Mijn ervaringen zijn geheel anders.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Yup, bij het verhuizen van mijn (indertijd reeds dementerende) grootmoeder. Bovendien werkt de vrouw van m'n beste vriend in een verzorgingshuis, waardoor ik wel eens het een en ander er over te horen krijg. Laat ik het zo zeggen; ik hoop dat het me gegund is het loodje te leggen voordat ik in een verzorgingshuis terecht dreig te komen.
Wat zeg jij nou.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ivermectine voorschrijven en andere wel werkende medicijnen ontzeggen is weldegelijk een dodelijke cocktail
Dat zeg ik dan ook al maanden: dit kabinet is een en al knudde en paniekvoetbal.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met deze vier punten ben ik het wel eens. Is niet wat de overheid nu doet natuurlijk. De 50 of 60 plussers die dat willen, hadden al lang een boosterprik kunnen hebben (als ze dat willen) als de Jonge zich niet zo druk had gemaakt over het prikken van jongeren.
Geen rigide lockdown, als in?
Als grondrechten daadwerkelijk 1:1 met elkaar moeten worden afgewogen zou je een punt hebben maar dat geldt niet voor 99.9% van de situaties. En grondrechten wegen dan oneindig zwaarder dan die andere wetten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees vooral nog wat meer dingen die je wil lezen.
En vergeet inderdaad niet nog een keer te herhalen dat onderscheid maken en grondrechten aantasten en dergelijke allemaal verfoeilijk is... TENZIJ het gebaseerd is op kosten en baten...
En concludeer uiteindelijk nog even met een verwijzing naar communisten (al dan niet bestaand).
Ik kan me van heeel lang geleden herinneren dat er wat mensen vroegen of er bewijs voor was, maar ik denk niet dat iemand inmiddels nog aan seizoensinvloeden twijfelt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat je die weerstand nooit hebt opgemerkt op dit forum, je post hier langer dan vandaag, is dit cognitieve dissonantie of ben je het echt even vergeten?
Oh voor sommigen wel zeker hoor...quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als grondrechten daadwerkelijk 1:1 met elkaar moeten worden afgewogen zou je een punt hebben maar dat geldt niet voor 99.9% van de situaties. En grondrechten wegen dan oneindig zwaarder dan die andere wetten.
Grondrechten zijn geen wisselgeld.
Goed plan: misschien wat minder allerlei groepen de schuld geven voor wat in casu gewoon overheidsfalen betreft die voor alle groepen kut is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Boys, kan die discussie over medische ethiek, sociaal darwinisme en dor hout niet in een apart topic?
Dat is het ook.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook al maanden: dit kabinet is een en al knudde en paniekvoetbal.
Geen rigide lockdown... zoals DIT. Dat je nog met mondkapjes en zelftesten e.d. wil werken, soit, afstand houden, wellicht spreiding van aantal mensen... maar alles dicht, nee. Ik zie daar op dit moment totaal het nut niet van in.
Ik hoop nog steeds (tegen beter weten in) dat dit geen 4 weken gaat duren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Ene moment 1,5 meter eraf en daarna gaat het weer over een lockdown. Ook veel te veel geneuzel over details i.p.v. de langere termijn, zoals nu weer over die winkels op Schiphol. De fles whiskey van Paternotte die je ook gewoon bij de slijterij kunt halen overigens.
Mensen spreiden lukt ook beter als er wat meer open is.
Ach, als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed plan: misschien wat minder allerlei groepen de schuld geven voor wat in casu gewoon overheidsfalen betreft die voor alle groepen kut is.
Tot nu toe zijn maatregelen meestal wel verlengd. Vrees er dan ook voor dat de kans op verlenging (al dan niet iets afgezwakt) groter is dan dat het voor die 4 weken terug wordt gedraaid.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds (tegen beter weten in) dat dit geen 4 weken gaat duren.
Dat vind ik ook zo vilein. Wanneer gaat alles dicht? Wanneer de meeste mensen vakantie hebben... Wanneer gaat alles (sic) weer open? Als de meeste mensen weer aan de bak moeten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn maatregelen meestal wel verlengd. Vrees er dan ook voor dat de kans op verlenging (al dan niet iets afgezwakt) groter is dan dat het voor die 4 weken terug wordt gedraaid.
Misschien dat men het uit probeert te ruilen voor bv. 2g.
Verschilt erg van persoon tot persoon, hoor. Het is altijd vervelend als je iets tegen je zin moet doen, maar voordat de hele pandemie begon waren er best veel mensen die vaker thuis wilden werken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Thuiswerken is sowieso zieldodend.
Oh zeker, ene dag beter dan de andere... maar de tering, weken achter elkaar naar zo'n laptop gluren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verschilt erg van persoon tot persoon, hoor. Het is altijd vervelend als je iets tegen je zin moet doen, maar voor de hele pandemie waren er best veel mensen die vaker thuis hadden willen werken.
Dat zullen ze wel bewust hebben gedaan voor de kerstinkopen, daarom ook abrupt en nadat er een regeerakkoord was bereikt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo vilein. Wanneer gaat alles dicht? Wanneer de meeste mensen vakantie hebben... Wanneer gaat alles (sic) weer open? Als de meeste mensen weer aan de bak moeten.
Thuiswerken is sowieso zieldodend.
Je kan pas versoepelen als je weer rond de 2k per dag zit. Anders kom je na 1 verdubbeling al weer in de problemen en heb je nauwelijks tijd om te acteren. Dan zit je met wat pech binnen een paar weken weer in lockdown.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn maatregelen meestal wel verlengd. Vrees er dan ook voor dat de kans op verlenging (al dan niet iets afgezwakt) groter is dan dat het voor die 4 weken terug wordt gedraaid.
Misschien dat men het uit probeert te ruilen voor bv. 2g.
ja, vaccinatie bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 21 december 2021 18:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou.
Hebben we preventieve zorgbehandelingen in NL dan?
Waar heb je het over? Ik heb het over het voorschrijven van nep covid medicijn ivermectinequote:Dat je je laat testen bij de GGD en dat je dan - als je wilt - een medicijn cocktail kan ophalen bij de GGD?
Mja, als ik naar mezelf kijk zit ik sowieso wel naar een scherm te staren, of ik nou zit te werken of nietquote:Op dinsdag 21 december 2021 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zeker, ene dag beter dan de andere... maar de tering, weken achter elkaar naar zo'n laptop gluren.
Ja. Voor de pandemie hadden ook best wel wat kinderen eerder vakantie gewild of vaker onderwijs op afstand. En sportschool dicht zou ook ooit een goudgerand excuus zijn om niet te hoeven gaan en zo.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verschilt erg van persoon tot persoon, hoor. Het is altijd vervelend als je iets tegen je zin moet doen, maar voordat de hele pandemie begon waren er best veel mensen die vaker thuis hadden willen werken.
Het probleem was voor mij dat het verplicht werd. We mogen nu nog steeds 1-2 dagen per week naar de zaak komen indien daar behoefte aan is, in het kader van duurzame inzetbaarheid is de directie gedraaid.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verschilt erg van persoon tot persoon, hoor. Het is altijd vervelend als je iets tegen je zin moet doen, maar voordat de hele pandemie begon waren er best veel mensen die vaker thuis hadden willen werken.
Het wordt vanzelf lente. Omicron kan ook mee vallen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:56 schreef popje het volgende:
Maar als de lockdown niet te voorkomen was door boosteren, volgens Rutte, dan wordt het na boosteren ook geen einde van de lockdown en zitten we er voor heel lang in...
quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:56 schreef popje het volgende:
Maar als de lockdown niet te voorkomen was door boosteren, volgens Rutte, dan wordt het na boosteren ook geen einde van de lockdown en zitten we er voor heel lang in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |