gedaan en het was erg druk. Veel mensen met kinderen ook. Alleen morgen nog even wat kleine dingen kopen.
Mijn zoon gaat ook wel goed. Deze week wat minder. Hem raak ik snel helemaal kwijt als het gaat om zijn opleiding. Gisterenavond laat kwam ik ook met hem in een discussie terecht over het heelal, universum en tijdcontinuüm en de oneindige paradox etc. Op een gegeven moment kan ik hem alleen nog maar aanhoren en niks zinnigs meer toevoegen. Het eindigde om middernacht met zijn vraag of ik kon bewijzen dat 1 + 1 = 2. En dat hij me liet zien hoe moeilijk dat te bewijzen was met alle theorieën daaromheen. En toen heb ik hem maar gezegd dat dit veel te vermoeiend voor me was en dat ik naar bed ging.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat dit goed is gegaan. Kun je trots op zijn.
Hoe is het met de motivatie van je zoon? Is die ook nog steeds goed?
En goedemorgen Mad.
Ja dat is het ook. Met de buurvrouw ging het gisteren minder goed. Ze kreeg de hoogste dosis zuurstof toegediend en haar broer (ze is alleen) mocht met de hond op bezoek komen. Ze wilde graag de hond zien.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Fijn dat het met je moeder in ieder geval redelijk gaat. Hopelijk gaat het met de buurvrouw ook wat beter. Een rare Kerst is het sowieso voor iedereen, denk ik.
Ow dat zijn vermoeiende gesprekken en helemaal zo laat op de avond. Maar fijn dat het wel goed gaat met hem.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon gaat ook wel goed. Deze week wat minder. Hem raak ik snel helemaal kwijt als het gaat om zijn opleiding. Gisterenavond laat kwam ik ook met hem in een discussie terecht over het heelal, universum en tijdcontinuüm en de oneindige paradox etc. Op een gegeven moment kan ik hem alleen nog maar aanhoren en niks zinnigs meer toevoegen. Het eindigde om middernacht met zijn vraag of ik kon bewijzen dat 1 + 1 = 2. En dat hij me liet zien hoe moeilijk dat te bewijzen was met alle theorieën daaromheen. En toen heb ik hem maar gezegd dat dit veel te vermoeiend voor me was en dat ik naar bed ging.
Dan heb je inderdaad heftige discussies nog zo laat op de avond.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon gaat ook wel goed. Deze week wat minder. Hem raak ik snel helemaal kwijt als het gaat om zijn opleiding. Gisterenavond laat kwam ik ook met hem in een discussie terecht over het heelal, universum en tijdcontinuüm en de oneindige paradox etc. Op een gegeven moment kan ik hem alleen nog maar aanhoren en niks zinnigs meer toevoegen. Het eindigde om middernacht met zijn vraag of ik kon bewijzen dat 1 + 1 = 2. En dat hij me liet zien hoe moeilijk dat te bewijzen was met alle theorieën daaromheen. En toen heb ik hem maar gezegd dat dit veel te vermoeiend voor me was en dat ik naar bed ging.
quote:Op donderdag 23 december 2021 08:33 schreef Diaan73 het volgende:
Ze is vandaag ook nog jarig, 65 jaar. Afgelopen zondag zou ze een groot feest geven.
Ow mijn moeder is niet jarig hoor, de buurvrouwquote:Op donderdag 23 december 2021 08:47 schreef just me het volgende:
[..]gefeliciteerd met je moeder Diaan
fijn dat het beter met haar gaat!
@:livelink hoe kun je dingen bewijzen... man man daar kunt je uren dagen maanden mee bezig zijn, waarom heet een stoel een stoel ?
Ik moet al mijn boodschappen nog doen, we lunchen dan wel bij Maarten maar ik zal toch 's avonds ook wat moeten eten, en 2e kerstdag moet ik natuurlijk ook gewoon eten, ik ga het voor mezelf lekker en gezellig maken![]()
@:Mad alles goed gegaan met de booster van mw MM?
werkze allemaal vandaag, doe rustig aan en zet je pc op tijd uit
quote:Op donderdag 23 december 2021 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow mijn moeder is niet jarig hoor, de buurvrouwMaar bedankt.
Heel veel succes !!!!quote:Op donderdag 23 december 2021 08:58 schreef Symphonic het volgende:
Goedemorgen
Hoop straks even bij te kunnen lezen.
Moet nog een hele dag vol gas om dit jaar tot een goed einde te brengen en volgend jaar goed te beginnen.
Ik hoop het ook maar momenteel woont er ook nog 'n zoon en zijn partner in dus het is een volle bak. Buurvrouw heeft natuurlijk ook wisselende contacten met de diverse thuishulpen, ik hoop dat ze zich allemaal aan de regels houdenquote:Op donderdag 23 december 2021 09:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Jeetje just me, nu maar hopen dat de dochter en kleinkinderen niet ook besmet raken
quote:
Ja, just me.... leg eens uit.... waarom heet een stoel, een stoel?quote:Op donderdag 23 december 2021 08:47 schreef just me het volgende:
[..]gefeliciteerd met je moeder Diaan
fijn dat het beter met haar gaat!
@:livelink hoe kun je dingen bewijzen... man man daar kunt je uren dagen maanden mee bezig zijn, waarom heet een stoel een stoel ?
Ik moet al mijn boodschappen nog doen, we lunchen dan wel bij Maarten maar ik zal toch 's avonds ook wat moeten eten, en 2e kerstdag moet ik natuurlijk ook gewoon eten, ik ga het voor mezelf lekker en gezellig maken![]()
werkze allemaal vandaag, doe rustig aan en zet je pc op tijd uit
Waarom heet een stoel een stoel? Ik vraag me dit soms af, iemand heeft ooit de "stoel" bedacht. Maar wat als een ander persoon ooit de "stoel" en de "tafel" door elkaar heeft gehaald? Dan is een "tafel" dus een "stoel" en andersom. Hoe kunnen we dit ooit weten?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, just me.... leg eens uit.... waarom heet een stoel, een stoel?
Nu moest ik heel erg aan een bepaalde scene uit een videospel denkenquote:Op donderdag 23 december 2021 09:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, just me.... leg eens uit.... waarom heet een stoel, een stoel?
Plato en Socrates lezen. Ofzo. Mijn antwoord op dergelijke vragen: omdat we dat zo hebben afgesproken.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:59 schreef just me het volgende:
[..]
Waarom heet een stoel een stoel? Ik vraag me dit soms af, iemand heeft ooit de "stoel" bedacht. Maar wat als een ander persoon ooit de "stoel" en de "tafel" door elkaar heeft gehaald? Dan is een "tafel" dus een "stoel" en andersom. Hoe kunnen we dit ooit weten?ik ga boodschappen doen
Dat laatste klopt natuurlijk niet.:Pquote:Op donderdag 23 december 2021 10:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Plato en Socrates lezen. Ofzo. Mijn antwoord op dergelijke vragen: omdat we dat zo hebben afgesproken.
Jij bent in die afspraak ook geen partij. ‘WE’ hebben dat zo afgesprokenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:12 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat laatste klopt natuurlijk niet.:P
Een afspraak is pas een afspraak als beide partijen instemmen.
Heb laatst met HR ook die discussie gehad hier op het werk. Je kan niet zeggen..... dat hebben we zo afgesproken als je niet beiden akkoord gaat.
quote:Op donderdag 23 december 2021 08:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Het eindigde om middernacht met zijn vraag of ik kon bewijzen dat 1 + 1 = 2.
op tafel zitten is onbeleefd, daaromquote:Op donderdag 23 december 2021 09:59 schreef just me het volgende:
[..]
Waarom heet een stoel een stoel? Ik vraag me dit soms af, iemand heeft ooit de "stoel" bedacht. Maar wat als een ander persoon ooit de "stoel" en de "tafel" door elkaar heeft gehaald? Dan is een "tafel" dus een "stoel" en andersom. Hoe kunnen we dit ooit weten?ik ga boodschappen doen
Verkeerde Mad, maar ik lees het evengoed wel...quote:Op donderdag 23 december 2021 08:47 schreef just me het volgende:
[..]
quote:Mensen die in 1966 of 1967 geboren zijn, kunnen donderdag vanaf 11.00 uur een afspraak voor een zogeheten boosterprik maken. Deze prik moet hun afweer tegen het coronavirus oppeppen en verlengen.
telefoon in de aanslag ?quote:
Ik zit achter 3 laptops, dus ik ben op alles voorbereid...quote:
quote:Op donderdag 23 december 2021 10:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zit achter 3 laptops, dus ik ben op alles voorbereid...
https://www.nu.nl/coronav(...)rprik-inplannen.html
quote:Op donderdag 23 december 2021 08:55 schreef just me het volgende:
[..]begrijpend lezen is niet mijn sterkste kant
ik zal straks eens naar mijn buurvrouw bellen, die hoorde maandag dat ze corona heeft, gelukkig is haar dochter over uit Griekenland die kan dus mooi de boel draaiende houden. Dochter zat al was al in het vliegtuig met haar kinderen toen het bericht kwam.
Dat is nog eens een bijzondere manier van Kerstavond vierenquote:Op donderdag 23 december 2021 11:13 schreef MadMaster het volgende:
Geregeld, morgenavond om 21.30 uur in Purmerend.
Gezellig, glühweintje erbij...
Na het prikken de kerk in is weer eens wat anders dan er voor het zingen uit gaan...quote:Op donderdag 23 december 2021 11:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is nog eens een bijzondere manier van Kerstavond vierenFijn dat je al zo snel kunt.
Ik wil je niet ontmoedigen maar zijn de kerken niet gesloten ?quote:Op donderdag 23 december 2021 11:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Na het prikken de kerk in is weer eens wat anders dan er voor het zingen uit gaan...
Snel binnen met de drukte rond de online bestelde kerstcadeaus.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:54 schreef Symphonic het volgende:
Nieuwe headset, wow dat werkt heel fijn
Noisecancelling is echt tof
In sommige delen van het land niet...quote:Op donderdag 23 december 2021 11:53 schreef just me het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen maar zijn de kerken niet gesloten ?
Ik heb vaak mijn bluetooth speaker pal voor me aanstaan en niemand die dat geluid hoort...quote:Op donderdag 23 december 2021 12:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Meteen z’n werkplek wat ergonomischer gemaakt nu het mengpaneel niet meer direct toegankelijk hoeft te zijn. Oh en ik kan nu zien of hij in gesprek is, dan brandt er rood licht op de headset. Ik hoef nu sowieso boven wat minder voorzichtig zijn met geluid, ik zal vanmiddag eens testen of de robotstofzuiger boven aan kan nu
En ik maar denken.... wat is dat voor een herrie.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb vaak mijn bluetooth speaker pal voor me aanstaan en niemand die dat geluid hoort...
Dat is wel slecht geregeld dan. Goed dat je het zo opgelost hebt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:26 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook een boosterafspraak gemaakt voor 2 januari. Kon op mijn postcode alleen in de RAI Amsterdam terecht. Maar met de postcode van mijn adres in Utrecht waar ik ooit gewoond heb gewoon in de Jaarbeurs. Creatief met postcodes dus!
Heb jij al die beloofde sms gehad?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:33 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is wel slecht geregeld dan. Goed dat je het zo opgelost hebt.
quote:Op donderdag 23 december 2021 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heb jij al die beloofde sms gehad?
Jij ook, fijne dagen, Tjoent.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:46 schreef Tjoent het volgende:
Hele fijne kerstdagen gewenst, peeps![]()
En alvast alle goeds voor het nieuwe jaar.
[ afbeelding ]
Mmmm dat voornamelijk maakt me enigszins wantrouwigquote:Op donderdag 23 december 2021 16:51 schreef Melting het volgende:
Zo meteen om 19.00 uur weer voornamelijk fijne muziekjes.
quote:Op donderdag 23 december 2021 16:52 schreef just me het volgende:
[..]
Mmmm dat voornamelijk maakt me enigszins wantrouwig
dan hoop ik die ander te zijnquote:Op donderdag 23 december 2021 16:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan moet je luisteren.
Nee, dat zet ik er bij omdat er altijd wel een paar nummer bij zitten die de ene niet leuk vind, en de ander juist wel.
Raf in plaats van in te vullen wat een ander denkt kun je het ook vragen! Misschien is er wél een plekje voor je en vinden ze het gezellig dat je erbij bentquote:Op donderdag 23 december 2021 17:22 schreef Rafeiro het volgende:
Alleenzame kerst hier denk ik.
Wil de plekken van opa's en oma's niet inpikken en ben angsthaas
Straks of morgen maar wat knaagsel halen.
Maar er is kans dat ik 1x langs ga, want mijn pa heeft staar, 10 jan operatie en die gaat dus niet een uur rijden. Maar wellicht zijn vriendin wel.
Jij ook Tjoentquote:Op donderdag 23 december 2021 16:46 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Oh dat is balen, heb je de oven ook ingepland voor je kerstdiner ?quote:Op donderdag 23 december 2021 18:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Oven is inderdaad naar z’n grootje, ik had ‘m net op ‘alleen onderwarmte’ gezet in de hoop dat de bodem dan gaar zou worden, maar nu kon ik na 10 minuten de bodem van de oven gewoon aanraken, die is dus koud.
Voor jou ook Tjoent en niet te lang wegblijven hierquote:Op donderdag 23 december 2021 16:46 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
oh gelukkig maarquote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, kerst was gelukkig gepland zonder oven, behalve 1 toetje, maar da’s niet erg, het filodeeg blijft gewoon in de diepvries. Ovenschotels kunnen gelukkig ook in de combi, maar dingen voor op de bakplaat niet, maar zo kunnen we dus een jaar zonder oven overleven.
Dat lijkt me niet echt smaken inderdaad.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:58 schreef just me het volgende:
[..]
oh gelukkig maar
ik ging net geraspte kaas over mijn spaghetti gooien, ik was niet goed aan het opletten en wat bleek, de kaas was groen geworden. Gelukkig had ik genoeg gemaakt om opnieuw op te scheppen
quote:
Welkom.quote:
Zitten ze bij je boven?quote:Op donderdag 23 december 2021 19:06 schreef just me het volgende:
Hazes kijken vanaf boven op mij neer
![]()
Volgens mij welquote:
Dat was niet letterlijk bedoeld hè?quote:
Ah... oké...quote:Op donderdag 23 december 2021 19:11 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat was niet letterlijk bedoeld hè?
Tast toe, er is genoeg… 🤮quote:Op donderdag 23 december 2021 18:58 schreef just me het volgende:
[..]
oh gelukkig maar
ik ging net geraspte kaas over mijn spaghetti gooien, ik was niet goed aan het opletten en wat bleek, de kaas was groen geworden. Gelukkig had ik genoeg gemaakt om opnieuw op te scheppen
quote:
Get ready for the lunch. Maar eerst nog even ontbijten.quote:
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:19 schreef Melting het volgende:
[..]
Get ready for the lunch. Maar eerst nog even ontbijten.
[ afbeelding ]
GMTA.quote:
oh lekkerquote:Op donderdag 23 december 2021 19:21 schreef Doedezemaar het volgende:
De vulling van de hartige taart was erg lekker, die heb ik van de ongare bodem geschraapt, dus nog een beetje wat van het avondeten gered. En verder gaan we maar aan de chocolaatjes die Symph als bedankje van zijn teamleider opgestuurd kreeg voor het werk van zondag
Zeker leuk! En heel erg verdiend, dunkt me.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:25 schreef just me het volgende:
Ik heb van Concordia een kerstpakket gekregen met van alles en nog wat. Er zaten dingen bij die niet aan mij besteed zijn en die heb ik gisteren meteen aan Merel meegegeven en de kabouters waren superblij met de lege doos, daar konden ze lekker mee knutselen.
win, win
![]()
maar super leuk dat ik wat van Concordia kreeg
Als het onverwachts was, dan is het altijd leuk.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:25 schreef just me het volgende:
Ik heb van Concordia een kerstpakket gekregen met van alles en nog wat. Er zaten dingen bij die niet aan mij besteed zijn en die heb ik gisteren meteen aan Merel meegegeven en de kabouters waren superblij met de lege doos, daar konden ze lekker mee knutselen.
win, win
![]()
maar super leuk dat ik wat van Concordia kreeg
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Drama, waardeloos, puinhoop, baggerzooi…
Komt vast wel weer terug.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had het kerstpakket van Symph in 2 bonnen gesplitst, 1 dinerbon en een bon voor Wehkamp, want daar zag ik een waterkoker die ik wilde bestellen. Bon paar uur later in de mailbox ontvangen, maar nu is de waterkoker uitverkocht
Een beetje gay-uitstraling welquote:
Iemand moest de foto maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar is Robin?
Wist overigens niet dat dit van hun was…
Toen hadden ze ruzie, net als bij Don’t forget to remember (dat zo van The Cats had kunnen zijn)quote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar is Robin?
Wist overigens niet dat dit van hun was…
Gaaf hoor, ik ben ook zo verwend maar wat lief ;Pquote:Op donderdag 23 december 2021 19:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Als het onverwachts was, dan is het altijd leuk.
En kabouters zijn snel tevreden.
Ow.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Toen hadden ze ruzie, net als bij Don’t forget to remember (dat zo van The Cats had kunnen zijn)
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:36 schreef MadMaster het volgende:
The Smiths - There's A Light That Never Goes Out…
Welk stukje dan?quote:Op donderdag 23 december 2021 19:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Een stukje tekst hieruit had ik op een ander forum als sig
Ik zag laatst het eind van een documentaire over de Bee Gees. Mijn man was aan het kijken, maar ik had het pas laat door. Was wel interessant eigenlijk. Maar heb niks gehoord over ruzie (of ik heb dat gedeelte net gemist). Het ging er meer over dat ze zichzelf moesten heruitvinden na Saturday Night Fever. En toen had ik ook pas door hoeveel nummers ze voor anderen hebben geschreven.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Toen hadden ze ruzie, net als bij Don’t forget to remember (dat zo van The Cats had kunnen zijn)
Ik blijf dit toch een leuk nummer vinden. Het werkt aanstekelijk.quote:
Oh ja, die docu kwam zo laat, was bij de NPO, moeten we nog terugkijkenquote:Op donderdag 23 december 2021 19:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zag laatst het eind van een documentaire over de Bee Gees. Mijn man was aan het kijken, maar ik had het pas laat door. Was wel interessant eigenlijk. Maar heb niks gehoord over ruzie (of ik heb dat gedeelte net gemist). Het ging er meer over dat ze zichzelf moesten heruitvinden na Saturday Night Fever. En toen had ik ook pas door hoeveel nummers ze voor anderen hebben geschreven.
Ja, klopt. Ik wil het eerste deel dat ik gemist heb ook nog terugkijken.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh ja, die docu kwam zo laat, was bij de NPO, moeten we nog terugkijken
Top!quote:Op donderdag 23 december 2021 19:41 schreef livelink het volgende:
Heb trouwens net geregeld dat we toch 1e kerstdag bij mijn ouders mee-eten. Als iedereen zich een beetje aan de regels houdt en afstand houdt moet het mogelijk zijn. En mijn kinderen gaan sowieso vooraf een zelftest doen. En ik ook denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |