quote:
Let op dat voornamelijk huisartsen op doctolib zitten, en die vragen meestal wel om een duitse verzekeringskaart.
Elke duitse stad/kreis(verzameling dorpjes en kleine stadjes) heeft vaccinatiecentra open waar je (vaak zonder afspraak terechtkan). Lees altijd wel eerst even of ze iedereen accepteren, in dusseldorf staat op de website dat bijv alleen mensen die in duitsland wonen en/of werken en/of verzekerd zijn in aanmerking komen.
Gisteren was mijn moeder op bezoek, zonder afspraak naar de vaccinatiecentrum geweest en onze 3e prikken gehaald. Ze kan geen woord duits en de personeel in de vaccinatiecentrum 2 woorden engels, het viel ze op hoe slecht de ggd het boekje invulde maar in het eind geen probleem, we hebben wel mijn duitse adres op de formulieren, ook die van haar gezet. Was ook maar 35 minuten wachten in een efteling rij, valt mee!
Kwa qr code, er is geen centraal register in duitsland. De vaccinatiecentrum hier had in de wachtzaaltje een paar balies waar ze direct digitale bewijzen uitprinten met qr code.
Deze kan je inspannen in de CovPass app en dat telt meteen als een geldig vaccinatiebewijs in Europa. Zolang het niet nodig is hoef je ook geen moeite te doen om het bij ggd te laten registreren, overal in Nederland wordt de QR geaccepteerd.
Covpass app is ook veel fijner dan de coronacheck app, je qr is volledig offline en staat altijd direct op je scherm zonder wachten/verversen, jaar geldig en je kan ook de vaccinatiecertificaten van anderen toevoegen(ik heb die van mijn partner altijd bij me als een van onze telefoons leeg is)
Opvallend was wel dat we beiden 1e 2 prikken biontech hebben gehad, maar voor de booster kreeg mams Moderna en ik (30 en jonger) BT
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen