SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
![]()
Booster 5x minder kans om dood te gaan dan 2x gevaccineerd, en 60x minder kans dan ongevaccineerd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik heb de TT weggehaald. @xpompompomx Indien je een andere TT in gedachten hebt laat maar weten
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 10:16:34 ]![]()
Even inhaalslagje daar?quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Voor de zwangeren, goed initiatief!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Beetje anekdotisch ja. Beetje zoals mensen onder de 40 die flink ziek worden. Laat staan ongevaccineerden die reeds een besmetting hebben doorlopen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oei, 350x bijwerkingen op 25.000.000 vaccinaties. Dat is maar liefst 350/25.000.000 x100%= 0,0014%![]()
Nu nog per leeftijdsgroep. Ik verwacht dat onder 50 jaar het veel dichter bij elkaar zit. Dit is echt een boomer-pandemiequote:Op dinsdag 21 december 2021 10:08 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Booster 5x minder kans om dood te gaan dan 2x gevaccineerd, en 60x minder kans dan ongevaccineerd.![]()
Yes. In het weekend worden er nauwelijks opnames/ontslagen verwerkt. Beetje hetzelfde beeld als in Nederland.quote:![]()
Nu is er eigenlijk niks te zeggen over met jansen gevaccineerden bij 70+ hoeveel zijn dat er nu? 10.000 of zo?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel zit nu een beetje in het nauw betreft zijn eerdere uitspraak over JanssenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
hij kan wel roepen maar voeg dan de daad bij het woord en laat alleen maar gevaccineerden in je vliegtuigen toequote:Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nu is die man ook wel een schoolvoorbeeld van het type "ongelikte beer"...![]()
Boosted S ?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
The Walking Dead.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?![]()
Ultraboostedquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Updatedquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
de jaarlijkse covidprikquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Zal 'm wel teveel kosten gezien zijn doelgroep.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij kan wel roepen maar voeg dan de daad bij het woord en laat alleen maar gevaccineerden in je vliegtuigen toe![]()
Lmaaaoooo, dame op 1.15 had wat moeite om de kijker te laten doen denken dat dit spontaan is, in plaats van voorgelezen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Voor de zwangeren, goed initiatief!![]()
Busted? (Alsnog...)quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef dycto het volgende:
We noteren:
Ongevaccineerd
Gevaccineerd
Boosted
Maar wat komt er na boosted?
Nou ja, of Turbo Boosted: met een reuzensprong over Omicron heen, het virus in verwarring achterlatend.
[ Bericht 9% gewijzigd door Iblardi op 21-12-2021 10:28:39 ]![]()
Ik verwacht van niet omdat vaccins minder goed werken bij ouderen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
Nu nog per leeftijdsgroep. Ik verwacht dat onder 50 jaar het veel dichter bij elkaar zit. Dit is echt een boomer-pandemie
Maar sowieso lekker boeiend.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hoeveel zullen de voorlezers betaald hebben gekregen? 🤔quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Voor de zwangeren, goed initiatief!![]()
Van Dissel zit al in het nauw sinds de uitspraak dat cojona in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel zit nu een beetje in het nauw betreft zijn eerdere uitspraak over Janssen![]()
wat is cojona?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Dissel zit al in het nauw sinds de uitspraak dat cojona in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.![]()
Waarom zou het niet voorgelezen mogen zijn?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lmaaaoooo, dame op 1.15 had wat moeite om de kijker te laten doen denken dat dit spontaan is, in plaats van voorgelezen.
Ik vind het goed dat verschillende mensen uit de zorg samen proberen zwangeren ervan te doordringen dat vaccineren belangrijk is. Zodat trieste gevallen zoals @Lenny_Leonard laatst vertelde waarbij voorkomen kunnen worden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
“In de wereld van Hugo de Jonge is Hugo de Jonge de wereld aan het redden.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-redden-a4069371
Zo. De krant maakt Hugo even af.zie email 27 oktober![]()
Ik vind Van Dissel met een mondkapje voor nog steeds een heel mooi beeld. Het helpt toch wel een beetje blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Dissel zit al in het nauw sinds de uitspraak dat cojona in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.![]()
Die 30-jarige aanstaande moeder inderdaad. Dat was wel schrijnend.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou het niet voorgelezen mogen zijn?
Ik vind het goed dat verschillende mensen uit de zorg samen proberen zwangeren ervan te doordringen dat vaccineren belangrijk is. Zodat trieste gevallen zoals @:Lenny_Lennard laatst vertelde waarbij voorkomen kunnen worden.![]()
Godverdomme, dat ongevaccineerde en vrije Bulgarije heeft op de traditioneel zwaarste dag qua gemelde besmettingen slechts 2000 stuks op 40K tests te melden. Dit is niet oké!![]()
![]()
Huisartsen gaan bewoners kleine zorginstellingen boosterprik geven
Huisartsen gaan bewoners van zorgboerderijen en kleine verpleeghuizen een boosterprik geven, melden het ministerie van Volksgezondheid en de Landelijke Huisartsen Vereniging. Die locaties hebben geen eigen arts of medische dienst die de mensen kan vaccineren. Tot nu toe gingen mobiele teams van de GGD's langs bij zulke locaties.
https://www.nu.nl/coronav(...)r-lockdowndebat.html
Eindelijk! Ze mogen meedoen.![]()
Niks, dit is gewoon vrijwillig en goedbedoeld. Misschien heel moeilijk voor te stellen dat niet de hele wereld in een complot zit wat tegen je gekeerd is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:25 schreef dycto het volgende:
[..]
Hoeveel zullen de voorlezers betaald hebben gekregen? 🤔
En daarnaast is het niet zo raar dat het wat stroperig gaat, deze generatie heeft al een geestelijke blokkade om de telefoon te gebruiken om te bellen. Laat staan om iets te presenteren als ze het niet gewend zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
JAAPED!quote:Van Dissel: opmars omikron nóg sneller dan verwacht
Al kort na de Kerst zal de omikronvariant alle bestaande virussen in ons land hebben verdrongen, een stuk eerder dan eerder voorzien. Nu al wordt 10 tot 15 procent van alle besmettingen in ons land veroorzaakt door de variant, en dat aandeel verdubbelt eens per tweeënhalve dag. ‘Dat is echt heel erg kort’, benadrukte Jaap van Dissel (RIVM) vanochtend bij een presentatie voor Kamerleden.
Tot dusver ging het RIVM ervan uit dat de variant pas na de jaarwisseling de overhand zou krijgen; nu verwacht men dat moment al over ongeveer een week. Wat er daarna gaat gebeuren, zal sterk afhangen van het tempo van de boostercampagne en van de ziekmakendheid van de variant. De omikronvariant heeft als eigenschap dat hij ook besmettelijk is voor gevaccineerden en mensen die een infectie hebben doorgemaakt.
Zijn we er dan ook nóg sneller vanaf?
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Sensatiemediaquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef trein2000 het volgende:
Zo. De krant maakt Hugo even af..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
zolang je dat maar viert in kleine groepjesquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
JAAPED!
Zijn we er dan ook nóg sneller vanaf?![]()
Mwa, het is een opinistuk.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef trein2000 het volgende:
Zo. De krant maakt Hugo even af.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Oost Europa loopt altijd een paar weken achter want er is geen Bulgaar die naar Zuid Afrika op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:30 schreef dycto het volgende:
Godverdomme, dat ongevaccineerde en vrije Bulgarije heeft op de traditioneel zwaarste dag qua gemelde besmettingen slechts 2000 stuks op 40K tests te melden. Dit is niet oké!
Overigens is in Bulgarije ook gewoon al iedereen doodgegaan, dus dat schiet ook wel op.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Misschien kunnen zigeuners wel gewoon heel goed tegen corona! We vragen het even aan @Dvenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:30 schreef dycto het volgende:
Godverdomme, dat ongevaccineerde en vrije Bulgarije heeft op de traditioneel zwaarste dag qua gemelde besmettingen slechts 2000 stuks op 40K tests te melden. Dit is niet oké!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Projectie van Jaap maakt wel duidelijk dat het maart/april gaat worden voor afschaling maatregelenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Om ze vervolgens in September weer in te voeren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:35 schreef zalkc het volgende:
Projectie van Jaap maakt wel duidelijk dat het maart/april gaat worden voor afschaling maatregelenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En een boostercampagne in november op te startenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om ze vervolgens in September weer in te voeren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Duitsers nu ook in blinde paniek door RKI berekeningen aangaande Omikron, vanmiddag persconferentie waarbij ook daar alles op tafel ligt.
https://m.bild.de/politik(...)4092.bildMobile.htmlblablablabla![]()
Het mag ook niet al te flitsend natuurlijk, dan is het weer "te gelikt" en dus manipulatief en onbetrouwbaar!quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niks, dit is gewoon vrijwillig en goedbedoeld. Misschien heel moeilijk voor te stellen dat niet de hele wereld in een complot zit wat tegen je gekeerd is.
En daarnaast is het niet zo raar dat het wat stroperig gaat, deze generatie heeft al een geestelijke blokkade om de telefoon te gebruiken om te bellen. Laat staan om iets te presenteren als ze het niet gewend zijn.
Volgens mij worden in televisiereclames om die reden ook weleens opzettelijk on-mediagenieke "professionals" aan het woord gelaten om bijvoorbeeld een tandenborstel aan te prijzen.![]()
Is toch 4 hele maanden “vrijheid”*quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om ze vervolgens in September weer in te voeren.
*uiteraard alleen met booster en negatieve test voordat je naar de kapper mag![]()
Lockdowntje in December.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
En een boostercampagne in november op te starten
En gaat door tot de orde van de dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het probleem zit bij de mensen die de tweede booster niet hebben genomen, feitelijk heb je dan niks aan booster vijf. Groeten Jaap.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lockdowntje in December.
En gaat door tot de orde van de dag.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nog meer steun voor ondernemers en dus nog meer inflatie.
Je kan steunen wat je wil maar als je er niet voor werkt, er niets voor produceert, krijg je er alleen inflatie voor terug.![]()
En wat krijg je ervoor terug als je honderdduizend mensen failliet laat gaan? Beetje kiezen tussen twee kwaden, zou ook blind voor inflatie gaan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef Confetti het volgende:
Je kan steunen wat je wil maar als je er niet voor werkt, er niets voor produceert, krijg je er alleen inflatie voor terug.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Goed om te horen dat de lockdown het blijkbaar versnelt ipv afremtquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
JAAPED!
![]()
Hoe besmettelijk is een gemiddeld griepvirus eigenlijk afgezet tegen Omicron? Bij Omicron besmet een besmet persoon gemiddeld drie tot vijf anderen, dacht ik onthouden te hebben.![]()
Nieuwe mogelijkheden. Maar ook dat gaat gepaard met grote pijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat krijg je ervoor terug als je honderdduizend mensen failliet laat gaan? Beetje kiezen tussen twee kwaden, zou ook blind voor inflatie gaan.
Eigenlijk maakt het geen bal uit. Of de koopkracht gaat door faillissementen eraan of door inflatie. Dat laatste is alleen een sluipmoordenaar. Mijn koopkracht is dit jaar met 6% gedaald volgens de officiele cijfers. Als dat een belastingverhoging zou zijn was de wereld te klein maar komt op hetzelfde neer.![]()
Het is allebei kut.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat krijg je ervoor terug als je honderdduizend mensen failliet laat gaan? Beetje kiezen tussen twee kwaden, zou ook blind voor inflatie gaan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Men kiest er duidelijk voor om ondernemers koest te houden. Je ziet vaak ook dat ze tegen spartelen bij maatregelen, maar uiteindelijk genoegen nemen met een steunpakketje.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef Confetti het volgende:
Je kan steunen wat je wil maar als je er niet voor werkt, er niets voor produceert, krijg je er alleen inflatie voor terug.
Natuurlijk zal het wel ooit terugbetaald moeten worden en is het de vraag of elke ondernemer dat kan/wil.
Inflatie is kut, maar veel mensen merken dat niet direct natuurlijk. Het is niet zo dat dit bedrag elke maand van je rekening wordt gehaald. Dus mensen zijn nog even koest.![]()
Toch weer te optimistisch geweest, verdikke.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
JAAPED!
![]()
Zoals Oost-Europa ook achter zou lopen op de Delta-variant maar daar eigenlijk al volledig mee klaar is en in het zuidoosten van het continent grote gebieden in de gele of zelfs groene zone zitten? Ja, goed verhaal man.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Oost Europa loopt altijd een paar weken achter want er is geen Bulgaar die naar Zuid Afrika op vakantie gaat.
Overigens is in Bulgarije ook gewoon al iedereen doodgegaan, dus dat schiet ook wel op.
Overigens, verspreidt de Omikron-variant zich niet zo snel dat zelfs indien er 'geen Bulgaar naar Zuid-Afrika op vakantie zou gaan' dat dit een maand na de introductie niet meer uit zou mogen maken? Ik vergeef je deze domme denkfout want het is natuurlijk niet dat jij dit soort gegevens bijhoudt, je bent gewoon een beetje wild om je heen aan het slaan en aan het hopen dat je per ongeluk en geheel toevallig iets raakt.![]()
Dit lijkt me projectie.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:46 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Zoals Oost-Europa ook achter zou lopen op de Delta-variant maar daar eigenlijk al volledig mee klaar is en in het zuidoosten van het continent grote gebieden in de gele of zelfs groene zone zitten? Ja, goed verhaal man.
Overigens, verspreidt de Omikron-variant zich niet zo snel dat zelfs indien er 'geen Bulgaar naar Zuid-Afrika op vakantie zou gaan' dat dit een maand na de introductie niet meer uit zou mogen maken? Ik vergeef je deze domme denkfout want het is natuurlijk niet dat jij dit soort gegevens bijhoudt, je bent gewoon een beetje wild om je heen aan het slaan en aan het hopen dat je per ongeluk en geheel toevallig iets raakt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Minder dan Omicron mag wel duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:43 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe besmettelijk is een gemiddeld griepvirus eigenlijk afgezet tegen Omicron? Bij Omicron besmet een besmet persoon gemiddeld drie tot vijf anderen, dacht ik onthouden te hebben.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja maar ik kan nergens vinden hoeveel minder.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Minder dan Omicron mag wel duidelijk zijn.![]()
We need MORE data': Ex-Sage scientist and Cabinet demand proof before Omicron lockdown as Boris is OVERRULED by his own ministers on introducing restrictions before Christmas Day - but PM's experts say he must act NOW or gamble with NHS and lives
Boris Johnson declared there will be no more restrictions yet despite massive pressure from scientists and medics who warn the NHS is at risk of being overwhelmed by the Omicron strain. The intervention last night came after a long and 'fractious' Cabinet meeting, where ministers including Rishi Sunak demanded more ' evidence' on the Omicron variant before signing off on further measures. The premier told reporters afterwards that the decision was 'finely balanced' - with speculation that the government could still need to act with a 'circuit breaker' before New Year if new data due tomorrow shows the situation deteriorating quickly. However, it now looks too late to bring in any legal restrictions before December 25. Mr Sunak is finally expected to unveil support for businesses being hammered by the 'lockdown by stealth' later today, after bars and restaurants were left deserted following increasingly grim warnings from Chris Whitty and other experts. The PM has been boosted by Sir Jeremy Farrar, a former member of SAGE, backing the position of waiting for another day to see updated figures on hospitalisations.
Vertaling:
Boris Johnson verklaarde dat er nog geen beperkingen meer zullen zijn, ondanks enorme druk van wetenschappers en medici die waarschuwen dat de NHS het risico loopt overweldigd te worden door de Omicron-stam. De interventie van gisteravond kwam na een lange en 'lastige' kabinetsvergadering, waar ministers, waaronder Rishi Sunak, meer 'bewijs' eisten over de Omicron-variant voordat ze verdere maatregelen tekenden. De premier vertelde verslaggevers na afloop dat het besluit 'uitgebalanceerd' was - met de speculatie dat de regering voor Nieuwjaar nog steeds met een 'stroomonderbreker' zou moeten optreden als uit nieuwe gegevens die morgen worden verwacht, blijkt dat de situatie snel verslechtert. Het lijkt nu echter te laat om voor 25 december wettelijke beperkingen in te voeren. Verwacht wordt dat de heer Sunak later op de dag zijn steun zal onthullen voor bedrijven die worden gehamerd door de 'lockdown by stealth', nadat bars en restaurants verlaten waren na steeds grimmiger waarschuwingen van Chris Whitty en andere experts. De premier is gestimuleerd door Sir Jeremy Farrar, een voormalig lid van SAGE, die het standpunt steunt om nog een dag te wachten om bijgewerkte cijfers over ziekenhuisopnames te zien.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Nog geen lockdown in de UK.![]()
Er is echt nog nooit iemand geweest die geeft om wat jou 'lijkt'. Maar je mag er gerust inhoudelijk op ingaan en de vraag waarom de ongevaccineerde landen door de Delta-variant niet al volledig om zeep geholpen zijn beantwoorden. Als bonusvraag mag je beantwoorden waarom de Omikron-variant, alhoewel aanwezig, daar momenteel niet zo snel verspreidt als in de gevaccineerde landen. Succes!quote:![]()
![]()
Nog ff lekker Boxing Day met volle stadions en daarna doen ze maar wat ze willen. Ik moet wel fatsoenlijk tv kunnen kijken zeg, zit al binnen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:49 schreef Mondkapje het volgende:
We need MORE data': Ex-Sage scientist and Cabinet demand proof before Omicron lockdown as Boris is OVERRULED by his own ministers on introducing restrictions before Christmas Day - but PM's experts say he must act NOW or gamble with NHS and lives
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Boris heeft nog geen besluit genomen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Jaap van Dissel: ''29% minder ziekenhuisopnames in Zuid-Afrika met Omikron t.o.v. de besmettingen in de eerste golf''![]()
Dat ging toch over ziekenhuisopnames?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:52 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel: ''29% minder besmettingen in Zuid-Afrika met Omikron t.o.v. de besmettingen in de eerste golf''![]()
Zij stellen andere prioriteiten. Ik vind het wel wijs om meer data af te wachten, een lockdown kan altijd nog tussen kerst en oud en nieuw.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Nog ff lekker Boxing Day met volle stadions en daarna doen ze maar wat ze willen. Ik moet wel fatsoenlijk tv kunnen kijken zeg, zit al binnen.![]()
Waarom zoek je het niet gewoon zelf even op?quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:49 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Er is echt nog nooit iemand geweest die geeft om wat jou 'lijkt'. Maar je mag er gerust inhoudelijk op ingaan en de vraag waarom de ongevaccineerde landen door de Delta-variant niet al volledig om zeep geholpen zijn beantwoorden. Als bonusvraag mag je beantwoorden waarom de Omikron-variant, alhoewel aanwezig, daar momenteel niet zo snel verspreidt als in de gevaccineerde landen. Succes!ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het punt is nu juist dat ze dat niet doen. Of althans, tot nu toe is dat de INTENTIE. Gelukkig hebben we hier in NEDERLAND nog gewoon Op1 waar de tegenstanders hun FRUSTRATIE kunnen uiten in plaats van de TABLOIDS.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Zij stellen andere prioriteiten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
63 en 64 aan de beurt zie ik, hopelijk rammen ze die 50+ers zsm een booster er in, dat scheelt al heel verl voor het nieuwe jaar“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
kloptquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ging toch over ziekenhuisopnames?![]()
Die discussie in de Engelse tabloids is anders veel intelligenter en inhoudelijker dan hier. Hier gaat het over 'we willen een lange termijn planning voor corona!' Zo dom zijn ze daar niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat ze dat niet doen. Of althans, tot nu toe is dat de INTENTIE. Gelukkig hebben we hier in NEDERLAND nog gewoon Op1 waar de tegenstanders hun FRUSTRATIE kunnen uiten in plaats van de TABLOIDS.![]()
Ah, je moet het antwoord dus schuldig blijven. Dat mag je natuurlijk ook gewoon in normale termen uitdrukkenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zoek je het niet gewoon zelf even op?Dat is voor de rest ook helemaal geen probleem want vermoedelijk moet iedereen alhier het antwoord schuldig blijven. Het valt daarentegen wel tamelijk frappant te noemen dat het op die manier loopt. En dat de landen waar men momenteel niet of al in volle lockdown zit, of daar tegenaan hikt, over het algemeen de minst gevaccineerde landen zijn. Wat denk jij?
Graag een antwoord dat uit meer dan één zin bestaat, ik weet zeker dat je dit best kan.
Omdat ik weet dat je nogal woest wordt van ongevaccineerde mensen, geen zorgen. Ik heb m'n prikjes gehad. Misschien dat dit je helpt om een keer tot een normale reactie te komen![]()
![]()
Ze gaan wel proactief afspraken vervroegen die na januari staan voor 60+ hoor ik nuquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Nog 10 dagen voor 1.1 miljoen 60+ers..Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Niemand wil een langetermijnplanning, mensen willen een langetermijnvisie. Dat is iets wezenlijk anders. Iedereen snapt wel dat er veel onvoorziene dingen kunnen en zullen gebeuren en dat je dus niet een harde tijdlijn kan communiceren. Maar dat is geen vrijbrief voor het extreme ad-hoc handelen wat men nu doet én het is op zijn zachtst gezegd bijzonder onhandig van met name De Jonge om maar steeds kinderlijk enthousiaste piketpaaltjes te slaan, waar hij continu maar op terug moet komen. Ik denk dat dat de belangrijkste kritiek op het beleid is: niet dát er fouten gemaakt worden, maar hóe.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:57 schreef Mondkapje het volgende:
Die discussie in de Engelse tabloids is anders veel inhoudelijker dan wat hier wordt geroepen. Hier gaat het over 'we willen een lange termijn planning voor corona!' Zo dom zijn ze daar niet gelukkig.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja klopt, ben heel benieuwd of het ze gaat lukken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze gaan wel proactief afspraken vervroegen die na januari staan voor 60+ hoor ik nu![]()
Het gaat om de meest verstandige besluiten nemen op het moment. Daar gaat het bij ons mis omdat we steeds zelf het wiel willen uitvinden. Maar een lange termijnvisie is gewoon belachelijk, dat kan niet als je niet weet wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand wil een langetermijnplanning, mensen willen een langetermijnvisie. Dat is iets wezenlijk anders. Iedereen snapt wel dat er veel onvoorziene dingen kunnen en zullen gebeuren en dat je dus niet een harde tijdlijn kan communiceren. Maar dat is geen vrijbrief voor het extreme ad-hoc handelen wat men nu doet én het is op zijn zachtst gezegd bijzonder onhandig van met name De Jonge om maar steeds kinderlijk enthousiaste piketpaaltjes te slaan, waar hij continu maar op terug moet komen. Ik denk dat dat de belangrijkste kritiek op het beleid is: niet dát er fouten gemaakt worden, maar hóe.![]()
Dit is natuurlijk lulkoek. Of je het moet willen is een andere vraag.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het gaat om de meest verstandige besluiten nemen op het moment. Daar gaat het bij ons mis omdat we steeds zelf het wiel willen uitvinden. Maar een lange termijnvisie is gewoon belachelijk, dat kan niet als je niet weet wat er gaat gebeuren.![]()
Ligt eraan wat je beschouwd als 'lukken' er zal altijd wel een groepje zijn dat net buiten de boot valt, maar als de gemotiveerde groep voor >95% wel gelukt is voor 1 januari lijkt het mij redelijk geslaagdquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja klopt, ben heel benieuwd of het ze gaat lukken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bovendien maak je jezelf als politicus ontzettend kwetsbaar met een langetermijnvisie want als alles anders loopt, heb jij het weer gedaan met je langetermijnvisie. En iedereen heeft een andere mening hoe die langetermijnvisie eruit moet zien. Dat leidt tot wekenlange vergaderingen terwijl je het beter over procedures kan hebben die volgende keer anders moeten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:02 schreef Jan-87 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk lulkoek. Of je het moet willen is een andere vraag.
Je kan wel intenties kenbaar maken, of processen anders inrichten.
Bijvoorbeeld: wij gaan niet in 1 dag besluiten over een lockdown als er nog onzekere factoren zijn. Of: wij stellen alles op alles voor het veiligstellen van Kerst.![]()
PvdA: We zitten op een dood spoor, speciale coronaminister en andere rol OMT zijn nodig
Goh dat er nog eens iets zinnigs uit de mond van de PvdA komt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh zeker, er zal een deel niet willen, niet kunnen, etc. Eens dat 95% al een mooi getal is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je beschouwd als 'lukken' er zal altijd wel een groepje zijn dat net buiten de boot valt, maar als de gemotiveerde groep voor >95% wel gelukt is voor 1 januari lijkt het mij redelijk geslaagd![]()
Wanneer zijn de effecten van een booster merkbaar? Is dat vergelijkbaar met een eerste vaccinatie, dus een week of twee? Of is dat al sneller?![]()
Afspraak gemaakt booster (1963) 9 januari aan de beurt, wel in Amsterdam Noord terwijl ik in Zuid woon maar dat mag de pret niet drukken.![]()
Het is wat het is, we varen in de mist....quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:
PvdA: We zitten op een dood spoor, speciale coronaminister en andere rol OMT zijn nodig
Goh dat er nog eens iets zinnigs uit de mond van de PvdA komt.![]()
Ik snap nu waarom wij in een lockdown zitten en de rest van Europa niet.
We zijn gewoon een stel ranzige varkens met z'n allen.![]()
![]()
Als echte Amsterdammer ga je het water toch nooit over?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:
Afspraak gemaakt booster (1963) 9 januari aan de beurt, wel in Amsterdam Noord terwijl ik in Zuid woon maar dat mag de pret niet drukken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Lichting 1963 en 1964 kunnen afspraak maken voor een boosterAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Gevalletje na plassen was ik mijn handen niet want heb alleen mijn eigen schwanz aangeraakt. Echt een Hollands dingetje dat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef Oriente het volgende:
Ik snap nu waarom wij in een lockdown zitten en de rest van Europa niet.
We zijn gewoon een stel ranzige varkens met z'n allen.
[ afbeelding ]![]()
Ik verbaas mij stiekem weer over de leeftijden van users, dacht dat jij in twintig/dertig was ofzo, maar je bent ouder dan mijn oudersquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:
Afspraak gemaakt booster (1963) 9 januari aan de beurt, wel in Amsterdam Noord terwijl ik in Zuid woon maar dat mag de pret niet drukken.![]()
9 januari is wel ver weg van nu als dat de snelste optie is.![]()
Jij bespreekt dit onderwerp dagelijks met buitenlanders?quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gevalletje na plassen was ik mijn handen niet want heb alleen mijn eigen schwanz aangeraakt. Echt een Hollands dingetje dat.![]()
Eigen ervaring, maar kennelijk spreekt de statistiek voor zich. Verbaas mij op werk vaak genoeg dat ik iemand meteen de toilet hoor uitlopen zonder handen te wassen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij bespreekt dit onderwerp dagelijks met buitenlanders?![]()
jong van geestquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:12 schreef Oriente het volgende:
Nou ik wist wel dat @:Tarado 40+ was maar bijna 60 had ik hem nou ook weer niet gegeven![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: