Maar wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:37 schreef hoechst het volgende:
Waarom luisteren ze nog naar het OMT.. ze slaan constant de plank mis .
Zelf eens een spiegel volhouden. Als ze nou die boosters eens wat eerder hadden gezet was dit niet nodig geweest.quote:
Dat weet ik niet, er zijn immers ook nog veel mensen die überhaupt geen enkele prik genomen hebben...quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:48 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Zelf eens een spiegel volhouden. Als ze nou die boosters eens wat eerder hadden gezet was dit niet nodig geweest.
Die hebben wat mij betreft hun rechten op een ziekenhuisbed bij Corona al lang verspeeld.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, er zijn immers ook nog veel mensen die überhaupt geen enkele prik genomen hebben...
Punt 1 is helemaal geen feit. Er is nog ontzettend weinig bekend. Met een harde lockdown help je de maatschappij compleet om zeep.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:57 schreef luxerobots het volgende:
Goed. We gaan dus een nieuwe lockdown in.
Ik denk dat er maar drie paar opties zijn (en combinaties van deze opties).
1. We laten de zorg overstromen, iets wat de meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordigers niet wil.
2. We zetten het maatschappelijke leven steeds verder stil om de verspreiding van het virus te voorkomen.
3. We vaccineren iedereen, dat kan alleen met dwang, met lichte dwang zoals nu lukt dat niet.
Punt is dat het voor optie 3 nu al te laat is, we zijn volop aan het boosteren, maar pas in februari (waarschijnlijk) zal iedereen die dat wil geboosterd kunnen zijn. Daarbij blijven er mensen die geen prik willen.
Realiteit is dus dat het maatschappelijke leven stilgezet wordt (onder andere met het sluiten van alle winkels en restaurants).
Realiteit is ook dat het vaccin niet tegen omikron werkt, door van Dissel en andere experts al gezegd. Dus optie 3 van vaccineren heeft geen enkel nut.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:57 schreef luxerobots het volgende:
Goed. We gaan dus een nieuwe lockdown in.
Ik denk dat er maar drie paar opties zijn (en combinaties van deze opties).
1. We laten de zorg overstromen, iets wat de meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordigers niet wil.
2. We zetten het maatschappelijke leven steeds verder stil om de verspreiding van het virus te voorkomen.
3. We vaccineren iedereen, dat kan alleen met dwang, met lichte dwang zoals nu lukt dat niet.
Punt is dat het voor optie 3 nu al te laat is, we zijn volop aan het boosteren, maar pas in februari (waarschijnlijk) zal iedereen die dat wil geboosterd kunnen zijn. Daarbij blijven er mensen die geen prik willen.
Realiteit is dus dat het maatschappelijke leven stilgezet wordt (onder andere met het sluiten van alle winkels en restaurants).
Het ligt iets genuanceerder dan jij zo stelt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Realiteit is ook dat het vaccin niet tegen omikron werkt, door van Dissel en andere experts al gezegd. Dus vaccineren heeft geen enkel nut.
En dat Omikron de zorg zou laten overstromen is wel genuanceerd?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:02 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder dan jij zo stelt.
Ik heb nooit gezegd dat Omicron de zorg laat overstromen. Zie post #256quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:05 schreef ToT het volgende:
[..]
En dat Omikron de zorg zou laten overstromen is wel genuanceerd?
Booster schijnt wel te werken tegen omikron, maar daar is nu te weinig tijd voor. Veel prikken moeten nog gezet worden, immuniteit treedt niet gelijk in, en veel mensen willen niet eens een prik halen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Realiteit is ook dat het vaccin niet tegen omikron werkt, door van Dissel en andere experts al gezegd. Dus optie 3 van vaccineren heeft geen enkel nut.
Ik denk dat Van Dissel dat vanavond gaat zeggen. De situatie zal behoorlijk slecht zijn, anders besluiten ze niet tot zwaardere maatregelen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:05 schreef ToT het volgende:
[..]
En dat Omikron de zorg zou laten overstromen is wel genuanceerd?
Ja ze zijn hartstikke bang voor deze veel besmettelijkere versie die volgens artsen uit land van herkomst een stuk milder is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Dissel dat vanavond gaat zeggen. De situatie zal behoorlijk slecht zijn, anders besluiten ze niet tot zwaardere maatregelen.
quote:
Een harde Lockdown is juist een verrijking van de maatschappij,quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Punt 1 is helemaal geen feit. Er is nog ontzettend weinig bekend. Met een harde lockdown help je de maatschappij compleet om zeep.
Paniek Paniek Paniek... doe iets, doe iets...quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ze zijn hartstikke bang voor deze veel besmettelijkere versie die volgens artsen uit land van herkomst een stuk milder is.
Er waren schepen met massa's emigranten. Er zijn "tientallen miljoenen" indianen door de pest omgekomen bij het bezoek van de Europeanen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Toen had men nog geen vliegtuigen waardoor ziektes zich razendsnel konden blijven verspreiden. Toen was het nog niet dweilen met de kraan open.
Ik begrijp dat een harde lockdown voor jouw situatie in de inrichting niet zo veel uitmaakt, maar voor andere mensen ligt dat anders.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Een harde Lockdown is juist een verrijking van de maatschappij,
Hoe dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Een harde Lockdown is juist een verrijking van de maatschappij,
Hoe moet ik 1 voorbeeld pakken uit een website wat maar over 1 ding gaat? Het hele artikel gaat erover of de oversterfte toe te dichten is aan corona of niet en de conclusie is dat dat niet blijkt uit de data.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je negeert mijn verzoek om er één voorbeeld uit te pakken.
Verder is ook niet duidelijk welk punt je nu eigenlijk wil bewijzen met die bron.
Op de IC is het nu al ontzettend druk. Ook als Omicron zorgt voor relatief veel minder ziekenhuisopnamen kan de zorg die toestroom niet aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Punt 1 is helemaal geen feit. Er is nog ontzettend weinig bekend. Met een harde lockdown help je de maatschappij compleet om zeep.
Onder de 60 zonder aandoeningen is vaccinatie en de boosters allemaal niet nodig. Wel voor je bezoek aan de horeca, festivals of je vakantie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:50 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Die hebben wat mij betreft hun rechten op een ziekenhuisbed bij Corona al lang verspeeld.
Dat eerste weten ze dus niet. Met wat ze nu wel weten valt het mee met ziekenhuisopnamen dus dat de zorgtoestroom toeneemt is nog helemaal nergens op gebaseerd. Deze lockdown is alleen maar gebaseerd op paniekzaaierij en een regering die geen gezichtsverlies wil lijden omdat ze volgens de media al tig keer te laat hebben ingegrepen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op de IC is het nu al ontzettend druk. Ook als Omicron zorgt voor relatief veel minder ziekenhuisopnamen kan de zorg die toestroom niet aan.
Dus ze moeten wat. Ik vind het ook overdreven om te stellen dat een harde lockdown de hele maatschappij om zeep helpt, en een scenario dat de ziekenhuizen en zorg fataal overloopt is ook desastreus.
Aan welke vragen dacht je?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:44 schreef vosss het volgende:
Hopelijk gaan er nu wèl eens wat journalisten kritische vragen stellen. Bij voorkeur die NIET vooraf al aan de heren gegeven zijn.
Zal wel weer niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |