Dan kun je ook meedoen met het 40+ orkestquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zing![]()
En kan een beetje piano, maar al jaren niet meer gedaan
Leuk. Welkom bij het orkestquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zing![]()
En kan een beetje piano, maar al jaren niet meer gedaan
Ja als kind, ik moest een instrument spelen van mijn ouders. We hadden een piano thuis dus ik was lekker dwars en koos wat andersquote:
Pand opruimenquote:
Ja dat kan niet he? Topic dichtquote:
Leuk!quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:17 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Dan kun je ook meedoen met het 40+ orkest
oh jaquote:
Noten lezen is ook echt wel handig qua muziek enzoquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja als kind, ik moest een instrument spelen van mijn ouders. We hadden een piano thuis dus ik was lekker dwars en koos wat andersIk moet wel zeggen dat ik een soort van blij ben dat ik noten heb leren lezen.
quote:
HAAAAAAAAAGSquote:
Jaaaaaaaquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
HAAAAAAAAAGS![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is lang geleden!
Hoe is het met jou?
Hier ook wel redelijk. Ik ben inmiddels wel de 40 gepasseerdquote:
Ik ben gek op muziek, maar helaas amuzikaal als het aankomt op zelf muziek maken. Ik ben jaloers zijn op mijn vriendin: die hoort een deuntje en duikt gelijk achter de piano en improviseert er dan vrolijk op los.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja als kind, ik moest een instrument spelen van mijn ouders. We hadden een piano thuis dus ik was lekker dwars en koos wat andersIk moet wel zeggen dat ik een soort van blij ben dat ik noten heb leren lezen.
Nog gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hier ook wel redelijk. Ik ben inmiddels wel de 40 gepasseerd
Mijn vriendin ook, maar na twee minuten kijkt ze al niet meer in de partituur en maakt ze gewoon haar eigen improvisaties.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Noten lezen is ook echt wel handig qua muziek enzoIk heb jarenlang pianoles gehad vroeger en heb het jaren niet gedaan, maar kan nog makkelijk iets spelen als je een blad muziek voor me zet
Juist! en 30 is het nieuwe 20. Barely legal dusquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd
En 40 is het nieuwe 30.
Misschien kun je de triangel?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:28 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik ben gek op muziek, maar helaas amuzikaal als het aankomt op zelf muziek maken. Ik ben jaloers zijn op mijn vriendin: die hoort een deuntje en duikt gelijk achter de piano en improviseert er dan vrolijk op los.
Trouwens leuk dat de allerbeste accordeonist uit ons eigen landje komt.![]()
Het bierfluitje kan ik dan weer wel vrij goed bespelen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien kun je de triangel?
En anders gewoon bier halen
Ik ben niet serieus hoorquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd
En 40 is het nieuwe 30.
Dat is wel echt knapquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:32 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Mijn vriendin ook, maar na twee minuten kijkt ze al niet meer in de partituur en maakt ze gewoon haar eigen improvisaties.
Ik zat op de basisschool in het schoolorkest. Maar er waren zoveel leerlingen die al piano speelden, dat veel van de pianospelers jarenlang op de xylofoon moestenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien kun je de triangel?
En anders gewoon bier halen
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:38 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn specialiteit is het drankorgel![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:38 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn specialiteit is het drankorgel![]()
Ik zet nu net die docu over Johnny Meijer te kijken en daar was het juist andersom: Johnny studeerde als kind piano, maar moeder Meijer knipte met een nijptang de snaren door, want het was in de Jordaan not done om een ander instrument te spelen dan accordeon, dus moest-ie aan de trekzak.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Toen mijn vriendin een baby was heeft de muze in haar wieg gepiest, zeg ik altijd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is wel echt knapMuzikaal hoor
Geweldig is datquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:42 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Toen mijn vriendin een baby was heeft de muze in haar wieg gepiest, zeg ik altijd.
Muziek maken, schilderen, beeldhouwen, you name it.
Ik dacht er onderuit te komen. Broer en zus hadden piano les, dus slim als ik was wilde ik geen piano dus moest er een instrument aangeschaft worden. Ik was de lul want mijn oom had er één liggenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:40 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik zet nu net die docu over Johnny Meijer te kijken en daar was het juist andersom: Johnny studeerde als kind piano, maar moeder Meijer knipte met een nijptang de snaren door, want het was in de Jordaan not done om een ander instrument te spelen dan accordeon, dus moest-ie aan de trekzak.
The Flintstones.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef Domnivoor het volgende:
Toevallig vamiddag weer leuke bladmuziek gekocht.
[ afbeelding ]
Leuke uitdrukkingquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:42 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Toen mijn vriendin een baby was heeft de muze in haar wieg gepiest, zeg ik altijd.
Muziek maken, schilderen, beeldhouwen, you name it.
Gewoon doenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik dacht er onderuit te komen. Broer en zus hadden piano les, dus slim als ik was wilde ik geen piano dus moest er een instrument aangeschaft worden. Ik was de lul want mijn oom had er één liggenMaar ja ik zou het best wel eens leuk vinden om het weer eens op schoot te hebben. Je verleerd het niet
Moet je er wel één hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Gewoon doen![]()
Mijn vader is 80 en speelt nog dagelijks accordeon.
Dwarsfluit Fiiiiieeeeeequote:Op vrijdag 17 december 2021 19:50 schreef Deisyy het volgende:
Dwarsfluit, ik speelde dwarsfluit in een drumband
Ik heb zelfs niets te zeggen over de inrichting van het huis.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Leuke uitdrukkingEn echt zo breed kunstzinnig ook
Jesus nog meer jarigenquote:
Ik zal maar niet zeggen waar ik die dan in stopquote:
Allrounderquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:51 schreef cafca het volgende:
*gitaar, viool, mondharmonica een een beetje piano
Ik steun dit voorstelquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:52 schreef oma-Nijn het volgende:
Waarom karaoke op de volgende meet...gewoon de jostiband 40+ band optreden![]()
![]()
@:notturna van harte
Pak het weer op joh, net als Tonja met haar gitaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik dacht er onderuit te komen. Broer en zus hadden piano les, dus slim als ik was wilde ik geen piano dus moest er een instrument aangeschaft worden. Ik was de lul want mijn oom had er één liggenMaar ja ik zou het best wel eens leuk vinden om het weer eens op schoot te hebben. Je verleerd het niet
Ik krijg hier nu beeld en geluid bijquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen waar ik die dan in stop
Hm, er is iets misgegaan… Je foto is niet zichtbaarquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:52 schreef Deisyy het volgende:
Ik heb nog ergens een foto van mezelf in mijn drumbandoutfit, ik was 9 of 10 ofzo.
Tabula Rasa.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:49 schreef cafca het volgende:
Ik heb nog bladmuziek voor Pearlbitch:
[ afbeelding ]
Ik denk, dat de zon er niet komtquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Er zitten wat pareltjes op fok wat muziek betreft. Kree en Braddiequote:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:53 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hm, er is iets misgegaan… Je foto is niet zichtbaar
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:51 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik heb zelfs niets te zeggen over de inrichting van het huis.
Ik zorg wel weer voor de inwendige mens. Heb sinds mijn 8ste al een zangverbod van de glasverzekeringquote:
Nee ik denk wel dat ik toch de piano wel weer ooit op ga pakken. Het scheelt niet zo veel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:53 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Pak het weer op joh, net als Tonja met haar gitaar.
Kunnen jullie nog een duootje spelen.
Ach, in muziek doen de oudjes het nog altijd best.quote:
[..]
Ja zeker wel, er is best een leuk ensemble samen te stellen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Er zitten wat pareltjes op fok wat muziek betreft. Kree en Braddie
Ik heb er eentje van porselein , niet antiek.. was een relatiegeschenk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:56 schreef cafca het volgende:
Oh, een dwarsfluit heb ik hier ook nog een liggen. een antieke, van hout
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:52 schreef Soury het volgende:
[..]
[..]
Leuk!quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik heb er eentje van porselein , niet antiek.. was een relatiegeschenk.
Prima. Lijkt me geweldigquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:59 schreef Prisha het volgende:
Maar serieus, we hebben zo bij elkaar een meer dan complete band![]()
Ik vertelde Domni ook dat ik waarschijnlijk een lokatie heb. Ik dacht Vianen maar het is dus Everdingen. Redelijk Centraal in Nederland.
God, wat waren we hier een bezienswaardigheid in de buurt, toen dat ding hier met een kraan naar 6-hoog werd gehesen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee ik denk wel dat ik toch de piano wel weer ooit op ga pakken. Het scheelt niet zo veel.
Voor mij ook lekker dichtbijquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:59 schreef Prisha het volgende:
Ik vertelde Domni ook dat ik waarschijnlijk een lokatie heb. Ik dacht Vianen maar het is dus Everdingen. Redelijk Centraal in Nederland.
Dat gaat toch wel een elektronische piano worden hoorquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:06 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
God, wat waren we hier een bezienswaardigheid in de buurt, toen dat ding hier met een kraan naar 6-hoog werd gehesen.
Eigenlijk moeten we er dan ook meer dan 40 hebbenquote:
Is ideaal, gewoon lekker spelen wanneer je wil met koptelefoon op en de buren hebben er geen last van.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gaat toch wel een elektronische piano worden hoor
Ja een vleugel gaat het niet worden hierquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Is ideaal, gewoon lekker spelen wanneer je wil met koptelefoon op en de buren hebben er geen last van.
Ik vind akoestisch toch mooier.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gaat toch wel een elektronische piano worden hoor
Mijn buren wel…quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Is ideaal, gewoon lekker spelen wanneer je wil met koptelefoon op en de buren hebben er geen last van.
Ja in mijn volgende huis (vrijstaande villa)quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:12 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik vind akoestisch toch mooier.
Ja. We hebben afgesproken dat ik niet na 22:00 speel.quote:
Dat is dan wel weer een voordeel. Hoewel wij ook niet veel problemen hebben. Het appartement onder ons is van een Duits echtpaar die er hooguit 3 maanden per jaar zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Hier wel. Baldwin.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja een vleugel gaat het niet worden hier
Ideaal.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:15 schreef Prisha het volgende:
Ik heb gelukkig ook afspraken kunnen maken. Niemand heeft er last van, ben ik wel blij mee.
Dan zijn het wel hele dunne muurtjes? Ik weet dat je de toetsen hoort, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn buren het horen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja. We hebben afgesproken dat ik niet na 22:00 speel.
Ik zie nu pas dat je Greys in je sig hebtquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja. We hebben afgesproken dat ik niet na 22:00 speel.
In Tibet beschouwt wordt dit beschouwd als een vrolijk deuntjequote:
Het is een dubbele gemetselde muur. Maar die toetsen maken veel lawaai.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:17 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Dan zijn het wel hele dunne muurtjes? Ik weet dat je de toetsen hoort, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn buren het horen.
Oh balen dan. Maar als je niet altijd behoefte hebt om midden in de nacht piano te spelen, dan valt het wel mee.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is een dubbele gemetselde muur. Maar die toetsen maken veel lawaai.
Dat heb ik soms welquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:20 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Oh balen dan. Maar als je niet altijd behoefte hebt om midden in de nacht piano te spelen, dan valt het wel mee.
Dat lijkt me heel apart. Wat zong je dan?quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:23 schreef Aoibhin het volgende:
Ik schijn wel eens in mijn slaap te hebben gezongen
quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:23 schreef Aoibhin het volgende:
Ik schijn wel eens in mijn slaap te hebben gezongen
Geen idee, zal wel wat geneurie alleen zijn geweest wat dan later is opgeklopt. Maar ik heb het van twee aparte bronnen, dus kennelijk zit er toch iets inquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel apart. Wat zong je dan?
Gelukkig is er nog geen Mr Aoibhin die dat kan doen. Voor die tijd afleren dan maarquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:31 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]dan zou ik meteen een kussen op mijn harses krijgen
Zoek een Mr Aoibhin die het waardeert.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gelukkig is er nog geen Mr Aoibhin die dat kan doen. Voor die tijd afleren dan maar
Goeiequote:Op vrijdag 17 december 2021 20:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zoek een Mr Aoibhin die het waardeert.
Welnee. Zelfs ik heb al 24 jaar een geweldige man.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gelukkig is er nog geen Mr Aoibhin die dat kan doen. Voor die tijd afleren dan maar
Maar jij "zingt" vast niet in je slaapquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:38 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Welnee. Zelfs ik heb al 24 jaar een geweldige man.
Nee, ik snurkquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar jij "zingt" vast niet in je slaap
Is dat voor de volgende meet?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:59 schreef Prisha het volgende:
Dat zou wel eens de volgende kunnen worden.quote:
nee dat denk ik niet. Ik moet kijken wanneer we er een keer in mogen, het is een huisje op het erf van een kennis. Hij gebruikt het voor allerlei workshops etc.quote:
Hij ook?quote:
Klinkt wel heel leukquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:42 schreef Prisha het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet. Ik moet kijken wanneer we er een keer in mogen, het is een huisje op het erf van een kennis. Hij gebruikt het voor allerlei workshops etc.
Ligt wel ideaal zodat de buren geen last hebben. Ik heb daar doedelzak les gehadquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klinkt wel heel leukEn tussendoor een keer meeten kan sowieso
Oké. Ik meld me aan...wel met SFquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat zou wel eens de volgende kunnen worden.
Dan kom ik ook met SF..om de band aan te moedigen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:42 schreef Prisha het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet. Ik moet kijken wanneer we er een keer in mogen, het is een huisje op het erf van een kennis. Hij gebruikt het voor allerlei workshops etc.
Of eentje die overal doorheen slaaptquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
GoeieEen nachtbraker sowieso, die van mijn stem houdt
quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:45 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Oké. Ik meld me aan...wel met SF
[..]
Dan kom ik ook met SF..om de band aan te moedigen.
quote:
Die twee zinnen achter elkaar suggereren het een en anderquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:44 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ligt wel ideaal zodat de buren geen last hebben. Ik heb daar doedelzak les gehad
jaaaa haquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die twee zinnen achter elkaar suggereren het een en ander![]()
ik vind het wel mooi klinken als je dat zo hoortquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:49 schreef Prisha het volgende:
[..]
jaaaa ha![]()
Het is bij één les gebleven. Godskolere wat is dat moeilijk.
Kan ook! Maar niet iemand die standaard de hele nacht slaaptquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Of eentje die overal doorheen slaapt
Ik kijk nu De Slimste Mensquote:
Dartsquote:
Je moet veel dingen tegelijk doen. Blazen, die zak onder je arm knijpen, en er zit een soort blokfluitachtig ding op waar je ook nog eens op moet spelen. Zo lastig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
ik vind het wel mooi klinken als je dat zo hoortMaar als je ziet wat er allemaal aan zo'n ding zit, ziet het er wel lastig uit
Wel leuk dat je uitgerekend dat hebt geprobeerdNog een aanleiding voor?
Hoop dat Lim wint. Gun ik hem wel.quote:
Nogal multitasken zo te horen. Klinkt erg lastig inderdaad!quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:56 schreef Prisha het volgende:
[..]
Je moet veel dingen tegelijk doen. Blazen, die zak onder je arm knijpen, en er zit een soort blokfluitachtig ding op waar je ook nog eens op moet spelen. Zo lastig.
Geen aanleiding, ik was er altijd wel nieuwsgierig naar hoe dat zou zijn, of het moeilijk was, en de kans deed zich voor een les te volgen. Meteen voor opgegeven.
Ohh, die vond ik leukquote:
Oh ik moet nog van vandaag openmaken. De laatste dagen was iets minder dan de dagen ervoor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:00 schreef Aoibhin het volgende:
@:-Shii- vind je ook niet dat er heeeeeel veel shower gel in de Rituals kalender zit?
Ik ben dol op dat ding, maar was vandaag haast teleurgesteld
Nou, ik denk dat ik al weet wat er in zitquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:26 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Oh ik moet nog van vandaag openmaken. De laatste dagen was iets minder dan de dagen ervoor.
[sub[Oh shit[/sub]quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:26 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Oh ik moet nog van vandaag openmaken. De laatste dagen was iets minder dan de dagen ervoor.
Geen probleem hoor, zo bedoelde ik het niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
[sub[Oh shit[/sub]![]()
Excuses, ik zal niet meer op de dag zelf zeggen wat erin zit, wist niet dat je hem nog niet opengemaakt had
Ik dacht al dat je het niet zo bedoelde hoor, maar vind het meer kut van mezelf dat ik niet even nadenk over dat soort dingenquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:31 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, zo bedoelde ik het niet.Ik moet wel altijd zoeken naar dat nummer.
Heb je hem aangeraaktquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ook! Ik kwam laatst iemand tegen die er heel erg op leek
Ik heb 'm nu opengemaakt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je het niet zo bedoelde hoor, maar vind het meer kut van mezelf dat ik niet even nadenk over dat soort dingenVoor hetzelfde geld had ik iemand heel erg teleurgesteld
Wat maken jullie open? Een soort adventskalender?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:36 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ik heb 'm nu opengemaakt.Ik vind de doucheschuim vaak wel lekker. Maar die zitten er inderdaad wel veel in. Die icing schuim had ik nog van 2 jaar geleden en vond ik wat minder, maar je kan niet alles naar je zin hebben natuurlijk. Tot nu toe vind ik er wel fijne producten in zitten.
Ja adventskalender van Rituals. Een kerstdorpje is het dit jaar. Dus iedere dag een huisje met een cadeautje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:39 schreef Prisha het volgende:
[..]
Wat maken jullie open? Een soort adventskalender?
Ik ben tot nu toe ook heel erg tevreden behalve de hoeveelheid douche gel/schuim. Maar het ruikt allemaal heerlijkquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:36 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ik heb 'm nu opengemaakt.Ik vind de doucheschuim vaak wel lekker. Maar die zitten er inderdaad wel veel in. Die icing schuim had ik nog van 2 jaar geleden en vond ik wat minder, maar je kan niet alles naar je zin hebben natuurlijk. Tot nu toe vind ik er wel fijne producten in zitten.
Ik zag een plaatje van het dorpje toen ik ging googlen, zo leukquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:42 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ja adventskalender van Rituals. Een kerstdorpje is het dit jaar. Dus iedere dag een huisje met een cadeautje.
Ja en dan hebben wij de duurdere versie. De wat goedkopere was een wat groter kartonnen huis met van die klassieke adventskalendervakjes. Die leek me óók heel leuk, maar dit dorpje was té cute om te laten liggenquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:42 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ja adventskalender van Rituals. Een kerstdorpje is het dit jaar. Dus iedere dag een huisje met een cadeautje.
owj dat klinkt leuk !quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:42 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Dan moet je iets of iemand om je heen verzamelen om je elke dag wat te geven!quote:
Een adventkalender of december-kraslot telt niet?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dan moet je iets of iemand om je heen verzamelen om je elke dag wat te geven!
Heb je er geen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:53 schreef D. het volgende:
[..]
Een adventkalender of december-kraslot telt niet?
Nee, jullie hadden me niet tijdig ingelicht over de Ritual-kalenderquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Heb je er geen?
Is wel leuk om elke dag zo'n vakje open te kunnen maken
Hop for him and herquote:
Ja ik ook wel maar had m'n kraskalender na drie dagen al openquote:
mij ook nietquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:57 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, jullie hadden me niet tijdig ingelicht over de Ritual-kalender
Da's juist leuk, met geduldquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:58 schreef engine het volgende:
[..]
Ja ik ook wel maar had m'n kraskalender na drie dagen al opensnap niet hoe mensen dat geduld hebben.
Maar bij die kraskalenders is een optie dat je een nieuw lot krijgt. Sta je dan in januari met je nieuwe lot. En waarom zou ik wachten met 100.000 winnen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:59 schreef D. het volgende:
[..]
Da's juist leuk, met geduld
Ik had er vorig jaar eentje van de sint, dit jaar een staatslot
echt hequote:
Als je niet braaf wacht dan werkt het lot niet meequote:Op vrijdag 17 december 2021 22:01 schreef engine het volgende:
[..]
Maar bij die kraskalenders is een optie dat je een nieuw lot krijgt. Sta je dan in januari met je nieuwe lot. En waarom zou ik wachten met 100.000 winnen?
Ja ik had niksquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:02 schreef D. het volgende:
[..]
Als je niet braaf wacht dan werkt het lot niet mee
Ik ontvang ook graag een reminder volgend jaar.quote:
Ruilen tegen 4 Tony-repen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:04 schreef Deisyy het volgende:
Ik had 2 weken geleden Ī100 in de vriendenloterij
Jij was óók al niet op de hoogtequote:Op vrijdag 17 december 2021 22:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ontvang ook graag een reminder volgend jaar.
Ik heb me vanmorgen met Nivea gewassen, dat had helemaal niet gehoevenquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:05 schreef Prisha het volgende:
[..]
Jij was óók al niet op de hoogtetsssssk zo fout dit
tha horrorquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb me vanmorgen met Nivea gewassen, dat had helemaal niet gehoeven
Ik wist niet eens dat het bestond, dat was me ook niet verteldquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:05 schreef Prisha het volgende:
[..]
Jij was óók al niet op de hoogtetsssssk zo fout dit
quote:
Volgend jaar sturen we je een hele maand ervoor mentions om je eraan te attenderen om er een te kopen. Een mention per dagquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:57 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, jullie hadden me niet tijdig ingelicht over de Ritual-kalender
Jij krijgt ook een mention elke dag!quote:
Deal!quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:11 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Volgend jaar sturen we je een hele maand ervoor mentions om je eraan te attenderen om er een te kopen. Een mention per dag![]()
Jij ook!quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ontvang ook graag een reminder volgend jaar.
Ik vroeg me al af wat er zo stonk hier!quote:
Jij krijgt een mention! En jij! En jij! Iedereen krijgt er eenquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jij krijgt ook een mention elke dag!![]()
Iedereen, opdat niemand het vergeet
Hequote:Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wat er zo stonk hier!
quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:18 schreef Prisha het volgende:
[..]
Jij krijgt een mention! En jij! En jij! Iedereen krijgt er een![]()
Dirty ben ik alleen in ESFquote:
Hop for him and herquote:
Vrijdagavond jonguhhhquote:
Van wie?quote:
Hopelijk heeft het gesmaaktquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:22 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Hop for him and her
[..]
Vrijdagavond jonguhhhen een blije avond
![]()
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:22 schreef oma-Nijn het volgende:
![]()
![]()
Dubbel blijquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:22 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Hop for him and her
[..]
![]()
![]()
Jaquote:
quote:
Hier ook klaar. Afgesloten met een Baileys.quote:
quote:
quote:
Volgend jaar krijgt hij ook een tag-kalender.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:27 schreef D. het volgende:
[..]
Jij baalt gewoon dat je er ook te laat bij bent
Lekkerquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:27 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Hier ook klaar. Afgesloten met een Baileys.
Gaan we dan ook ala bierproeverij allemaal tegelijk douchen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:29 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Volgend jaar krijgt hij ook een tag-kalender.Elke dag een aanlokkelijke quote om de echte kalender te gaan kopen
Vangen dan,quote:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:35 schreef D. het volgende:
[..]
Gaan we dan ook ala bierproeverij allemaal tegelijk douchen?
Ik snap de clou nietquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:35 schreef D. het volgende:
[..]
Gaan we dan ook ala bierproeverij allemaal tegelijk douchen?
Te ge lijk! Niet samenquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:41 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik snap de clou niet![]()
Maar er gaat niet gezamenlijk gedoucht worden!
In ieder geval krijgt ieder die het wil en onnodig protesteert, volgend jaar een tagje om lekker te kunnen douchenquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:42 schreef D. het volgende:
[..]
Te ge lijk! Niet samen![]()
Jullie vrouwen denken ook maar aan 1 ding
Nice om dat in de winnende leg/set te doenquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:41 schreef engine het volgende:
Wowwwwww dit was zo'n heerlijk potje en dan zo winnen![]()
![]()
![]()
![]()
wow wow wow
[ twitter ]
Ja dat zie ik ze wel weer doen ja ....quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:52 schreef marcb1974 het volgende:
Ah fijn, bijna alles gaat waarschijnlijk weer dicht
Nee toch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:52 schreef marcb1974 het volgende:
Ah fijn, bijna alles gaat waarschijnlijk weer dicht
En dat omdat de jonge echt volledig incompetent is.quote:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-in-beraad~a6d56c22/
Iedere maand een pilletje ...quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:00 schreef BasEnAad het volgende:
Voor half januari iedereen een booster. En zorgen dat tegen die tijd de nieuwe Pfizer-pil overal beschikbaar is, die voorkomt 89% doden en ziekenhuisopnames, ook voor ongevaccineerden.
spuiten zijn tegenwoordig ook bijna gevoelloos.. Ik kijk wel altijd de andere kant opquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:03 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Pilletje is niet zo eng als een spuit
En wat voor pilletje heb jij genomen dat je denkt dat iedereen voor half januari een booster gaat hebben?quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:00 schreef BasEnAad het volgende:
Voor half januari iedereen een booster. En zorgen dat tegen die tijd de nieuwe Pfizer-pil overal beschikbaar is, die voorkomt 89% doden en ziekenhuisopnames, ook voor ongevaccineerden.
Ik dit jaar nog als alles goed gaatquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En wat voor pilletje heb jij genomen dat je denkt dat iedereen voor half januari een booster gaat hebben?
Beter welquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik dit jaar nog als alles goed gaat
Ja mijn prikker vroeg ook of ik het eng vond. Ik zei van wel, maar ik kijk idd gewoon de andere kant op. Die prik vind ik ook niet eng, maar die naald brrrrquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:05 schreef chufi het volgende:
[..]
spuiten zijn tegenwoordig ook bijna gevoelloos.. Ik kijk wel altijd de andere kant op
Ik heb nog niets gehoord neequote:
Ja dat wel ... maar ik heb een afspraakquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gehoord nee
Ze maken er ook weer een teringzooi van, dus merk het wel.
Haha ja ik heb ook geen zin in een coronadiscussie, maar de prioriteit moet zijn iedereen te prikken, we hebben nog een maand tot half januari.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En wat voor pilletje heb jij genomen dat je denkt dat iedereen voor half januari een booster gaat hebben?
Gelukkig gaat het dus soms nog wel goedquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat wel ... maar ik heb een afspraak
goftedommequote:Op vrijdag 17 december 2021 22:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-in-beraad~a6d56c22/
Alleen zijn degene die het moeten verzinnen en uitvoeren crimineel incompetent. Het gaat dus nooit lukken voor die tijdquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:13 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Haha ja ik heb ook geen zin in een coronadiscussie, maar de prioriteit moet zijn iedereen te prikken, we hebben nog een maand tot half januari.
Ja online ... een dag nadat ik mocht maar niet kon ivm met de 6 maanden restrictie .. die is toen op 3 gezet .quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het dus soms nog wel goed
Heel herkenbaar. Dat prikken boeit me niet zoveel maar naalden brrr.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja mijn prikker vroeg ook of ik het eng vond. Ik zei van wel, maar ik kijk idd gewoon de andere kant op. Die prik vind ik ook niet eng, maar die naald brrrr
Net op tijd dus voor jou.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja online ... een dag nadat ik mocht maar niet kon ivm met de 6 maanden restrictie .. die is toen op 3 gezet .
Netjes dat het dan ook gelukt isquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:21 schreef chufi het volgende:
[..]
Toen dat boosteren net begon meldde ik dat ik hoopte dat ik dit jaar nog een shot zou krijgen
Dat heeft dus totaal geen zin. Je moet voorkomen dat je klachten krijgt. En een vaccinatie helpt daar wel bij.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:21 schreef Chanel5 het volgende:
Die pilletjes neem je niet zomaar...pas bij coronaklachten ga je die pillen slikken, dus niet om geen corona te krijgen, trouwens net als bij de vaccinatie.
De bescherming tegen zware coronaklachten schijnt ook tegen te vallen...heb iets gelezen van 30% maar hou me ten goede.
Nee die gaat niet het verschil maken. Het blijft wel bijdragen aan een oplossing.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:31 schreef Domnivoor het volgende:
Ik betwijfel of die booster veel verschil gaat maken...
Maar ik ga hem wel halen zodra het kan.
Het lijkt er wel op dat het precies genoeg gaat zijn tegen deze variant.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:31 schreef Domnivoor het volgende:
Voor de verspreiding boeit het niet, maar voor de kans dat je met covid in het ziekenhuis terecht komt scheelt het echt de wereld.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:31 schreef Domnivoor het volgende:
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat het precies genoeg gaat zijn tegen deze variant.
Je weet, vanochtend mazzel gehad om hem te krijgen en nog totaal geen last. Had ik bij mijn eerdere vaccinaties ook niet. Neem hem zodra het kan, ik zou anders ook niet weten hoe we onszelf nog enigszins kunnen weren tegen dat KUT virus. Laten we wel wezen het heeft de hele wereld in zijn greep, zo klein en alles beheersen brrrquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:31 schreef Domnivoor het volgende:
Daarom ben ik ook geen voorstander van die zelftesten. Heel onbetrouwbaar en het geeft een soort excuus...ja maar we hadden toch allemaal een zelf test gedaan??quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Het risico is dat mensen zich veilig wanen met drie prikken en onvoorzichtig worden.
Dat was met de vorige vaccins niet anders natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Het risico is dat mensen zich veilig wanen met drie prikken en onvoorzichtig worden.
Maar die gaan wij wel doen zodat we met de kerst bij elkaar kunnen zijn, sorry... Zoals het er nu uitziet mogen we 4 mensen op bezoek hebben en wij hebben er 5. Vorig jaar was het helemaal niks en kwamen ze in groepjes ik pas er voor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:36 schreef engine het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook geen voorstander van die zelftesten. Heel onbetrouwbaar en het geeft een soort excuus...ja maar we hadden toch allemaal een zelf test gedaan??
Elke dag een reminder sturenquote:
Dan gooi je de leeftijdsgrens toch omhoog of omlaag ... Ik hoorde wel dat het meer een advies was ...quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:38 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Maar die gaan wij wel doen zodat we met de kerst bij elkaar kunnen zijn, sorry... Zoals het er nu uitziet mogen we 4 mensen op bezoek hebben en wij hebben er 5. Vorig jaar was het helemaal niks en kwamen ze in groepjes ik pas er voor.
Als die lockdown er komt zoals ze nu voorspellen kan dat zomaar 0 worden natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:38 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Maar die gaan wij wel doen zodat we met de kerst bij elkaar kunnen zijn, sorry... Zoals het er nu uitziet mogen we 4 mensen op bezoek hebben en wij hebben er 5. Vorig jaar was het helemaal niks en kwamen ze in groepjes ik pas er voor.
En ik net zo goed. Kerst vier ik met m'n ouders en broertje wel maar nieuwjaar denk ik wel met m'n vriendengroep. Ik ben niet heilig maar volgens mij gaat het er ook niet om dat je af te toe een regel/advies overtreed. Maar maak het gewoon niet te gek denk ik dan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:38 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik woon alleen dus dat wordt gezellig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als die lockdown er komt zoals ze nu voorspellen kan dat zomaar 0 worden natuurlijk.
Ik ben mij er volledig van bewust dat het een advies is, daarom dus.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Dan gooi je de leeftijdsgrens toch omhoog of omlaag ... Ik hoorde wel dat het meer een advies was ...
Denk dat er veel zullen zijn die dat advies in de wind slaanquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als die lockdown er komt zoals ze nu voorspellen kan dat zomaar 0 worden natuurlijk.
Oh, dat zal zeker.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:45 schreef chufi het volgende:
[..]
Denk dat er veel zullen zijn die dat advies in de wind slaan
Ik denk dat veel mensen vorig jaar meer bereid waren om het een jaartje anders te doen, in het vooruitzicht dat het een jaar later weer normaal zou kunnen. Dan denk ik dat nu meer mensen gaan sjoemelen met de regels en risico gaan nemen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Regels of adviezen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen vorig jaar meer bereid waren om het een jaartje anders te doen, in het vooruitzicht dat het een jaar later weer normaal zou kunnen. Dan denk ik dat nu meer mensen gaan sjoemelen met de regels en risico gaan nemen.
Adviezen vanuit de overheid/RIVM/GGD, maar als je op heterdaad betrapt wordt overtreedt je een regelquote:
Lekker duidelijk ...quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Adviezen vanuit de overheid/RIVM/GGD, maar als je op heterdaad betrapt wordt overtreedt je een regel
Ja, de rek is er een beetje uit...quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen vorig jaar meer bereid waren om het een jaartje anders te doen, in het vooruitzicht dat het een jaar later weer normaal zou kunnen. Dan denk ik dat nu meer mensen gaan sjoemelen met de regels en risico gaan nemen.
Niet helemaal, het blijft een dringend advies. De overheid kan, gelukkig, nog niet bepalen hoeveel mensen jij in huis ontvangt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Adviezen vanuit de overheid/RIVM/GGD, maar als je op heterdaad betrapt wordt overtreedt je een regel
Ik kan er niks beters van maken helaasquote:
Fijne mensen wel die 'voetbalfans'.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:58 schreef chufi het volgende:
Fijn die Lyon fans...![]()
https://www.nu.nl/voetbal(...)en-met-vuurwerk.html
Het is al voldoende als jij je werk goed doet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik kan er niks beters van maken helaas
Ja nee blijf vooral doorgaanquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik kan er niks beters van maken helaas
En dat zou ook echt niet moeten kunnen vind ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niet helemaal, het blijft een dringend advies. De overheid kan, gelukkig, nog niet bepalen hoeveel mensen jij in huis ontvangt.
Ja dat denk ik ook ....quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
En dat zou ook echt niet moeten kunnen vind ik.
Maar ik probeer meer aan te geven dat ik denk dat veel mensen minder scherp gaan zijn op het aanhouden van maatregelen dan een jaar eerder. Als een virus zich ineens als een pandemie verspreidt dan kijk je wel uit met het in de buurt komen van anderen. Nu is men het zo gewend om er al bijna 2 jaar mee te leven en wetende dat de politie echt niet meteen op de stoep staat, wel wat gaat sjoemelen.
Heel klassiek wel ... das nog van voor de rekenmachine op je buroquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb van Sinterklaas een klassieke bankierslamp gekregen, wat vinden jullie er van?
[ afbeelding ]
Ik vind Sinterklaas wat laat maar keurige lampquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb van Sinterklaas een klassieke bankierslamp gekregen, wat vinden jullie er van?
[ afbeelding ]
Groenquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:19 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen weer op drie knopjes drukken de hele dagquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is al voldoende als jij je werk goed doet.
Ja precies, prachtig, ik ben er heel blij mee.quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Heel klassiek wel ... das nog van voor de rekenmachine op je buro
Me like!quote:
Het is in elk geval geen wortelquote:
Mooi!quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:19 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Neequote:Op zaterdag 18 december 2021 00:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is in elk geval geen wortel
Nooit van gehoord. Is die ervoor bedoeld om bankbiljetten te inspecteren?quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:19 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Ik schreeuw gewoon dat ik de lamp op groen wil zetten ...quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja precies, prachtig, ik ben er heel blij mee.
Nee hoor, tis een gewone lamp. Maar wel een klassieker, dit model wordt ook wel de notarislamp genoemd. Heel erg kantoor, maar ook vreselijk sfeervolquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Is die ervoor bedoeld om bankbiljetten te inspecteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |