quote:Presidentieel Paleis Turkije 58 keer groter dan het Witte Huis
Beide zijn toch soenitisch en behoorlijk fundamentalistisch. Ik vraag me dan af waarom die optie zou wegvallen?quote:
Incident wbt Khasoggi, concurrenten wbt invloed.quote:Op donderdag 16 december 2021 18:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Beide zijn toch soenitisch en behoorlijk fundamentalistisch. Ik vraag me dan af waarom die optie zou wegvallen?
Ze kiezen elke keer zelf voor hem. De meerderheid wil een sterke megalomane man omdat past bij hun idee over turkije.quote:Op donderdag 16 december 2021 19:00 schreef Spanky78 het volgende:
Echt zonde. Mooi land dat echt op weg was naar een mooie toekomst. Helaas door een megalomane ‘sterke man’ helemaal naar de tyfus geholpen.
Een laagopgeleid volk maakt altijd de fout dat ze denken dat een sterke man gelijk staat aan een sterke (rechts)Staat. Juist door die sterke man wordt de Staat ernstig verzwakt.quote:Op donderdag 16 december 2021 19:15 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ze kiezen elke keer zelf voor hem. De meerderheid wil een sterke megalomane man omdat past bij hun idee over turkije.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:37 schreef Digi2 het volgende:
Rentevergoedingen zijn naar mijn weten niet toegestaan binnen de fundamentalistische islam en dat zou de reden kunnen zijn.
Denken dat die pooier een echte moslim is en daarom de rente niet verhoogtquote:Op donderdag 16 december 2021 11:54 schreef michaelmoore het volgende:
Omdat Erdogan de Sultan is met een Sultan kasteel, en een echte moslim
Wacht maar tot we om drinkwater moeten gaan vechten over +- 25 jaar, dat gaat gezellig worden.quote:Op donderdag 16 december 2021 21:03 schreef Spanky78 het volgende:
De economische crisis die er aan komt is nog nooit gezien. We denken dat Corona een issue is… maar honger en opstand worden de volgende in grote delen van de wereld
We verzuipen vaak bijna door de regen in dit land. Omdat we alles dicht asfalteren en dichtbouwen, mensen hun tuin als parkeerterrein gebruiken etc. wordt het regenwater (nog) onvoldoende benut en in rap tempo naar zee afgevoerd. Daar liggen ontzettend veel nu nog onbenutte mogelijkheden.quote:Op donderdag 16 december 2021 21:16 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wacht maar tot we om drinkwater moeten gaan vechten over +- 25 jaar, dat gaat gezellig worden.
Dat was in de zomer van 2018 wel anders.quote:Op donderdag 16 december 2021 21:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We verzuipen vaak bijna door de regen in dit land. Omdat we alles dicht asfalteren en dichtbouwen, mensen hun tuin als parkeerterrein gebruiken etc. wordt het regenwater (nog) onvoldoende benut en in rap tempo naar zee afgevoerd. Daar liggen ontzettend veel nu nog onbenutte mogelijkheden.
Klopt het grondwaterpeil daalde flink die zomer en het duurde erg lang tot dat weer op peil kwam. De oorzaak is dus te weinig aanvulling van het grondwaterpeil en daar liggen behalve het klimaat vooral andere oorzaken aan ten grondslag die ik al genoemd heb. Vergeleken met veel andere landen valt hier jaarlijks nogal wat neerslag. Er zijn dus genoeg mogelijkheden er wat aan te doen.quote:Op donderdag 16 december 2021 22:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat was in de zomer van 2018 wel anders.
Ze importeren iets meer dan ze exporteren. Maar dat zal niet lang meer zo zijn met deze wisselkoersenquote:Op vrijdag 17 december 2021 08:08 schreef Richestorags het volgende:
Prachtig voor de export dit. De vraag is: hoeveel importeert Turkije? Ik vermoed een hoop. Daarnaast lijken ze richting hyperinflatie te gaan.
Niet lang daarna zal de productie spaak lopen en niet lang daarna de export.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze importeren iets meer dan ze exporteren. Maar dat zal niet lang meer zo zijn met deze wisselkoersen
In Turkije zit men nu in de situatie dat als je (deels) afhankelijk bent van import dat het geld dat je aan het begin van de maand hebt aan het eind van de maand 50% minder waard is. Met hoe de grafiek nu verloopt kan dat wel eens gaan oplopen naar 100% en dan naar 200%. Dat wordt gewoon extreem problematisch. Daarnaast verzuipt de economie in geld en schieten de prijzen ook steeds meer omhoog.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niet lang daarna zal de productie spaak lopen en niet lang daarna de export.
Ben benieuwd hoe men daar het tij denkt te kunnen keren en of dat ook gaat lukken. Tot op heden waren alle pogingen vruchteloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |