abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202899042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:01 schreef Stridone het volgende:
Gezien de kortere incubatietijd van omicron zal dit de toename door kerst zijn. Als dat gepaard gaat met lage hospitalisatie zoals verwacht dan komt het helemaal goed.
Er was gisteren een storing hè, het is niet ineens van 9k naar 15k gestegen.....
pi_202900396
Ongeacht de storing is de trend over twee dagen niet goed. Hopelijk snel weer dalende trend.
pi_202900548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:58 schreef magrec het volgende:
Ongeacht de storing is de trend over twee dagen niet goed. Hopelijk snel weer dalende trend.
Een stijging in besmettingen is te verklaren door Omikron maar er zou vervolgens geen heftigere stijging in ziekenhuisopnames moeten volgen.
Alpha kenny one
  woensdag 29 december 2021 @ 17:55:26 #254
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202901818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Onjuist. Hangt ervan af waar je woont
Door het tijdsverschil? :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 29 december 2021 @ 17:56:15 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202901847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:58 schreef magrec het volgende:
Het maakt toch niet uit zolang de ziekenhuizen langzaam leeglopen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202902099
De hoeveelste keer is het nu dat we zeggen "de besmettingen stijgen, maar er gebeurd niets in de ziekenhuizen".
En daarna "maar op de IC is er nog geen stijging hoor!!!". Het is wel zo dat de verhouding anders is door vaccinaties en wellicht nu door omicron, maar een stijging in besmettingen wordt een stijging in de ziekenhuizen. Daar durf ik een pak vla op in te zetten.
pi_202902673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:07 schreef koemleit het volgende:
De hoeveelste keer is het nu dat we zeggen "de besmettingen stijgen, maar er gebeurd niets in de ziekenhuizen".
En daarna "maar op de IC is er nog geen stijging hoor!!!". Het is wel zo dat de verhouding anders is door vaccinaties en wellicht nu door omicron, maar een stijging in besmettingen wordt een stijging in de ziekenhuizen. Daar durf ik een pak vla op in te zetten.
Het hoeft momenteel niet te gebeuren. Daar zijn 2 redenen voor:
- de omicron variant zorgt voor de stijging van de besmettingen, maar is minder ziekmakend
- de uitrol van extra vaccinaties is lekker op stoom.

Late we hopen dat dat er voor zorgt dat de stijging niet zorgt voor toename van IC en ZKH bezetting.
pi_202902739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Het hoeft momenteel niet te gebeuren. Daar zijn 2 redenen voor:
- de omicron variant zorgt voor de stijging van de besmettingen, maar is minder ziekmakend
- de uitrol van extra vaccinaties is lekker op stoom.

Late we hopen dat dat er voor zorgt dat de stijging niet zorgt voor toename van IC en ZKH bezetting.
Ik help het je hopen, maar ik vrees ervoor.
Kijk naar Engeland, veel verder met vaccineren. Stijging in de ziekenhuizen.
pi_202903228
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik help het je hopen, maar ik vrees ervoor.
Kijk naar Engeland, veel verder met vaccineren. Stijging in de ziekenhuizen.
Maar nog steeds ver onder de piek van afgelopen januari. Hier ingezoomed op Londen. Dan zie dat het nog veel minder opnames zijn dan in januari, maar wel 2x zoveel besmettingen al. *O* bestaande immuniteit (vooral veroorzaakt door vaccins). Er zijn echt gigantisch veel mensen met Covid in het VK op di moment. Je ziet het met de darters en voetballers, maar eigenlijk is dat overal zo.

Ook zie je dat er inderdaad relatief minder opnames zijn. Afgelopen maanden lag dat net boven de 2%, nu toch best onder de 2% (aantal besmettingen is door 50 gedeeld om lijnen ongeveer gelijk te brengen).

Wat er ook te zien is in het VK, net als in Zuid-Afrika, is dat er relatief meer kinderen worden opgenomen. 470 afgelopen week. Die zullen vaak niet gevaccineerd zijn, maar ze komen volgens mij ook zelden op de IC, maar zijn dus wel ziek genoeg voor opname.

woensdag 29 december 2021 @ 19:03:32 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202903711
UK 183K positief. (914K laatste 7 dagen). "Reported figures for Northern Ireland cover 5-day period"
Engeland en Wales gisteren 129,5K positief. (802K laatste 7 dagen).
Cijfers van vrijdag 24-12: 122K positief. (707K laatste 7 dagen).

Goeie stijging. :@

https://coronavirus.data.gov.uk
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202904278
Mijn grafieken van vandaag.
De laatste dagen ene paar uurtjes besteed om de analyse verder te automatiseren. Daarom is het uiterlijk van de grafieken ook iets anders, maar nog wel vergelijkbaar met mijn eerdere grafieken.

Gegevens lijken nu compleet tot en met 22 december. Een kleine daling zichtbaar tov 21 december, zoals vaker zichtbaar op woensdag. Ik ben wel benieuwd wat er na de 22ste gaat gebeuren. De daling is daar minder sterk dan normaal, maar dat kan ook komen doordat meer mensen zich hebben laten test met het oog op kerst.

De dagcurve van gisteren liet een hele lage piek zien (zie de blauwe curve). Daarom is in de dagcurve van vandaag (rood) geen dip zichtbaar om. Daarnaast is er voor vandaag een hele hoge piek te zien. Dit zou kunnen komen door de storing van gisteren (nagekomen meldingen), maar ook doordat mensen zich niet tijdens het kerstweekend maar pas gisteren hebben laten testen.

Voor de twee oudste leeftijdsgroepen is nog steeds een daling in de aandelen zichtbaar. Verder een hele sterke daling in de jongste leeftijdsgroep (waarschijnlijk een relatie met de sluiting van de scholen) en een hele duidelijk toename in de groep 20-40 jaar.

In absolute aantallen dalingen zichtbaar voor de jongste en de twee oudste leeftijdsgroepen. Rond 22 december (een week geleden) lijkt er even een stabiel aantal te zijn voor de groep 40-60 jaar en een brede piek voor de groep 20-40 jaar.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:53:09 #262
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202905504
Het percentage positieve tests is gedaald, van 33,6 naar 30,1
pi_202905597
Dit is wel positief. Het viel me op dat het aantal mensen aan ventilator nauwelijks toeneemt, en zelfs iets afgenomen is tov eind november, terwijl er wel ~60% mensen meer in het ziekenhuis liggen. Het lijkt er sterk op dat niet alleen er minder opnames zijn, ook een kleiner deel heeft intensieve zorg nodig, en de zorg lijkt ook korter, gemiddeld 3 dagen nu.

Ik heb hier het aantal bezette non-ventilated bedden keer 0.15 gedaan, omdat voorheen ongeveer 15% van de bedden bezet waren door mensen aan een ventilator. Normaliter stijgt dat ook mee, een week ofzo na toename in het ziekenhuis. Maar nu niet, het blijft ver achter, en er zou nu toch wel een stijging te zien moeten zijn geweest. Straks is capaciteit op de IC niet het probleem, maar capaciteit in de kliniek.

woensdag 29 december 2021 @ 20:07:11 #264
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202905962
Begrijpt iemand dat Gommers in dit zeer korte filmpje zegt wat hij zegt:

twitter

Als het een deepfakefilmpje is, begrijp ik het, maar Gommers zei laatst nog dat we richting code zwart gingen.
pi_202906198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:07 schreef Federer-fan het volgende:

[ twitter ]

Als het een deepfakefilmpje is, begrijp ik het, maar Gommers zei laatst nog dat we richting code zwart gingen.
Nou ja, het is natuurlijk uit zijn verband gerukt, dat kan niet anders met zo'n klein stukje. Maar het kan natuurlijk allebei waar zijn. Covid is geen Sars en waarschijnlijk is de pandemie een kleiner problem dan het klimaat. tegelijkertijd liggen dan wel de IC's vol en spreken ze daar van code Zwart. Maar wat moet je met dit soort losse flodders.
pi_202906588
Ze zouden eigenlijk ook een beleid moeten maken op mediaverspreiding. Wat we afgelopen (bijna) twee jaar al voorgeschoteld hebben gekregen en wat iedereen op een eigen manier interpreteert dusdanig dat het in hun eigen straatje past :{
  woensdag 29 december 2021 @ 20:30:38 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202906852
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ze zouden eigenlijk ook een beleid moeten maken op mediaverspreiding. Wat we afgelopen (bijna) twee jaar al voorgeschoteld hebben gekregen en wat iedereen op een eigen manier interpreteert dusdanig dat het in hun eigen straatje past :{
Dat klopt. maar dat doen mensen met zo ongeveer alle maatschappelijke onderwerpen. Ik zeg weleens: mensen zien in elk gebeurtenis een bevestiging van hun eigen gelijk, een 'Zie je nou wel'. Als een moslim een terroristische aanslag pleegt, zeggen bijvoorbeeld Wilders-aanhangers "Zie je wel", maar moslims zeggen dan "Dit is de uitzondering die de regel bevestigt, voor zover het al een moslim was, maar bijna alle aanslagen worden gepleegd door extreem rechts."
pi_202907179
quote:

[ twitter ]

In vergelijking met milieu-problematiek...
Milieu-, en klimaat-problematiek zorgen voor veel meer doden en leed in vergelijking met SARS-CoV-2.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:40:41 #269
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202907212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In vergelijking met milieu-problematiek...
Milieu-, en klimaat-problematiek zorgen voor veel meer doden en leed in vergelijking met SARS-CoV-2.
O, zo, ja, dat denk ik ook, maar dat geldt ook voor heel veel andere dingen (zoals roken en te veel eten).
pi_202907233
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat klopt. maar dat doen mensen met zo ongeveer alle maatschappelijke onderwerpen. Ik zeg weleens: mensen zien in elk gebeurtenis een bevestiging van hun eigen gelijk, een 'Zie je nou wel'. Als een moslim een terroristische aanslag pleegt, zeggen bijvoorbeeld Wilders-aanhangers "Zie je wel", maar moslims zeggen dan "Dit is de uitzondering die de regel bevestigt, voor zover het al een moslim was, maar bijna alle aanslagen worden gepleegd door extreem rechts."
Maar dat is weer een ander onderwerp, maar idd dit gebeurt vaker....
  woensdag 29 december 2021 @ 20:58:06 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202907751
Kan de Vrouw van Gommers hem niet een mediaverbod geven. Wordt er onderhand een beetje beroerd van.
pi_202908517
quote:

[ twitter ]

Jammer dat De Balie zich leent voor dit soort goedkope clickbait.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202908563
Nog iets verder ingedoken. Het kan zijn dat het aantal patienten aan ventilators flink achterloopt, vooral in het begin van een golf.

De golf nu:

Met vorige golven:

Vroeg in golven neemt het aantal patienten aan ventilators vrijwel gelijk (met een factor 0.15) op met het aantal mensen die niet aan een ventilator liggen, maar loopt wel achter als het echt veel oploopt. Nu neemt het niet eens toe, het aantal mensen aan een ventilator is sinds eind november zelfs iets afgenomen. Omikron multipliceert een stuk sneller in de keel, maar veel minder in de longen, dat is mogelijk een reden dat er relatief vele minder aan een ventilator liggen. Caveat, de UK rapporteert alleen het aantal mensen aan een ventilator, maar niet het aantal mensen op de IC (niet iedereen op de IC ligt aan een ventilator).
Er is een kleine kans dat de komende 1-3 dagen er ineens heel veel meer patienten aan een ventilator liggen, maar ik denk eigenlijk niet dat dat gaat gebeuren, dan zou er op zijn minst al wel een lichte stijging te zien moeten zijn geweest.
  woensdag 29 december 2021 @ 21:56:54 #274
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202910385
In Londen is het nog rustig bij de ventilators. Daar(in Londen) zou je toch het snelst iets moeten zien aan veranderingen.

quote:
On 29 December 2021 there were 3,310 COVID-19 patients in London hospitals. This compares with 2,036 patients on 22 December 2021.

On 29 December 2021 there were 229 COVID-19 patients in mechanical ventilation beds in London hospitals. This compares with 198 patients on 22 December 2021
https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--cases

Mooie grafiekjes plaatsen will even niet met mijn foon. :'(

[ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 29-12-2021 22:07:36 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202912875
Ik heb vandaag het percentage positieve testen wat naar beneden geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')