Maar hoe is de site verbeterd als ik heel blij ben met jouw lijstje van nieuwe binnenkomers, terwijl ik voorgaande jaren makkelijk kon selecteren op "nieuwe binnenkomers", maar ik die functie op zowel desktop als mobiel niet kan vindenquote:Op donderdag 16 december 2021 14:35 schreef Pino112 het volgende:
Zo, mijn site is weer bijgewerkt. Doordat de Radio2-site verbeterd is scheelt mij dat ook weer tijd
Wat statistiekjes
- Er zijn 71 65 nieuwe binnenkomers.
- Er zijn 21 27 zogenaamde re-entries.
- Als je deze twee aantallen bij elkaar optelt kom je dus tot de conclusie dat er 92 verdwenen zijn.
- Van die 92 waren er 7 die er tot nu toe elk jaar in hadden gestaan
- Dit jaar maar drie momenten waarop je twee nummers van dezelfde artiest achter elkaar hoort, tov 8 voorgaande jaren.
- (The) Golden Earring(s) staat 5x in de top 10 meest grote stijgers
- Marco B. is met al zn platen gezakt (en ook nog 4x eruit).![]()
Kijk gerust rond en als je iets opmerkelijks/foutiefs vindt hoor ik het graag.
De gemiddelde radioluisteraar is helemaal niet geïnteresseerd in muziekgeschiedenis. Sterker nog, niet eens echt in muziek. Die wil gewoon lekkere, herkenbare hapklarebrokkenmuziek, waarvan je het gros volgend jaar weer kunt inwisselen voor een nieuwe lading middelmaat. Een nieuwe Golden Earring gaat er inderdaad nooit meer komenquote:Op vrijdag 17 december 2021 05:01 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Ray Charles staat voor het eerst helemaal niet meer op de lijst...
Wat als je de hoeksteen van de hedendaagse popmuziek als land niet meer in een top 2000 lijst krijgt?
Dan is Nederland echt redeloos verloren. We kunnen de nieuwe Golden Earring definitief op ons buik schrijven en zullen ons moeten rondwentelen in de trog van de ranzigste middelmaat.
quote:Op donderdag 16 december 2021 22:57 schreef Cee het volgende:
[..]
M’n ma en ik kwamen niet op een guitige naam dus na even door de lijst te zijn gescrolld besloot ik dat het Luchten Kan Niet Meer ging worden.
Het is inderdaad niet zo dat zo'n plaat nu ineens achter een qr-code verdwijnt ofzo. En ieder jaar exact dezelfde lijst uitzenden is ook weer zoiets he? Die periode sloten ze in 2008 af om daarna bewust op die kenmerken van een jaar (ook wel bekend als hypes) in te zetten. Wat volgens mij ook de gemakkelijkste manier is om ieder jaar iets anders te kunnen bieden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:49 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Nu kun je wel gaan zitten mopperen dat het verdwijnen van plaat X of artiest Y slecht is voor de Top 2000 (of volgens sommigen zelfs de hele samenleving ) Je kan zelf die plaat nog vaak genoeg opzetten, en er zijn genoeg anderen die dat ook doen. Dat iets wel of niet in de Top 2000 staat, doet niets aan de kwaliteit van een liedje af.
Op zich heb je helemaal gelijk, maar met je laatste zin raak je ook precies de kern van de zaak waar het wringt bij de echte muziekliefhebbers: die gaan uit van de kwaliteit van de muziekquote:Op vrijdag 17 december 2021 08:49 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Nu kun je wel gaan zitten mopperen dat het verdwijnen van plaat X of artiest Y slecht is voor de Top 2000 (of volgens sommigen zelfs de hele samenleving) Je kan zelf die plaat nog vaak genoeg opzetten, en er zijn genoeg anderen die dat ook doen. Dat iets wel of niet in de Top 2000 staat, doet niets aan de kwaliteit van een liedje af.
Ja verdorie, dacht ik ‘origineel’ te zijn.quote:
Hij was wel leuk hoor! Ik denk zeker in de top 3 van leukste teamnamenquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja verdorie, dacht ik ‘origineel’ te zijn.
Mooi, luister ook altijd, maar vergeet het begin altijdquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:20 schreef cafca het volgende:
[..]
De uitzending begint op eerste kerstdag. De voorpret is allang begonnen
Als je uit jezelf tot dezelfde gedachtenkronkels komt als Kees Torn, dan mag je jezelf wel als origineel beschouwen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja verdorie, dacht ik ‘origineel’ te zijn.
Glazen huis stopt op kerstavond, dag erna begint de top 2000 dus sluit juist mooi aan zo.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi, luister ook altijd, maar vergeet het begin altijd
Luisteren nu al een tijdje de topt 4000 even warmdraaien
Maar het glazenhuis komt ook weer. Lastig alles tegelijk
Het stelt mij inderdaad gerust dat er bij de jongeren onder ons onmiddellijk een belletje gaat ringen bij de eerste tonen van I Got A Woman en niet bij een Stairway To Heaven. Op de lange termijn is Ray Charles groter dan iedereen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zo dat zo'n plaat nu ineens achter een qr-code verdwijnt ofzo. En ieder jaar exact dezelfde lijst uitzenden is ook weer zoiets he? Die periode sloten ze in 2008 af om daarna bewust op die kenmerken van een jaar (ook wel bekend als hypes) in te zetten. Wat volgens mij ook de gemakkelijkste manier is om ieder jaar iets anders te kunnen bieden.
Welke nieuwkomers bedoel je, gewoon 'Nieuw' in het menu?quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:03 schreef nijnja het volgende:
[..]
Maar hoe is de site verbeterd als ik heel blij ben met jouw lijstje van nieuwe binnenkomers, terwijl ik voorgaande jaren makkelijk kon selecteren op "nieuwe binnenkomers", maar ik die functie op zowel desktop als mobiel niet kan vinden
Ligt vast aan mij, maar ik ben dankbaar voor je lijst
*Lurker. Guilty as charged
Als Max Verstappen er niet was geweest stond Ray Charles nu op 1. Dat ziet iedereen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:42 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Het stelt mij inderdaad gerust dat er bij de jongeren onder ons onmiddellijk een belletje gaat ringen bij de eerste tonen van I Got A Woman en niet bij een Stairway To Heaven. Op de lange termijn is Ray Charles groter dan iedereen.
In zijn algemeenheid is aan ons Nederlands lijstje wel te zien dat we al jaren een minister-president hebben die graag naar de Toppers gaat. En dat we iemand hebben die de racebaan van Zandvoort liever opengooid dan een paar kleine concertzaaltjes voor wat muzikaal vermaak. Kunst ligt hier nu eenmaal op zijn gat.
Ik doelde op de site van de top 2000. Vorig jaar kon ik daar sorteren op hoogste stijgers/dalers en nieuwe binnenkomers in de lijst, en die optie zie/zag ik nu nergens. Op de site van de top 2000.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke nieuwkomers bedoel je, gewoon 'Nieuw' in het menu?
https://www.pino112.nl/top2000/nieuw.php
Ik word erg blij van dit soort linkjes, heldquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke nieuwkomers bedoel je, gewoon 'Nieuw' in het menu?
https://www.pino112.nl/top2000/nieuw.php
In een land zonder Rutte, Max en de Toppers heb je wel iets betere omstandigheden daarvoor, ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als Max Verstappen er niet was geweest stond Ray Charles nu op 1. Dat ziet iedereen natuurlijk.
Oowh zo ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:49 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ik doelde op de site van de top 2000. Vorig jaar kon ik daar sorteren op hoogste stijgers/dalers en nieuwe binnenkomers in de lijst, en die optie zie/zag ik nu nergens. Op de site van de top 2000.
En toen kwam ik jouw linkje(s) tegen, waar ik dus wel gevonden heb wat ik zoek. Dus: dank dank dank
*Ik heb het over nieuwe nummers/platen/tracks in de lijst
Eén liedje van een zanger in een lijst met 2000 liedjes zal de samenleving beter makenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:04 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
In een land zonder Rutte, Max en de Toppers heb je wel iets betere omstandigheden daarvoor, ja.
Maar goed, Ray Charles in de top 10 is dan een minuscule stap. Een bijkomstigheid. De grote stap die wij als Nederland vanuit de trog der ranzige middelmatigheid naar de eerste contouren van een redelijke beschaving maken is natuurlijk het summum.
Nee, was het maar zo'n feest. Het betonrot zit kilometers diep onder de polder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Eén liedje van een zanger in een lijst met 2000 liedjes zal de samenleving beter maken![]()
Ray Charles is een goede en invloedrijke muzikant, daar niet van, maar dit gaat helemaal nergens meer over.
Je gaat nu wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat deze nummers voor heel veel mensen echt veel waarde hebben. Jij mag vinden dat al die mensen daardoor een oppervlakkige smaak hebben, maar jij kan niet bepalen hoe iemand een nummer beleeft, of hij daarvan mag genieten en op mag stemmen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:25 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Nee, was het maar zo'n feest. Het betonrot zit kilometers diep onder de polder.
De hele lijst in het algemeen is een spiegel van de Nederlandse maatschappij. Fantasieloos (Charles Aznavour en Avond, omdat Matthijs zo'n fijne kerel is), apathisch (we leven in een Narcostaat, dus we klappen voor P.R. de Vries en zijn muziek), doelloos, ongestuurd en in de war (help ik zit in een Rollercoaster, ... maar waarheen?), etc.
Je hebt helemaal gelijk dat Ray Charles, eigenlijk altijd een plek in de lijst zou moeten hebben. Gezien zijn bijdrage aan muziek.quote:Op vrijdag 17 december 2021 05:01 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Ray Charles staat voor het eerst helemaal niet meer op de lijst...
Wat als je de hoeksteen van de hedendaagse popmuziek als land niet meer in een top 2000 lijst krijgt?
Dan is Nederland echt redeloos verloren. We kunnen de nieuwe Golden Earring definitief op ons buik schrijven en zullen ons moeten rondwentelen in de trog van de ranzigste middelmaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |