quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:56 schreef popje het volgende:
Maar als de lockdown niet te voorkomen was door boosteren, volgens Rutte, dan wordt het na boosteren ook geen einde van de lockdown en zitten we er voor heel lang in...
Die heb ik lang niet gezienquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry kon ‘t niet laten.
Vreesde al dat dit ook binnen de landsgrenzen zou worden ingevoerd. Maar lees ik nu goed dat je per definitie vóór februari een booster moet halen om die QR-code te verlengen ongeacht of je dan 3 of 10 maanden van tevoren een vaccin hebt ontvangen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Krijg lekker de vinkentering met je kutapp
Dan maar rood vinkje. Hoef geen boosterquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dan maar rood vinkje. Flikker maar opquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nee, dat lees je niet goed.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Vreesde al dat dit ook binnen de landsgrenzen zou worden ingevoerd. Maar lees ik nu goed dat je per definitie vóór februari een booster moet halen om die QR-code te verlengen ongeacht of je dan 3 of 10 maanden van tevoren een vaccin hebt ontvangen?
Je gaat de komende jaren mee doen aan deze onzin?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:11 schreef Questular het volgende:
Hoop dat ik snel een uitnodiging krijg voor de booster. Wil het vinkje wel mooi groen houden.
Ik lees o.a. in het bericht: 'Nederlanders die hun groene vinkje in de CoronaCheck-app willen houden, moeten voor februari een boosterprik halen. Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zei dinsdag dat het kabinet van plan is om de nieuwe Europese regels daarover meteen in te voeren.'quote:
Daarom is thuiswerken zo fijnquote:Op dinsdag 21 december 2021 18:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem was voor mij dat het verplicht werd. We mogen nu nog steeds 1-2 dagen per week naar de zaak komen indien daar behoefte aan is, in het kader van duurzame inzetbaarheid is de directie gedraaid.
Dat je zelf kan beslissen vind ik zelf wel heel fijn. Maar ik trek autoriteit sowieso slecht
Verbaasd me niets ditquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
De Jonge wil structurele vaccinatiecampagne, na booster nog 'aantal prikken' nodig
Er moet worden toegewerkt naar een structurele vaccinatiecampagne, zodat op zijn minst de meest kwetsbare groepen periodiek een vaccin tegen corona kunnen krijgen. "Dat moet net zo lang, totdat we met zijn allen voldoende beschermd zijn", zei demissionair minister Hugo de Jonge dinsdag in de Kamer tijdens het coronadebat.
"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet per prik als apart project zien."
De huidige boostercampagne, waarbij de meeste gevaccineerden een derde prik krijgen, draait na een moeizame start bijna op volle toeren. Deze week worden er naar verwachting 1 miljoen prikken gezet, volgende week moet dat worden opgekrikt naar 1,5 per week.
De Jonge kan "niet exact voorspellen" of een volgende, vierde prik in het tweede of derde kwartaal van volgend jaar zal moeten plaatsvinden. Maar RIVM en GGD hebben volgens hem "op hun netvlies" dat zij na de huidige campagne zich moeten voorbereiden op de volgende.
Overigens moest De Jonge terugkomen op zijn eerdere belofte dat alle zestigplussers voor de jaarwisseling hun booster zouden krijgen. "Allemaal gaat denk ik niet lukken", zei de bewindsman. Een deel zal daarom in januari worden geprikt.
'Omikronversie' van vaccin in de maak
Veel is afhankelijk van met welke variant van het coronavirus we te maken krijgen. De huidige vaccins hebben een stuk minder vat op omikron. Zonder booster is de bescherming tegen besmetting vier tot vijf keer minder, zei RIVM-topman Jaap van Dissel vandaag.
Een mogelijk nieuw vaccin voor deze specifieke variant door fabrikant BionTech/Pfizer wordt in het tweede kwartaal van volgend jaar verwacht. Nederland heeft al een bestelling geplaatst van 35 miljoen vaccins geplaatst voor de komende twee jaar.
Zodra er een 'omikronversie' beschikbaar is, worden die geleverd in plaats van de huidige vaccins, zei De Jonge.
Kortom, komende jaren ieder half jaar prikkie.
Walgelijk.
https://www.nu.nl/politie(...)l-prikken-nodig.html
Kortom. Domste jongetje van europa.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tot zo ver de verdedigingslinie van Mark.
Jazeker.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:11 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je gaat de komende jaren mee doen aan deze onzin?
Iedereen de app delete !!quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
We hebben gegokt en verloren. Een vol ziekenhuis en alsnog een lockdown.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tot zo ver de verdedigingslinie van Mark.
En na omnikrom versie de versies voor P t/m Z?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
De Jonge wil structurele vaccinatiecampagne, na booster nog 'aantal prikken' nodig
Er moet worden toegewerkt naar een structurele vaccinatiecampagne, zodat op zijn minst de meest kwetsbare groepen periodiek een vaccin tegen corona kunnen krijgen. "Dat moet net zo lang, totdat we met zijn allen voldoende beschermd zijn", zei demissionair minister Hugo de Jonge dinsdag in de Kamer tijdens het coronadebat.
"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet per prik als apart project zien."
De huidige boostercampagne, waarbij de meeste gevaccineerden een derde prik krijgen, draait na een moeizame start bijna op volle toeren. Deze week worden er naar verwachting 1 miljoen prikken gezet, volgende week moet dat worden opgekrikt naar 1,5 per week.
De Jonge kan "niet exact voorspellen" of een volgende, vierde prik in het tweede of derde kwartaal van volgend jaar zal moeten plaatsvinden. Maar RIVM en GGD hebben volgens hem "op hun netvlies" dat zij na de huidige campagne zich moeten voorbereiden op de volgende.
Overigens moest De Jonge terugkomen op zijn eerdere belofte dat alle zestigplussers voor de jaarwisseling hun booster zouden krijgen. "Allemaal gaat denk ik niet lukken", zei de bewindsman. Een deel zal daarom in januari worden geprikt.
Veel is afhankelijk van met welke variant van het coronavirus we te maken krijgen. De huidige vaccins hebben een stuk minder vat op omikron. Zonder booster is de bescherming tegen besmetting vier tot vijf keer minder, zei RIVM-topman Jaap van Dissel vandaag.
Een mogelijk nieuw vaccin voor deze specifieke variant door fabrikant BionTech/Pfizer wordt in het tweede kwartaal van volgend jaar verwacht. Nederland heeft al een bestelling geplaatst van 35 miljoen vaccins geplaatst voor de komende twee jaar.
Zodra er een 'omikronversie' beschikbaar is, worden die geleverd in plaats van de huidige vaccins, zei De Jonge.
Walgelijk.
Nee nee, dat had niets uitgemaakt. Duitsland gaat immers ook in lockdown.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben gegokt en verloren. Een vol ziekenhuis en alsnog een lockdown.
Toch zie ik nog immer niet in hoe een containmentstrategie in Nederland ooit had moeten werken. Dus een echt alternatief was er ook niet. De IC is gewoon een flessenhals waar zsm iets aan gedaan moet worden.
Tja. Beloftes en Hugo, het blijft een lastige combinatie.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Versie 2 van het vaccin is er dus niet voor julij. Dan zijn we met wat pech alweer 3 varianten verder. Ik heb op korte termijn dan meer hoop op die pillen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Walgelijk.
Haha. Nee. Toch niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee nee, dat had niets uitgemaakt. Duitsland gaat immers ook in lockdown.
Mvg,
Mark.
Je zou bijna zeggen dat er een andere agenda wordt uitgevoerd. Ow oeps, dat is BNWquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha. Nee. Toch niet.
De geloofwaardigheid van Teflon Mark is ook wel betreurenswaardig geworden.
We gaan niet voor IC-uitbreiding want dan zitten we met lege bedden. Tijdens een pandemie waarin geen escape voorhanden is. Hoe krijg je het je strot uit, domme oetlul.
Echte leiders staan op tijdens een crisis. Maar dat Markie geen echte leider is wisten we natuurlijk al langer.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha. Nee. Toch niet.
We gaan niet voor IC-uitbreiding want dan zitten we met lege bedden. Tijdens een pandemie waarin geen escape voorhanden is. Hoe krijg je het je strot uit, domme oetlul.
Het is pure onkunde. Mark is een manager en denkt dat de pandemie weg te managen valt. Zijn rechterhand is iemand die heilig gelooft in een maakbare samenleving.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat er een andere agenda wordt uitgevoerd. Ow oeps, dat is BNW
Klap in het gezicht van Lennyquote:Op dinsdag 21 december 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het interesseert mij werkelijk geen drol of mensen een thuistest willen doen voordat ze hier over de vloer komen. Be my guest zou ik zeggen maar ik ga er echt niet om vragen laat staan eisen.
En dit na een grapje mijnerzijds, je gevoel voor humor moet zo te zien ook wijken voor het virusquote:Op dinsdag 21 december 2021 18:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfoe, ik weet niet wanneer jij de conclusie gaat trekken dat de maatregelen meer kosten dan opleveren.. Maar voor mij is het overduidelijk.
En nu krijgen we er nog staatsextremisme bij ook. Iemand noemde mij geloof ik nauwdenkend.... Nou nou, als je je laat verlagen tot extremisme.... Als de staat dat doet.... En we laten dat een beetje toe... Wie is er nou nauwdenkend? Alles moet maar wijken voor het virus.
Ik zie eigenlijk nergens zo'n leider in de wereld, jij wel?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echte leiders staan op tijdens een crisis. Maar dat Markie geen echte leider is wisten we natuurlijk al langer.
Drie dagen later.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Verloren met wat?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog immer niet in hoe een containmentstrategie in Nederland ooit had moeten werken. Dus een echt alternatief was er ook niet. De IC is gewoon een flessenhals waar zsm iets aan gedaan moet worden.
De huidige generatie wereldleiders zou ik niet echt willen vergelijken met staatslieden als Eisenhower, Churchill of De Gaulle. Dat was toch wel een beetje een ander kaliber.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk nergens zo'n leider in de wereld, jij wel?
We zitten nu met the worst of both worlds. Het idee was sturen op zorgcapaciteit. Nu hebben we een zorginfarct en alsnog een lockdown.quote:
Je groene vinkje is 270 dagen geldig, 9 maanden dus. Daarna moet je een boosterprik hebben gehad om weer een groen vinkje te krijgen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik lees o.a. in het bericht: 'Nederlanders die hun groene vinkje in de CoronaCheck-app willen houden, moeten voor februari een boosterprik halen. Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zei dinsdag dat het kabinet van plan is om de nieuwe Europese regels daarover meteen in te voeren.'
Dit lijkt mij als het ware losgekoppeld van de Europese termijn voor behoud QR-code.
Zelfs zonder covid hebben we de komende jaren geen vrije IC-bedden met al die achterstallige zorg die is ontstaan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Al zou je de IC met 20% vergroten, het probleem schuift dan gewoon een paar weken door zonder maatregelen maar vroeg of laat loop je gewoon vast, Duitsland heeft veel meer IC capaciteit dan wij en die zijn ook hard aan het ingrijpen. Dus wat levert het dan op?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar met wat hebben we dan verloren?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zitten nu met the worst of both worlds. Het idee was sturen op zorgcapaciteit. Nu hebben we een zorginfarct en alsnog een lockdown.
Alsof die in dit tijdsgewricht wel als grote leiders uit de bus zouden komen. Komaan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De huidige generatie wereldleiders zou ik niet echt willen vergelijken met staatslieden als Eisenhower, Churchill of De Gaulle. Dat was toch wel een beetje een ander kaliber.
Ik weet het nog goed toen Eisenhouwer aan de macht was, geweldige tijden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof die in dit tijdsgewricht wel als grote leiders uit de bus zouden komen. Komaan.
Voor nu ja. Maar covid zal niet altijd de zorg blijven overspoelen, ooit is de pool met potentiële ziekenhuisklanten leeg. Het is nu al bekend dat covid tot een structureel hogere zorgvraag zal leiden. We zullen moeten kijken hoeveel bedden er structureel bij moeten in de toekomst om die zorgvraag het hoofd te bieden zodat de samenleving kan doordraaien en de reguliere zorg niet hoeft te worden afgeschaald (of iig niet zo veel als nu het geval is).quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Al zou je de IC met 20% vergroten, het probleem schuift dan gewoon een paar weken door zonder maatregelen maar vroeg of laat loop je gewoon vast, Duitsland heeft veel meer IC capaciteit dan wij en die zijn ook hard aan het ingrijpen. Dus wat levert het dan op?
100% mee eens.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Thuiswerken is sowieso zieldodend.
Ja, de jaren 50, wie wil er niet naar terug...quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet het nog goed toen Eisenhouwer aan de macht was, geweldige tijden.
Ja dat weet ik niet, ik verstond het niet goed omdat de radio zacht stond. Wellicht wel anders hadden nieuws sites het wel gepubliceerd zou je zeggen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 17:52 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Geen idee, is de zaak begonnen misschien?
Niet relevant. Jouw vraag was of er ergens anders wel wereldleiders zijn die opstaan en hun land met een visie door de crisis trekken. Het antwoord is nee. Maar dat komt door een andere manier van politiek bedrijven (minder obv idealen, meer snel scoren met quotes voor de tv).quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof die in dit tijdsgewricht wel als grote leiders uit de bus zouden komen. Komaan.
Ardern. Maar die wordt hier inmiddels ook verguisd. Maar de vergelijking gaat altijd mank, een leider die een "we will fight on the beaches" speech afsteekt over covid begrijpt het gewoon niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet relevant. Jouw vraag was of er ergens anders wel wereldleiders zijn die opstaan en hun land met een visie door de crisis trekken. Het antwoord is nee. Maar dat komt door een andere manier van politiek bedrijven (minder obv idealen, meer snel scoren met quotes voor de tv).
De uitzondering is wellicht Xi Jinping maar die zou ik niet als voorbeeld willen aanhalen
Dat de keuze niet binair is: dit maatregelenpakket en voldoende ruimte versus geen maatregelen en (ooit) een overlopende zorg?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Al zou je de IC met 20% vergroten, het probleem schuift dan gewoon een paar weken door zonder maatregelen maar vroeg of laat loop je gewoon vast, Duitsland heeft veel meer IC capaciteit dan wij en die zijn ook hard aan het ingrijpen. Dus wat levert het dan op?
Ditquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:46 schreef JohnDDD het volgende:
Rutte doet nu net alsof hij niet zelf de beslissing heeft genomen dat er een lockdown moest komen. Alsof die zichzelf heeft afgekondigd. Je kunt het ook gewoon niet doen natuurlijk. Dat is altijd een optie.
De paniek wordt goed verborgen achter een retorische sluier, daar is Rutte meester in.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:46 schreef JohnDDD het volgende:
Rutte doet nu net alsof hij niet zelf de beslissing heeft genomen dat er een lockdown moest komen. Alsof die zichzelf heeft afgekondigd. Je kunt het ook gewoon niet doen natuurlijk. Dat is altijd een optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |