SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
![]()
Booster 5x minder kans om dood te gaan dan 2x gevaccineerd, en 60x minder kans dan ongevaccineerd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik heb de TT weggehaald. @xpompompomx Indien je een andere TT in gedachten hebt laat maar weten
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 10:16:34 ]![]()
Even inhaalslagje daar?quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Voor de zwangeren, goed initiatief!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Beetje anekdotisch ja. Beetje zoals mensen onder de 40 die flink ziek worden. Laat staan ongevaccineerden die reeds een besmetting hebben doorlopen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oei, 350x bijwerkingen op 25.000.000 vaccinaties. Dat is maar liefst 350/25.000.000 x100%= 0,0014%![]()
Nu nog per leeftijdsgroep. Ik verwacht dat onder 50 jaar het veel dichter bij elkaar zit. Dit is echt een boomer-pandemiequote:Op dinsdag 21 december 2021 10:08 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Booster 5x minder kans om dood te gaan dan 2x gevaccineerd, en 60x minder kans dan ongevaccineerd.![]()
Yes. In het weekend worden er nauwelijks opnames/ontslagen verwerkt. Beetje hetzelfde beeld als in Nederland.quote:![]()
Nu is er eigenlijk niks te zeggen over met jansen gevaccineerden bij 70+ hoeveel zijn dat er nu? 10.000 of zo?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel zit nu een beetje in het nauw betreft zijn eerdere uitspraak over JanssenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
hij kan wel roepen maar voeg dan de daad bij het woord en laat alleen maar gevaccineerden in je vliegtuigen toequote:Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nu is die man ook wel een schoolvoorbeeld van het type "ongelikte beer"...![]()
Boosted S ?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
The Walking Dead.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?![]()
Ultraboostedquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Updatedquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
de jaarlijkse covidprikquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Zal 'm wel teveel kosten gezien zijn doelgroep.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij kan wel roepen maar voeg dan de daad bij het woord en laat alleen maar gevaccineerden in je vliegtuigen toe![]()
Lmaaaoooo, dame op 1.15 had wat moeite om de kijker te laten doen denken dat dit spontaan is, in plaats van voorgelezen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Voor de zwangeren, goed initiatief!![]()
Busted? (Alsnog...)quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?
Nou ja, of Turbo Boosted: met een reuzensprong over Omicron heen, het virus in verwarring achterlatend.
[ Bericht 9% gewijzigd door Iblardi op 21-12-2021 10:28:39 ]![]()
Ik verwacht van niet omdat vaccins minder goed werken bij ouderen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
Nu nog per leeftijdsgroep. Ik verwacht dat onder 50 jaar het veel dichter bij elkaar zit. Dit is echt een boomer-pandemie
Maar sowieso lekker boeiend.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hoeveel zullen de voorlezers betaald hebben gekregen? 🤔quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Voor de zwangeren, goed initiatief!![]()
Van Dissel zit al in het nauw sinds de uitspraak dat cojona in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel zit nu een beetje in het nauw betreft zijn eerdere uitspraak over Janssen![]()
wat is cojona?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Dissel zit al in het nauw sinds de uitspraak dat cojona in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.![]()
Waarom zou het niet voorgelezen mogen zijn?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lmaaaoooo, dame op 1.15 had wat moeite om de kijker te laten doen denken dat dit spontaan is, in plaats van voorgelezen.
Ik vind het goed dat verschillende mensen uit de zorg samen proberen zwangeren ervan te doordringen dat vaccineren belangrijk is. Zodat trieste gevallen zoals @Lenny_Leonard laatst vertelde waarbij voorkomen kunnen worden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
“In de wereld van Hugo de Jonge is Hugo de Jonge de wereld aan het redden.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-redden-a4069371
Zo. De krant maakt Hugo even af.zie email 27 oktober![]()
Ik vind Van Dissel met een mondkapje voor nog steeds een heel mooi beeld. Het helpt toch wel een beetje blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Dissel zit al in het nauw sinds de uitspraak dat cojona in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.![]()
Die 30-jarige aanstaande moeder inderdaad. Dat was wel schrijnend.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou het niet voorgelezen mogen zijn?
Ik vind het goed dat verschillende mensen uit de zorg samen proberen zwangeren ervan te doordringen dat vaccineren belangrijk is. Zodat trieste gevallen zoals @:Lenny_Lennard laatst vertelde waarbij voorkomen kunnen worden.![]()
Godverdomme, dat ongevaccineerde en vrije Bulgarije heeft op de traditioneel zwaarste dag qua gemelde besmettingen slechts 2000 stuks op 40K tests te melden. Dit is niet oké!![]()
![]()
Huisartsen gaan bewoners kleine zorginstellingen boosterprik geven
Huisartsen gaan bewoners van zorgboerderijen en kleine verpleeghuizen een boosterprik geven, melden het ministerie van Volksgezondheid en de Landelijke Huisartsen Vereniging. Die locaties hebben geen eigen arts of medische dienst die de mensen kan vaccineren. Tot nu toe gingen mobiele teams van de GGD's langs bij zulke locaties.
https://www.nu.nl/coronav(...)r-lockdowndebat.html
Eindelijk! Ze mogen meedoen.![]()
Niks, dit is gewoon vrijwillig en goedbedoeld. Misschien heel moeilijk voor te stellen dat niet de hele wereld in een complot zit wat tegen je gekeerd is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:25 schreef dycto het volgende:
[..]
Hoeveel zullen de voorlezers betaald hebben gekregen? 🤔
En daarnaast is het niet zo raar dat het wat stroperig gaat, deze generatie heeft al een geestelijke blokkade om de telefoon te gebruiken om te bellen. Laat staan om iets te presenteren als ze het niet gewend zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
JAAPED!quote:Van Dissel: opmars omikron nóg sneller dan verwacht
Al kort na de Kerst zal de omikronvariant alle bestaande virussen in ons land hebben verdrongen, een stuk eerder dan eerder voorzien. Nu al wordt 10 tot 15 procent van alle besmettingen in ons land veroorzaakt door de variant, en dat aandeel verdubbelt eens per tweeënhalve dag. ‘Dat is echt heel erg kort’, benadrukte Jaap van Dissel (RIVM) vanochtend bij een presentatie voor Kamerleden.
Tot dusver ging het RIVM ervan uit dat de variant pas na de jaarwisseling de overhand zou krijgen; nu verwacht men dat moment al over ongeveer een week. Wat er daarna gaat gebeuren, zal sterk afhangen van het tempo van de boostercampagne en van de ziekmakendheid van de variant. De omikronvariant heeft als eigenschap dat hij ook besmettelijk is voor gevaccineerden en mensen die een infectie hebben doorgemaakt.
Zijn we er dan ook nóg sneller vanaf?
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Sensatiemediaquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef trein2000 het volgende:
Zo. De krant maakt Hugo even af..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
zolang je dat maar viert in kleine groepjesquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
JAAPED!
Zijn we er dan ook nóg sneller vanaf?![]()
Mwa, het is een opinistuk.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef trein2000 het volgende:
Zo. De krant maakt Hugo even af.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Oost Europa loopt altijd een paar weken achter want er is geen Bulgaar die naar Zuid Afrika op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:30 schreef dycto het volgende:
Godverdomme, dat ongevaccineerde en vrije Bulgarije heeft op de traditioneel zwaarste dag qua gemelde besmettingen slechts 2000 stuks op 40K tests te melden. Dit is niet oké!
Overigens is in Bulgarije ook gewoon al iedereen doodgegaan, dus dat schiet ook wel op.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Misschien kunnen zigeuners wel gewoon heel goed tegen corona! We vragen het even aan @Dvenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:30 schreef dycto het volgende:
Godverdomme, dat ongevaccineerde en vrije Bulgarije heeft op de traditioneel zwaarste dag qua gemelde besmettingen slechts 2000 stuks op 40K tests te melden. Dit is niet oké!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Projectie van Jaap maakt wel duidelijk dat het maart/april gaat worden voor afschaling maatregelenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Om ze vervolgens in September weer in te voeren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:35 schreef zalkc het volgende:
Projectie van Jaap maakt wel duidelijk dat het maart/april gaat worden voor afschaling maatregelenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En een boostercampagne in november op te startenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om ze vervolgens in September weer in te voeren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Duitsers nu ook in blinde paniek door RKI berekeningen aangaande Omikron, vanmiddag persconferentie waarbij ook daar alles op tafel ligt.
https://m.bild.de/politik(...)4092.bildMobile.htmlblablablabla![]()
Het mag ook niet al te flitsend natuurlijk, dan is het weer "te gelikt" en dus manipulatief en onbetrouwbaar!quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niks, dit is gewoon vrijwillig en goedbedoeld. Misschien heel moeilijk voor te stellen dat niet de hele wereld in een complot zit wat tegen je gekeerd is.
En daarnaast is het niet zo raar dat het wat stroperig gaat, deze generatie heeft al een geestelijke blokkade om de telefoon te gebruiken om te bellen. Laat staan om iets te presenteren als ze het niet gewend zijn.
Volgens mij worden in televisiereclames om die reden ook weleens opzettelijk on-mediagenieke "professionals" aan het woord gelaten om bijvoorbeeld een tandenborstel aan te prijzen.![]()
Is toch 4 hele maanden “vrijheid”*quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om ze vervolgens in September weer in te voeren.
*uiteraard alleen met booster en negatieve test voordat je naar de kapper mag![]()
Lockdowntje in December.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
En een boostercampagne in november op te starten
En gaat door tot de orde van de dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het probleem zit bij de mensen die de tweede booster niet hebben genomen, feitelijk heb je dan niks aan booster vijf. Groeten Jaap.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lockdowntje in December.
En gaat door tot de orde van de dag.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nog meer steun voor ondernemers en dus nog meer inflatie.
Je kan steunen wat je wil maar als je er niet voor werkt, er niets voor produceert, krijg je er alleen inflatie voor terug.![]()
En wat krijg je ervoor terug als je honderdduizend mensen failliet laat gaan? Beetje kiezen tussen twee kwaden, zou ook blind voor inflatie gaan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef Confetti het volgende:
Je kan steunen wat je wil maar als je er niet voor werkt, er niets voor produceert, krijg je er alleen inflatie voor terug.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Goed om te horen dat de lockdown het blijkbaar versnelt ipv afremtquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
JAAPED!
![]()
Hoe besmettelijk is een gemiddeld griepvirus eigenlijk afgezet tegen Omicron? Bij Omicron besmet een besmet persoon gemiddeld drie tot vijf anderen, dacht ik onthouden te hebben.![]()
Nieuwe mogelijkheden. Maar ook dat gaat gepaard met grote pijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat krijg je ervoor terug als je honderdduizend mensen failliet laat gaan? Beetje kiezen tussen twee kwaden, zou ook blind voor inflatie gaan.
Eigenlijk maakt het geen bal uit. Of de koopkracht gaat door faillissementen eraan of door inflatie. Dat laatste is alleen een sluipmoordenaar. Mijn koopkracht is dit jaar met 6% gedaald volgens de officiele cijfers. Als dat een belastingverhoging zou zijn was de wereld te klein maar komt op hetzelfde neer.![]()
Het is allebei kut.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat krijg je ervoor terug als je honderdduizend mensen failliet laat gaan? Beetje kiezen tussen twee kwaden, zou ook blind voor inflatie gaan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Men kiest er duidelijk voor om ondernemers koest te houden. Je ziet vaak ook dat ze tegen spartelen bij maatregelen, maar uiteindelijk genoegen nemen met een steunpakketje.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef Confetti het volgende:
Je kan steunen wat je wil maar als je er niet voor werkt, er niets voor produceert, krijg je er alleen inflatie voor terug.
Natuurlijk zal het wel ooit terugbetaald moeten worden en is het de vraag of elke ondernemer dat kan/wil.
Inflatie is kut, maar veel mensen merken dat niet direct natuurlijk. Het is niet zo dat dit bedrag elke maand van je rekening wordt gehaald. Dus mensen zijn nog even koest.![]()
Toch weer te optimistisch geweest, verdikke.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
JAAPED!
![]()
Zoals Oost-Europa ook achter zou lopen op de Delta-variant maar daar eigenlijk al volledig mee klaar is en in het zuidoosten van het continent grote gebieden in de gele of zelfs groene zone zitten? Ja, goed verhaal man.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Oost Europa loopt altijd een paar weken achter want er is geen Bulgaar die naar Zuid Afrika op vakantie gaat.
Overigens is in Bulgarije ook gewoon al iedereen doodgegaan, dus dat schiet ook wel op.
Overigens, verspreidt de Omikron-variant zich niet zo snel dat zelfs indien er 'geen Bulgaar naar Zuid-Afrika op vakantie zou gaan' dat dit een maand na de introductie niet meer uit zou mogen maken? Ik vergeef je deze domme denkfout want het is natuurlijk niet dat jij dit soort gegevens bijhoudt, je bent gewoon een beetje wild om je heen aan het slaan en aan het hopen dat je per ongeluk en geheel toevallig iets raakt.![]()
Dit lijkt me projectie.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:46 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Zoals Oost-Europa ook achter zou lopen op de Delta-variant maar daar eigenlijk al volledig mee klaar is en in het zuidoosten van het continent grote gebieden in de gele of zelfs groene zone zitten? Ja, goed verhaal man.
Overigens, verspreidt de Omikron-variant zich niet zo snel dat zelfs indien er 'geen Bulgaar naar Zuid-Afrika op vakantie zou gaan' dat dit een maand na de introductie niet meer uit zou mogen maken? Ik vergeef je deze domme denkfout want het is natuurlijk niet dat jij dit soort gegevens bijhoudt, je bent gewoon een beetje wild om je heen aan het slaan en aan het hopen dat je per ongeluk en geheel toevallig iets raakt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Minder dan Omicron mag wel duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:43 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe besmettelijk is een gemiddeld griepvirus eigenlijk afgezet tegen Omicron? Bij Omicron besmet een besmet persoon gemiddeld drie tot vijf anderen, dacht ik onthouden te hebben.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja maar ik kan nergens vinden hoeveel minder.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Minder dan Omicron mag wel duidelijk zijn.![]()
We need MORE data': Ex-Sage scientist and Cabinet demand proof before Omicron lockdown as Boris is OVERRULED by his own ministers on introducing restrictions before Christmas Day - but PM's experts say he must act NOW or gamble with NHS and lives
Boris Johnson declared there will be no more restrictions yet despite massive pressure from scientists and medics who warn the NHS is at risk of being overwhelmed by the Omicron strain. The intervention last night came after a long and 'fractious' Cabinet meeting, where ministers including Rishi Sunak demanded more ' evidence' on the Omicron variant before signing off on further measures. The premier told reporters afterwards that the decision was 'finely balanced' - with speculation that the government could still need to act with a 'circuit breaker' before New Year if new data due tomorrow shows the situation deteriorating quickly. However, it now looks too late to bring in any legal restrictions before December 25. Mr Sunak is finally expected to unveil support for businesses being hammered by the 'lockdown by stealth' later today, after bars and restaurants were left deserted following increasingly grim warnings from Chris Whitty and other experts. The PM has been boosted by Sir Jeremy Farrar, a former member of SAGE, backing the position of waiting for another day to see updated figures on hospitalisations.
Vertaling:
Boris Johnson verklaarde dat er nog geen beperkingen meer zullen zijn, ondanks enorme druk van wetenschappers en medici die waarschuwen dat de NHS het risico loopt overweldigd te worden door de Omicron-stam. De interventie van gisteravond kwam na een lange en 'lastige' kabinetsvergadering, waar ministers, waaronder Rishi Sunak, meer 'bewijs' eisten over de Omicron-variant voordat ze verdere maatregelen tekenden. De premier vertelde verslaggevers na afloop dat het besluit 'uitgebalanceerd' was - met de speculatie dat de regering voor Nieuwjaar nog steeds met een 'stroomonderbreker' zou moeten optreden als uit nieuwe gegevens die morgen worden verwacht, blijkt dat de situatie snel verslechtert. Het lijkt nu echter te laat om voor 25 december wettelijke beperkingen in te voeren. Verwacht wordt dat de heer Sunak later op de dag zijn steun zal onthullen voor bedrijven die worden gehamerd door de 'lockdown by stealth', nadat bars en restaurants verlaten waren na steeds grimmiger waarschuwingen van Chris Whitty en andere experts. De premier is gestimuleerd door Sir Jeremy Farrar, een voormalig lid van SAGE, die het standpunt steunt om nog een dag te wachten om bijgewerkte cijfers over ziekenhuisopnames te zien.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Nog geen lockdown in de UK.![]()
Er is echt nog nooit iemand geweest die geeft om wat jou 'lijkt'. Maar je mag er gerust inhoudelijk op ingaan en de vraag waarom de ongevaccineerde landen door de Delta-variant niet al volledig om zeep geholpen zijn beantwoorden. Als bonusvraag mag je beantwoorden waarom de Omikron-variant, alhoewel aanwezig, daar momenteel niet zo snel verspreidt als in de gevaccineerde landen. Succes!quote:![]()
![]()
Nog ff lekker Boxing Day met volle stadions en daarna doen ze maar wat ze willen. Ik moet wel fatsoenlijk tv kunnen kijken zeg, zit al binnen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:49 schreef Mondkapje het volgende:
We need MORE data': Ex-Sage scientist and Cabinet demand proof before Omicron lockdown as Boris is OVERRULED by his own ministers on introducing restrictions before Christmas Day - but PM's experts say he must act NOW or gamble with NHS and lives
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Boris heeft nog geen besluit genomen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Jaap van Dissel: ''29% minder ziekenhuisopnames in Zuid-Afrika met Omikron t.o.v. de besmettingen in de eerste golf''![]()
Dat ging toch over ziekenhuisopnames?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:52 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel: ''29% minder besmettingen in Zuid-Afrika met Omikron t.o.v. de besmettingen in de eerste golf''![]()
Zij stellen andere prioriteiten. Ik vind het wel wijs om meer data af te wachten, een lockdown kan altijd nog tussen kerst en oud en nieuw.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Nog ff lekker Boxing Day met volle stadions en daarna doen ze maar wat ze willen. Ik moet wel fatsoenlijk tv kunnen kijken zeg, zit al binnen.![]()
Waarom zoek je het niet gewoon zelf even op?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:49 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Er is echt nog nooit iemand geweest die geeft om wat jou 'lijkt'. Maar je mag er gerust inhoudelijk op ingaan en de vraag waarom de ongevaccineerde landen door de Delta-variant niet al volledig om zeep geholpen zijn beantwoorden. Als bonusvraag mag je beantwoorden waarom de Omikron-variant, alhoewel aanwezig, daar momenteel niet zo snel verspreidt als in de gevaccineerde landen. Succes!ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het punt is nu juist dat ze dat niet doen. Of althans, tot nu toe is dat de INTENTIE. Gelukkig hebben we hier in NEDERLAND nog gewoon Op1 waar de tegenstanders hun FRUSTRATIE kunnen uiten in plaats van de TABLOIDS.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Zij stellen andere prioriteiten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
63 en 64 aan de beurt zie ik, hopelijk rammen ze die 50+ers zsm een booster er in, dat scheelt al heel verl voor het nieuwe jaar“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
kloptquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ging toch over ziekenhuisopnames?![]()
Die discussie in de Engelse tabloids is anders veel intelligenter en inhoudelijker dan hier. Hier gaat het over 'we willen een lange termijn planning voor corona!' Zo dom zijn ze daar niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat ze dat niet doen. Of althans, tot nu toe is dat de INTENTIE. Gelukkig hebben we hier in NEDERLAND nog gewoon Op1 waar de tegenstanders hun FRUSTRATIE kunnen uiten in plaats van de TABLOIDS.![]()
Ah, je moet het antwoord dus schuldig blijven. Dat mag je natuurlijk ook gewoon in normale termen uitdrukkenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zoek je het niet gewoon zelf even op?Dat is voor de rest ook helemaal geen probleem want vermoedelijk moet iedereen alhier het antwoord schuldig blijven. Het valt daarentegen wel tamelijk frappant te noemen dat het op die manier loopt. En dat de landen waar men momenteel niet of al in volle lockdown zit, of daar tegenaan hikt, over het algemeen de minst gevaccineerde landen zijn. Wat denk jij?
Graag een antwoord dat uit meer dan één zin bestaat, ik weet zeker dat je dit best kan.
Omdat ik weet dat je nogal woest wordt van ongevaccineerde mensen, geen zorgen. Ik heb m'n prikjes gehad. Misschien dat dit je helpt om een keer tot een normale reactie te komen![]()
![]()
Ze gaan wel proactief afspraken vervroegen die na januari staan voor 60+ hoor ik nuquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Nog 10 dagen voor 1.1 miljoen 60+ers..Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Niemand wil een langetermijnplanning, mensen willen een langetermijnvisie. Dat is iets wezenlijk anders. Iedereen snapt wel dat er veel onvoorziene dingen kunnen en zullen gebeuren en dat je dus niet een harde tijdlijn kan communiceren. Maar dat is geen vrijbrief voor het extreme ad-hoc handelen wat men nu doet én het is op zijn zachtst gezegd bijzonder onhandig van met name De Jonge om maar steeds kinderlijk enthousiaste piketpaaltjes te slaan, waar hij continu maar op terug moet komen. Ik denk dat dat de belangrijkste kritiek op het beleid is: niet dát er fouten gemaakt worden, maar hóe.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:57 schreef Mondkapje het volgende:
Die discussie in de Engelse tabloids is anders veel inhoudelijker dan wat hier wordt geroepen. Hier gaat het over 'we willen een lange termijn planning voor corona!' Zo dom zijn ze daar niet gelukkig.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja klopt, ben heel benieuwd of het ze gaat lukken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze gaan wel proactief afspraken vervroegen die na januari staan voor 60+ hoor ik nu![]()
Het gaat om de meest verstandige besluiten nemen op het moment. Daar gaat het bij ons mis omdat we steeds zelf het wiel willen uitvinden. Maar een lange termijnvisie is gewoon belachelijk, dat kan niet als je niet weet wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand wil een langetermijnplanning, mensen willen een langetermijnvisie. Dat is iets wezenlijk anders. Iedereen snapt wel dat er veel onvoorziene dingen kunnen en zullen gebeuren en dat je dus niet een harde tijdlijn kan communiceren. Maar dat is geen vrijbrief voor het extreme ad-hoc handelen wat men nu doet én het is op zijn zachtst gezegd bijzonder onhandig van met name De Jonge om maar steeds kinderlijk enthousiaste piketpaaltjes te slaan, waar hij continu maar op terug moet komen. Ik denk dat dat de belangrijkste kritiek op het beleid is: niet dát er fouten gemaakt worden, maar hóe.![]()
Dit is natuurlijk lulkoek. Of je het moet willen is een andere vraag.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het gaat om de meest verstandige besluiten nemen op het moment. Daar gaat het bij ons mis omdat we steeds zelf het wiel willen uitvinden. Maar een lange termijnvisie is gewoon belachelijk, dat kan niet als je niet weet wat er gaat gebeuren.![]()
Ligt eraan wat je beschouwd als 'lukken' er zal altijd wel een groepje zijn dat net buiten de boot valt, maar als de gemotiveerde groep voor >95% wel gelukt is voor 1 januari lijkt het mij redelijk geslaagdquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja klopt, ben heel benieuwd of het ze gaat lukken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bovendien maak je jezelf als politicus ontzettend kwetsbaar met een langetermijnvisie want als alles anders loopt, heb jij het weer gedaan met je langetermijnvisie. En iedereen heeft een andere mening hoe die langetermijnvisie eruit moet zien. Dat leidt tot wekenlange vergaderingen terwijl je het beter over procedures kan hebben die volgende keer anders moeten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:02 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk lulkoek. Of je het moet willen is een andere vraag.
Je kan wel intenties kenbaar maken, of processen anders inrichten.
Bijvoorbeeld: wij gaan niet in 1 dag besluiten over een lockdown als er nog onzekere factoren zijn. Of: wij stellen alles op alles voor het veiligstellen van Kerst.![]()
PvdA: We zitten op een dood spoor, speciale coronaminister en andere rol OMT zijn nodig
Goh dat er nog eens iets zinnigs uit de mond van de PvdA komt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh zeker, er zal een deel niet willen, niet kunnen, etc. Eens dat 95% al een mooi getal is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je beschouwd als 'lukken' er zal altijd wel een groepje zijn dat net buiten de boot valt, maar als de gemotiveerde groep voor >95% wel gelukt is voor 1 januari lijkt het mij redelijk geslaagd![]()
Wanneer zijn de effecten van een booster merkbaar? Is dat vergelijkbaar met een eerste vaccinatie, dus een week of twee? Of is dat al sneller?![]()
Afspraak gemaakt booster (1963) 9 januari aan de beurt, wel in Amsterdam Noord terwijl ik in Zuid woon maar dat mag de pret niet drukken.![]()
Het is wat het is, we varen in de mist....quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:
PvdA: We zitten op een dood spoor, speciale coronaminister en andere rol OMT zijn nodig
Goh dat er nog eens iets zinnigs uit de mond van de PvdA komt.![]()
Ik snap nu waarom wij in een lockdown zitten en de rest van Europa niet.
We zijn gewoon een stel ranzige varkens met z'n allen.![]()
![]()
Als echte Amsterdammer ga je het water toch nooit over?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:
Afspraak gemaakt booster (1963) 9 januari aan de beurt, wel in Amsterdam Noord terwijl ik in Zuid woon maar dat mag de pret niet drukken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Lichting 1963 en 1964 kunnen afspraak maken voor een boosterAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Gevalletje na plassen was ik mijn handen niet want heb alleen mijn eigen schwanz aangeraakt. Echt een Hollands dingetje dat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef Oriente het volgende:
Ik snap nu waarom wij in een lockdown zitten en de rest van Europa niet.
We zijn gewoon een stel ranzige varkens met z'n allen.
[ afbeelding ]![]()
Ik verbaas mij stiekem weer over de leeftijden van users, dacht dat jij in twintig/dertig was ofzo, maar je bent ouder dan mijn oudersquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:
Afspraak gemaakt booster (1963) 9 januari aan de beurt, wel in Amsterdam Noord terwijl ik in Zuid woon maar dat mag de pret niet drukken.![]()
9 januari is wel ver weg van nu als dat de snelste optie is.![]()
Jij bespreekt dit onderwerp dagelijks met buitenlanders?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gevalletje na plassen was ik mijn handen niet want heb alleen mijn eigen schwanz aangeraakt. Echt een Hollands dingetje dat.![]()
Eigen ervaring, maar kennelijk spreekt de statistiek voor zich. Verbaas mij op werk vaak genoeg dat ik iemand meteen de toilet hoor uitlopen zonder handen te wassen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij bespreekt dit onderwerp dagelijks met buitenlanders?![]()
jong van geestquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:12 schreef Oriente het volgende:
Nou ik wist wel dat @:Tarado 40+ was maar bijna 60 had ik hem nou ook weer niet gegeven![]()
![]()
Zelf was ik mijn handen dan ook liever voor dan na het plassen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gevalletje na plassen was ik mijn handen niet want heb alleen mijn eigen schwanz aangeraakt. Echt een Hollands dingetje dat.To BG or not to BG!![]()
Klopt een 60 plusser in mijn omgeving heeft net haar afspraak van 5 januari naar 2e kerstdag kunnen verzetten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze gaan wel proactief afspraken vervroegen die na januari staan voor 60+ hoor ik nu
Haar partner ook.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Dat klopte niet, online kun je niet een gezamenlijke afspraak maken, wat veel oudere koppels heel graag willen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als het ervoor zorgt dat er minder wordt geprikt is dat natuurlijk niet de beste strategiequote:Op dinsdag 21 december 2021 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
(screenshot uit presentatie)
Oh boohoo, er blijft capaciteit onbenut. Nou en?
Oh boohoo, er staan lange rijen. Ja, gister ook bij op afspraak prikken.
Meer administratie? Tja. Het is wat.![]()
Niet erg, maar het ziet er wat treurig uit.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou het niet voorgelezen mogen zijn?
Ik vind het goed dat verschillende mensen uit de zorg samen proberen zwangeren ervan te doordringen dat vaccineren belangrijk is. Zodat trieste gevallen zoals @:Lenny_Leonard laatst vertelde waarbij voorkomen kunnen worden.![]()
Wat een pussies daar. Gewoon werken voor je geld.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Meer administratie? Tja. Het is wat.![]()
Naja, als men mij op mijn avatar zou moeten inschatten dan ben ik een vieze macho criminele oude man.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:14 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En van avatar! Misschien speelt dat op de achtergrond ook een rol.![]()
Nee, het moet ook beide natuurlijk, wat mij betreft. Regulier zoals nu + zonder afspraak op een aantal locaties.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als het ervoor zorgt dat er minder wordt geprikt is dat natuurlijk niet de beste strategie![]()
Leuk stuk maar af maken? Gewoon een profiel schets. Niks bijzonders.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef trein2000 het volgende:
Zo. De krant maakt Hugo even af.![]()
Het nadeel is dat er genoeg volk is dat agressief reageert in zo'n situatie. Dit gaat geheid problemen geven omdat mensen er niet mee kunnen omgaan. Of denk je dat iedereen even vriendelijk blijft na 3 uur blauwbekken?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Meer administratie? Tja. Het is wat.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
die avatar heb je dan goed gekozenquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, als men mij op mijn avatar zou moeten inschatten dan ben ik een vieze macho criminele oude man.![]()
En?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, als men mij op mijn avatar zou moeten inschatten dan ben ik een vieze macho criminele oude man.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Weet ik niet, ik weet ook niet of het 3 uur wachten zou zijn uiteindelijk. Lijken me in elk geval problemen die op te lossen zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het nadeel is dat er genoeg volk is dat agressief reageert in zo'n situatie. Dit gaat geheid problemen geven omdat mensen er niet mee kunnen omgaan. Of denk je dat iedereen even vriendelijk blijft na 3 uur blauwbekken?![]()
User @dick_laurent krijgt ervan langs.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
die avatar heb je dan goed gekozen![]()
Dat kan wel, maar pas in week 3-4, als de bulk al min of meer is geweestquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, het moet ook beide natuurlijk, wat mij betreft. Regulier zoals nu + zonder afspraak op een aantal locaties.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
is ook wel de christelijke droom natuurlijk, de verlosser zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leuk stuk maar af maken? Gewoon een profiel schets. Niks bijzonders.![]()
hij kan wel wat hebbenquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
User @:dick_laurent krijgt ervan langs.![]()
Godsallemachtig, wat een non-argumenten. Meer administratie versus je hele land op slot gooien en ondernemers de nek omdraaien, nou wat zal ik eens kiezen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Meer administratie? Tja. Het is wat.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Via via dus iemand al iets van 7 dagen corona, heel mild, gewoon verkoudheidje. Zijn vriendin, die gewoon naast hem slaapt en alles samen doet, helemaal niks. Hoe dan? Ik zit me echt af te vragen of het werkelijk zo'n groot probleem is. Armand Girbes zei het ook al, je moet wel de dingen in perspectief zien. 600 IC bedden op een bevolking van 17 miljoen is gewoon maar een heel klein deel. In de samenleving is niet zo veel aan de hand, maar omdat we met best wel grote getallen werken ga je dat wel merken natuurlijk. Corona is een probleem omdat wij de zorg zo en zo ingericht hebben, maar buiten de ziekenhuisdeuren is vrij weinig aan de hand.
Ik snap dat het voor ouderen problematisch is, maar kom op zeg, waarom zou iedereen een booster moeten?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat denken die mensen in de rij ook, waarom is er niet meer capaciteit ingezet? en gaat dat afreageren op de medewerkers. Ik durf het op een briefje aan je mee te geven. Dit kan pas als de bulk is geweest. Mensen zijn nu al zo wanhopig dat ze naar het buitenland gaan voor een booster. Die moet je eerst wegwerkenquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik weet ook niet of het 3 uur wachten zou zijn uiteindelijk. Lijken me in elk geval problemen die op te lossen zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik zag gisteren ook een kennis van mij in de rij staan in Aken, die is kwetsbaar, maar heeft het wel voor elkaar gekregen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:
Mensen zijn nu al zo wanhopig dat ze naar het buitenland gaan voor een booster
Wij doen dat hier in Nederland niet, ik snap wel dat die mensen tikkeltje wanhopig zijn gezien ook de angst die continue aangewakkerd wordt door lockdowns en maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou ja, dat zou wel consistent zijn met een lange vakantie op een uitwijkadres ergens aan de Spaanse Costa.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, als men mij op mijn avatar zou moeten inschatten dan ben ik een vieze macho criminele oude man.![]()
Het zou de transmissie iets remmen, maar of dat de moeite is? Daarnaast schijnt het het voor de transmissie voor omicron nog minder te doen. Booster voor iedereen (ipv ouderen / kwetsbaren) is ook echt onzin.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap dat het voor ouderen problematisch is, maar kom op zeg, waarom zou iedereen een booster moeten?![]()
Als je dit na bijna twee jaar nog niet begrijpt, tja.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen of het werkelijk zo'n groot probleem is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Beleef je toch nog een soort van uitje nu de pretparken dicht zijn, positief blijven.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, het is wel een rollercoaster zeg dat nieuws over omikron.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Eensch dat onze acties de (op het oog) gunstiger dominantie, kan tegenwerken. Laten we verder nog geen conclusies trekken uit sterke fluctuaties. Als omicron beter infecteert, zal het normaal gesproken daarmee dominant worden. Dat men een sterke afname 'waarneemt', kan te maken hebben met de criteria van de 'waarneming' zelf.quote:Op dinsdag 21 december 2021 01:30 schreef Za het volgende:
[..]
De snelheid waarmee het lijkt af te nemen is ongekend.
Stel dat deze variant het einde van corona inluidt, maar hij hier niet de kans krijgt dominant te worden wegens de lockdown, dan blijven we nog met die Delta zitten.
Dat 'we' door de(ze) milder lijkende versie te onderdrukken, daarmee Delta of wellicht een andere ongunstiger subvariant blijven zitten, is idd voor mij ook een gegeven waar we inzake beleid voor de samenleving - inclusief onze kwetsbaren - dan niets mee opschieten.
Ik vermaak mij altijd watmet waar mensen menen dat preventief ingrijpen, beter is dan (wie het kan hebben) het wellicht milde gebeuren te ondergaan. Probleem hier zijn vooral de aantallen, als veel mensen gelijktijdig verkouden orden, komen er alsnog (te)veel in het ziekenhuis die zo een maandenlange zorgcrisis veroorzaken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 21-12-2021 11:52:39 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Het aantal bijwerkingen relatief tov het aantal prikken is als zinloos als het aantal ik moet poepen per dag na een paracetamol.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:11 schreef dycto het volgende:
[..]
Beetje anekdotisch ja. Beetje zoals mensen onder de 40 die flink ziek worden. Laat staan ongevaccineerden die reeds een besmetting hebben doorlopen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Het is gewoon afwachten hoe de cijfers eruit zien in het westen over een maandje. Ziet er wel heel opvallend uit dat dit de eerste golf is in Zuid Afrika waar het aantal doden niet meestijgt met het aantal besmettingen. Maar ik ga pas juichen zodra we hetzelfde hier zien.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, het is wel een rollercoaster zeg dat nieuws over omikron.![]()
Oké, lees ik nu goed dat Jaap verwacht dat ongeveer 10% van de besmette omicron mensen in leeftijd 40-49 in het ziekenhuis gaan komen?
Vind ik wel schrikbarend hoog getal to be honest…![]()
Voor de QR code en omdat het nou eenmaal ingekocht is bij pfizer.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:21 schreef Discombobulate het volgende:
Via via dus iemand al iets van 7 dagen corona, heel mild, gewoon verkoudheidje. Zijn vriendin, die gewoon naast hem slaapt en alles samen doet, helemaal niks. Hoe dan? Ik zit me echt af te vragen of het werkelijk zo'n groot probleem is. Armand Girbes zei het ook al, je moet wel de dingen in perspectief zien. 600 IC bedden op een bevolking van 17 miljoen is gewoon maar een heel klein deel. In de samenleving is niet zo veel aan de hand, maar omdat we met best wel grote getallen werken ga je dat wel merken natuurlijk. Corona is een probleem omdat wij de zorg zo en zo ingericht hebben, maar buiten de ziekenhuisdeuren is vrij weinig aan de hand.
Ik snap dat het voor ouderen problematisch is, maar kom op zeg, waarom zou iedereen een booster moeten?
Dat lijkt de voornaamste drijfveer.![]()
Zal wel weer een kudde olifanten passen in die onzekerheidsmarges van Jaap.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Oké, lees ik nu goed dat Jaap verwacht dat ongeveer 10% van de besmette omicron mensen in leeftijd 40-49 in het ziekenhuis gaan komen?
En ik ben net vorige maand 40 geworden, verdomme!quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Vind ik wel schrikbarend hoog getal to be honest…When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die 10% is het aandeel 40-49 jarigen in het ziekenhuis die opgenomen zijn met covid volgens de verwachting.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Rip aan de nabestaanden van Nostra...quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
En ik ben net vorige maand 40 geworden, verdomme!![]()
Heeft ollie nu mijn tweet verwijderd hierover?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Vind ik wel schrikbarend hoog getal to be honest…Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja, zover was ik wel ja. Thanks.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Die 10% is het aandeel 40-49 jarigen in het ziekenhuis die opgenomen zijn met covid volgens de verwachting.![]()
Zo begrijp ik het niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Vind ik wel schrikbarend hoog getal to be honest…Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Volgens mij is dat de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis. Bij elkaar is het 100%.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Natuurlijk snap ik dat wel. Corona is een probleem omdat onze zorg niets aankan, maar daarbuiten is het gewoon een relatief onschuldig virus. Een werkelijk probleem zou MERS zijn met een IFR van 30%.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je dit na bijna twee jaar nog niet begrijpt, tja.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
10% van de besmette mensen, of 10% van de bevolking? Kan het mij allebei niet voorstellen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Die 10% is het aandeel 40-49 jarigen in het ziekenhuis die opgenomen zijn met covid volgens de verwachting.![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, zover was ik wel ja. Thanks.Voor de zekerheid omdat niet iedereen het leest als grapjequote:![]()
![]()
Van alle opnames in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef zoost het volgende:
[..]
10% van de besmette mensen, of 10% van de bevolking? Kan het mij allebei niet voorstellen.![]()
Geen van die 2quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef zoost het volgende:
[..]
10% van de besmette mensen, of 10% van de bevolking? Kan het mij allebei niet voorstellen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Zelfs met strenge lockdown komen we boven 1300? IC-bedden uit zo te zien. Opschalen gaat niet lukken vanwege gebrek aan personeel dus wordt het wel erg kritiek?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Er is iemand wel wakker. Dank jequote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis. Bij elkaar is het 100%.![]()
Gelukkig zijn we de zorg druk aan het opschalen zodat het in toekomstige winters geen probleem meer is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat wel. Corona is een probleem omdat onze zorg niets aankan, maar daarbuiten is het gewoon een relatief onschuldig virus. Een werkelijk probleem zou MERS zijn met een IFR van 30%.![]()
Juist niet. Hoe dodelijker hoe eerder het voorbij is. Als je dat nu nog niet snapt...quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat wel. Corona is een probleem omdat onze zorg niets aankan, maar daarbuiten is het gewoon een relatief onschuldig virus. Een werkelijk probleem zou MERS zijn met een IFR van 30%.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Het leest in eerste instantie niet duidelijkquote:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
We zijn er allemaal wel klaar mee, maar dit is natuurlijk gewoon onzin.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat wel. Corona is een probleem omdat onze zorg niets aankan, maar daarbuiten is het gewoon een relatief onschuldig virus. Een werkelijk probleem zou MERS zijn met een IFR van 30%.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er staat toch leeftijdsverdeling piekbezetting in de titelquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het leest in eerste instantie niet duidelijk?
![]()
ik zag een Amerikaans staatje dat natuurlijke immuniteit nagenoeg niet werkt tegen omicron, is daar ook een NL versie van?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Tering, die mevrouw van Blankeren (oid) weet wel haar microfoon gezicht uit te zetten zodra ze klaar is met spreken.
< ter illustratie een plaatje.
![]()
Met een IFR van 30% is het zo klaar hè.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat wel. Corona is een probleem omdat onze zorg niets aankan, maar daarbuiten is het gewoon een relatief onschuldig virus. Een werkelijk probleem zou MERS zijn met een IFR van 30%.![]()
Wat? Dat kan niet kloppen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Meh, dat is geen onzin.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn er allemaal wel klaar mee, maar dit is natuurlijk gewoon onzin.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja maar dan hadden we wel kapotje veel doden gehad lijkt me. Ook heel veel jonge mensen die niet zo maar aan iets overlijden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met een IFR van 30% is het zo klaar hè.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat staat hier?quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Zoals ik dit lees is dit een bevestiging van ander eerder voorlopig onderzoek dat Omicron meer een bovenste luchtwegeninfectie is dan een longinfectie?quote:![]()
Volgende tweet in het draadjequote:
What does it mean in lay terms: Omicron's ability to (in part) bypass its host's immune recognition likely came at a cost in terms of replication ability and pathogenicity.Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Gecondoliciteerd.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
En ik ben net vorige maand 40 geworden, verdomme!Huilen dan.![]()
Dat Omicron zich moeilijk kan vermenigvuldigen in long cellen maar wel goed in de bovenste luchtwegen.quote:![]()
Alles, iedereen en elke branche vind zichzelf belangrijk en essentieelquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:36 schreef _serial_ het volgende:
Sport en bewegen is een essentiële dienstverlening
https://erkensport.petities.nl/![]()
Dat is ook gewoon nog niet goed genoeg onderbouwd imo; verder dan ''solidariteit'' en ''is nou eenmaal nodig voor update van je QR vinkje'' komen ze eigenlijk niet. Tegen transmissie doet het niet zoveel; helemaal bij Omicron; anders zou je nog kunnen argumenteren dat het inderdaad verstandig is om anderen echt meer te beschermen. Het vaccin werkt vooral tegen opnames; maar het aandeel opnames in de jongere leeftijdsgroepen is echt heel minimaal. Dan vraag ik me ook af hoe proportioneel het is; helemaal als je je straks dus inderdaad elke drie, of zes, of negen maanden (kan het niet meer bijhouden) mag laten prikken. Voor kwetsbaren en 50+'ers zullen ze echt wel aan te raden zijn omdat die sowieso sneller opgenomen worden, maar verder?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap dat het voor ouderen problematisch is, maar kom op zeg, waarom zou iedereen een booster moeten?![]()
Kloptquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zoals ik dit lees is dit een bevestiging van ander eerder voorlopig onderzoek dat Omicron meer een bovenste luchtwegeninfectie is dan een longinfectie?![]()
Ja, en dat betekend? Het beweegt naar een verkoudheid? High escape from NAb boeit niet zo veel als dat het geval is.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En waar is dat goed en waar is dat slecht voor? Als leek zou ik zeggen: besmettelijker, maar minder ernstig?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat Omicron zich moeilijk kan vermenigvuldigen in long cellen maar wel goed in de bovenste luchtwegen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja het is eigenlijk het gelukje waar we op wachten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
En waar is dat goed en waar is dat slecht voor? Als leek zou ik zeggen: besmettelijker, maar minder ernstig?![]()
Goed nieuws! Dus besmettelijker maar veel milder.quote:
Virus is bezig met een last stand maar zit praktisch al in de bunker in Berlijn.
Optimistisch scenario is iedereen even omicron als natuurlijke booster komende maanden en dan is het hopelijk klaar.
Qr code onzin eraf, terug naar normaal en summer of love 22![]()
![]()
Misschien heeft mijn huisgenoot wel omikron. Het lijkt namelijk echt wel veel op een bovenste luchtweginfectie.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De technische winterbriefing bron, toegespitst op Omicron, van 21dec21 staat dus samengevat bol van met vragen, ik citeer:
• kruis-effectiviteit vaccinaties?
• effect eerdere infectie?
• hoe ziek word je van omikron-besmetting?
• wat is kans op ziekenhuis- en IC-opname?
• wat is vaccineffectiviteit tegen infectie, en tegen ziekenhuisopname?
• wat is effectiviteit van boostervaccinatie?
• duur generatietijd (verspreiding)?
Verder wordt er vrolijk balletje-balletje gespeeld met modellen en grafieken waarvan de herkomst, naast onzekere aannames en tijdstip (voor de projectie van prognoses) op zijn minst discutabel zijn. Helemaal tragikomisch is de fantasie onderbouwing op grond van veronderstelde vaagheden - door (o.a. Koopmans) - waarom dus boosters hier noodzakelijk zijn.
Benieuwd wat de TK er straks allemaal van heeft begrepen en aan vragen weet te stellen om haar politieke agenda klaar te stomen voor een bordesscène op Kabinetsafstand."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Als de berichten over Omicron kloppen wil ik wel Corona feliciteren met het feit dat het na bijna 2 jaar een echt succesvol virus is geworden die voor altijd onder ons zal blijven. Beetje jammer dat het twee jaar lang ons heeft moeten naaien om dit te bereiken.![]()
Dit is echt precies waar het IMO misgaat en waar we de BNW route opgaan. Ik stoor mij daar meer aan dat het virus zelf, en ben daar ook banger voor.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon nog niet goed genoeg onderbouwd imo; verder dan ''solidariteit'' en ''is nou eenmaal nodig voor update van je QR vinkje'' komen ze eigenlijk niet. Tegen transmissie doet het niet zoveel; helemaal bij Omicron; anders zou je nog kunnen argumenteren dat het inderdaad verstandig is om anderen echt meer te beschermen. Het vaccin werkt vooral tegen opnames; maar het aandeel opnames in de jongere leeftijdsgroepen is echt heel minimaal. Dan vraag ik me ook af hoe proportioneel het is; helemaal als je je straks dus inderdaad elke drie, of zes, of negen maanden (kan het niet meer bijhouden) mag laten prikken. Voor kwetsbaren en 50+'ers zullen ze echt wel aan te raden zijn omdat die sowieso sneller opgenomen worden, maar verder?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De luchtwegen zijn moeilijker immuun te krijgen dan je organen omdat die belangrijker zijn. Dus dat antistoffen zich minder hechten aan het virus is minder erg omdat het in de bovenste luchtwegen blijft. Je vitale organen worden niet aangetast zeg maar.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, en dat betekend? Het beweegt naar een verkoudheid? High escape from NAb boeit niet zo veel als dat het geval is.![]()
Je wil nooit de twijfelachtige eer hebben om als laatste te sneuvelen in een oorlogquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goed nieuws! Dus besmettelijker maar veel milder.
Virus is bezig met een last stand maar zit praktisch al in de bunker in Berlijn.
Optimistisch scenario is iedereen even omicron als natuurlijke booster komende maanden en dan is het hopelijk klaar.
Qr code onzin eraf, terug naar normaal en summer of love 22
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Veel milder is nog wel de vraag toch? Of is dit meteen een duidelijke virologische indicatie dat het echt zo veel minder ziekmakend is?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tabel leest heel duidelijk, maar Ollie zet er een verkeerde tekst bij.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het leest in eerste instantie niet duidelijkMinister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.![]()
Positieve berichten maar het is te hopen dat het dan wel uitdooft en niet snel een nieuwe gevaarlijkere variant opduikt![]()
Ik gun het omikron van harte om iedereen lekker te besmetten. Fuck delta en alfa.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:48 schreef Simmertje het volgende:
Als de berichten over Omicron kloppen wil ik wel Corona feliciteren met het feit dat het na bijna 2 jaar een echt succesvol virus is geworden die voor altijd onder ons zal blijven. Beetje jammer dat het twee jaar lang ons heeft moeten naaien om dit te bereiken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoe groot is die kans en is die kans aanwezig? Zijn er voorbeelden van virussen die van een milde vorm opeens een hele zware vorm werden?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Positieve berichten maar het is te hopen dat het dan wel uitdooft en niet snel een nieuwe gevaarlijkere variant opduikt![]()
Waarom zou die het beter doen? Die doet het per definitie slechter. Dat is echt ongegrond. Moeten we ook bang zijn dan een gewoon corona verkoudheidsvirus ineens een killer mutatie krijgt? Als je daar bang voor bent heb je totaal niets van biologie begrepen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Positieve berichten maar het is te hopen dat het dan wel uitdooft en niet snel een nieuwe gevaarlijkere variant opduiktA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wie is er precies bang?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom zou die het beter doen? Die doet het per definitie slechter. Dat is echt ongegrond. Moeten we ook bang zijn dan een gewoon corona verkoudheidsvirus ineens een killer mutatie krijgt? Als je daar bang voor bent heb je totaal niets van biologie begrepen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dan zouden er minder mensen ol hun buik gelegd moeten worden lijkt me, want dat zat voornamelijk in de longen toch?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat Omicron zich moeilijk kan vermenigvuldigen in long cellen maar wel goed in de bovenste luchtwegen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Als dit waar is. Het zal best nog zijn dat het puur in een lab setting is. Dan is dit gewoon echt goed nieuws dan is het eigenlijk gewoon een verkoudheidsvirus geworden. Of dat komt door immuniteit/vaccins is nog even afwachten of dat ooit bewezen kan worden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel milder is nog wel de vraag toch? Of is dit meteen een duidelijke virologische indicatie dat het echt zo veel minder ziekmakend is?![]()
Dat is wel waar. Quints USS Indianapolis speech van jaws is ook een goede metafoor hiervoor.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je wil nooit de twijfelachtige eer hebben om als laatste te sneuvelen in een oorlog
Ill never put on a facemask again...![]()
Tweede golf van de Spaanse griep die veel dodelijker was bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe groot is die kans en is die kans aanwezig? Zijn er voorbeelden van virussen die van een milde vorm opeens een hele zware vorm werden?![]()
Welke pil gebruik jij?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Qr code onzin eraf, terug naar normaal en summer of love 22Idem.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is echt precies waar het IMO misgaat en waar we de BNW route opgaan. Ik stoor mij daar meer aan dat het virus zelf, en ben daar ook banger voor.![]()
Mensen die in het algemeen bang zijn dat er vanuit een onschuldige variant ineens weer een killer variant ontstaan. Ik reageerde gewoon op die user zijn wat-als scenario.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja. Als de transmissie even makkelijk gaat en je een beetje tijd hebt tussen moment besmetting en overlijden / dat het goed fout begint te gaan wel.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja maar dan hadden we wel kapotje veel doden gehad lijkt me. Ook heel veel jonge mensen die niet zo maar aan iets overlijden.![]()
Wauw jemig. Of je vertelt gewoon aan een leek zoals ik dat die kans kennelijk klein is?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom zou die het beter doen? Die doet het per definitie slechter. Dat is echt ongegrond. Moeten we ook bang zijn dan een gewoon corona verkoudheidsvirus ineens een killer mutatie krijgt? Als je daar bang voor bent heb je totaal niets van biologie begrepen.![]()
Dat is het verschil tussen pandemisch en endemisch.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tweede golf van de Spaanse griep die veel dodelijker was bijvoorbeeld.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Sowieso afwachten, maar beetje optimisme mag wel met alle doomsday berichten uit de media de laatste tijd.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel milder is nog wel de vraag toch? Of is dit meteen een duidelijke virologische indicatie dat het echt zo veel minder ziekmakend is?![]()
100% opkomst bij een oproep klinkt wel veel.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De geluiden die ik hier hoor <45 gaat niet iedereen een booster halen (of pas een booster als de QR code gaat verlopen)![]()
Is de Spaanse griep uiteindelijk ook niet gewoon endemisch geworden?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen pandemisch en endemisch.![]()
Ja, de spaanse griep H1N1 gaat nog steeds rond.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is de Spaanse griep uiteindelijk ook niet gewoon endemisch geworden?![]()
Zijn wat-als impliceert nul angst, gewoon een gedachtengang.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen die in het algemeen bang zijn dat er vanuit een onschuldige variant ineens weer een killer variant ontstaan. Ik reageerde gewoon op die user zijn wat-als scenario.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Gelet op de berichten dat SARS-Cov-2 gemuteerd is samen met 229E is dat toch een redelijk aannemelijk verhaal ook? Als het eigenschappen daarvan overgenomen heeft krijg je meer verkoudheidssymptomen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als dit waar is. Het zal best nog zijn dat het puur in een lab setting is. Dan is dit gewoon echt goed nieuws dan is het eigenlijk gewoon een verkoudheidsvirus geworden. Of dat komt door immuniteit/vaccins is nog even afwachten of dat ooit bewezen kan worden.
Infectie in bovenste luchtwegen doet bij de meeste mensen niet veel, snotneus, keelpijn, wat hoofdpijn, verkouden. De onderste luchtwegen is wat problematisch is, die dubbele longontsteking e.d.![]()
Jup.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is de Spaanse griep uiteindelijk ook niet gewoon endemisch geworden?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoe ziek je wordt is voor het virus niet belangrijk, besmettelijkheid en besmettingsduur is belangrijker om voort te woekeren. Het enige voordeel voor het virus zit in de mogelijkheid om beter te verspreiden als er symptomen verergeren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe groot is die kans en is die kans aanwezig? Zijn er voorbeelden van virussen die van een milde vorm opeens een hele zware vorm werden?
Iets simpeler: Veel meer hoesten en niezen is vaak positief voor een virus om te kunnen verspreiden. Jeuk aan de balzak is onnodige ballast voor een virus.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In mijn omgeving hoor ik bij 45 min een hoop in de trant van:quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
100% opkomst bij een oproep klinkt wel veel.
De geluiden die ik hier hoor <45 gaat niet iedereen een booster halen (of pas een booster als de QR code gaat verlopen)
" vaccins werken niet en dan de booster zeker wel! Maar een doorgelopen infectie dan weer niet? Gewoon gelul om die gekochte pfizer vaccins te pushen en/of QR code erin te houden"
Mensen zijn niet happig op die booster.![]()
ONDERBROEKEN UIT!quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kortom. Mensen worden steeds verstandigerquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
In mijn omgeving hoor ik bij 45 min een hoop in de trant van:
" vaccins werken niet en dan de booster zeker wel! Maar een doorgelopen infectie dan weer niet? Gewoon gelul om die gekochte pfizer vaccins te pushen en/of QR code erin te houden"
![]()
Hoewel veel meer hoesten en niezen beter is voor de verspreiding van een virus kan dat juist voor een vertraging zorgen vanwege onze maatregelen. Er vanuit gaande dat een groot deel van de mensen bij klachten thuisblijft zou dat inhouden dat die mensen (bijna) niet kunnen verspreiden. Het beste (voor een virus) is verspreiding zonder klachten, of voor er klachten komen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe ziek je wordt is voor het virus niet belangrijk, besmettelijkheid en besmettingsduur is belangrijker om voort te woekeren. Het enige voordeel voor het virus zit in de mogelijkheid om beter te verspreiden als er symptomen verergeren.
Iets simpeler: Veel meer hoesten en niezen is vaak positief voor een virus om te kunnen verspreiden. Jeuk aan de balzak is onnodige ballast voor een virus.![]()
Of het door de 229E komt of gewoon door het virus zelf zijn de mening nog over verdeelt. Maar voor het virus is dit gewoon het ideale scenario om te overleven en rond de blijven gaan. Want mensen blijven natuurlijk niet thuis voor wat lichten klachten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gelet op de berichten dat SARS-Cov-2 gemuteerd is samen met 229E is dat toch een redelijk aannemelijk verhaal ook? Als het eigenschappen daarvan overgenomen heeft krijg je meer verkoudheidssymptomen.
Infectie in bovenste luchtwegen doet bij de meeste mensen niet veel, snotneus, keelpijn, wat hoofdpijn, verkouden. De onderste luchtwegen is wat problematisch is, die dubbele longontsteking e.d.![]()
Ja, dat zien we aan de coronacijfers van de laatste maandenquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:02 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom. Mensen worden steeds verstandiger![]()
![]()
Het heeft met name te maken met de tijd tussen prik en besmetting. Plus dat je met boosters steeds op een iets hoger beschermingsniveau komt. Dus óf dat is niet goed uitgelegd óf men snapt het niet/wil het niet snappen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen zijn niet happig op die booster.I'll give you something to do![]()
Een virus wat geen klachten veroorzaakt is nu ook niet echt een probleem, dat is de keerzijdequote:Op dinsdag 21 december 2021 12:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoewel veel meer hoesten en niezen beter is voor de verspreiding van een virus kan dat juist voor een vertraging zorgen vanwege onze maatregelen. Er vanuit gaande dat een groot deel van de mensen bij klachten thuisblijft zou dat inhouden dat die mensen (bijna) niet kunnen verspreiden. Het beste (voor een virus) is verspreiding zonder klachten, of voor er klachten komen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat praatje van Jaap heeft wat dat betreft ook gewoon niet geholpen; kwamen wel wat aparte uitspraken langs die makkelijk verkeerd opgevangen konden worden. Ze stonden er sowieso bij alsof ze het zelf ook niet meer wisten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, vraag me af of veel mensen hem gaan halen. Als ze de 70% halen vind ik het veel.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
100% opkomst bij een oproep klinkt wel veel.
De geluiden die ik hier hoor <45 gaat niet iedereen een booster halen (of pas een booster als de QR code gaat verlopen)![]()
Wel als het nog geen klachten veroorzaaktquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een virus wat geen klachten veroorzaakt is nu ook niet echt een probleem, dat is de keerzijde![]()
![]()
Oppeprik. Wat een woord weer. Deze show de komende jaren nog aanzienquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:04 schreef Halcon het volgende:
[ twitter ]
Van Dissel wist het niet, maar Hugo doet alsof 'ie het wel weet
Oppepprik![]()
![]()
Ik ben al druk bezig om tegen mijn horloge te pratenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:23 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Busted? (Alsnog...)
Nou ja, of Turbo Boosted: met een reuzensprong over Omicron heen, het virus in verwarring achterlatend.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Eigenlijk is dat wel hoe het vaak werkt, een groot aantal virale ziektes is het besmettelijkst vlak voordat de symptomen zichtbaar worden. Sneaky bastards zijn het.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel als het nog geen klachten veroorzaaktJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Alleen als ze hetzelfde doen/denken als jezelf natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:02 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom. Mensen worden steeds verstandiger![]()
Dat ligt er maar aan. Als ze daarna 2g invoeren, kiezen veel mensen gewoon eieren voor hun geld en doen ze mee.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:05 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Ja, vraag me af of veel mensen hem gaan halen. Als ze de 70% halen vind ik het veel.![]()
Dat woord gebruikt ie al weken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Oppeprik. Wat een woord weer. Deze show de komende jaren nog aanzien![]()
![]()
Uit steeds meer onderzoeken komt naar voren dat door te aspireren voor je de vaccinatie erin spuit je de kans op eventuele ernstige bijwerkingen fors kunt verlagen. Toch doet het RIVM en de GGD hier niets mee en weigeren ze hun prikkenprotocol aan te passen. Grove nalatigheid...![]()
Kerken eerstquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:07 schreef Caland het volgende:
Ik begrijp dus dat volgende week alles weer open gaat?![]()
De infantilisering van het landsbestuur kent geen grenzen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Oppeprik. Wat een woord weer. Deze show de komende jaren nog aanzienzie email 27 oktober![]()
De hetze tegen datzelfde landsbestuur ook niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De infantilisering van het landsbestuur kent geen grenzen.
Oppepprik.
In Southern Sun
Moet zeggen winkels niet open zijn mis ik totaal niet. Wel cafe’squote:Op dinsdag 21 december 2021 12:07 schreef Caland het volgende:
![]()
Ik vind nog steeds dat opkalefaterprik beter was geweest.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De hetze tegen datzelfde landsbestuur ook niet.
Oppepprik.
![]()
In juli mogen we weer.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:07 schreef Caland het volgende:
nee eigenlijk niet dus pak maar een tunnelquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als echte Amsterdammer ga je het water toch nooit over?![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
Aantal bijwerkingen gemeld na de booster, raad eens.![]()
![]()
1quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
Aantal bijwerkingen gemeld na de booster, raad eens.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Iemand hier die naar Oostenrijk gaat?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die boosters zijn ook iets geworden waardoor je toegang krijgt tot de maatschappij. Stel je voor je bent gevaccineerd en hebt corona gehad en je hebt een goede immuniteit. Negen maanden gaan voorbij, twaalf maanden, vijftien. Resultaat: nog steeds geen corona. Waarom zou je die booster dan moeten nemen? Dat is toch niet een juiste gedachtegang.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Beetje lang welquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat opkalefaterprik beter was geweest.
Ik vind booster overigens prima, maar goed, op 11 januari kan ik je vertellen of je die overleefd![]()
![]()
In julij pas. Juichen voor het vlaggetje.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand hier die naar Oostenrijk gaat?
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik heb nog nooit corona gehad ergo corona is geen probleem.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:13 schreef Discombobulate het volgende:
Die boosters zijn ook iets geworden waardoor je toegang krijgt tot de maatschappij. Stel je voor je bent gevaccineerd en hebt corona gehad en je hebt een goede immuniteit. Negen maanden gaan voorbij, twaalf maanden, vijftien. Resultaat: nog steeds geen corona. Waarom zou je die booster dan moeten nemen? Dat is toch niet een juiste gedachtegang.![]()
Op het strand in NEDERLAND WAAR HET GODMILJAAR BIJNA ALTIJD KOUD EN SCHIJTWEER IS WEL JA....GGGGOOOOODMILJAAR!!!!!quote:
hier niet zo, hier ben ik best vrolijk![]()
![]()
Ehhh wat zeg je over kalefaatquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat opkalefaterprik beter was geweest.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
TURBO TURBO BOOSTERquote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voorraadopprikkenprik.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat opkalefaterprik beter was geweest.
Driemaalisnoggeenscheepsrechtprik.![]()
Welnee, mensen gaan uit voorzichtigheid helemaal naar een ander land rijden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ook een kennis van mij in de rij staan in Aken, die is kwetsbaar, maar heeft het wel voor elkaar gekregen.
Wij doen dat hier in Nederland niet, ik snap wel dat die mensen tikkeltje wanhopig zijn gezien ook de angst die continue aangewakkerd wordt door lockdowns en maatregelen.
Angst kennen we niet in deze dojo
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De gemeente verspreidt vanwege het coronavirus vanaf vandaag 100.000 'bezoekerspaketten'. In het pakket zitten zelftesten, mondmaskers en tips. Ze worden verspreid in wijken waar de vaccinatiegraad laag is.
Er zitten vier zelftesten in het pakket, die testen zouden ook de nieuwe omikron-variant kunnen detecteren. Verder zitten er twee mondmaskers in, voorlichtingsmateriaal en een boodschap van burgemeester Femke Halsema.
https://www.at5.nl/artike(...)itgedeeld-in-de-stad
Ik vrees dat ze in een mum van tijd doorverkocht worden. Een zelftest in de winkel kost 3 euro.![]()
Nee... dat volgt daar helemaal niet uit. Logica chef.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit corona gehad ergo corona is geen probleem.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Een van de beste dezequote:.
In Southern Sun
Dat is exact de logica die jij gebruikte, volgens mij.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee... dat volgt daar helemaal niet uit. Logica chef.![]()
Voor de wintersporters die naar oostenrijk willen:
Helaas, Vanaf vrijdag moet je daar 10 dagen in quarentaine, geprikt of geboosterd maakt niet uit.
Daar kan dus een streep door.
https://liveblog.tt.com/4(...)e87916400857678a8830![]()
Als je geen corona had hoef je het niet te nemen zeg je. Met die logica had ik eerste en tweede vaccinatie ook niet hoeven nemen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee... dat volgt daar helemaal niet uit. Logica chef.
Ik doe het wel om mezelf te beschermen.![]()
En omdat de transmissie vermindert. Maar goed, dovemansoren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je geen corona had hoef je het niet te nemen zeg je. Met die logica had ik eerste en tweede vaccinatie ook niet hoeven nemen.
Ik doe het wel om mezelf te beschermen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Oostenrijk is wel echt een beetje het corona strafkamp van europa aan het worden geloof ik?quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:21 schreef aartstyle het volgende:
Helaas, Vanaf vrijdag moet je daar 10 dagen in quarentaine, geprikt of geboosterd maakt niet uit.
Daar kan dus een streep door.![]()
![]()
Maar alleen Nederland zijn we zo streng en in alle andere landen mag alles toch?quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:21 schreef aartstyle het volgende:
Daar kan dus een streep door.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In Oostenrijk hanteren ze wel klassieke Oostenrijkse methoden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:21 schreef aartstyle het volgende:
Daar kan dus een streep door.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heb je een bron, kan het niet zo snel vinden. Thanks!quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:21 schreef aartstyle het volgende:
Daar kan dus een streep door.![]()
Hahaha.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:46 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Zoals Oost-Europa ook achter zou lopen op de Delta-variant maar daar eigenlijk al volledig mee klaar is en in het zuidoosten van het continent grote gebieden in de gele of zelfs groene zone zitten? Ja, goed verhaal man.
Overigens, verspreidt de Omikron-variant zich niet zo snel dat zelfs indien er 'geen Bulgaar naar Zuid-Afrika op vakantie zou gaan' dat dit een maand na de introductie niet meer uit zou mogen maken? Ik vergeef je deze domme denkfout want het is natuurlijk niet dat jij dit soort gegevens bijhoudt, je bent gewoon een beetje wild om je heen aan het slaan en aan het hopen dat je per ongeluk en geheel toevallig iets raakt.
Nee.
Oost-Europa dat een paar weken achterloopt qua besmettingen is een patroon dat je al twee jaar lang ziet, ja ook bij Delta.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
ik ben wat ouder maar had in eerste instantie hetzelfde idee, nu ze dat booster programma versnellen ga ik er wel voor, als ik pas in april aan de beurt zou zijn geweest had ik misschien wel gewacht tot september/oktober en dan ook liever de aan omicron aangepaste versie.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:13 schreef Discombobulate het volgende:
Die boosters zijn ook iets geworden waardoor je toegang krijgt tot de maatschappij. Stel je voor je bent gevaccineerd en hebt corona gehad en je hebt een goede immuniteit. Negen maanden gaan voorbij, twaalf maanden, vijftien. Resultaat: nog steeds geen corona. Waarom zou je die booster dan moeten nemen? Dat is toch niet een juiste gedachtegang.
Of het de overheid echt om toegang tot de maatschappij gaat op dit moment denk ik niet, daar is de urgentie wel wat te hoog voor.![]()
https://liveblog.tt.com/4(...)e87916400857678a8830quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je een bron, kan het niet zo snel vinden. Thanks!
Ook artikel op wintersport.nl
Maar die is al down door de drukte.![]()
Het is echter wel specifiek voor een aantal landen. VK, Noorwegen, Nederland en Denemarken als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
https://liveblog.tt.com/4(...)e87916400857678a8830
Ook artikel op wintersport.nl
Maar die is al down door de drukte.![]()
Schaatsen in Beijing?quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar gaat @:DonDruiper ook alweer op wintersport?![]()
jip.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is echter wel specifiek voor een aantal landen. VK, Noorwegen, Nederland en Denemarken als ik het zo lees.![]()
Eh ja. Zelfs in Oostenrijk is de detailhandel en horeca open.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar alleen Nederland zijn we zo streng en in alle andere landen mag alles toch?![]()
Ja leuk en aardig. Maar dit is alleen om vrij te kunnen reizen. Toegang tot horeca en andere dingen telt hierbij niet en kunnen landen zelf bepalen. Zie dus Oostenrijk zojuist.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik nog tot begin mei om een booster te halen.![]()
En hoe je een virus de wereld inslingertquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel veilig, natuurlijk, in China weten ze wel hoe je een virus temtMinister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.![]()
Dan laten wij landen die met quarantaineplichten en dat soort zaken gaan strooien lekker links liggen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig. Maar dit is alleen om vrij te kunnen reizen. Toegang tot horeca en andere dingen telt hierbij niet en kunnen landen zelf bepalen. Zie dus Oostenrijk zojuist.![]()
SSDDquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:31 schreef Oriente het volgende:
Het debat is nu alweer vermoeiend en voorspelbaar.![]()
![]()
Dat is afhankelijk, binnen de EU, van de status van een land qua coronabesmettingen. Wij doen het niet zo goed ondanks dat wij enorm slimme burgers hebben die het allemaal veel beter weten. Vreemd eigenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leest alsof landen nog altijd extra regels erbovenop mogen doen
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 12:33:28 ]![]()
Herfstvakantie volgend jaar, wacht nog wel ff, misschien is tegen die tijd deze gekkigheid enigszins overgewaaid.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... lees net dat "OMT" in mijn Spaanse regio schijnbaar weer mondkapjes op straat wilt gaan verplichten.![]()
Godver. Echt als iets ZINLOOS is, is het wel door zo'n fucking lapje stof te moeten ademen in de fucking buitenlucht.
Goed, is nog niet zeker dat de regering dat gaat overnemen, dus ik heb nog (ijdele) hoop.![]()
Tijd om terug te komenquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... lees net dat "OMT" in mijn Spaanse regio schijnbaar weer mondkapjes op straat wilt gaan verplichten.![]()
[ afbeelding ]
Godver. Echt als iets ZINLOOS is, is het wel door zo'n fucking lapje stof te moeten ademen in de fucking buitenlucht.
Goed, is nog niet zeker dat de regering dat gaat overnemen, dus ik heb nog (ijdele) hoop.![]()
![]()
Op naar Nederland dus!quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Lig je dan op het strand met je mondkapje opquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
ook zij lezen mee hier en zagen dat je er iets teveel van genootquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Op naar 2G. Gevaccineerden belonen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:31 schreef Oriente het volgende:
Het debat is nu alweer vermoeiend en voorspelbaar.![]()
`quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Goed, is nog niet zeker dat de regering dat gaat overnemen, dus ik heb nog (ijdele) hoop.
Oh god wat een treurigheid. Wat ik ook van het huidige zwabberbeleid vind; ik ben zo godsgruwelijk blij dat ze die achterlijkheid hier niet hebben ingevoerd.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Maar het is geen dwang om te prikken hoorquote:Op dinsdag 21 december 2021 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha, ken ik die ook? Of ben ik weer te onwetend. Kwam er gisteren ook pas achter wat TR is, terwijl ik hier al 20 jaar rondFok!![]()
Lekker op de FP laten dan zou ik zeggen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 12:36 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja die. Die altijd geniet van leed van anderen. Die mensen echt verplicht zou willen inspuiten mbv het leger. Die altijd vreselijke nietszeggende one-liners plaatst. Die.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: