quote:Op dinsdag 21 december 2021 18:56 schreef popje het volgende:
Maar als de lockdown niet te voorkomen was door boosteren, volgens Rutte, dan wordt het na boosteren ook geen einde van de lockdown en zitten we er voor heel lang in...
Die heb ik lang niet gezienquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry kon ‘t niet laten.
Vreesde al dat dit ook binnen de landsgrenzen zou worden ingevoerd. Maar lees ik nu goed dat je per definitie vóór februari een booster moet halen om die QR-code te verlengen ongeacht of je dan 3 of 10 maanden van tevoren een vaccin hebt ontvangen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Krijg lekker de vinkentering met je kutapp
Dan maar rood vinkje. Hoef geen boosterquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dan maar rood vinkje. Flikker maar opquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nee, dat lees je niet goed.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Vreesde al dat dit ook binnen de landsgrenzen zou worden ingevoerd. Maar lees ik nu goed dat je per definitie vóór februari een booster moet halen om die QR-code te verlengen ongeacht of je dan 3 of 10 maanden van tevoren een vaccin hebt ontvangen?
Je gaat de komende jaren mee doen aan deze onzin?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:11 schreef Questular het volgende:
Hoop dat ik snel een uitnodiging krijg voor de booster. Wil het vinkje wel mooi groen houden.
Ik lees o.a. in het bericht: 'Nederlanders die hun groene vinkje in de CoronaCheck-app willen houden, moeten voor februari een boosterprik halen. Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zei dinsdag dat het kabinet van plan is om de nieuwe Europese regels daarover meteen in te voeren.'quote:
Daarom is thuiswerken zo fijnquote:Op dinsdag 21 december 2021 18:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem was voor mij dat het verplicht werd. We mogen nu nog steeds 1-2 dagen per week naar de zaak komen indien daar behoefte aan is, in het kader van duurzame inzetbaarheid is de directie gedraaid.
Dat je zelf kan beslissen vind ik zelf wel heel fijn. Maar ik trek autoriteit sowieso slecht
Verbaasd me niets ditquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
De Jonge wil structurele vaccinatiecampagne, na booster nog 'aantal prikken' nodig
Er moet worden toegewerkt naar een structurele vaccinatiecampagne, zodat op zijn minst de meest kwetsbare groepen periodiek een vaccin tegen corona kunnen krijgen. "Dat moet net zo lang, totdat we met zijn allen voldoende beschermd zijn", zei demissionair minister Hugo de Jonge dinsdag in de Kamer tijdens het coronadebat.
"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet per prik als apart project zien."
De huidige boostercampagne, waarbij de meeste gevaccineerden een derde prik krijgen, draait na een moeizame start bijna op volle toeren. Deze week worden er naar verwachting 1 miljoen prikken gezet, volgende week moet dat worden opgekrikt naar 1,5 per week.
De Jonge kan "niet exact voorspellen" of een volgende, vierde prik in het tweede of derde kwartaal van volgend jaar zal moeten plaatsvinden. Maar RIVM en GGD hebben volgens hem "op hun netvlies" dat zij na de huidige campagne zich moeten voorbereiden op de volgende.
Overigens moest De Jonge terugkomen op zijn eerdere belofte dat alle zestigplussers voor de jaarwisseling hun booster zouden krijgen. "Allemaal gaat denk ik niet lukken", zei de bewindsman. Een deel zal daarom in januari worden geprikt.
'Omikronversie' van vaccin in de maak
Veel is afhankelijk van met welke variant van het coronavirus we te maken krijgen. De huidige vaccins hebben een stuk minder vat op omikron. Zonder booster is de bescherming tegen besmetting vier tot vijf keer minder, zei RIVM-topman Jaap van Dissel vandaag.
Een mogelijk nieuw vaccin voor deze specifieke variant door fabrikant BionTech/Pfizer wordt in het tweede kwartaal van volgend jaar verwacht. Nederland heeft al een bestelling geplaatst van 35 miljoen vaccins geplaatst voor de komende twee jaar.
Zodra er een 'omikronversie' beschikbaar is, worden die geleverd in plaats van de huidige vaccins, zei De Jonge.
Kortom, komende jaren ieder half jaar prikkie.
Walgelijk.
https://www.nu.nl/politie(...)l-prikken-nodig.html
Kortom. Domste jongetje van europa.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tot zo ver de verdedigingslinie van Mark.
Jazeker.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:11 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je gaat de komende jaren mee doen aan deze onzin?
Iedereen de app delete !!quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
We hebben gegokt en verloren. Een vol ziekenhuis en alsnog een lockdown.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tot zo ver de verdedigingslinie van Mark.
En na omnikrom versie de versies voor P t/m Z?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
De Jonge wil structurele vaccinatiecampagne, na booster nog 'aantal prikken' nodig
Er moet worden toegewerkt naar een structurele vaccinatiecampagne, zodat op zijn minst de meest kwetsbare groepen periodiek een vaccin tegen corona kunnen krijgen. "Dat moet net zo lang, totdat we met zijn allen voldoende beschermd zijn", zei demissionair minister Hugo de Jonge dinsdag in de Kamer tijdens het coronadebat.
"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet per prik als apart project zien."
De huidige boostercampagne, waarbij de meeste gevaccineerden een derde prik krijgen, draait na een moeizame start bijna op volle toeren. Deze week worden er naar verwachting 1 miljoen prikken gezet, volgende week moet dat worden opgekrikt naar 1,5 per week.
De Jonge kan "niet exact voorspellen" of een volgende, vierde prik in het tweede of derde kwartaal van volgend jaar zal moeten plaatsvinden. Maar RIVM en GGD hebben volgens hem "op hun netvlies" dat zij na de huidige campagne zich moeten voorbereiden op de volgende.
Overigens moest De Jonge terugkomen op zijn eerdere belofte dat alle zestigplussers voor de jaarwisseling hun booster zouden krijgen. "Allemaal gaat denk ik niet lukken", zei de bewindsman. Een deel zal daarom in januari worden geprikt.
Veel is afhankelijk van met welke variant van het coronavirus we te maken krijgen. De huidige vaccins hebben een stuk minder vat op omikron. Zonder booster is de bescherming tegen besmetting vier tot vijf keer minder, zei RIVM-topman Jaap van Dissel vandaag.
Een mogelijk nieuw vaccin voor deze specifieke variant door fabrikant BionTech/Pfizer wordt in het tweede kwartaal van volgend jaar verwacht. Nederland heeft al een bestelling geplaatst van 35 miljoen vaccins geplaatst voor de komende twee jaar.
Zodra er een 'omikronversie' beschikbaar is, worden die geleverd in plaats van de huidige vaccins, zei De Jonge.
Walgelijk.
Nee nee, dat had niets uitgemaakt. Duitsland gaat immers ook in lockdown.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben gegokt en verloren. Een vol ziekenhuis en alsnog een lockdown.
Toch zie ik nog immer niet in hoe een containmentstrategie in Nederland ooit had moeten werken. Dus een echt alternatief was er ook niet. De IC is gewoon een flessenhals waar zsm iets aan gedaan moet worden.
Tja. Beloftes en Hugo, het blijft een lastige combinatie.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Versie 2 van het vaccin is er dus niet voor julij. Dan zijn we met wat pech alweer 3 varianten verder. Ik heb op korte termijn dan meer hoop op die pillen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Walgelijk.
Haha. Nee. Toch niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee nee, dat had niets uitgemaakt. Duitsland gaat immers ook in lockdown.
Mvg,
Mark.
Je zou bijna zeggen dat er een andere agenda wordt uitgevoerd. Ow oeps, dat is BNWquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha. Nee. Toch niet.
De geloofwaardigheid van Teflon Mark is ook wel betreurenswaardig geworden.
We gaan niet voor IC-uitbreiding want dan zitten we met lege bedden. Tijdens een pandemie waarin geen escape voorhanden is. Hoe krijg je het je strot uit, domme oetlul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |