abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202717570

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 december 2021 @ 12:16:52 #2
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202717575
Schoolupdate: de middelbare school van dochterlief blijft erbij dat ze niet open mogen, ook niet voor eindexamenleerlingen. Om dit te onderbouwen sturen ze me een link. Waarin staat dat aan eindexamenleerlingen fysiek les gegeven mag worden. Twee keer staat het er zelfs. :') |:(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_202717577
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:13 schreef alpeko het volgende:
Den je nu serieus dat Nederland een patent heeft op het opzoeken van de grenzen? Ik heb hard gelachen om Italianen en Tsjechen tijdens mijn vakantie.
Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Verder zegt jouw subjectieve observatie mij weinig. Het gaat om een optelsom van heel veel factoren.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 december 2021 @ 12:17:08 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202717578
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan me altijd verbazen dat mensen denken als we alle regeltjes precies volgen, dan gebeurt er niets. En op een of andere manier worden die mensen dan toch vaak besmet. En alles wat er fout gaat ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. En als je om je heen kijkt in de praktijk is dat dus niet helemaal waar.
Bijvoorbeeld iemand die zich twee jaar thuis opsluit omdat hij kwetsbaar is en dan toch besmet raakt na een bezoek aan de huisarts dat noodzakelijk was.

Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.
het klopt niet helemaal wat je stelt, als iedereen de regels strikt op zou volgen dan gebeurt er ook niets alleen is dat in de praktijk nagenoeg onmogelijk
pi_202717579
Eens met TT. Er is maar één alpeko. Er zijn veel meer anderen. Do the math. Natuurlijk zijn anderen het probleem.
pi_202717582
Praktische vraag nog...werkt die zelftest nog steeds bij Omicron ook? Meen dat ik ergens las dat die zelftest daarop niet of minder aanslaat?
pi_202717585
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhuh :D :P
Hij/zij heeft gelijk, maar het is zijn eigen zin. Het elkaar continu de maat willen nemen leid af van de daadwerkelijke problemen. De regels zijn niet heilig, het doel is belangrijker.

Een beter advies was misschien wel geweest om kerst te vieren met 1 kant van de familie...
*pakt popcorn*
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202717588
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef xFriendx het volgende:
Praktische vraag nog...werkt die zelftest nog steeds bij Omicron ook? Meen dat ik ergens las dat die zelftest daarop niet of minder aanslaat?
Ja die werkt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 december 2021 @ 12:17:40 #9
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202717589
Ik vind topics kapen disproportioneel
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202717592
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
het klopt niet helemaal wat je stelt, als iedereen de regels strikt op zou volgen dan gebeurt er ook niets alleen is dat in de praktijk nagenoeg onmogelijk
Mocht die persoon dan niet naar de huisarts?
pi_202717595
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Verder zegt jouw subjectieve observatie mij weinig. Het gaat om een optelsom van heel veel factoren.
Nogmaals, wat zeg je wel? Veel tekst. Weinig concreet. Over subjectief gesproken.
pi_202717598
quote:
Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren. :')
pi_202717600
One Cabinet figure said that 'hospitals are not being overwhelmed' and 'we're in a battle to save Christmas' with one minister having made clear they will quit if there is a return to lockdown.
https://www.dailymail.co.(...)new-Covid-curbs.html

Heerlijk hoe die Britten dat kunnen zeggen.
  maandag 20 december 2021 @ 12:18:43 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202717604
Oeps, vergeten dat ik de lapo had :'( :'( :'(
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202717608
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren. :')
Met 10 man zit daar keurig tussen in.
pi_202717610
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met z’n allen naar Antwerpen om de kroeg in te duiken is ook een disproportioneel risico, doen we ook niks aan toch? (al zal België vast eind deze week op slot gaan)
Ik zie het verband niet.

Overigens doen we technisch gezien niets aan het aantal mensen dat thuis bij elkaar op bezoek gaan. Maar indirect wel, doordat er meer besmettingen komen en de lockdown dus langer duurt.
  maandag 20 december 2021 @ 12:19:11 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202717611
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hé, het is wel jouw stroman van de "20 man met kerst "
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202717614
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.
pi_202717617
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hé, het is wel jouw stroman van de "20 man met kerst "
Vreemd hè, als de discussie daarover gaat.
pi_202717620
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
Boris Johnson is facing a crunch 48 hours to decide if he will impose new coronavirus curbs before Christmas as he faces a growing Cabinet revolt over a potential further crackdown to slow the spread of Omicron. The Prime Minister has been presented with three options to tackle the variant amid surging case numbers, with the lowest level of intervention consisting of advice to limit household mixing indoors, according to The Telegraph. The second level would see mandatory restrictions on household mixing, the return of social distancing and an 8pm curfew for pubs and restaurants while the third and toughest level would see a return to something close to a full lockdown. Mr Johnson will today consider his next move, knowing that any decision to tighten Covid rules will spark a furious Tory backlash, with The Mirror reporting the PM has cleared his diary to hold meetings with scientists and his advisers.

Vertaling:
Boris Johnson staat 48 uur voor een crisis om te beslissen of hij voor Kerstmis nieuwe coronavirusbeperkingen zal opleggen, aangezien hij wordt geconfronteerd met een groeiende kabinetsopstand over een mogelijk verder optreden om de verspreiding van Omicron te vertragen. De premier heeft drie opties gekregen om de variant aan te pakken te midden van het stijgende aantal gevallen, waarbij het laagste interventieniveau bestaat uit advies om het mengen van huishoudens binnenshuis te beperken, aldus The Telegraph. Het tweede niveau zou verplichte beperkingen op het mengen van huishoudens, de terugkeer van sociale afstand en een avondklok van 20.00 uur voor pubs en restaurants zien, terwijl het derde en zwaarste niveau een terugkeer zou zien naar iets dat dicht bij een volledige afsluiting komt. De heer Johnson zal vandaag zijn volgende stap overwegen, wetende dat elke beslissing om de Covid-regels aan te scherpen een woedende Tory-reactie zal veroorzaken, waarbij The Mirror meldt dat de premier zijn agenda heeft gewist om vergaderingen te houden met wetenschappers en zijn adviseurs.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Volgens mij gaat Boris niet voor een lockdown voor en met de kerst.
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
pi_202717629
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet altijd

Next
Altijd.

Maar je wil het voor jezelf goedpraten, prima.
pi_202717631
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
Dat is natuurlijk maar de vraag.

Hier in Nederland kiezen we ook weer massaal voor VVD na jaren van affaires.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 december 2021 @ 12:21:01 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202717632
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mocht die persoon dan niet naar de huisarts?
jawel maar met inachtneming van de regels, dat is dan dus niet gelukt
  maandag 20 december 2021 @ 12:21:01 #24
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202717634
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef Mondkapje het volgende:
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.
Die 2 personen buiten valt onder dezelfde categorie als supermarkten om 20:00 sluiten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202717639
quote:
Ik kan me altijd verbazen dat mensen denken als we alle regeltjes precies volgen, dan gebeurt er niets. En op een of andere manier worden die mensen dan toch vaak besmet. En alles wat er fout gaat ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. En als je om je heen kijkt in de praktijk is dat dus niet helemaal waar.
Bijvoorbeeld iemand die zich twee jaar thuis opsluit omdat hij kwetsbaar is en dan toch besmet raakt na een bezoek aan de huisarts dat noodzakelijk was.

Dan kan zeker, maar dan kan het ook net maar zo zijn dat uiteindelijk blijkt dat de regels er niet voor niks zijn . En dat is prima, ik hou me ook niet aan alle regels, maar ik ben ook niet iemand die hier komt janken dat de lockdown zo lang duurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')