Executive Order: Senna 1990quote:Op donderdag 16 december 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat zelfs bij een rode vlag Max nog wel had kunnen winnen. Hij had misschien niet de snelste race pace, maar over een rondje was-ie wel heel snel. Hij had niet voor niks pole position.
Ik denk dat bij een rode vlag alles af had gehangen van de start. Maar ik denk dat het ook duidelijk was dat de Mercedes gewoon de snellere auto was, als is het de vraag of die vlieger ook op was gegaan in een situatie waar de auto's lichter waren vanwege weinig benzine.quote:
Ik mag toch wel aannemen dat dat geen FIA en Mercedes feestje wordt, dat zou vrij triest zijn.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:46 schreef opreis het volgende:
Vind dat statement van Mercedes toch wel weer een beetje tricky. Geven aan intensief samen te werken met een commissie in die onderzoek doet naar de uitvoering van de regels. Daar moet je Mercedes juist zo min mogelijk input laten geven want die gaan weer alles in hun voordeel proberen te buigen
Elk team gaat samenwerken om een herhaling te voorkomen.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:46 schreef opreis het volgende:
Vind dat statement van Mercedes toch wel weer een beetje tricky. Geven aan intensief samen te werken met een commissie in die onderzoek doet naar de uitvoering van de regels. Daar moet je Mercedes juist zo min mogelijk input laten geven want die gaan weer alles in hun voordeel proberen te buigen
Ik vind dit nog niet zo tricky. Immers, alle teams zitten in die commissie, dus Mercedes heeft daar geen specifieke rol in theorie.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:46 schreef opreis het volgende:
Ik weet iig 100% zeker dat Mercedes niet meer tevreden zou zijn als Max na een rode vlag alsnog gewonnen zou hebben. Dan zou een protest zelfs meer kans hebben.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat bij een rode vlag alles af had gehangen van de start. Maar ik denk dat het ook duidelijk was dat de Mercedes gewoon de snellere auto was, als is het de vraag of die vlieger ook op was gegaan in een situatie waar de auto's lichter waren vanwege weinig benzine.
Eerlijk gezegd vrees ik dat een herstart had geleid tot een crash en dat we dan ook een uiteindelijke uitspraak van de stewards de doorslag hadden zien geven.
Vanaf het moment dat Latifi de muur in ging wist je dat er een situatie zou gaan ontstaan waarbij één van de teams zich achteraf genaaid zou voelen. Dat was onvermijdelijk.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:50 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik weet iig 100% zeker dat Mercedes niet meer tevreden zou zijn als Max na een rode vlag alsnog gewonnen zou hebben. Dan zou een protest zelfs meer kans hebben.
Waar dit staat:quote:
In combinatie metquote:50) SUSPENDING A SPRINT QUALIFYING SESSION OR A RACE
50.1 If Competitors or officials are placed in immediate physical danger by cars running on the track, and the clerk of the course deems circumstances are such that the track cannot be negotiated safely, even behind the safety car, the sprint qualifying session or the race will be suspended.
Should it become necessary to suspend the sprint qualifying session or the race, the clerk of the course will order red flags to be shown at all marshal posts and the abort lights to be shown at the Line.
Dus ja, hij mag de Clerk of the Course overrulen, in zoverre dat een rode vlag altijd een veiligheids maatregel is, en nooit een timing maatregel of een maatregel om een gelijk speelveld te creeren. Daar hebben we Safety Cars voor.quote:15.3 The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may give orders in respect of them only with his express agreement:
c) The stopping of practice, suspension of a sprint qualifying session or suspension of the race in accordance with the Sporting Regulations if he deems it unsafe to continue and ensuring that the correct restart procedure is carried out.
Als je ziet wat een invloed Toto nu al heeft en wat voor invloed Ferrari in het verleden heeft gehad ben ik er niet gerust opquote:Op donderdag 16 december 2021 15:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik mag toch wel aannemen dat dat geen FIA en Mercedes feestje wordt, dat zou vrij triest zijn.
Check vorige topicquote:Op donderdag 16 december 2021 15:52 schreef DX11 het volgende:
Vanavond de wereldbeker uitreiking toch? Maar niemand die het wat boeit?
Exact wat ik bedoelde. In combinatie met waar naar verwezen wordt blijkt dus gewoon dat hij die autoriteit om rood te zwaaien dus niet had in die situatie.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:51 schreef TagForce het volgende:
[..]
Waar dit staat:
[..]
In combinatie met
[..]
Dus ja, hij mag de Clerk of the Course overrulen, in zoverre dat een rode vlag altijd een veiligheids maatregel is, en nooit een timing maatregel of een maatregel om een gelijk speelveld te creeren. Daar hebben we Safety Cars voor.
quote:Op donderdag 16 december 2021 15:52 schreef DX11 het volgende:
Vanavond de wereldbeker uitreiking toch? Maar niemand die het wat boeit?
quote:
Blijkbaar niet genoeg om een nederlaag in de laatste ronde te voorkomenquote:Op donderdag 16 december 2021 15:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je ziet wat een invloed Toto nu al heeft en wat voor invloed Ferrari in het verleden heeft gehad ben ik er niet gerust op
Ferrari is de enige op de grid met een veto recht. Die kunnen alles blokkeren als ze willen. mercedes hebben dat niet.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je ziet wat een invloed Toto nu al heeft en wat voor invloed Ferrari in het verleden heeft gehad ben ik er niet gerust op
Simdane is sinds Jeddah weer zulke filmpjes aan het maken. Hij is tijdje tussenuit geweest.quote:
Dan kan je ook dat unsafe to continue aangrijpen omdat je de gelapte auto’s moet laten inhalen terwijl er nog marshals op de baan bevinden.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:51 schreef TagForce het volgende:
[..]
Waar dit staat:
[..]
In combinatie met
[..]
Dus ja, hij mag de Clerk of the Course overrulen, in zoverre dat een rode vlag altijd een veiligheids maatregel is, en nooit een timing maatregel of een maatregel om een gelijk speelveld te creeren. Daar hebben we Safety Cars voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |