Ik vermaak me kostelijk. Vanavond mijn verjaardag vieren. Fullhouse.quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:57 schreef hoechst het volgende:
Het leven is voor voor niemand meer leuk toch??
Ja ach je wordt NOG niks verplicht, maar er wordt je wel steeds meer en meer verboden als je het niet laat doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen wappie en angst voor het virus heb ik ook totaal niet. Waar ik wel angst voor heb is een overheid die mij mogelijk gaat verplichten om een vaccin te nemen. Die kant hollen we namelijk hard op.
Waarom zou ik het niet gelezen hebben? Zo lang is dat artikel nu ook weer niet. Kost je maar een paar minuten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het artikel zelf niet eens helemaal gelezen. Zie je ook wel vaker terugkomen trouwens. Hele boekwerken of Youtube-filmpjes van 3,5 uur delen en dan alleen `kijk maar' zeggen. Tsja. Dan is het makkelijk weerlegt inderdaad
Ik vind er niet per se iets van, ik zie alleen iets terugkomen wat vaak gebeurt in dit soort discussies.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik het niet gelezen hebben? Zo lang is dat artikel nu ook weer niet. Kost je maar een paar minuten.
Heb jij het al gelezen en zo ja, wat vond je er van? Zo nee, waarom vind je er wat van zonder het gelezen te hebben?
Neejoquote:Op zaterdag 18 december 2021 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Als Onze Lieve Heer had gewild dat het leven leuk geweest was, had hij die ene chinees geen halfrauwe vleermuis laten eten.
Dat mensen die onterecht als wappie weggezet worden gewoon vragen om verduidelijking van mensen die meteen roepen dat het fake is?quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vind er niet per se iets van, ik zie alleen iets terugkomen wat vaak gebeurt in dit soort discussies.
Whehe!quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:03 schreef hoechst het volgende:
[..]
Neejo
Gewoon een rijke zakenman die de nieuwe wereld orde wilt.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vind er niet per se iets van, ik zie alleen iets terugkomen wat vaak gebeurt in dit soort discussies.
Kritische vragen stellen op basis van (internationale) data = wappie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat mensen die onterecht als wappie weggezet worden gewoon vragen om verduidelijking van mensen die meteen roepen dat het fake is?
Gewoon het beste er van zien te maken. Zit weinig anders op. Hou alleen mijn hart vast voor de horeca en andere kleine ondernemers. Die gaan klappen krijgen vrees ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!
Nee maar dat het leven zo niet leuk is....ja moeilijk, wat is het alternatief? Gewoon doen alsof het virus niet bestaat is ook geen optie.
Waarom zou dat geen optie zijn ..quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!
Nee maar dat het leven zo niet leuk is....ja moeilijk, wat is het alternatief? Gewoon doen alsof het virus niet bestaat is ook geen optie.
Mensen op de IC die op hun buik moeten liggen met vocht in hun longen. Een land wat op een lockdown afstevent.quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen wappie en angst voor het virus heb ik ook totaal niet. Waar ik wel angst voor heb is een overheid die mij mogelijk gaat verplichten om een vaccin te nemen. Die kant hollen we namelijk hard op.
Nee, door een link te posten en mensen te vragen te puzzelen naar onwaarheden ipv zelf het artikel te verduidelijken. Nu deel jij dan in ieder geval nog een bron. In BNW moet je `zelf maar zoeken schaap'.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat mensen die onterecht als wappie weggezet worden gewoon vragen om verduidelijking van mensen die meteen roepen dat het fake is?
quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:06 schreef hoechst het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen optie zijn ..
Dan gaan er maar wat zwakke mensen dood.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vermaak me kostelijk. Vanavond mijn verjaardag vieren. Fullhouse.
We zijn hier nog altijd een samenleving he.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:06 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Ik vroeg vosss om één onderdeeltje te halen uit zijn bron.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, door een link te posten en mensen te vragen te puzzelen naar onwaarheden ipv zelf het artikel te verduidelijken. Nu deel jij dan in ieder geval nog een bron. In BNW moet je `zelf maar zoeken schaap'.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Los van de tekst, tel ik 5 grafieken en 4 tabellen. Pak er dan eentje uit, en leg uit waarom het belangrijk is.
Dat is toch raar?quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Kritische vragen stellen op basis van (internationale) data = wappie.
Stuitend, dit egoïsme.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:06 schreef hoechst het volgende:
[..]
De bron lijkt mij vrij duidelijk. Wat moet ik aan iets wat duidelijk is, voor mij nochthans, verduidelijken dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, door een link te posten en mensen te vragen te puzzelen naar onwaarheden ipv zelf het artikel te verduidelijken. Nu deel jij dan in ieder geval nog een bron. In BNW moet je `zelf maar zoeken schaap'.
Klopt, met name hier op FOK!.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is toch raar?
Ik zou graag hebben juist dat mensen mijn zorgen weg nemen of nochthans een poging daartoe doen.
Als ik dat vraag ben ik direct een asociale wappie met een veel te hoog BMI en dient mij alle recht tot zorg ontnomen te worden en moet ik opgesloten worden.
Zo krijg je wel een tweedeling ja.
Als jij mensen wilt overtuigen die in jouw ogen het probleem nog niet snappen lijkt me het wel handig als jij niet de enige bent voor wie het duidelijk is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
De bron lijkt mij vrij duidelijk. Wat moet ik aan iets wat duidelijk is, voor mij nochthans, verduidelijken dan?
Toen had men nog geen vliegtuigen waardoor ziektes zich razendsnel konden blijven verspreiden. Toen was het nog niet dweilen met de kraan open.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:14 schreef hoechst het volgende:
Waarom moet het nu ineens anders verlopen dan vroeger met de pest enzo??
Nou ja, dat was het bij de ergste uitbraken wel eigenlijk, maar inderdaad, dat was zélfs zonder dat we de moderne reismethoden hadden. Kun je nagaan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Toen had men nog geen vliegtuigen waardoor ziektes zich razendsnel konden blijven verspreiden. Toen was het nog niet dweilen met de kraan open.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarom deel ik die link. Zonder dat mensen het lezen roepen ze meteen dat het nep is en moet ik maar van alles bewijzen of verduidelijken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als jij mensen wilt overtuigen die in jouw ogen het probleem nog niet snappen lijkt me het wel handig als jij niet de enige bent voor wie het duidelijk is.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat was het bij de ergste uitbraken wel eigenlijk, maar inderdaad, dat was zélfs zonder dat we de moderne reismethoden hadden. Kun je nagaan.@ die spoiler; dat was ik ook aan het editen in mijn post toen ik je reactie zag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat was het bij de ergste uitbraken wel eigenlijk, maar inderdaad, dat was zélfs zonder dat we de moderne reismethoden hadden. Kun je nagaan.Fakenews! Toen hadden we nog geen kranen!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Fakenews! Toen hadden we nog geen kranen!!
Gesloten maar vervolgens snel genoeg open voor afhalen dacht ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:17 schreef probeer het volgende:
Herinner me even ... De vorige strengste lockdown, waren de coffeeshops toen open of gesloten?
Klopt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Gesloten maar vervolgens snel genoeg open voor afhalen dacht ik.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja, dat was het. Dank.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou hilarisch.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:20 schreef ToT het volgende:
[..]Ja ik weet nog dat heel veel mensen hier veroordelend naar de foto's zaten te kijken van die "drugsverslaafden" die massaal in de rij stonden om nog snel even hun genotsmiddelen in te kunnen slaan, en daarna werd er hardop gelachen dat die shops toch weer open gingen voor afhalen, want dan hadden die "drugsverslaafden" de hele tijd voor niks in een wachtrij gestaan.
Ik moest wel lachen om die bekrompenheid!quote:
Ja prachtig was dat. Al die junkies in paniek hun wietje halenquote:Op zaterdag 18 december 2021 12:20 schreef ToT het volgende:
[..]Ja ik weet nog dat heel veel mensen hier veroordelend naar de foto's zaten te kijken van die "drugsverslaafden" die massaal in de rij stonden om nog snel even hun genotsmiddelen in te kunnen slaan, en daarna werd er hardop gelachen dat die shops toch weer open gingen voor afhalen, want dan hadden die "drugsverslaafden" de hele tijd voor niks in een wachtrij gestaan.
Gelul van dat ze blijkbaar echt niet zonder konden enzo.
Hilarischhquote:Op zaterdag 18 december 2021 12:20 schreef ToT het volgende:
Gelul van dat ze blijkbaar echt niet zonder konden enzo.
Je negeert mijn verzoek om er één voorbeeld uit te pakken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
En daarom deel ik die link. Zonder dat mensen het lezen roepen ze meteen dat het nep is en moet ik maar van alles bewijzen of verduidelijken.
Het artikel spreekt voor zich en er worden gewoon officiële bronnen gegeven.
Nouja als mensen mij niet willen laten zien waarom hetgeen daar staat niet klopt dan houdt het op denk ik. Ik zie er geen onwaarheden in en had graag gezien dat als die er wel zijn dat iemand die kon duiden.
Ja ik denk dat velen die zo veroordelend zaten te doen, diezelfde avond wel gewoon een biertje of wijntje zaten te nuttigen!quote:
Alcohol is verder ook gewoon een keiharde harddrug inderdaadquote:Op zaterdag 18 december 2021 12:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik denk dat velen die zo veroordelend zaten te doen, diezelfde avond wel gewoon een biertje of wijntje zaten te nuttigen!Want wiet is drugs en drugs is slecht, en alcohol is legaal!
Precies. En dan zo hysterisch lopen doen omdat mensen wat wiet willen halen om 's avonds wat te kunnen relaxen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Alcohol is verder ook gewoon een keiharde harddrug inderdaad
Ik vind dat alle drugs en alcohol verboden moet worden. Als je alleen maar kan relaxen met alcohol of wiet, dan gaat er iets niet goed. Dan ben je een verslaafde.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies. En dan zo hysterisch lopen doen omdat mensen wat wiet willen halen om 's avonds wat te kunnen relaxen.
Dan wil je dus gewoon alles waar je verslaafd aan kan raken verbieden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, en niet helemaal ontopic ook verderquote:Op zaterdag 18 december 2021 12:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind dat alle drugs en alcohol verboden moet worden. Als je alleen maar kan relaxen met alcohol of wiet, dan gaat er iets niet goed. Dan ben je een verslaafde.
Ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan wil je dus gewoon alles waar je verslaafd aan kan raken verbieden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, en niet helemaal ontopic ook verder
je weet niet wat je zegt johquote:Op zaterdag 18 december 2021 12:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind dat alle drugs en alcohol verboden moet worden. Als je alleen maar kan relaxen met alcohol of wiet, dan gaat er iets niet goed. Dan ben je een verslaafde.
moeten zij wetenquote:Op zaterdag 18 december 2021 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja.
Kijk eens naar de kinderen die verslaafd zijn aan bijvoorbeeld Fortnite en daardoor hun school verkloten. Games worden ontwikkeld om verslavend te zijn. Dat is heel fout.
Maar het is idd offtopic dit.
Maar wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:37 schreef hoechst het volgende:
Waarom luisteren ze nog naar het OMT.. ze slaan constant de plank mis .
Zelf eens een spiegel volhouden. Als ze nou die boosters eens wat eerder hadden gezet was dit niet nodig geweest.quote:
Dat weet ik niet, er zijn immers ook nog veel mensen die überhaupt geen enkele prik genomen hebben...quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:48 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Zelf eens een spiegel volhouden. Als ze nou die boosters eens wat eerder hadden gezet was dit niet nodig geweest.
Die hebben wat mij betreft hun rechten op een ziekenhuisbed bij Corona al lang verspeeld.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, er zijn immers ook nog veel mensen die überhaupt geen enkele prik genomen hebben...
Punt 1 is helemaal geen feit. Er is nog ontzettend weinig bekend. Met een harde lockdown help je de maatschappij compleet om zeep.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:57 schreef luxerobots het volgende:
Goed. We gaan dus een nieuwe lockdown in.
Ik denk dat er maar drie paar opties zijn (en combinaties van deze opties).
1. We laten de zorg overstromen, iets wat de meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordigers niet wil.
2. We zetten het maatschappelijke leven steeds verder stil om de verspreiding van het virus te voorkomen.
3. We vaccineren iedereen, dat kan alleen met dwang, met lichte dwang zoals nu lukt dat niet.
Punt is dat het voor optie 3 nu al te laat is, we zijn volop aan het boosteren, maar pas in februari (waarschijnlijk) zal iedereen die dat wil geboosterd kunnen zijn. Daarbij blijven er mensen die geen prik willen.
Realiteit is dus dat het maatschappelijke leven stilgezet wordt (onder andere met het sluiten van alle winkels en restaurants).
Realiteit is ook dat het vaccin niet tegen omikron werkt, door van Dissel en andere experts al gezegd. Dus optie 3 van vaccineren heeft geen enkel nut.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:57 schreef luxerobots het volgende:
Goed. We gaan dus een nieuwe lockdown in.
Ik denk dat er maar drie paar opties zijn (en combinaties van deze opties).
1. We laten de zorg overstromen, iets wat de meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordigers niet wil.
2. We zetten het maatschappelijke leven steeds verder stil om de verspreiding van het virus te voorkomen.
3. We vaccineren iedereen, dat kan alleen met dwang, met lichte dwang zoals nu lukt dat niet.
Punt is dat het voor optie 3 nu al te laat is, we zijn volop aan het boosteren, maar pas in februari (waarschijnlijk) zal iedereen die dat wil geboosterd kunnen zijn. Daarbij blijven er mensen die geen prik willen.
Realiteit is dus dat het maatschappelijke leven stilgezet wordt (onder andere met het sluiten van alle winkels en restaurants).
Het ligt iets genuanceerder dan jij zo stelt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Realiteit is ook dat het vaccin niet tegen omikron werkt, door van Dissel en andere experts al gezegd. Dus vaccineren heeft geen enkel nut.
En dat Omikron de zorg zou laten overstromen is wel genuanceerd?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:02 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder dan jij zo stelt.
Ik heb nooit gezegd dat Omicron de zorg laat overstromen. Zie post #256quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:05 schreef ToT het volgende:
[..]
En dat Omikron de zorg zou laten overstromen is wel genuanceerd?
Booster schijnt wel te werken tegen omikron, maar daar is nu te weinig tijd voor. Veel prikken moeten nog gezet worden, immuniteit treedt niet gelijk in, en veel mensen willen niet eens een prik halen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Realiteit is ook dat het vaccin niet tegen omikron werkt, door van Dissel en andere experts al gezegd. Dus optie 3 van vaccineren heeft geen enkel nut.
Ik denk dat Van Dissel dat vanavond gaat zeggen. De situatie zal behoorlijk slecht zijn, anders besluiten ze niet tot zwaardere maatregelen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:05 schreef ToT het volgende:
[..]
En dat Omikron de zorg zou laten overstromen is wel genuanceerd?
Ja ze zijn hartstikke bang voor deze veel besmettelijkere versie die volgens artsen uit land van herkomst een stuk milder is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Dissel dat vanavond gaat zeggen. De situatie zal behoorlijk slecht zijn, anders besluiten ze niet tot zwaardere maatregelen.
quote:
Een harde Lockdown is juist een verrijking van de maatschappij,quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Punt 1 is helemaal geen feit. Er is nog ontzettend weinig bekend. Met een harde lockdown help je de maatschappij compleet om zeep.
Paniek Paniek Paniek... doe iets, doe iets...quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ze zijn hartstikke bang voor deze veel besmettelijkere versie die volgens artsen uit land van herkomst een stuk milder is.
Er waren schepen met massa's emigranten. Er zijn "tientallen miljoenen" indianen door de pest omgekomen bij het bezoek van de Europeanen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Toen had men nog geen vliegtuigen waardoor ziektes zich razendsnel konden blijven verspreiden. Toen was het nog niet dweilen met de kraan open.
Ik begrijp dat een harde lockdown voor jouw situatie in de inrichting niet zo veel uitmaakt, maar voor andere mensen ligt dat anders.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Een harde Lockdown is juist een verrijking van de maatschappij,
Hoe dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Een harde Lockdown is juist een verrijking van de maatschappij,
Hoe moet ik 1 voorbeeld pakken uit een website wat maar over 1 ding gaat? Het hele artikel gaat erover of de oversterfte toe te dichten is aan corona of niet en de conclusie is dat dat niet blijkt uit de data.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je negeert mijn verzoek om er één voorbeeld uit te pakken.
Verder is ook niet duidelijk welk punt je nu eigenlijk wil bewijzen met die bron.
Op de IC is het nu al ontzettend druk. Ook als Omicron zorgt voor relatief veel minder ziekenhuisopnamen kan de zorg die toestroom niet aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Punt 1 is helemaal geen feit. Er is nog ontzettend weinig bekend. Met een harde lockdown help je de maatschappij compleet om zeep.
Onder de 60 zonder aandoeningen is vaccinatie en de boosters allemaal niet nodig. Wel voor je bezoek aan de horeca, festivals of je vakantie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:50 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Die hebben wat mij betreft hun rechten op een ziekenhuisbed bij Corona al lang verspeeld.
Dat eerste weten ze dus niet. Met wat ze nu wel weten valt het mee met ziekenhuisopnamen dus dat de zorgtoestroom toeneemt is nog helemaal nergens op gebaseerd. Deze lockdown is alleen maar gebaseerd op paniekzaaierij en een regering die geen gezichtsverlies wil lijden omdat ze volgens de media al tig keer te laat hebben ingegrepen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op de IC is het nu al ontzettend druk. Ook als Omicron zorgt voor relatief veel minder ziekenhuisopnamen kan de zorg die toestroom niet aan.
Dus ze moeten wat. Ik vind het ook overdreven om te stellen dat een harde lockdown de hele maatschappij om zeep helpt, en een scenario dat de ziekenhuizen en zorg fataal overloopt is ook desastreus.
Aan welke vragen dacht je?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:44 schreef vosss het volgende:
Hopelijk gaan er nu wèl eens wat journalisten kritische vragen stellen. Bij voorkeur die NIET vooraf al aan de heren gegeven zijn.
Zal wel weer niet
Dat is wel aardig bekend. Gemiddeld besmet een Omikron patiënt 5 anderen. Delta was dat 2 of 3. Waar ze bang voor zijn is nu een explosie van besmettingen. In Engeland is dat al aan de gang. Los van de beschikbare zorgcapaciteit vallen daar nu ook mensen uit die essentiële taken vervullen - brandweer, politie en de zorg zelf. Dat maakt het e.e.a. nog erger. Ik las dat in Londen inmiddels 1/3 van de brandweer niet meer kan uitrukken omdat het personeel corona heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:05 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Daar is weinig tot niks over bekend.
Men valt over het algemeen niet uit omdat men corona heeft, maar omdat men met een positieve test niet mag werken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:04 schreef AgLarrr het volgende:
Ik las dat in Londen inmiddels 1/3 van de brandweer niet meer kan uitrukken omdat het personeel corona heeft.
Als je positief getest bent, heb je toch corona?quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Men valt over het algemeen niet uit omdat men corona heeft, maar omdat men met een positieve test niet mag werken.
Meneer de Jonge, bij welke winkel haalt u uw schoenen?quote:
ja maar velen kunnen dan gewoon nog werken, echter het mag niet. De reden is dus die wet en niet dat iemand corona heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je positief getest bent, heb je toch corona?
Er is daarmee aangetoond dat er een (levend of dood) virusdeeltje is aangetroffen. Maar dat terzijde, niet iedereen die positief getest wordt heeft (ernstige) symptomen, of is laat staan te ziek om te werken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je positief getest bent heb je toch corona?
Maar ja; als zo iemand weer iemand anders in de bek rochelt die niet gevaccineerd is of een verminderde weerstand of onderliggend lijden heeft, heb je weer een probleem.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:12 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Er is daarmee aangetoond dat er een (levend of dood) virusdeeltje is aangetroffen. Maar dat terzijde, niet iedereen die positief getest wordt heeft (ernstige) symptomen, of is laat staan te ziek om te werken.
Ik ben benieuwd welke aandeel van positieve gevallen nou echt ziek zijn. Ik heb kennissen waar kind corona mee terug neemt van school. Papa,mama en zusje worden ook besmet. Alle 4 in quarantaine, maar niemand heeft klachten. Het is wederom allemaal weer om een relatief kleine groep te beschermen die uiterst zwak is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:12 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Er is daarmee aangetoond dat er een (levend of dood) virusdeeltje is aangetroffen. Maar dat terzijde, niet iedereen die positief getest wordt heeft (ernstige) symptomen, of is laat staan te ziek om te werken.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja maar velen kunnen dan gewoon nog werken, echter het mag niet. De reden is dus die wet en niet dat iemand corona heeft.
En dit onderscheid is belangrijk, omdat die wet veranderd kan worden en dat iemand corona heeft niet.
En het ontgaat jullie volledig dat iemand met corona anderen weer besmet? Want nogmaals: dat is nu het probleem. De grote hoeveelheden besmettingen maken dat het kleine percentage mensen dat wel erg ziek wordt van corona in één keer komt. En dát kan het systeem -zorg, preventie en veiligheid- niet aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:12 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Citeer die artsen dan eens even.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ze zijn hartstikke bang voor deze veel besmettelijkere versie die volgens artsen uit land van herkomst een stuk milder is.
dat neemt niet weg dat de oorzaak hiervan ligt bij de regelgeving en niet bij corona.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
En het ontgaat jullie volledig dat iemand met corona anderen weer besmet? Want nogmaals: dat is nu het probleem. De grote hoeveelheden besmettingen maken dat het kleine percentage mensen dat wel erg ziek wordt van corona in één keer komt. En dát kan het systeem -zorg, preventie en veiligheid- niet aan.
dat zou ik ook zijn. De wet van de grote getallen is angstaanjagend.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Het probleem dat criminelen crimineel zijn komt doordat de wet ze criminaliseert. Niet omdat ze andermans eigendom jatten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat neemt niet weg dat de oorzaak hiervan ligt bij de regelgeving en niet bij corona.
Wat klopt er niet dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het probleem dat criminelen crimineel zijn komt doordat de wet ze criminaliseert. Niet omdat ze andermans eigendom jatten.
Strakke redenering wel.
Een wet is over het algemeen geen oorzaak van een probleem, maar een reactie / poging tot oplossing. Zo ook nu. Je mag niet werken als je corona hebt, zodat je anderen niet besmet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat klopt er niet dan?
Er zijn 2 opties, of je pakt corona aan of je past de regelgeving aan. Nou ja eigenlijk nog een derde, je laat het gewoon zoals het is.
Jij snapt maar weinig van teksten. Het artikel heeft 5 grafieken en 4 tabellen, daar kun je best uitleg over geven.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe moet ik 1 voorbeeld pakken uit een website wat maar over 1 ding gaat? Het hele artikel gaat erover of de oversterfte toe te dichten is aan corona of niet en de conclusie is dat dat niet blijkt uit de data.
Ik heb nergens geroepen dat het fake is. Maar omdat jij niets uit je bron deelt, en zelf al aangeeft dat als jij iets deelt, anderen gaan roepen dat het fake is. Voorspelt dat weinig goeds.quote:Zo groot is het artikel niet en het gaat maar over 1 onderwerp. Dus wat wil je nou precies? Dat ik 1 getalletjes uit een van de bronnen haal en concludeer dat ze dat netjes in hun tabel gezet hebben zodat jij kan roepen dat het fake is?
Je bent vooral zelf diegene die er niet op ingaat.quote:Mijn vragen waren oprecht en ik vind het jammer dat niemand hier de moeite neemt om er serieus op in te gaan.
Hier ben ik het toch echt niet mee eens. Ik kan natuurlijk alleen over NL spreken, want de wetten in GB ken ik niet voldoende.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een wet is over het algemeen geen oorzaak van een probleem, maar een reactie / poging tot oplossing.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:15 schreef ToT het volgende:
Maar ja; als zo iemand weer iemand anders in de bek rochelt die niet gevaccineerd is of een verminderde weerstand of onderliggend lijden heeft, heb je weer een probleem.
Ja, maar vaak wordt er bij uitspraken zoals "door corona zit 1/3e thuis" een impliciet beeld geschetst dat het ook/voornamelijk komt door ziekte. En anders wordt er door de lezer wel eens vergeten dat dat (primair) door regels komt, welk nut deze dan ook (vermeend) hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:25 schreef AgLarrr het volgende:
En het ontgaat jullie volledig dat iemand met corona anderen weer besmet? Want nogmaals: dat is nu het probleem. De grote hoeveelheden besmettingen maken dat het kleine percentage mensen dat wel erg ziek wordt van corona in één keer komt. En dát kan het systeem -zorg, preventie en veiligheid- niet aan.
Het gaat al lang niet meer over hoeveel mensen er ernstig ziek van worden of dood aan gaan. Het gaat er om dat die niet allemaal in één keer komen zodat je ze niet kan behandelen waardoor er onnodig mensen lijden of doodgaan.
Als je corona hebt, ben je ziek. Hoe ziek verschilt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar vaak wordt er bij uitspraken zoals "door corona zit 1/3e thuis" een impliciet beeld geschetst dat het ook/voornamelijk komt door ziekte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |