abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202699645
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202699701
Gewoon je verlies nemen. Als je het vuurwerk had gekregen was het toch ook met een paar minuten weg geweest
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202699753
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 12:22 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon je verlies nemen. Als je het vuurwerk had gekregen was het toch ook met een paar minuten weg geweest
Altijd wel gek om te zien. Als het om een telefoon van 400 euro gaat moet men er alles aan doen om het geld terug te halen maar als het vuurwerk betreft denken mensen er ineens anders over? Wat maakt het product nu uit, het gaat om de mogelijke juridische oplossing :Y)
  Spellchecker zondag 19 december 2021 @ 12:28:49 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202699793
quote:
_O_ _O-
Even nieuwe koffie maken ...
pi_202699839
Bijzonder dat je in augustus al een bestelling kon doen.
pi_202699927
Ze het faillissement in injagen. En zelf als schuldeiser achteraan in de rij aansluiten.

Niet echt slimme beloften van die vuurwerkwinkel. Ook dat gratis product snap ik niet. Maar ik vermoed inderdaad je verlies nemen. Of onderhandelen dat je iig de helft terug kan krijgen.
Somebody that I used to know
pi_202699953
Vervelend voor die winkel, maar zoals jij het schrijft kunnen ze natuurlijk wel proberen je te motiveren het door te schuiven... maar je zou gewoon moeten kunnen annuleren voor in ieder geval de bestelling van dit jaar. Onder welke voorwaarden het vorig jaar is afgesloten weet ik niet.
pi_202699975
Ja, je hebt recht op je geld terug. De winkel heeft het echter ook niet makkelijk. Bij geannuleerde vluchten van luchtvaartmaatschappijen laat ik het bij een gering bedrag gewoon zitten of ga ik akkoord met een voucher. In dit geval zou ik gewoon volgend jaar afwachten.
pi_202700027
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:31 schreef Nober het volgende:
Is vrij normaal. Ik heb dat een paar jaar geleden ook eens gedaan omdat er toen een super grote korting op gold.
Dat gebeurt vaker dat hoe vroeger je in het jaar iets aanschaft des te beter de actieprijs is.
Ook in moeilijke tijden.
pi_202700086
En waarom bestel je nog eens voor 200 euro als je al weet/op je klompen kan aanvoelen dat de hele situatie onzeker is? Jij gokte net zo hard op geen vuurwerkverbod. Bij wel een vuurwerkverbod kan je toch ook wel bedenken dat dat een tweede harde klap is voor zo'n winkel en dat je risico loopt op faillissement? Wat verwacht je nu van die winkel? Al het risico afwentelen op hen?
Somebody that I used to know
pi_202700126
quote:
99s.gif Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Amplifier het volgende:

[..]
Altijd wel gek om te zien. Als het om een telefoon van 400 euro gaat moet men er alles aan doen om het geld terug te halen maar als het vuurwerk betreft denken mensen er ineens anders over? Wat maakt het product nu uit, het gaat om de mogelijke juridische oplossing :Y)
Het gaat niet om het voorwerp. Het gaat om dat deze winkel kennelijk geen geld heeft om jou te betalen. Dan kun je tot aan het Europese Hof gelijk krijgen maar zo lang er niks te plukken valt, wordt er niet geplukt.
pi_202701359
10 werkdagen is een redelijke termijn ts.

Al dat geblaat hierboven negeren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 14:00:12 #13
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202701376
quote:
Je kan bijna het hele jaar een bestelling plaatsen en het dan de laatste drie dagen ophalen.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202701379
Gewoon ophalen en afsteken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_202702186
Ophalen, vuurwerk is nu goud waard.

In principe is bezit niet strafbaar (als het normaal NL vuurwerk is), weet alleen niet hoe het met vervoer zit.
pi_202702245
Die winkel gaat je niks teruggeven, hooguit failliet en dan kun je ook fluiten naar je centen.
.
  zondag 19 december 2021 @ 15:13:59 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202702347
Is het een winkel die alleen vuurwerk verkoopt of zo'n halfords bijverdienste?

Stuur ze een nette brief dat je,conform hun eigen voorwaarden, de overeenkomst ontbindt en geef ze een rekening # om het binnen 2 wkn op terug te storten.

Komt er geen geld? Dan kan je ze zelf dagvaarden, bedrag ligt onder de norm dus geen advocaat nodig en de zaak is natuurlijk redelijk simpel.

Volgend jaar gaat er ook geen vuurwerk komen, dit geeft de overheid nooit meer terug.
Dum de dum
pi_202704230
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:46 schreef Postbus100 het volgende:
En waarom bestel je nog eens voor 200 euro als je al weet/op je klompen kan aanvoelen dat de hele situatie onzeker is? Jij gokte net zo hard op geen vuurwerkverbod.
TS gokte niet aangezien de verkoper al expliciet het risico op zich heeft genomen:
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef Amplifier het volgende:
Bij de algemene voorwaarden op hun site staat: Bij een algeheel vuurwerkverbod wordt het door u betaalde bedrag terug gestort.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202704416
quote:
Waarom niet?
Als verkoper krijg je dan al vroeg je geld en weet je vooraf precies hoeveel je nodig hebt.
En als koper loop je niet het risico dat het is uitverkocht.

En als er dan later een vuurwerkverbod komt dan kun je als verkoper aan de overeenkomst vasthouden.
Tenzij je belooft bij een vuurwerkverbod het geld terug te geven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202706566
Gewoon halen een verkopen voor 600

Welke producten?
pi_202707376
Wie met vuurwerk speelt moet zelf op de blaren zitten.
pi_202715305
Vind het al behoorlijk dubieus dat die winkel aangeeft dat je het dan maar in Duitsland kan komen ophalen.

Gewoon zoals hierboven al geschreven: brief schrijven dat je de aankoop ontbind, geld terug binnen N werkdagen.

En tsja, als die tent failliet gaat kan je inderdaad achteraan aansluiten, en fluiten naar je centen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_202716853
quote:
Lange tijd geleden, dat ik hardop moest lachen om een fipo. :D
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  maandag 20 december 2021 @ 11:58:37 #24
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_202717331
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef Amplifier het volgende:

1. Alles doorschuiven naar volgend jaar
2. De orders alsnog ophalen in Duitsland.

Beide opties vind ik niets gezien ik verwacht dat er volgend jaar weer een verbod is, en ik geen vuurwerk in het buitenland ga halen. Ik wil gewoon mijn order annuleren en mijn geld terug. De winkel geeft aan dat zij hier niet voldoende financiële middelen voor hebben. Ik heb ze teruggemaild dat ik begrip heb voor de situatie maar nog steeds mijn geld terug wil. Ik vind het wel heel makkelijk voor een winkel om dit te roepen.

Wat zijn mijn opties? Ik heb een rechtsbijstandverzekering echter heb ik die pas gister afgesloten dus die zullen mij niet helpen. Wat is een redelijke termijn om mijn geld terug te eisen alvorens verdere stappen te ondernemen?

Alvast bedankt!

[/spoiler]
ik betaal je ¤100 en dan haal ik het wel op in Duitsland,...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_202719794
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik merk dat er veel mensen zijn die vanwege het product zeggen - neem je verlies. Jammer want het gaat om de juridische kant van het verhaal en het product staat hier buiten discussie.

Ik ga ze in Januari een aangetekende brief sturen met een vordering dat ik het binnen 14 dagen wil hebben. Zo nee dan ga ik kijken wat de vervolgstappen zijn, desnoods een deurwaarder inschakelen (als dat uberhaupt voor dit bedrag zin heeft). Het gaat er mij niet alleen om dat ik dat geld terug wil hebben, maar het is meer een principe dat men zegt dit niet te kunnen doen.

Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')