Urbanusquote:Op zondag 19 december 2021 11:48 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
"We gingen een vuurtje stoken onder grootva z'n rolstoel."
"Toen kwam er een meisje die mijn handtekening wilde hebben, maar het papiertje was te klein. URB paste er nog op, maar de rest kwam op haar hand."quote:
En ik hou niet van madamen met een bontjasquote:Op zondag 19 december 2021 12:33 schreef ToT het volgende:
Er is een hottenToT op m'n auto gebotst, goddomme!
quote:Op zondag 19 december 2021 12:48 schreef maily het volgende:
Urbanus werkt in.zijn tuin en strooit daar iets in het rond.
Buurman: wat doe jij daar?
Urbanus: ik strooi poeder tegen olifanten.
Buurman: maar ik zie geen olifanten?
Urbanus: goe poeier he?
roombooter eropquote:Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Mrsloveable het volgende:
Is wel lekker, koop meestal die mini's en amandelspijs uit smeren en dan boter er op
quote:Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Mrsloveable het volgende:
Is wel lekker, koop meestal die mini's en amandelspijs uit smeren en dan boter er op
Ow ik wist niet dat Pieter een transseksueel hoertje was?quote:Op zondag 19 december 2021 13:16 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Met zijn poes verdient de kost
Is ie ook niet, echt een postbode baas hoorquote:Op zondag 19 december 2021 13:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow ik wist niet dat Pieter een transseksueel hoertje was?
Ja maar hoe kan hij dan met zijn poes de kost verdienen?quote:Op zondag 19 december 2021 13:19 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Is ie ook niet, echt een postbode baas hoor
Omdat die poes altijd mee gaat met hemquote:Op zondag 19 december 2021 13:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar hoe kan hij dan met zijn poes de kost verdienen?
quote:Op zondag 19 december 2021 13:19 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Is ie ook niet, echt een postbode baas hoor
Echt haha ik dat poesquote:Op zondag 19 december 2021 13:21 schreef Schakeltopia het volgende:
het is natuurlijk ook met zijn post verdient de kost
Ha heb ik toch eens een keer gelijk whoop whoopquote:
man man man manquote:Op zondag 19 december 2021 13:25 schreef maily het volgende:
Blunder; getrouwd stel tatoeert trouwdag; man krijgt verkeerde datum
Roetveegpieterquote:Op zondag 19 december 2021 13:27 schreef Schakeltopia het volgende:
pieter post was zijn tijd ver vooruit
[ afbeelding ]
Haha ik kende de tekst ook wel hoor.quote:Op zondag 19 december 2021 13:25 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ha heb ik toch eens een keer gelijk whoop whoop
Ken alleen maar de Nederlandse tekst van Pieter Post en Pipi Langkousquote:Op zondag 19 december 2021 13:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha ik kende de tekst ook wel hoor.Maar het blijft lastig om zo'n Engelstalige intro (van Postman Pat) leuk naar het Nederlands te vertalen.
De tekst van Pip Langkous klopt overigens ook absoluut niet; de oorspronkelijke tekst is veel saaier en men wil nu dat Nederland zich letterlijker aan de oorspronkelijke, saaie tekst gaat houden.
Ja van Pipi Langkous was een paar maand geleden in het nieuws.quote:Op zondag 19 december 2021 13:33 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ken alleen maar de Nederlandse tekst van Pieter Post en Pipi Langkous
Oh raar dat ze het niet op de juiste manier vertaald hebben danquote:Op zondag 19 december 2021 13:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja van Pipi Langkous was een paar maand geleden in het nieuws.
Dat "Drie maal drie is vijf, wiedewiedewie wil van mij leren"
moet eigenlijk zijn:
"Ik ben Pipi Langkous, want dat is mijn naam."
Ja blijkbaar werd er vroeger niet zo op gecontroleerd, en die Nederlandse tekst is gewoon veel pakkender en past veel beter bij het personage.quote:Op zondag 19 december 2021 13:44 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Oh raar dat ze het niet op de juiste manier vertaald hebben dan
Het is ook vaak lastig om liedjes 1 op 1 te vertalen op de bestaande melodie.quote:Op zondag 19 december 2021 13:44 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Oh raar dat ze het niet op de juiste manier vertaald hebben dan
Blijkt wel weerquote:Op zondag 19 december 2021 13:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het is ook vaak lastig om liedjes 1 op 1 te vertalen op de bestaande melodie.
Bij popliedjes die vanuit een andere taal zijn vertaald komt de tekst ook vaak niet overeen.quote:
Dat zal wel niet nee..quote:Op zondag 19 december 2021 13:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Bij popliedjes die vanuit een andere taal zijn vertaald komt de tekst ook vaak niet overeen.
Yep, dus wat heb je geleerd? Niet weer op vakantie gaanquote:Op zondag 19 december 2021 14:20 schreef DerRabbit het volgende:
Nee, dat moet dan vast tijdens mijn vakantie gebeurd zijn![]()
Jeeeejquote:Op zondag 19 december 2021 14:22 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Yep, dus wat heb je geleerd? Niet weer op vakantie gaan
Het leven is kut!quote:Op zondag 19 december 2021 14:50 schreef DerRabbit het volgende:
Heeft nog iemand iets leuks te vertellen?
Was het maar kut dan had ik er nog wat aan.quote:
Vast welquote:Op zondag 19 december 2021 14:50 schreef DerRabbit het volgende:
Zolang het maar niet aan de rooie klats isquote:Op zondag 19 december 2021 15:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Was het maar kut dan had ik er nog wat aan.
WGR / Vuurwerkhandelaar houdt zich niet aan eigen AVquote:Op zondag 19 december 2021 14:50 schreef DerRabbit het volgende:
Zoiets gebeurd ieder jaarquote:Op zondag 19 december 2021 15:24 schreef maily het volgende:
[..]
WGR / Vuurwerkhandelaar houdt zich niet aan eigen AV
Post 2![]()
Ik zeg niets.quote:
Dan wordt het tij voor een ander onderwerp.quote:
Hhmm wat voor onderwerp?quote:Op zondag 19 december 2021 15:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dan wordt het tij voor een ander onderwerp.
Hoog of laag?quote:Op zondag 19 december 2021 15:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dan wordt het tij voor een ander onderwerp.
Eb dus ...quote:Op zondag 19 december 2021 15:37 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Het is zondag hé dus doe maar laag
Dan kan je wadlopen.quote:
Naar de keuken om drank en borrelhapjes te halen?quote:
Dat zou niet verkeerd zijn.quote:
Hartige hapjesquote:Op zondag 19 december 2021 15:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat zou niet verkeerd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |