abonnement Unibet Coolblue
pi_202682690
Je leest de afgelopen dagen veel over Nederlanders die een vaccinatie hebben gehaald in Duitsland of Frankrijk. Aangezien we in NL (alweer) veel te laat zijn begonnen en (alweer) gigantisch achterlopen erg begrijpelijk. Ook ik loop er mee, aangezien we een wintersportvakantie in Frankrijk op de planning hebben staan.

Ik ben zelf met Janssen gevaccineerd. Waar je in Nederland hierna een booster krijgt, krijg je in DE en FR een 2e vaccinatie en adviseren ze je pas daarna nog een booster te nemen.

Ik ga morgen nog een keer proberen bij prikken zonder afspraak bij de GGD. Heb begrepen dat daar 0 controle plaats vindt, en als je gewoon aangeeft dat je Corona hebt gehad, en maar 1 prik met Pfizer of Moderna je ook een vaccin krijgt.

Voor de zekerheid heb ik een afspraak gemaakt aanstaande dinsdag in Aken. Zijn er meer Fokkers die naar het buitenland zijn gegaan voor een vaccin? Hoe zijn jullie ervaringen?
pi_202683296
quote:
krijg je in DE en FR een 2e vaccinatie en adviseren ze je pas daarna nog een booster te nemen.
Dat is maar net welke naam je er aan geeft. 2e vaccinatie 0f booster, je krijgt exact hetzelfde.

@MaximumRush hoe krijg je zo een afspraak in het buitenland? Ben wel geïnteresseerd. Niet vanwege een vakantie maar gewoon voor bescherming van mezelf :s)

[ Bericht 14% gewijzigd door Catatafishh op 18-12-2021 15:24:41 ]
pi_202683557
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:19 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat is maar net welke naam je er aan geeft. 2e vaccinatie 0f booster, je krijgt exact hetzelfde.

@:MaximumRush hoe krijg je zo een afspraak in het buitenland? Ben wel geïnteresseerd. Niet vanwege een vakantie maar gewoon voor bescherming van mezelf :s)
Nee, want in Nederland krijg je na Janssen geen 2e vaccinatie. In Duitsland hoorde ik maanden geleden al van Duitse collega's met Janssen dat ze opgeroepen werden voor een 2e vaccinatie. Deze worden nu weer opgeroepen voor een booster. In Nederland hebben we deze 2e vaccinatie overgeslagen voor Janssen en krijg je gelijk een booster.
Zoals ik het heb begrepen is de 2e vaccinatie een gehele dosis, en de booster een halve dosis.

Voor Aken heb ik een afspraak gemaakt via deze website:
https://www.rapidcare-webshop.com/

Voor andere locaties in Duitsland heb ik begrepen dat dat via deze website kan:
https://www.doctolib.de/
pi_202683686
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Nee, want in Nederland krijg je na Janssen geen 2e vaccinatie. In Duitsland hoorde ik maanden geleden al van Duitse collega's met Janssen dat ze opgeroepen werden voor een 2e vaccinatie. Deze worden nu weer opgeroepen voor een booster. In Nederland hebben we deze 2e vaccinatie overgeslagen voor Janssen en krijg je gelijk een booster.
Zoals ik het heb begrepen is de 2e vaccinatie een gehele dosis, en de booster een halve dosis.

Voor Aken heb ik een afspraak gemaakt via deze website:
https://www.rapidcare-webshop.com/

Voor andere locaties in Duitsland heb ik begrepen dat dat via deze website kan:
https://www.doctolib.de/
Oke dat wist ik niet, van die halve dosis.

Heb je geen gedoe met nationaliteit gehad bij het invullen / afspraak maken?

Ik lees in de faq op de website van Aken: Die Impfung ist für alle Personen unabhängig von ihrem Herkunftsland und Wohnort möglich.

Geen probleem dus. Dank voor de info. Dat wordt een afspraakje plannen *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Catatafishh op 18-12-2021 15:46:22 ]
pi_202684301
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:40 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Oke dat wist ik niet, van die halve dosis.

Heb het even voor de zekerheid opgezocht omdat ik het enkel gehoord heb. Moderna inderdaad halve dosis, Pfizer een hele.
Ik ben boven de 30, dus krijg in Duitsland volgens mij standaard Moderna.
pi_202685035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Nee, want in Nederland krijg je na Janssen geen 2e vaccinatie. In Duitsland hoorde ik maanden geleden al van Duitse collega's met Janssen dat ze opgeroepen werden voor een 2e vaccinatie. Deze worden nu weer opgeroepen voor een booster. In Nederland hebben we deze 2e vaccinatie overgeslagen voor Janssen en krijg je gelijk een booster.
Zoals ik het heb begrepen is de 2e vaccinatie een gehele dosis, en de booster een halve dosis.

Voor Aken heb ik een afspraak gemaakt via deze website:
https://www.rapidcare-webshop.com/

Voor andere locaties in Duitsland heb ik begrepen dat dat via deze website kan:
https://www.doctolib.de/
Ik zie niet wat het kost? Is het dan ook gratis voor buitenlanders?
pi_202685105
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:55 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik zie niet wat het kost? Is het dan ook gratis voor buitenlanders?
Als ik de ervaringen van iedereen lees wel. Volgens mij is dat altijd binnen de EU? Gaat gewoon via je zorgverzekering lijkt mij?

Had ook begrepen dat Duitsland dit open heeft gegooid ivm grenswerkers en mensen die familie in Duitsland hebben wonen die ze willen bezoeken.
pi_202685255
Weekje vrij, dus even 'booster toerist' uithangen lijkt me mooi. Booster inplannen in Aken of een andere stad naar keuze, Kerstmarkt op, of even shoppen en daarna uit eten. Eigenlijk belachelijk dat dit zo kan.
  zaterdag 18 december 2021 @ 17:24:20 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202685596
ik ben benieuwd hoe het dan gaat met de qr code als je in het buitenland ben geprikt en of dat dan ook allemaal soepel werkt en wordt geaccepteerd overal.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202686216
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd hoe het dan gaat met de qr code als je in het buitenland ben geprikt en of dat dan ook allemaal soepel werkt en wordt geaccepteerd overal.
Was bij een tv programma ter sprake gekomen. Duitsland dient het op te geven in de corona check app. De booster alsook de eerste (twee) vaccins. Dan moet je de Europese coronacheck app downloaden blijkbaar.

Ik ga a.s maandag denk ook maar naar aken. Wist niet trouwens dat het een halve dosis moderna is. Dit brengt me nu wel ah twijfelen aangezien ik 1x astra en 1x pfizer heb gehad.

https://www.rivm.nl/covid(...)en/boostervaccinatie

Wellicht maandag gewoon die halve moderna pakken en dan over een paar maanden nog in nederland een extra pfizer pakken.

Treurig idd dat nederland zo dik achterloopt.
- vaccinatietempo veel te laag vergeleken met duitsland en belgie
- veel minder ic bedden dan belgie en duitsland (plus dat er in belgie 1.5x zoveel mensen op de ic liggen bij veel minder besmettingen, dus de drempel om op de ic te komen is in nederland ook nog eens een stuk hoger)
- veeeeel strengere maatregelen in nederland vergeleken met belgie en duitsland.
-
pi_202686236
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:57 schreef SOG het volgende:
Was bij een tv programma ter sprake gekomen. Duitsland dient het op te geven in de corona check app. De booster alsook de eerste (twee) vaccins. Dan moet je de Europese coronacheck app downloaden blijkbaar.
ja ik heb dat ook gelezen. Ik hoop dat dat goed gaat. Wordt deze coronacheck app ook in NL geaccepteerd?
En hoe krijg je dan een qr code? Want in NL staan de 2 prikken van pfizer geregistreerd en in duitsland dan de booster, en je hebt ze alle 3 nodig binnenkort voor een qr code. Hoe wordt dit gecombineerd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202686734
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja ik heb dat ook gelezen. Ik hoop dat dat goed gaat. Wordt deze coronacheck app ook in NL geaccepteerd?
En hoe krijg je dan een qr code? Want in NL staan de 2 prikken van pfizer geregistreerd en in duitsland dan de booster, en je hebt ze alle 3 nodig binnenkort voor een qr code. Hoe wordt dit gecombineerd?
Volgens mij werkt het niet zo ingewikkeld. Maar goed ook, anders ging het denk ik niet goed. Overheid en IT :')

Je kan bijvoorbeeld ook buiten de EU een eerste vaccinatie krijgen en dan binnen de EU je 2e. Volgens mij registreren ze alleen de 2e als zijnde 2e vaccinatie, of booster als zijnde booster en dan is het prima.
pi_202686754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Volgens mij werkt het niet zo ingewikkeld. Maar goed ook, anders ging het denk ik niet goed. Overheid en IT :')

Je kan bijvoorbeeld ook buiten de EU een eerste vaccinatie krijgen en dan binnen de EU je 2e. Volgens mij registreren ze alleen de 2e als zijnde 2e vaccinatie, of booster als zijnde booster en dan is het prima.
ah dus je kan zonder geprikt te zijn in aken een booster halen en dan een qr code krijgen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202687072
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:07 schreef Morri2 het volgende:
Weekje vrij, dus even 'booster toerist' uithangen lijkt me mooi. Booster inplannen in Aken of een andere stad naar keuze, Kerstmarkt op, of even shoppen en daarna uit eten. Eigenlijk belachelijk dat dit zo kan.
Wat is daar belachelijk aan?
pi_202687449
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah dus je kan zonder geprikt te zijn in aken een booster halen en dan een qr code krijgen?
Wat ik begreep is dat je een vaccinatiebewijs krijgt en hiermee naar een apotheek kan in Duitsland. Zij kunnen dan een QR code voor je maken die je in de Duitse coronacheck app kan uploaden.
pi_202688050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja ik heb dat ook gelezen. Ik hoop dat dat goed gaat. Wordt deze coronacheck app ook in NL geaccepteerd?
En hoe krijg je dan een qr code? Want in NL staan de 2 prikken van pfizer geregistreerd en in duitsland dan de booster, en je hebt ze alle 3 nodig binnenkort voor een qr code. Hoe wordt dit gecombineerd?
Ja is europese coronacheck app. Wordt ook in nederland geaccepteerd.
Duitsland zorgt ervoor dat alle vaccinaties in de europese app komen. Zij zullen informatie krijgen van nederland. Dan krijg je in die app een qr code.
pi_202688087
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:41 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Wat is daar belachelijk aan?
Dat je hier in nederland niet gewoon een booster kan halen denk ik. K heb voor mijn vader een afspraak gemaakt. Die kon de 31ste terecht :') heb die afspraak 3 dagen geleden gemaakt.
pi_202688463
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:17 schreef SOG het volgende:

[..]
Dat je hier in nederland niet gewoon een booster kan halen denk ik. K heb voor mijn vader een afspraak gemaakt. Die kon de 31ste terecht :') heb die afspraak 3 dagen geleden gemaakt.
Het is echt huilen met de pet op in Nederland. En dan telkens Hugo aka Captain Hindsight die iedereen oproept om een booster te halen. :')
pi_202688814
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:17 schreef SOG het volgende:

[..]
Dat je hier in nederland niet gewoon een booster kan halen denk ik. K heb voor mijn vader een afspraak gemaakt. Die kon de 31ste terecht :') heb die afspraak 3 dagen geleden gemaakt.
O zo, ja dat is inderdaad belachelijk. Niet dat het zo kan, maar dat het zo 'moet' als je een booster wil op een overzichtelijke termijn.
pi_202697132
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:17 schreef SOG het volgende:

[..]
Dat je hier in nederland niet gewoon een booster kan halen denk ik.
Dit dus.
pi_202722578
Gisteren langs geweest bij prikken zonder afspraak bij de GGD. Daar zagen ze al vrij snel dat ik Janssen heb gehad en zeiden dat het helaas niet mogelijk was om een extra vaccinatie te krijgen.

Wel duizendmaal excuses van de teamleider die erbij werd geroepen en heel verhaal over hoe achterlijk het geregeld is in Nederland en hoe erg we achterlopen met alles.
pi_202739021
Inmiddels terug uit Aken. Perfect geregeld daar, nog een beetje zitten geinen met de arts over het falende beleid van Nederland. Heb een volledig dosis Moderna gekregen ivm Janssen.
pi_202755103
Mag ik vragen waar je dit hebt gedaan?
pi_202755355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:36 schreef Marijnp7 het volgende:
Mag ik vragen waar je dit hebt gedaan?
https://www.staedteregion(...)aedten-und-gemeinden

Ik ga morgen
pi_202755439
Wat is er mis met op je beurt te wachten ?

Willen mensen nou zo graag op wintersport...
  woensdag 22 december 2021 @ 18:34:50 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202756646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja ik heb dat ook gelezen. Ik hoop dat dat goed gaat. Wordt deze coronacheck app ook in NL geaccepteerd?
En hoe krijg je dan een qr code? Want in NL staan de 2 prikken van pfizer geregistreerd en in duitsland dan de booster, en je hebt ze alle 3 nodig binnenkort voor een qr code. Hoe wordt dit gecombineerd?
Je kan ook in NL laten registreren ivm je NL coronacheck enzo.

https://www.rijksoverheid(...)rd-in-het-buitenland

Oh, werkt nog niet voor boosters vooralsnog :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202757254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:59 schreef mrevil1337 het volgende:
Wat is er mis met op je beurt te wachten ?

Willen mensen nou zo graag op wintersport...
Ik snap niet wat er mis mee is? Scheelt weer een boel mensen die in Nederland geprikt moeten worden en kan het sneller gaan allemaal.

Kan de overheid een heel klein beetje minder falen.
pi_202758241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:16 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Ik snap niet wat er mis mee is? Scheelt weer een boel mensen die in Nederland geprikt moeten worden en kan het sneller gaan allemaal.

Kan de overheid een heel klein beetje minder falen.
Voordrammen heet dat ipv netjes op je beurt te wachten.
Maar eigenlijk is het egoïsme om toch op wintersport te kunnen, dit zul je uiteraard nooit horen als reden.
pi_202758624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:03 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Voordrammen heet dat ipv netjes op je beurt te wachten.
Maar eigenlijk is het egoïsme om toch op wintersport te kunnen, dit zul je uiteraard nooit horen als reden.
Dat mag je vinden. Ik heb alleen in het eerste kwartaal al 3 vakanties en 2 keer wintersport gepland staan. Wanneer er dan een loophole is dan ben ik maar egoïstisch.
pi_202758928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Voor andere locaties in Duitsland heb ik begrepen dat dat via deze website kan:
https://www.doctolib.de/
Let op dat voornamelijk huisartsen op doctolib zitten, en die vragen meestal wel om een duitse verzekeringskaart.

Elke duitse stad/kreis(verzameling dorpjes en kleine stadjes) heeft vaccinatiecentra open waar je (vaak zonder afspraak terechtkan). Lees altijd wel eerst even of ze iedereen accepteren, in dusseldorf staat op de website dat bijv alleen mensen die in duitsland wonen en/of werken en/of verzekerd zijn in aanmerking komen.

Gisteren was mijn moeder op bezoek, zonder afspraak naar de vaccinatiecentrum geweest en onze 3e prikken gehaald. Ze kan geen woord duits en de personeel in de vaccinatiecentrum 2 woorden engels, het viel ze op hoe slecht de ggd het boekje invulde maar in het eind geen probleem, we hebben wel mijn duitse adres op de formulieren, ook die van haar gezet. Was ook maar 35 minuten wachten in een efteling rij, valt mee!

Kwa qr code, er is geen centraal register in duitsland. De vaccinatiecentrum hier had in de wachtzaaltje een paar balies waar ze direct digitale bewijzen uitprinten met qr code.
Deze kan je inspannen in de CovPass app en dat telt meteen als een geldig vaccinatiebewijs in Europa. Zolang het niet nodig is hoef je ook geen moeite te doen om het bij ggd te laten registreren, overal in Nederland wordt de QR geaccepteerd.

Covpass app is ook veel fijner dan de coronacheck app, je qr is volledig offline en staat altijd direct op je scherm zonder wachten/verversen, jaar geldig en je kan ook de vaccinatiecertificaten van anderen toevoegen(ik heb die van mijn partner altijd bij me als een van onze telefoons leeg is)

Opvallend was wel dat we beiden 1e 2 prikken biontech hebben gehad, maar voor de booster kreeg mams Moderna en ik (30 en jonger) BT
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 december 2021 @ 20:43:32 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202759296
Wij hebben gisteren in DLD onze booster gekregen (nee, niet voorgedrongen, we wonen er :P ) en voor ons werd een husje Nederlanders weggestuurd omdat alleen mensen die in DLD wonen geprikt werden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202770026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:03 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Voordrammen heet dat ipv netjes op je beurt te wachten.
Maar eigenlijk is het egoïsme om toch op wintersport te kunnen, dit zul je uiteraard nooit horen als reden.
Tuurlijk :')

Ze hebben die dingen toch gewoon op voorraad. Het is juist oliedom om niet gebruik te maken van de voorraad. Je kan ook wachten op die slakken in den haag. Moet je zelf weten.

O btw

https://eenvandaag.avrotr(...)-bestemming-gegeven/

[ Bericht 14% gewijzigd door SOG op 23-12-2021 15:32:54 ]
pi_202772574
quote:
Allemaal gelukt?
pi_202774823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:02 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Allemaal gelukt?
Jazeker. Stonden wel 135 man in de rij dus men kan beter in de ochtend gaan denk ik of een andere locatie pakken (arkaden was ik in aachen). Binnen 1 uur en 15 minuten klaar. Veeeeeel Nederlanders.

Halve moderna gehad.
pi_202774915
Beetje de Apple tactiek gebruiken, schaarste creëren om FOMO te veroorzaken.
pi_202781145
Zo, zojuist een reservering gemaakt om op 2e kerstdag een booster te ontvangen in Mönchengladbach. Reserveren ging prima én ze zetten de booster direct in de digitale omgeving, zodat je niet nog langs een Duitse apotheek hoeft te gaan om dat te regelen :)
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_202834057
https://www.nu.nl/coronav(...)tratieproblemen.html

:')

Ik snap het GGD niet, enige reden dat ik kan bedenken is dat hun eigen cijfertjes wat lager uitvallen. Al zal dat echt minimaal zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')