quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:13 schreef maartenvk het volgende:
[..]
ik ben voor de Volkskrant wel op zoek naar mensen die nog steeds omrekenen van euro's naar guldens
Wanneer je er voor de krant over vertellen, stuur dan even een mailtje naar maarten.albers@volkskrant.nl
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Rene het volgende:
[..]
In overleg met PR laten we het topic open.
Intenties zijn goed. De manier is wellicht wat discutabel. Maar komt goed.
Huizen?quote:Op donderdag 16 december 2021 11:29 schreef maartenvk het volgende:
Ik weet dat veel mensen dit nog wel eens huizen, maar het is nu twintig jaar geleden dus vraag me af hoeveel zin dat nog heeft?
Dat is het voor iedereen, aangezien de 20 jaar inflatie wordt vergeten door mensen die nog terugrekenen. Terugrekenen slaat dus nergens op!quote:Op donderdag 16 december 2021 11:33 schreef heywoodu het volgende:
Neuh. Maar goed, ik kreeg nog zakgeld toen we over gingen naar de euro dus de waarde van geld was sowieso een andere orde van grootte dan het nu met een salaris is
Ja, als het om het huis gaat. En omdat ik hoofdrekenen leuk vind.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:29 schreef maartenvk het volgende:
Ik weet dat veel mensen dit nog wel eens huizen, maar het is nu twintig jaar geleden dus vraag me af hoeveel zin dat nog heeft?
Ja ok, maar ik bedoel ook vooral dat ik destijds mijn zakgeld uitgaf aan rolletjes snoep en een tijdschrift hier en daar enzo, terwijl de dingen die je op latere leeftijd koopt en nodig hebt natuurlijk gewoon van een andere orde zijn dan kleinigheidjesquote:Op donderdag 16 december 2021 11:37 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is het voor iedereen, aangezien de 20 jaar inflatie wordt vergeten door mensen die nog terugrekenen. Terugrekenen slaat dus nergens op!
Inmiddels wellicht anderhalve gulden ofzo? Veel meer zal het niet zijnquote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nooit. Hoeveel gulden is een euro?
Inderdaad een behoorlijk heftige hoofdrekensom, dat maal twee plus tien procent.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, als het om het huis gaat. En omdat ik hoofdrekenen leuk vind.
Bij mijn weten was het 2,20 gulden voor 1 euro. Hoe dat nu is? Geen idee.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inmiddels wellicht anderhalve gulden ofzo? Veel meer zal het niet zijn
Ten tijde van de invoering: 2,20371quote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nooit. Hoeveel gulden is een euro?
1,60quote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inmiddels wellicht anderhalve gulden ofzo? Veel meer zal het niet zijn
Ik denk dat je een iets te oude pagina aan het bekijken bentquote:Op donderdag 16 december 2021 11:45 schreef SolidasRock het volgende:
Ik zie net dat ie nu 1,88 gulden is (voor 1 euro).
Pagina gewijzigd op 2018.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:46 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik denk dat je een iets te oude pagina aan het bekijken bent
Ik heb nog steeds een boterhamzakje vol met guldens kwartjes en stuivers. Gewoon vergeten in te wisselen en nou ja.,... wachten tot ie wat waard wordt?quote:Op donderdag 16 december 2021 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Over honderden jaren is een gulden heel veel euro's waard
Nee vertel?quote:Op donderdag 16 december 2021 11:47 schreef Farenji het volgende:
5 euro voor een biertje? WEET JE WEL HOEVEEL DAT IN VENEZUELAANSE BOLIVAR IS?!
Dan waren mijn pokemonkaarten toch een betere investering.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:50 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een boterhamzakje vol met guldens kwartjes en stuivers. Gewoon vergeten in te wisselen en nou ja.,... wachten tot ie wat waard wordt?Zitten zelfs muntjes van 5 gulden bij.
1,60quote:Op donderdag 16 december 2021 11:47 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Pagina gewijzigd op 2018.
https://www.plusonline.nl(...)20-gulden-meer-waard
Als dat inderdaad niet klopt, hoeveel is het dan nu?
Maar geschreven in 2010, die zag ik inderdaad ook en daar gaf men 1,88 aan, waardoor ik er voor het gemak maar vanuit ben gegaan dat het nu hooguit rond de anderhalve gulden ligtquote:Op donderdag 16 december 2021 11:47 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Pagina gewijzigd op 2018.
https://www.plusonline.nl(...)20-gulden-meer-waard
Als dat inderdaad niet klopt, hoeveel is het dan nu?
Daar heb ik ook nog ergens een flinke map vol van lijkt me (en uiteraard ergens alle dubbele en dingen die niet in de map konden), maar ja, echt bijzondere zitten daar niet tussen gok ikquote:Op donderdag 16 december 2021 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan waren mijn pokemonkaarten toch een betere investering.
Wat is er dan bijgewerkt in 2018?quote:Op donderdag 16 december 2021 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar geschreven in 2010, die zag ik inderdaad ook en daar gaf men 1,88 aan, waardoor ik er voor het gemak maar vanuit ben gegaan dat het nu hooguit rond de anderhalve gulden ligt
Ruilen voor een zak guldens?quote:Op donderdag 16 december 2021 12:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog ergens een flinke map vol van lijkt me (en uiteraard ergens alle dubbele en dingen die niet in de map konden), maar ja, echt bijzondere zitten daar niet tussen gok ik
En het minimumloon voor een 20-jarige was nog geen anderhalve duizend gulden, nu komt het qua euro's langzamerhand al bijna in de buurt van dat getalquote:Op donderdag 16 december 2021 11:59 schreef Harvest89 het volgende:
Zelden. Ik was toen niet bezig met geld. Ik was 12 jaar toen de euro werd ingevoerd.
Moet wel af en toe lachen als ik terugdenk aan de prijzen in de jaren 90.
Toen mijn zus met haar vriend ging samenwonen betaalden ze iets van ƒ400 aan huur per maand. Was toch een ruime flatwoning met 3 slaapkamers en aparte keuken.
En voor een rijksdaalder kreeg ik bij de plaatselijke sigarettenboer een flinke zak snoep mee.
Echt niet, die zak guldens heb ik niet zelf bij elkaar gespaard dus daar zit nul waarde aanquote:Op donderdag 16 december 2021 12:08 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ruilen voor een zak guldens?
Dit ja. Zei gisteren nog tegen m'n zusje (geen pics) dat 4000 gulden voor een iPhone Pro Max wel erg veel geld is. Toen noemde ze mij een boomer.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
Soms voor de lol!Om gespeeld outraged te zijn.
Checkquote:Op donderdag 16 december 2021 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
Soms voor de lol!Om gespeeld outraged te zijn.
Ja zo ken ik er nog wel 10.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het is onder economen geen vraag of de euro zal verdwijnen, maar slechts wanneer dit zal gebeuren.
Rustig, rustig, tijd zat. Eerst gaan de ijsberen, tijgers, en pandaberen verdwijnen.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:23 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er nog wel 10.
Het is ook geen vraag óf de mensheid zal verdwijnen, maar wanneer dat zal gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |