abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202918626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 08:14 schreef Lemijn het volgende:
Hoe gaat het daar Seven? Iedereen al covid? Ik las terug en ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt over Colin. Het zal echt niet erger verlopen omdat hij nog amper ziek is geweest. Zijn afweersysteem werkt elke dag heel druk tegen van alles, en kan dit gewoon hebben :* .
Six. heeft nu ook last van z'n keel. Hij gaat straks naar de teststraat.

En thanks :* na de babymeet had Colin een koutje te pakken (karma voor het jatten van alle speentjes). Dat ging ook prima. Nog een paar mooie foto's dat hij snotterbellen van zijn bovenlip lebbert :+ .
Resistance is futile.
pi_202918769
Wat een leuke foto's en filmpjes weer!

Leuk om je weer te lezen Smart! Wat is ze al groot geworden! O+

Wij hebben pittige dagen achter de rug. A. heeft een paar dagen op ijsjes en water geleefd, hij hield niks binnen. Volgens de huisarts had hij een virus in zijn darmen en dan kon nog wel dagen aanhouden. Alles wat erin ging en bleef was volgens hem goed. Hij is nu gelukkig weer aan het opknappen. Doordeze toestanden blieft hij opeens geen fles meer. Ik zit een beetje te struggelen wat ik zal geven ipv de avondfles. Ik lees veel een bekertje melk. A blieft helaas geen koemelk :{w Ik zat te denken, misschien iets als Optimel? Of zou dat teveel suikers zijn voor het slapen gaan? Of misschien een cracker? Of ipv na het eten yoghurt voor het slapen gaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-12-2021 09:01:02 ]
  donderdag 30 december 2021 @ 10:34:52 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_202920455
Optimel sowieso niet, daar zijn echt alle voor kinderen nuttige voedingsstoffen uit gehaald _O-
Ik zou dan inderdaad eerder gaan voor een bakje Griekse yoghurt (de vette variant) of volle kwark na het eten.
disclaimer
  donderdag 30 december 2021 @ 10:38:03 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202920510
Wat SQ zegt klinkt logischer inderdaad. En ik zou vooral bedenken waarom je iets wil geven: ritueel? Betere nacht? Honger/dorst (voorkomen)?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202922062
@MaJo nee helaas. Poffertje zit onsertussen in maat 86. Dat is dan wel wat lang maar 80 wordt juist te kort en de breedte van 86 heeft ze ook wel nodig want ze is goed gevuld. O+ Ze past nog net onder de tafel dus 73 cm lang denk ik.

Jammer hoor want hij is wel schattig.

Vandaag hoorde ik een nieuw woordje: rusp O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202926455
Wat vervelend van A., Sun! Ik zou zoals SQ zegt ook voor yogurt gaan, dat krijgt Bubbles hier standaard na het eten.

Bubbles is ook geen fan van melk, havermelk daarentegen is ze verzot op. Heeft eigenlijk dezelfde voedingsstoffen, behalve veel minder vetten/calorieën. Ik mix het 50/50. Pediatrician zei dat dat prima is zolang ze haar vetten dan maar uit andere dingen haalt (avocado etc). Dus dat kun je ook overwegen

Hoeveel melk geven jullie je dreumesen trouwens? Hier 2 bekertjes per dag.
pi_202926920
Yoghurt krijgt hij ook standaard na het eten :) Maar het zat in mijn hoofd dat je de fles moet vervangen met iets, maar eigenlijk kun je hem ook natuurlijk weg laten.

@Lemijn hij wordt vaak wakker snachts en meestal tanken we er nog een flesje in. De laatste tijd komt hij ook weer moeilijk in slaap na dat flesje, dus ik gok dat het een fase is en geen honger.

Dan ga ik gewoon gewoon yoghurt na het eten geven zoals altijd en daarna gewoon niks meer.
pi_202927982
Colin is dus niet de enige die nog een nachtfles wil :+ . 2 zelfs :') , we zijn aan het afbouwen want standaard als die fles leeg is, dan vallen zijn ogen weer dicht.

Sun, als A. zonder iets ook gewoon gaat slapen, dan zou ik het lekker laten voor wat het is :P . Tenzij hij dan 's nachts gaat spoken natuurlijk. Fijn dat het beter gaat met hem.

Colin is trouwens net als z'n moeder gek op sojamelk vanille (ik doe altijd sojamelk door m'n cornflakes en hij komt standaard schooien). Mocht je toch nog een alternatief zoeken.
Resistance is futile.
pi_202932860
@Sunshine1982 als hij geen fles meer hoeft wil hij de inhoud wss ook niet meer? Dan zou ik niet gaan vervangen. Gaf je nog kunstvoeding? Dan zou ik hooguit dat met een bekertje proberen om te testen of het om de fles gaat, maar mooie aanleiding om te stoppen lijkt me. ^O^

@Seven. Hoe gaat het met jullie? L had hier meer last van de verkoudheid die ze op liep na 3 weken quarantaine dan van covid. Hopelijk is dat voor Colin net zo.

L drinkt overdag weinig tot geen melk, echt maar een paar slokjes uit een beker. Sinds ze 2 weken terug ging logeren verkiest ze een fles halfvolle melk boven mijn borstvoeding voor ze gaat slapen. :? Ze drinkt dan 150ml ongeveer. 3-5 uur later wil ze wel aan de borst en daarna tussen 6-8 weer ergens.
Daar tussenin wordt ze ook regelmatig wakker, maar lukt het haar meestal zelf om weer in slaap te vallen. Doorslapers maken wij niet schijnbaar.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 22:16:56 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202942770
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 02:19 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo ahh haha sneu is dat ja! :'( :D Ach, als ze eraan toe zijn gaan ze vanzelf wel lopen. Ik kan nu in elk geval haar broeken met gaten in de knieën weggooien en weer wat nieuwe kopen. Daar wilde ik dus echt geen geld meer aan verspillen totdat ze zou lopen :') .

Dit is hetzelfde pakje, toch?! Hij was haar echt veel te groot, haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit is wat recenter :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde pakje inderdaad :Y

En leuk om haar weer te zien, ze is zo mooi O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 22:20:16 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202942923
Oh ik poste opeens sneller dan ik wilde.

Aapie krijgt elke ochtend nog een grote fles met kv, om een uur of 23u een flesje koemelk en als hij ‘s nachts wakker wordt nog eentje. Bij de opvang vertelde ze dat hij melk niet uit een tuitbeker wil drinken, alleen uit een flesje. Nooit over nagedacht dat we het anders zouden aan moeten bieden dan in een fles :@ Hij houdt ook niet van koude melk, wij warmen het voor hem op.

Ideaal gezien krijgt hij alleen nog de ochtendfles maar de laatste weken heeft hij het blijkbaar nodig :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202943948
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:50 schreef Nolita het volgende:
@:Sunshine1982 als hij geen fles meer hoeft wil hij de inhoud wss ook niet meer? Dan zou ik niet gaan vervangen. Gaf je nog kunstvoeding? Dan zou ik hooguit dat met een bekertje proberen om te testen of het om de fles gaat, maar mooie aanleiding om te stoppen lijkt me. ^O^

@:Seven. Hoe gaat het met jullie? L had hier meer last van de verkoudheid die ze op liep na 3 weken quarantaine dan van covid. Hopelijk is dat voor Colin net zo.

L drinkt overdag weinig tot geen melk, echt maar een paar slokjes uit een beker. Sinds ze 2 weken terug ging logeren verkiest ze een fles halfvolle melk boven mijn borstvoeding voor ze gaat slapen. :? Ze drinkt dan 150ml ongeveer. 3-5 uur later wil ze wel aan de borst en daarna tussen 6-8 weer ergens.
Daar tussenin wordt ze ook regelmatig wakker, maar lukt het haar meestal zelf om weer in slaap te vallen. Doorslapers maken wij niet schijnbaar.
Ik ga de goede kant op. Colin's zelftest is negatief. Nog steeds geen klachten. M'n man ook. Dus die twee wonen en slapen in de woonkamer en keuken op de eerste verdieping. M'n zwager en stiefdochter zijn wel positief getest. Zij en ik hebben de zolder en begane grond in gebruik.

Gaat wel aardig om zo te leven, alleen heeft m'n man het traphek op zijn verdieping nu omgebouwd tot trapmuur, in de hoop dat het hem gaat beschermen. Ik had echt zoiets van wtf!? 8)7

Zal morgen even plaatje posten in ons klustopic :+
Resistance is futile.
pi_202953380
Die foto wil ik zien @Seven. :Y
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:49:21 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202957817
Crosspost :+

Resistance is futile.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:52:29 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202957908
Ik denk dat het hem meer om afzondering te doen is dan bescherming tegen bacteriën. En ik hoorde hem enthousiast iets roepen over 'dan kan Colin zijn ballen ook niet meer naar beneden flikkeren! *O* '

Anyway, soms gaat mijn man dus klussen en dan tref ik ineens de raarste situaties aan. Dit voorbeeld is wel vrij extreem :') .
Resistance is futile.
pi_202960104
Hahaha mooi @Seven. O+

Ballen door het traphek was hier gelukkig een korte fase. Dat, of de oudste zorgt dat ze geen ballen meer heeft. Allebei prima. :s)

Ik zette vandaag blablabla aan van Armin van Buuren. Raad eens wie er nou blablabla zegt. *)

En ze eet zelf soep met een lepeltje. Pas een kwartier later viel haar bakje op de grond. Godzijdank leeg want hij eindigde twee meter verder.

Actiefoto
SPOILER
  vrijdag 31 december 2021 @ 15:17:26 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202960453
Haha eigenwijs koppie!
Resistance is futile.
pi_202975332
Happy Newyear enzo!

Wonderbaarlijk hoe kinderen door zulk vuurwerkkabaal heen slapen _O_
pi_202975457
Gelukkig nieuwjaar allemaal. :*

Eens @Sunshine1982 Poffertje kwam zelfs niet drinken om elf uur en na twaalf uur heel kort even.

Ook wonderlijk, het vermogen van kinderen om alléén op dagen waarop je van huis wilt lang te dutten. :{
  zaterdag 1 januari 2022 @ 11:42:02 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_202975542
Goud sliep onafgebroken 19:15 tot 10:15 :') waarvan akte.
Zal ie vannacht wel flink spoken, als ik moet bijslapen :9
disclaimer
pi_202977217
Zo, die heeft lekker liggen tukken zeg :D.

Gelukkig 2022 iedereen!
  zaterdag 1 januari 2022 @ 17:53:54 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202980249
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Colin is een uurtje wakker geweest om 12:00, maar verder weinig aan de hand.

Colin is nu de enige die klachtenvrij is in dit huis. M'n man werd wakker met koorts en had een test geboekt voor zichzelf en Colin. Daar ben ik voor gaan liggen. We hebben het niet nodig voor de opvang of zo.

En die COVID wand kan in principe naar beneden, ware het niet dat Six. veel te beroerd is om dat ding weer weg te halen :+ :') ;( .
Resistance is futile.
pi_202981278
Gelukkig nieuwjaar! Hier overdag voor geen meter geslapen maar 's nachts vrij aardig. Door de ergste knallen, wonderbaarlijk inderdaad!

@Seven zou hij door constructie van de muur dan toch gevloerd zijn :+
pi_202981743
Zielie heeft vandaag haar eerste losse (3) stapjes gezet. Wat een leuk nieuwjaarscadeautje. O+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 21:49:24 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202984244
Go Zielie! *O*
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')