abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202697634
Iedereen vraagt zich af wat de oorzaak is van de paniek van de regering met haar besluit voor een lockdown. Het totale aantal besmettingsgevallen is enorm hoog vergeleken met andere landen.
Op https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
zie je dat wij in totaal meer besmettingen per miljoen inwoners hebben gehad dan een land als Engeland of de VS. En wij hebben met 172.000 besmettingen per miljoen inwoners twee keer meer dan Duitsland met zijn 80.000 besmettingen per miljoen inwoners. Het erge is dat de internationale media vooral de besmettingsgolven in grote landen zoals Engeland benadrukken maar niet de rampzalige situatie bij ons.

Echter is nu vooral het aantal actieve ziektegevallen van belang. Op Worldometers staat helaas niet het aantal acieve ziektegevallen per miljoen inwoners vermeld. Maar wel het totale aantal actieve ziektegevallen per land. Dat zijn er in ons land 587.000 Engeland dat vier keer meer inwoners heeft dan ons land heeft er in totaal 1.390.000 actieve ziektegevallen dus Nederland heeft een bijna twee! keer hoger percentage actieve ziektegevallen dan Engeland, en de VS die 20 keer meer inwoners dan ons land hebben hebben ruim 10 miljoen actieve besmettingsgevallen. Met het Nederlandse percentage besmettingsgevallen zouden dat er 11 miljoen zijn.
Belgie ons buurland heeft 484.000 actieve ziektegevallen maar heeft minder inwoners dan wij. Landen kun je natuurlijk niet goed vergelijken maar de situatie is eigenlijk nog erger in Nederland omdat wij onderaan bungelen met het aantal testen per miljoen inwoners... ;( . In dezelfde grafiek zie je dat een land als Belgie twee keer meer testen heeft uitgevoerd per miljoen inwoners dan ons land. Dus dat verhoogt het werkelijke aantal actieve ziektegevallen in ons land enorm. Ook een land als Engeland doet veel meer testen: vijf keer! meer testen per miljoen inwoners dan bij ons. Zie dezelfde grafiek.

Dus dat het kabinet nu snel een lockdown invoert is helaas broodnodig. Ondanks dat wij wel een hoog percentage gevaccineerden hebben, ons land blinkt daar echt in uit maar dat is niet te danken aan de overheid maar aan de Nederlandse bevolking die haar verantwoordelijkheid meer neemt dan bewoners van andere landen.
Helaas moeten wij er rekening mee houden dat wij elk jaar diverse boosterprikken moeten halen want er komen nog veel meer akelige virusvarianten bij. Vaccinatie is nodig maar absoluut onvoldoende om deze tsunami van nieuwe virussen in te dammen. Dat blijkt wel uit deze grafieken. Iedereen testen + verplichte quarantaine bij de grenzen zou een betere oplossing zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door paulgo op 19-12-2021 09:17:11 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_202697646
Ik heb 2x pfizer gehaald en ik haal vanaf nu niks meer. Ben er wel klaar mee.
Hallo
pi_202697667
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:06 schreef Sebbeszweet het volgende:
Dat begrijp ik helemaal. De overheid lijkt haast iedereen te willen lekprikken als compensatie voor haar rampzalige beleid. Als het zo doorgaat moeten wij elk jaar 10 boosterprikken halen en dan hebben wij elk jaar toch nog meerdere lockdowns.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_202697670
quote:
Zo pak je Mark en Hugo wel terug hoor.

:')
pi_202697683
Een booster vind ik op dit moment niet nodig. Het is nog niet eens een half jaar geleden dat ik mijn tweede Pfizer vaccin heb gehaald, dus om nu een booster te halen, waarvan het effect niet eens bekend is, dat gaat me te ver.

Ik ben gezond, jong, vrouw en heb geen overgewicht of ander onderliggend lijden. Nu blijkt dat je met een vaccin nog steeds andere kan besmetten, is het nut van een derde prik binnen het half jaar weggevallen. Het houdt een keer op.
pi_202697704
En hoe zit het vergeleken met het aantal ic bedden per Nederlander?

https://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=2227&l=nl

We staan verdomme gewoon op plek 62 met maar 3.3 plekken per 1000 Nederlanders..

Zal dat er ook niet wat mee te maken hebben, dat we in lockdown zitten...

Want met griep hebben we ook heel veel besmettingen, meeste worden niet eens opgemerkt...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 19 december 2021 @ 09:22:03 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202697709
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:17 schreef KayaQ het volgende:
Een booster vind ik op dit moment niet nodig. Het is nog niet eens een half jaar geleden dat ik mijn tweede Pfizer vaccin heb gehaald, dus om nu een booster te halen, waarvan het effect niet eens bekend is, dat gaat me te ver.

Ik ben gezond, jong, vrouw en heb geen overgewicht of ander onderliggend lijden. Nu blijkt dat je met een vaccin nog steeds andere kan besmetten, is het nut van een derde prik binnen het half jaar weggevallen. Het houdt een keer op.
Vinden? Het gaat er meer om of op basis van wetenschap en medisch onderzoek een booster prik nodig is. En volgens de deskundigen van het OMT is een booster prik nodig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202697712
Het is maar net wat je duiden wil. De VS en meer landen hebben dubbel zoveel doden als wij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202697725
Hoe verzin je dit nou weer?

Helaas moeten wij er rekening mee houden dat wij elk jaar diverse boosterprikken moeten halen want er komen nog veel meer akelige virusvarianten bij.
  zondag 19 december 2021 @ 09:25:55 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202697736
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:22 schreef halfway het volgende:
Het is maar net wat je duiden wil. De VS en meer landen hebben dubbel zoveel doden als wij.
Ik zie het als goochelen met cijfers. Die zeggen wel wat. Er zijn ook verschillen tussen landen en de cultuur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 19 december 2021 @ 09:26:47 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202697744
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:24 schreef halfway het volgende:
Hoe verzin je dit nou weer?

Helaas moeten wij er rekening mee houden dat wij elk jaar diverse boosterprikken moeten halen want er komen nog veel meer akelige virusvarianten bij.
Ik sluit zelfs niet uit dat er nieuwe vaccins nodig zijn.
pi_202697754
Ik heb een paar maanden terug mn derde prik gehad. Is absoluut de laatste die ooit gezet is. Het idee voor mij persoonlijk was 'baat het niet dan schaadt het niet' maar met al dat gedoe aan blijvende lockdowns en de wens van velen om ongevaccineerden buiten te sluiten, nee, ik weiger daar aan deel te nemen en ik weiger door mijn vaccinatiestatus die verkapte nazi's nog meer animo te geven omdat de ongevaccineerden nu eenmaal een zeer kleine groep zijn te zijn

Sowieso natuurlijk een enorme poppenkast daar in Nederland. Het is verdomme bijna 2022. Als je dan nóg je land volledig op slot gooit dan heb je enorm gefaald.
  zondag 19 december 2021 @ 09:31:26 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202697790
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:27 schreef dycto het volgende:
Ik heb een paar maanden terug mn derde prik gehad. Is absoluut de laatste die ooit gezet is. Het idee voor mij persoonlijk was 'baat het niet dan schaadt het niet' maar met al dat gedoe aan blijvende lockdowns en de wens van velen om ongevaccineerden buiten te sluiten, nee, ik weiger daar aan deel te nemen en ik weiger door mijn vaccinatiestatus die verkapte nazi's nog meer animo te geven omdat de ongevaccineerden nu eenmaal een zeer kleine groep zijn te zijn

Sowieso natuurlijk een enorme poppenkast daar in Nederland. Het is verdomme bijna 2022. Als je dan nóg je land volledig op slot gooit dan heb je enorm gefaald.
Was je ziek van die derde prik? En over welke verkapte nazi heb je het?
  zondag 19 december 2021 @ 09:32:02 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202697797
Nieuwe gevallen per 100.000 inwoners

San Marino 1.617,30
Andorra 1.430,20
Dänemark 1.041,80
Liechtenstein 903,2
Gibraltar 801,2
Monaco 765
Großbritannien 764,6
Slowakei 746,3
Schweiz 741,5
Färöer 698,3
Tschechien 673,9
Irland 660,8
Norwegen 613,2
Belgien 607,3
Niederlande 589,5
Frankreich 540,5
Kroatien 529
Zypern 485,8
Luxemburg 427,9
Slowenien 412,1
Litauen 405
Ungarn 362
Spanien 351
Polen 349,3
Deutschland 315,4
Portugal 296,1
Island 294,6
Griechenland 294,5
Estland 285,5
Lettland 275,5
Italien 263,2
Österreich 245,4
Malta 223,5
Finnland 221,9
Schweden 209,6
Montenegro 190,1
Bulgarien 147,9
Türkei 137,5
Russland 134,5
Ukraine 127,2
Serbien 122,9
Belarus 105,3
Moldawien 102,6
Bosnien und Herzegowina 99,7
Nordmazedonien 96
Albanien 82
Rumänien 32
Kosovo 3,6
Vatikan 0
  zondag 19 december 2021 @ 09:32:28 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202697800
quote:

zondag 19 december 2021 @ 09:32:53 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202697804
quote:

Bullshit
pi_202697815
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Vinden? Het gaat er meer om of op basis van wetenschap en medisch onderzoek een booster prik nodig is. En volgens de deskundigen van het OMT is een booster prik nodig.
Onderbouwing? Ze geven zelf toe dat ze het niet weten en dat de vaccins onvoldoende werken tegen de omicron variant.
  zondag 19 december 2021 @ 09:36:55 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202697843
Nieuwe besmettingen (gisteren) in vergelijking met de dag ervoor

Großbritannien 89.074
Frankreich 58.536
Deutschland 29.979
Italien 28.057
Russland 27.131
Polen 19.392
Niederlande 14.616
  zondag 19 december 2021 @ 09:37:59 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202697851
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:34 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Onderbouwing? Ze geven zelf toe dat ze het niet weten en dat de vaccins onvoldoende werken tegen de omicron variant.
Veel is nog onbekend over het omicron variant. Maar als het OMT zegt dat boosteren belangrijk is zie ik geen reden om daar aan te twijfelen. Als het kan ga ik die prik dus gewoon halen.
pi_202697861
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Veel is nog onbekend over het omicron variant. Maar als het OMT zegt dat boosteren belangrijk is zie ik geen reden om daar aan te twijfelen. Als het kan ga ik die prik dus gewoon halen.
Fijn voor jou dat je zo volgzaam bent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202697867
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:14 schreef Document1 het volgende:

[..]
Zo pak je Mark en Hugo wel terug hoor.

:')
Hoezo terugpakken ? Heb geen emoties naar Hugo of Mark.
Hallo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 december 2021 @ 09:41:55 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202697877
quote:
Dat zal ze leren!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 19 december 2021 @ 09:44:10 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202697890
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Fijn voor jou dat je zo volgzaam bent.
Of verstandig natuurlijk. En minder fijn is dat we door luitjes als jij weer met een lockdown zitten wellicht. Grappig is dat jou manier van denken ook om te draaien is.
pi_202697907
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:03 schreef paulgo het volgende:
Iedereen vraagt zich af wat de oorzaak is van de paniek van de regering met haar besluit voor een lockdown. Het totale aantal besmettingsgevallen is enorm hoog vergeleken met andere landen.
Op https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
[ afbeelding ] zie je dat wij in totaal meer besmettingen per miljoen inwoners hebben gehad dan een land als Engeland of de VS. En wij hebben met 172.000 besmettingen per miljoen inwoners twee keer meer dan Duitsland met zijn 80.000 besmettingen per miljoen inwoners. Het erge is dat de internationale media vooral de besmettingsgolven in grote landen zoals Engeland benadrukken maar niet de rampzalige situatie bij ons.

Echter is nu vooral het aantal actieve ziektegevallen van belang. Op Worldometers staat helaas niet het aantal acieve ziektegevallen per miljoen inwoners vermeld. Maar wel het totale aantal actieve ziektegevallen per land. Dat zijn er in ons land 587.000 Engeland dat vier keer meer inwoners heeft dan ons land heeft er in totaal 1.390.000 actieve ziektegevallen dus Nederland heeft een bijna twee! keer hoger percentage actieve ziektegevallen dan Engeland, en de VS die 20 keer meer inwoners dan ons land hebben hebben ruim 10 miljoen actieve besmettingsgevallen. Met het Nederlandse percentage besmettingsgevallen zouden dat er 11 miljoen zijn.
Belgie ons buurland heeft 484.000 actieve ziektegevallen maar heeft minder inwoners dan wij. Landen kun je natuurlijk niet goed vergelijken maar de situatie is eigenlijk nog erger in Nederland omdat wij onderaan bungelen met het aantal testen per miljoen inwoners... ;( . In dezelfde grafiek zie je dat een land als Belgie twee keer meer testen heeft uitgevoerd per miljoen inwoners dan ons land. Dus dat verhoogt het werkelijke aantal actieve ziektegevallen in ons land enorm. Ook een land als Engeland doet veel meer testen: vijf keer! meer testen per miljoen inwoners dan bij ons. Zie dezelfde grafiek.

Dus dat het kabinet nu snel een lockdown invoert is helaas broodnodig. Ondanks dat wij wel een hoog percentage gevaccineerden hebben, ons land blinkt daar echt in uit maar dat is niet te danken aan de overheid maar aan de Nederlandse bevolking die haar verantwoordelijkheid meer neemt dan bewoners van andere landen.
Helaas moeten wij er rekening mee houden dat wij elk jaar diverse boosterprikken moeten halen want er komen nog veel meer akelige virusvarianten bij. Vaccinatie is nodig maar absoluut onvoldoende om deze tsunami van nieuwe virussen in te dammen. Dat blijkt wel uit deze grafieken. Iedereen testen + verplichte quarantaine bij de grenzen zou een betere oplossing zijn.
Nu de echte statistiek.

België op 12.

pi_202698012
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zal ze leren!
Wat heeft dat met een ander te maken? Bijzondere gedachtegang
Hallo
pi_202698016
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waarom zou de 3e wel werken?
pi_202698018
Heftig zeg. En niemand werd er ziek van.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 19 december 2021 @ 09:58:43 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202698041
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:56 schreef halfway het volgende:

[..]
Waarom zou de 3e wel werken?
Dat weten we dus op dit moment nog niet. Maar een prikje kan op zich geen kwaad. Maar ben toch pas in de loop van het volgende jaar aan de beurt voor een prik. Maart 2022 schat ik zelf in.
pi_202698112
quote:
Stoere boii hoor, roep je dat nog als je straks op de IC ligt? Of smeek je dan om een boostertje.
pindazakje
pi_202698119
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:58 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat weten we dus op dit moment nog niet. Maar een prikje kan op zich geen kwaad. Maar ben toch pas in de loop van het volgende jaar aan de beurt voor een prik. Maart 2022 schat ik zelf in.
Maar een prikje kan op zich geen kwaad.

Dus de onverklaarbare oversterfte neem je voor lief?
pi_202698145
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:17 schreef KayaQ het volgende:

- een onderliggend lijden kan ook pas naar voren komen als je corona krijgt. Dat "ik ken mijn eigen lichaam" is echt achterhaald
- kans dat je anderen besmet met een vaccin in kleiner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')