SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Ruime meerderheid is gevaccineerd, of immuun. Op een gegeven moment raakt zo'n virus wel een keer uitgeraasd door een gebrek aan adequate transmissie en dragers.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Natuurlijke curve waar het minder erg wordt nog voor de winter moet beginnen? Twijfelachtig.
blablablabla![]()
Ernst loopt alvast weer paniek te zaaien met zijn 100 IC opnames per dag door Omikron. Echt de soort berichten waar je op zit te wachten.blablablabla![]()
Riemen vast voor Omikron volgens Jaap.
Gelukkig kunnen we maatregelen treffen.- verwijderd door admin -![]()
We gaan er allemaal aanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waardoor ik ernstig in twijfel trek of we iedereen wel moeten blijven vaccineren. Er zijn toch ook artsen en virologen die stellen dat juist de massale vaccinatiecampagne tot varianten gaat leiden die de vaccinatie gaan omzeilen. Recent ook een natuurkundig onderzoeker:quote:Op woensdag 15 december 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ruime meerderheid is gevaccineerd, of immuun. Op een gegeven moment raakt zo'n virus wel een keer uitgeraasd door een gebrek aan adequate transmissie en dragers.
https://www.trouw.nl/opin(...)-te-remmen~b4fbc58b/
Sowieso is het virus voor mensen <50 met goede gezondheid in zulke uitzonderingsgevallen een probleem dat we in mijn ogen alleen de risicopatiënten blijvend moeten vaccineren, net zoals met de griep.![]()
En dat binnenkort als minister (mogelijk)quote:Op woensdag 15 december 2021 11:00 schreef Elan het volgende:
Ernst loopt alvast weer paniek te zaaien met zijn 100 IC opnames per dag door Omikron. Echt de soort berichten waar je op zit te wachten.![]()
![]()
Volgens mij hebben zowel Kuipers als Van Dissel heel duidelijk gezegd dat ze het nog niet weten, dat er wel een worst case scenario is, maar dat er zeker geen sprake van is dat dit ook het juiste scenario gaat zijn. Het enige dat ze op dit moment zeker denken te weten (ze being onderzoekers in verschillende landen) is dat omikron een stuk besmettelijker is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat artikel in Trouw wordt ook consequent gemisinterpreteerd. Het argument is niet dat vaccinatie leidt tot nieuwe varianten, maar dat varianten die de vaccinatie omzeilen een evolutionair voordeel hebben en dus sneller dominant zullen worden. En dat heeft weer als nadeel dat vaccins minder (lang) bescherming bieden voor de kwetsbare groepen. Oftewel: massavaccinatie is dweilen waarbij je de kraan nog iets verder open draait. Of dat zinvol is lijkt me een terechte vraag.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waardoor ik ernstig in twijfel trek of we iedereen wel moeten blijven vaccineren. Er zijn toch ook artsen en virologen die stellen dat juist de massale vaccinatiecampagne tot varianten gaat leiden die de vaccinatie gaan omzeilen. Recent ook een natuurkundig onderzoeker:
Sowieso is het virus voor mensen <50 met goede gezondheid in zulke uitzonderingsgevallen een probleem dat we in mijn ogen alleen de risicopatiënten blijvend moeten vaccineren, net zoals met de griep.Never explain, never apologize.![]()
En dan wordt ie genoemd als nieuwe ministerquote:Op woensdag 15 december 2021 11:00 schreef Elan het volgende:
Ernst loopt alvast weer paniek te zaaien met zijn 100 IC opnames per dag door Omikron. Echt de soort berichten waar je op zit te wachten.
Lachwekkend![]()
Vreselijk. Het is in het debat en ook maar een hypothese, maar laat het gewoon achterwege. Vorig jaar en begin dit jaar ook een hele reeks van dramatische voorspellingen gedaan die man, waarvan eigenlijk niets is uitgekomen. Zulke berichten geven mensen alleen maar stress om niks.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat binnenkort als minister (mogelijk)blablablabla![]()
Ik hoop nog steeds op Marcel Levi eigenlijk. Die hoorde ik laatst in een podcast weer hele zinnige dingen zeggen over het coronabeleid. Wil nog niet zeggen dat je het dan ook in de praktijk kan brengen, maar in ieder geval heeft hij een consistente visie.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan wordt ie genoemd als nieuwe minister
Lachwekkend
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.![]()
Ik verwoordde het niet goed. Vaccinatie an sich leidt niet tot varianten die het omzeilen inderdaad, maar door de situatie die je daarmee creeërt worden dat logischerwijs de dominante varianten. Ze krijgen een betere "overlevings" (in het geval je daar bij een virus over kan spreken)kans.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:06 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat artikel in Trouw wordt ook consequent gemisinterpreteerd. Het argument is niet dat vaccinatie leidt tot nieuwe varianten, maar dat varianten die de vaccinatie omzeilen een evolutionair voordeel hebben en dus sneller dominant zullen worden. En dat heeft weer als nadeel dat vaccins minder (lang) bescherming bieden voor de kwetsbare groepen. Oftewel: massavaccinatie is dweilen waarbij je de kraan nog iets verder open draait. Of dat zinvol is lijkt me een terechte vraag.![]()
Zal wel weer een of andere leraar worden die niets met zorg heeft waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op Marcel Levi eigenlijk. Die hoorde ik laatst in een podcast weer hele zinnige dingen zeggen over het coronabeleid. Wil nog niet zeggen dat je het dan ook in de praktijk kan brengen, maar in ieder geval heeft hij een consistente visie.
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.![]()
Levi is PvdAquote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op Marcel Levi eigenlijk. Die hoorde ik laatst in een podcast weer hele zinnige dingen zeggen over het coronabeleid. Wil nog niet zeggen dat je het dan ook in de praktijk kan brengen, maar in ieder geval heeft hij een consistente visie.
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.
Dus vergeet het maarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die kuttelefoon moeten ze gewoon uitzetten voor de tijd van zo'n briefing.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Stef Blok kan ministeries laten verdwijnen. Je bezuinigd wel heel veel als je VWS kan laten verdwijnen, dus ik gok op Blokquote:Op woensdag 15 december 2021 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zal wel weer een of andere leraar worden die niets met zorg heeft waarschijnlijk.![]()
![]()
Geen? Wordt dat gezegd? (Ik kan niet kijken, hoop ergens straks een samenvatting te kunnen verkrijgen, want is wel interessantquote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Oliver23 het volgende:
AstraZeneca biedt geen bescherming tegen Omicron.)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is toch een soort klok die je telkens hoort?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Die kuttelefoon moeten ze gewoon uitzetten voor de tijd van zo'n briefing.![]()
Volgens mij is het een beltoon voor als er ergens over gestemd moet worden, elders in het gebouw.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch een soort klok die je telkens hoort?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2021 11:12:18 ]![]()
De vroege lunchbel?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:12 schreef Fosive het volgende:
[..]
Volgens mij is het een beltoon voor als er gestemd voor moet worden, elders in het gebouw.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is een gegeven ja, alleen weet je niet wat voor varianten dat zijn en dat kunnen dus prima minder virulente varianten zijn of minder pathogene varianten.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waardoor ik ernstig in twijfel trek of we iedereen wel moeten blijven vaccineren. Er zijn toch ook artsen en virologen die stellen dat juist de massale vaccinatiecampagne tot varianten gaat leiden die de vaccinatie gaan omzeilen. Recent ook een natuurkundig onderzoeker:
Sowieso is het virus voor mensen <50 met goede gezondheid in zulke uitzonderingsgevallen een probleem dat we in mijn ogen alleen de risicopatiënten blijvend moeten vaccineren, net zoals met de griep.
Heb het al vaker gesteld we zitten in een red queen achtige situatie met virussen. Dat betekent dat we hard moeten lopen om op dezelfde plek te blijven. (naar alice in wonderland) Virussen lopen extreem hard omdat ze snel muteren, wij lopen minder hard omdat we maar weinig muteren maar wij maken wel kinderen die niet veel op ons lijken en zo blijven we een beetje even hard lopen maar in andere stappen. Daarnaast zorgt ons immuunsysteem ervoor dat de wedstrijd een beetje gelijk blijft. Ook het immuunsysteem zet druk op het virus en zorgt voor excape varianten maar gelukkig heeft iedereen een ander ummuunsysteem.
Maar er komen andere varianten door selectiedruk van vaccinatie maar er komen ook steeds minder en minder virussen door vaccinatie, en we kunnen andere vaccins maken voor escape varianten. Uiteindelijk is de enige oplossing de virus load heel veel lager te krijgen, waardoor besmetting minder hard gaat en hopen op varianten die minder virulent of minder pahtogeen zijn.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik heb geen idee, maar hij moet ook gewoon uitgezet kunnen worden. Wat ontzettend storend is dat telkens.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch een soort klok die je telkens hoort?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, geen bescherming tegen omikron. Tegen delta (als ik het grafiekje goed zag) na een half jaar zo'n 40%. Met booster wel weer op niveau.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen? Wordt dat gezegd? (Ik kan niet kijken, hoop ergens straks een samenvatting te kunnen verkrijgen, want is wel interessant)
Gaat wel om 'geen bescherming tegen infectie', niet om de bescherming tegen ziekenhuisopname, daar was nog (te weinig of geen) data van.![]()
Toen was er op bestuurlijk niveau nog crisisaanpak mogelijkquote:Op woensdag 15 december 2021 11:12 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur toch![]()
Martin van Rijn was ook PvdA, dus helemaal ongekend is het niet
Dat stadium zijn we voorbij
De bestuurlijke laag zit vol op protectionisme van zichzelf, alleen de operationele laag zit in crisismodus en loopt daarin totaal vastOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik hoop op Henk Kamp eigenlijk. VWS en het zorgveld kunnen wel wat disciplinerend gezag gebruiken. Dan gaan de kosten vanzelf omlaag.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stef Blok kan ministeries laten verdwijnen. Je bezuinigd wel heel veel als je VWS kan laten verdwijnen, dus ik gok op BlokNever explain, never apologize.![]()
Todat zijn visie tot uitvoer gebracht wordt en ook niet blijkt uit te komen dan is hij ineens een verschrikkelijke vent die dingen zegt die toch niet waar zijn.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ah ok, dat is wel wat nuancequote:Op woensdag 15 december 2021 11:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, geen bescherming tegen omikron. Tegen delta (als ik het grafiekje goed zag) na een half jaar zo'n 40%. Met booster wel weer op niveau.
Gaat wel om 'geen bescherming tegen infectie', niet om de bescherming tegen ziekenhuisopname, daar was nog (te weinig of geen) data van.
Alsnog vervelend nieuws, maar goed, het zij zo.
Verplicht bijprikken van zorgpersoneel en de 60+ers die AZ hebben gehad dus?![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De omikronvariant kan in potentie leiden tot 600 ziekenhuisopnames en ruim 100 ic-opnames per dag. Dat zei OMT-voorzitter Jaap van Dissel zojuist in de Tweede Kamer. Dat is twee keer het niveau waarop de laatste golf piekte. ‘Het is allemaal niet geruststellend.’quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen? Wordt dat gezegd? (Ik kan niet kijken, hoop ergens straks een samenvatting te kunnen verkrijgen, want is wel interessant)
Samen met Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), geeft hij daar een update van de stand van zaken. Volgens Van Dissel kan omikron begin januari al voor de meerderheid van de besmettingen in Nederland zorgen. Hij voegde daaraan toe dat boosteren de effecten van omikron wel kan dempen. Twee vaccinaties bieden te weinig bescherming, bij AstraZeneca is er zelfs geen bescherming meer tegen ernstige gevolgen van een besmetting.
bron: https://www.ad.nl/politie(...)hermt-niet~adbafe81/![]()
Levi moet naast de minister van VWS zitten als medisch adviseur op strategisch niveau. Niet als ministerquote:Op woensdag 15 december 2021 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Todat zijn visie tot uitvoer gebracht wordt en ook niet blijkt uit te komen dan is hij ineens een verschrikkelijke vent die dingen zegt die toch niet waar zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is mooi rukquote:Op woensdag 15 december 2021 11:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De omikronvariant kan in potentie leiden tot 600 ziekenhuisopnames en ruim 100 ic-opnames per dag. Dat zei OMT-voorzitter Jaap van Dissel zojuist in de Tweede Kamer. Dat is twee keer het niveau waarop de laatste golf piekte. ‘Het is allemaal niet geruststellend.’
Samen met Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), geeft hij daar een update van de stand van zaken. Volgens Van Dissel kan omikron begin januari al voor de meerderheid van de besmettingen in Nederland zorgen. Hij voegde daaraan toe dat boosteren de effecten van omikron wel kan dempen. Twee vaccinaties bieden te weinig bescherming, bij AstraZeneca is er zelfs geen bescherming meer tegen ernstige gevolgen van een besmetting.
bron: https://www.ad.nl/politie(...)hermt-niet~adbafe81/Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Had Jaap van Dissel dit erbij gezegd? Wel apart dat AD deze nuance niet vermeld in het pushmeldingquote:Op woensdag 15 december 2021 11:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, geen bescherming tegen omikron. Tegen delta (als ik het grafiekje goed zag) na een half jaar zo'n 40%. Met booster wel weer op niveau.
Gaat wel om 'geen bescherming tegen infectie', niet om de bescherming tegen ziekenhuisopname, daar was nog (te weinig of geen) data van.![]()
![]()
Ja, zo kwam het voorbij in de briefing met de uitleg erbij.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:17 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Had Jaap van Dissel dit erbij gezegd? Wel apart dat AD deze nuance niet vermeld in het pushmelding![]()
quote:Op woensdag 15 december 2021 11:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De omikronvariant kan in potentie leiden tot 600 ziekenhuisopnames en ruim 100 ic-opnames per dag. Dat zei OMT-voorzitter Jaap van Dissel zojuist in de Tweede Kamer. Dat is twee keer het niveau waarop de laatste golf piekte. ‘Het is allemaal niet geruststellend.’
bron: https://www.ad.nl/politie(...)hermt-niet~adbafe81/SCHOLEN DICHT!!! KROEGEN DICHT!! WAS JE LUL STUK!!!! IEDEREEN NAAR BINNEN!!! NUUUUUUUUUUU!!
![]()
Achteraf gezien wel prettig dat de Engelsen die voorraad hebben ingepiktquote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Oliver23 het volgende:
AstraZeneca biedt geen bescherming tegen Omicron.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mooi weer dat zo'n absoluut worst case scenario meteen weer opgepakt wordt als het scenario dat uit gaat komen. Lekker allemaal in paniekmodus![]()
Hugo gooit de Gezondheidsraad eindelijk volkomen terecht onder de bus. Hij wilt een reflectie van de raad over hun flutadviezen mbt de boosters, lees ik op teletekst.
De Gezondheidsraad en haar stuitende arrogantie zijn verantwoordelijk voor het bloedbad in de verpleeghuizen.![]()
Jaap van Dissel: ''65% van alle gevaccineerde personen is bereid een booster te nemen, dat is veel te laag''![]()
Ligt er beetje aan in welke leeftijdsgroepen etc lijkt me.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:19 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel: ''65% van alle gevaccineerde personen is bereid een booster te nemen, dat is veel te laag''Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dan lijkt me informeren op niveau dus even nóg belangrijker dan het al wasquote:Op woensdag 15 december 2021 11:19 schreef Oliver23 het volgende:
Jaap van Dissel: ''65% van alle gevaccineerde personen is bereid een booster te nemen, dat is veel te laag''
Of flikker er een vaccinatieplicht in. Kan mij het rotten inmiddels. Dit is ook niks zo
Ga dit land toch een leiden in crisis manOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er wordt vanuit de bestuurlijke lagen gewoon iets te weinig gecommuniceerd hoe het echt zit. Dus iets meer in de trant van "we weten het ook niet en proberen deze maatregel maar hebben geen idee of het daadwerkelijk helpt maar we doen in ieder geval iets".
Alleen ik ben bang dat daar mee de helft van het land gaat roepen "zij hebben geen idee wat ze doen dus ik houdt me er lekker niet aan"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Well, that sucks.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Welkom in maart 2020
[ afbeelding ]![]()
De belangrijkste variabele blijft gewoon het effect van Omikron op het ziektebeeld. Op basis van die variabele komen we op scenario's die lopen van een oplossing van de coronacrisis tot totaal fucked![]()
Paternotte zei dat er 4 menselijke Covid verkoudheidsvirussen zijn, en 1 daarvan zou door Omicron zijn opgepakt.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:22 schreef chratnox het volgende:
Zegt Paternotte nu echt dat Omicron een combinatie van Covid-19 en 4 andere menselijke virussen is?![]()
Dat laatste gebeurt toch al, maar de stuitende arrogantie waarmee totaal nutteloze maatregelen worden aangekondigd is om te janken.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Er wordt vanuit de bestuurlijke lagen gewoon iets te weinig gecommuniceerd hoe het echt zit. Dus iets meer in de trant van "we weten het ook niet en proberen deze maatregel maar hebben geen idee of het daadwerkelijk helpt maar we doen in ieder geval iets".
Alleen ik ben bang dat daar mee de helft van het land gaat roepen "zij hebben geen idee wat ze doen dus ik houdt me er lekker niet aan"
Makkelijk eerste
Forum Opties Forumhop: Hop naar: