abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 december 2021 @ 20:19:00 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202724292
Wat tekenen ze nu , dat ze elkaars geldprinter gaan lenen>??

========================================
Het is al weer even geleden dat er hier een discussie was omtrent de ineenstorting van het corrupte Erdogan rijk met zijn megalomane kasteel

Maar ondertussen gaat de ineenstorting van de Lira valuta gewoon door omdat hij net als zijn dikke vriend Maduro gewoon doorgaat met miljarden aan Lira printen en omruilen voor Euro

Vooral het laatste jaar is de val duidelijk

https://www.finanzen.net/devisen/euro-tuerkische_lira-kurs

quote:
Presidentieel Paleis Turkije 58 keer groter dan het Witte Huis
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_202724337
Lira Rebounds From Record Low as Erdogan Reveals Latest Plans

Recep Tayyip Erdogan, Turkey's president.Photographer: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Turkey’s lira did a rapid about face Monday after the government announced new extraordinary measures to protect the currency, jumping by as much as 12% on the day after earlier plunging more than 10% to an all-time low in the wake of comments by the nation’s president about wanting even more interest-rate cuts.

The dollar-lira currency pair plunged to around 14.27 after spiking to 18.36 earlier in the session.

President Recep Tayyip Erdogan’s government announced measures including the introduction of a new program that will protect savings from fluctuations in the local currency. The government will make up for losses incurred by holders of lira deposits should the lira’s declines against hard currencies exceed interest rates promised by banks, Erdogan said after chairing a cabinet meeting in Ankara.
pi_202724376
USD/TRY 14,5663 % -11,24 20/12/2021 22:21:08

pi_202724494
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:20 schreef Werkperd het volgende:
Lira Rebounds From Record Low as Erdogan Reveals Latest Plans

[ afbeelding ]
Recep Tayyip Erdogan, Turkey's president.Photographer: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Turkey’s lira did a rapid about face Monday after the government announced new extraordinary measures to protect the currency, jumping by as much as 12% on the day after earlier plunging more than 10% to an all-time low in the wake of comments by the nation’s president about wanting even more interest-rate cuts.

The dollar-lira currency pair plunged to around 14.27 after spiking to 18.36 earlier in the session.

President Recep Tayyip Erdogan’s government announced measures including the introduction of a new program that will protect savings from fluctuations in the local currency. The government will make up for losses incurred by holders of lira deposits should the lira’s declines against hard currencies exceed interest rates promised by banks, Erdogan said after chairing a cabinet meeting in Ankara.
Hoe ziet dit er concreet uit?
pi_202724495
Een populaire bank in Turkije begint de dollar al vanaf 13+ te verkopen. Morgen nog een verdere daling.
pi_202724508
quote:
(10 Jan 1998) Korean/Nat
Hundreds of people in South Korea queued to hand in their gold jewellery for smelting on Saturday, in an effort to raise much needed foreign currency to fend off a worsening economic crisis.
Goud van een bevolking kan helpen een crisis te bedwingen. Maar of Turkije in die zin vergelijkbaar is met ZK is de grote vraag?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202724568
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:26 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Hoe ziet dit er concreet uit?
Het ziet er zo uit. Met het nieuwe pakket wordt vermogens (spaargeld in eigen valuta TL) van burgers en investeerders onder bescherming genomen tegen volatiliteit oftewel abnormale koersstijgingen op de valutamarkt. Dit geeft een sterk vertrouwen waarop de markt heel positief reageert en zijn dollars begint te verkopen. De vraag naar $ gaat achteruit terwijl de vraag naar TL sterk stijgt. Daarnaast zijn er nog allerlei andere maatregelen en noem maar op.

Ik wacht even op een goed artikel zodat ik het hier kan plaatsen.
pi_202724601
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Goud van een bevolking kan helpen een crisis te bedwingen. Maar of Turkije in die zin vergelijkbaar is met ZK is de grote vraag?
In 2012 waren er plannen om goud als vermogen op te slaan op banken. Maar dan wel met een goudrekeningnummer.
pi_202724652
Ziraat bank verkoopt dollar al vanaf 12,80TL. Ongelofelijk gezakt. Dit is ongekend.
pi_202724678
Dit is niet te geloven:

twitter
pi_202724729
GEKKENHUIS!!!

pi_202724748
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:33 schreef Werkperd het volgende:
Ziraat bank verkoopt dollar al vanaf 12,80TL. Ongelofelijk gezakt. Dit is ongekend.
Als morgen jouw baas vertelt dat er een nul van je salaris wordt gehaald, maar dat hij het restant ter compensatie verdubbelt sta jij te juichen? :')
pi_202724827
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het ziet er zo uit. Met het nieuwe pakket wordt vermogens (spaargeld in eigen valuta TL) van burgers en investeerders onder bescherming genomen tegen volatiliteit oftewel abnormale koersstijgingen op de valutamarkt. Dit geeft een sterk vertrouwen waarop de markt heel positief reageert en zijn dollars begint te verkopen. De vraag naar $ gaat achteruit terwijl de vraag naar TL sterk stijgt. Daarnaast zijn er nog allerlei andere maatregelen en noem maar op.

Ik wacht even op een goed artikel zodat ik het hier kan plaatsen.
Ja, maar hoe.
pi_202724845
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]
In 2012 waren er plannen om goud als vermogen op te slaan op banken. Maar dan wel met een goudrekeningnummer.
Goud heeft geen counter-party risc zolang je het in eigen beheer hebt. Zodra het op een rekening komt heb je met counterparty risc te maken. Goudrekeningen zijn redelijk populair zolang ze in de UK of Zwitserland geboekt staan. Juist vanwege het mijden van dergelijk risico.
pi_202724853
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:43 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Ja, maar hoe.
Ja de economische termen zijn een beetje moeilijk te vertalen maar ik wacht nog even af op een juiste artikel zodat ik het hier kan plaatsen.

Dit is echt een klap in het gezicht van mensen die naar de dollar gevlucht zijn. Iedereen dumpt zijn dollars nu.
pi_202724910
:')
Hij heeft slechts tijd gekocht nu.
Hele dure tijd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202724942
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dit is echt een klap in het gezicht van mensen die naar de dollar gevlucht zijn. Iedereen dumpt zijn dollars nu.
Ligt eraan wanneer ze op dollars zijn overgestap. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
  maandag 20 december 2021 @ 20:52:39 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202725039
Voor vele miljarden weer een paar dagen tijd gekocht en Werkperd en overige Erdo-liefhebbers een bobbeltje in de broek bezorgd. Het mag wat kosten allemaal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_202725040
quote:

[..]
Ja de economische termen zijn een beetje moeilijk te vertalen maar ik wacht nog even af op een juiste artikel zodat ik het hier kan plaatsen.

Zou Warren Buffet of Charlie Munger dat
ook aanraden?
pi_202725067
quote:

[..]

Of gouden tijden voor mensen die hebben gespeculeerd op een vrije val van de lira en een korte revival i.v.m. een laatste wanohoopspoging van Ome Erdo?

Misschien dat dit de dead cat bounce is...
pi_202725120
Je moet ergens beginnen maar zolang hij ook niets aan de rente doet is dit symptoombestrijding.
  maandag 20 december 2021 @ 20:55:25 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202725122
quote:

[..]

De slimme Turk koopt nu zoveel dollars als hij kan. Morgen gaat de val van de lira weer verder. Al loop je als slimme Turk dan wel het risico dat je naam op een lijst komt.. gülenist, landverrader, liradumper.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202725147
twitter

Dit lijkt me een zeer gevaarlijk spel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 20:58:49 ]
pi_202725217
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 20:56 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me een zeer gevaarlijk spel
Altijd goed, bergen geld beloven die je niet hebt.
pi_202725218
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
:')
Hij heeft slechts tijd gekocht nu.
Hele dure tijd.
Dat is ook mijn mening. Inflatoir beleid op inflatoir beleid, het gaat allemaal dezelfde richting op. En dit soort veranderingen in een dunne markt verandert niks aan de fundamenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')