Er was gisteren een storing hè, het is niet ineens van 9k naar 15k gestegen.....quote:Op woensdag 29 december 2021 16:01 schreef Stridone het volgende:
Gezien de kortere incubatietijd van omicron zal dit de toename door kerst zijn. Als dat gepaard gaat met lage hospitalisatie zoals verwacht dan komt het helemaal goed.
Een stijging in besmettingen is te verklaren door Omikron maar er zou vervolgens geen heftigere stijging in ziekenhuisopnames moeten volgen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:58 schreef magrec het volgende:
Ongeacht de storing is de trend over twee dagen niet goed. Hopelijk snel weer dalende trend.
Door het tijdsverschil?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Onjuist. Hangt ervan af waar je woont
Het maakt toch niet uit zolang de ziekenhuizen langzaam leeglopen?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:58 schreef magrec het volgende:
Ongeacht de storing is de trend over twee dagen niet goed. Hopelijk snel weer dalende trend.
Het hoeft momenteel niet te gebeuren. Daar zijn 2 redenen voor:quote:Op woensdag 29 december 2021 18:07 schreef koemleit het volgende:
De hoeveelste keer is het nu dat we zeggen "de besmettingen stijgen, maar er gebeurd niets in de ziekenhuizen".
En daarna "maar op de IC is er nog geen stijging hoor!!!". Het is wel zo dat de verhouding anders is door vaccinaties en wellicht nu door omicron, maar een stijging in besmettingen wordt een stijging in de ziekenhuizen. Daar durf ik een pak vla op in te zetten.
Ik help het je hopen, maar ik vrees ervoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Het hoeft momenteel niet te gebeuren. Daar zijn 2 redenen voor:
- de omicron variant zorgt voor de stijging van de besmettingen, maar is minder ziekmakend
- de uitrol van extra vaccinaties is lekker op stoom.
Late we hopen dat dat er voor zorgt dat de stijging niet zorgt voor toename van IC en ZKH bezetting.
Maar nog steeds ver onder de piek van afgelopen januari. Hier ingezoomed op Londen. Dan zie dat het nog veel minder opnames zijn dan in januari, maar wel 2x zoveel besmettingen al.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar ik vrees ervoor.
Kijk naar Engeland, veel verder met vaccineren. Stijging in de ziekenhuizen.
Nou ja, het is natuurlijk uit zijn verband gerukt, dat kan niet anders met zo'n klein stukje. Maar het kan natuurlijk allebei waar zijn. Covid is geen Sars en waarschijnlijk is de pandemie een kleiner problem dan het klimaat. tegelijkertijd liggen dan wel de IC's vol en spreken ze daar van code Zwart. Maar wat moet je met dit soort losse flodders.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
Begrijpt iemand dat Gommers in dit zeer korte filmpje zegt wat hij zegt:
[ twitter ]
Als het een deepfakefilmpje is, begrijp ik het, maar Gommers zei laatst nog dat we richting code zwart gingen.
Dat klopt. maar dat doen mensen met zo ongeveer alle maatschappelijke onderwerpen. Ik zeg weleens: mensen zien in elk gebeurtenis een bevestiging van hun eigen gelijk, een 'Zie je nou wel'. Als een moslim een terroristische aanslag pleegt, zeggen bijvoorbeeld Wilders-aanhangers "Zie je wel", maar moslims zeggen dan "Dit is de uitzondering die de regel bevestigt, voor zover het al een moslim was, maar bijna alle aanslagen worden gepleegd door extreem rechts."quote:Op woensdag 29 december 2021 20:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ze zouden eigenlijk ook een beleid moeten maken op mediaverspreiding. Wat we afgelopen (bijna) twee jaar al voorgeschoteld hebben gekregen en wat iedereen op een eigen manier interpreteert dusdanig dat het in hun eigen straatje past
In vergelijking met milieu-problematiek...quote:Op woensdag 29 december 2021 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[ twitter ]
Als het een deepfakefilmpje is, begrijp ik het, maar Gommers zei laatst nog dat we richting code zwart gingen.
O, zo, ja, dat denk ik ook, maar dat geldt ook voor heel veel andere dingen (zoals roken en te veel eten).quote:Op woensdag 29 december 2021 20:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In vergelijking met milieu-problematiek...
Milieu-, en klimaat-problematiek zorgen voor veel meer doden en leed in vergelijking met SARS-CoV-2.
Maar dat is weer een ander onderwerp, maar idd dit gebeurt vaker....quote:Op woensdag 29 december 2021 20:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat klopt. maar dat doen mensen met zo ongeveer alle maatschappelijke onderwerpen. Ik zeg weleens: mensen zien in elk gebeurtenis een bevestiging van hun eigen gelijk, een 'Zie je nou wel'. Als een moslim een terroristische aanslag pleegt, zeggen bijvoorbeeld Wilders-aanhangers "Zie je wel", maar moslims zeggen dan "Dit is de uitzondering die de regel bevestigt, voor zover het al een moslim was, maar bijna alle aanslagen worden gepleegd door extreem rechts."
Jammer dat De Balie zich leent voor dit soort goedkope clickbait.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[ twitter ]
https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--casesquote:On 29 December 2021 there were 3,310 COVID-19 patients in London hospitals. This compares with 2,036 patients on 22 December 2021.
On 29 December 2021 there were 229 COVID-19 patients in mechanical ventilation beds in London hospitals. This compares with 198 patients on 22 December 2021
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |