abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2021 @ 09:00:35 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202626475
Hopelijk niet dus. Laten we ouders niet ook nog opzadelen met thuisonderwijs.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 15 december 2021 @ 09:00:47 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202626477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende: De tering. 10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is. Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Verzekeraar bellen en vragen naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten en bemiddeling. Niet normaal en fijn dat het nodig is, maar kan weleens wat maanden schelen. En ze kan bij de poli wrs op de reservelijst voor als er iemand uitvalt, maar da's met haar werk wrs niet handig. Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202626483
@exode bah wat balen van die wachtlijst! Ik snap heel goed dat je er even klaar mee bent, wat frustrerend zeg.

Hier nog niks van school gehoord, die zullen vandaag wel overleggen inderdaad. Duimen dat er geen thuisonderwijs komt en dat ze nog iets leuks voor kerst kunnen regelen deze week.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:05:26 #4
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202626520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende:
De tering.

10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.

Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Even bellen naar de verzekering of de huisarts, of ze mee kunnen kijken naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten?
pi_202626534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:05 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Even bellen naar de verzekering of de huisarts, of ze mee kunnen kijken naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten?
Huisarts alweer gebeld, ze is ook gewoon nog echt ziek. Ze hangt alleen maar rond de wc rond als een vaatdoektje. Kortom zo weer overleg.
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:11:46 #6
269689 crew  Viv
pi_202626593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:56 schreef exode het volgende:

[..]
Ben ik nou echt gek, er staat toch overal dat het niet verplicht is. Zelfs op de site van het Aob staat het. Het mag maar hoeft niet.
Dus niet 'vakantie!' maar als een school kan en wil, kunnen ze afstand onderwijs geven. Zullen er weinig doen denk ik.

En elke school vergadert daarover, gisterenavond en nu. Wellicht duurt het 10 seconden: we doen het niet. Maar je moet het wel even afstemmen in het management team.
Ik lees op de site van het Aob op de hoofdpagina:

quote:
De kerstvakantie gaat voor kinderen op (speciale) basisscholen een week eerder in om de verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus tegen te gaan.
Duidelijker kán toch niet? :? Kerstvakantie = vakantie, geen (afstands)onderwijs.

Op Rijksoverheid staat:
quote:
Scholen hoeven tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs te geven.
En de school van jouw verloofde maakt daarvan: aha, het hoeft niet, maar het mág dus wel! *O*

:X
pi_202626654
Klopt, de school van verloofde is de enige die erover vergadert vandaag.

Het feit dat thuisonderwijs als optie wordt genoemd, is een trigger. Voor scholen en blijkbaar voor anderen ook, zoals voor mij.

Ik vind het allemaal prima inmiddels, wel les, geen les.
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:23:45 #8
269689 crew  Viv
pi_202626726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:18 schreef exode het volgende:
Klopt, de school van verloofde is de enige die erover vergadert vandaag.
:D
quote:
Het feit dat thuisonderwijs als optie wordt genoemd, is een trigger. Voor scholen en blijkbaar voor anderen ook, zoals voor mij.
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?
:P
quote:
Ik vind het allemaal prima inmiddels, wel les, geen les.
Hier zou afstandsonderwijs ook wel prima zijn (we werken momenteel allebei niet :D ), maar ik ben vooral benieuwd of de BSO in de oorspronkelijke Kerstvakantie inderdaad weer open mag. O-)
  woensdag 15 december 2021 @ 09:24:13 #9
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_202626734
maar ik zie dat dus niet, dat het een optie is, voor mij is dicht en vakantie toch duidelijk geen les.
ook de aob is heel duidelijk imho Kinderen op basisscholen vanaf volgende week al vrij
pi_202626811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende:
De tering.

10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.

Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Fuck zeg :'(. Ander ziekenhuis een optie? Dat kan soms wel schelen in wachttijd. Hoe gaat het nu met haar? Betere nacht gehad? Oh, ik lees nu je update. Klote zeg, hopelijk kan de huisarts bemiddelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202626847
@exode zorgverzekering bellen die kunnen bemiddelen. Ze is niet duizelig?
pi_202626848
Huisarts alweer gesproken, allerlei pillen voorgeschreven en de verwijzing gaat aangepast worden naar spoed en een ander ziekenhuis.

Ze heeft redelijk geslapen maar ze is zo enorm ziek.
pi_202626861
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef F_r het volgende:
@:exode zorgverzekering bellen die kunnen bemiddelen. Ze is niet duizelig?
Niet meer, sinds gisterenavond is de duizeligheid weg. Daar beginnen de aanvallen altijd mee.
pi_202626917
Gooide ik de vorige dicht? Sorry...
pi_202626951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:23 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?
[..]
Hier zou afstandsonderwijs ook wel prima zijn (we werken momenteel allebei niet :D ), maar ik ben vooral benieuwd of de BSO in de oorspronkelijke Kerstvakantie inderdaad weer open mag. O-)
Op de site van de Rijksoverheid staat dat BSO na kerst open mag Mar dat wel aan ouders gevraagd wordt alleen te gebruiken als het echt echt nodig is.

Bij ons is de BSO sowieso tussen kerst en oud en nieuw dicht dus tja :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202626961
Exode, wat klote zeg, veel sterkte! :*

Hier was school dit keer verrassend snel: kreeg een half uurtje geleden bericht dat het ook échte vakantie is, en er geen onderwijsactiviteiten zijn. Dat scheelt in elk geval weer...
pi_202626968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Op de site van de Rijksoverheid staat dat BSO na kerst open mag Mar dat wel aan ouders gevraagd wordt alleen te gebruiken als het echt echt nodig is.

Bij ons is de BSO sowieso tussen kerst en oud en nieuw dicht dus tja :')
https://www.rijksoverheid(...)js-week-eerder-dicht
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202627061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:23 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Iets stelliger had best gekund. "Er wordt niet verwacht van scholen dat er afstandsonderwijs plaatsvindt in deze periode." Dat klinkt toch iets anders dan 'hoeven niet', denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:47:09 #19
269689 crew  Viv
pi_202627065
quote:
Ah dank je, dit wilde ik zeker weten:

quote:
De BSO is tijdens de kerstvakantie van de scholen wel geopend.
*O*
pi_202627077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef exode het volgende:
Huisarts alweer gesproken, allerlei pillen voorgeschreven en de verwijzing gaat aangepast worden naar spoed en een ander ziekenhuis.

Ze heeft redelijk geslapen maar ze is zo enorm ziek.
Ik heb een stukje gemist maar je verloofde heeft weer zo’n last van haar maag dus?
Overgeven, duizelig en verder? Pijn, bloed bij ontlasting ofzo?

Wat vreselijk naar. Hopelijk snel hulp en betere dagen! :*
pi_202627086
Onze bso is tussen kerst en oud&nieuw altijd dicht ook. Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel gebruik er gemaakt gaat worden volgende week van de noodopvang. De eigenaresse zei de vorige lockdown al dat er véél kinderen gebracht werden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 december 2021 @ 09:50:11 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202627103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah dank je, dit wilde ik zeker weten:
[..]
*O*
Gaat je dochter nu stel op sprong afscheid nemen van haar klas vrijdag? Dat moet ook raar zijn voor jullie!
pi_202627113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef exode het volgende:

[..]
Niet meer, sinds gisterenavond is de duizeligheid weg. Daar beginnen de aanvallen altijd mee.
Ik ben geen arts dus puur uit ervaring en goed dat jullie het wel laten onderzoeken
-evenwichtsorgaan
-bloeddruk en suikergehalte die dipt
-stress
Heeft ze zwangerschapscomplicaties gehad?
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:58:38 #24
269689 crew  Viv
pi_202627191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Gaat je dochter nu stel op sprong afscheid nemen van haar klas vrijdag? Dat moet ook raar zijn voor jullie!
Ja klopt! ;( Haar juf woont in de buurt, misschien kunnen we daar nog eens aanbellen voordat we echt vertrekken. O+
  woensdag 15 december 2021 @ 10:03:23 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202627242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:07 schreef laziness het volgende:
@:oh-oh, vandaag wat meer gelezen over de booster prik. Korte samenvatting.

Hoe meer prikken hoe langer je immuunsysteem het in zijn geheugen blijft houden dus zou in theorie de tijd tussen prikken steeds groter moeten worden.
Met elke prik worden de antilichamen in het systeem knapper en geavanceerder. Een booster zorgt er voor dat er antilichamen worden getriggerd die zich steviger aan het virus binden. En doordat ze steviger aan dat virus vast zitten kan een omikron mutatie minder makkelijk het virus los wrikken van je antilichamen en daarmee als nog je ziek maken.
De booster triggert het immuunsysteem om een breder repertoire op te bouwen, nieuwe manieren te vinden om het virus aan te vallen. De kwaliteit en hoeveelheid antilichamen en t-cellen gaat omhoog van een booster prik. Elke nieuwe variant krijgt hierdoor minder voet aan de grond in je lichaam. En dat komt overeen met wat ik van de week zei. Minder kans op een mutatie op deze manier.
De protectie voor een omikron infectie is na een booster 75%.
Thnx nog! Helder, hier kan ik wat mee.
Ik weet alleen dat ik bv mijn honden niet laat boosteren, ik liet ze vroeger titeren, en die bleken dan gewoon echt jaren en jaren resistent te zijn, dus uiteindelijk laat ik nu ook niet meer titeren en alleen nog enten als dat nodig gaat zijn voor buitenland of show. Maar ja, of die shows volgend jaar nu eens eindelijk normaal gaan lopen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')