Klopt helemaal, ik ben blij dat je eindelijk tot deze inzichten bent gekomen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, het kan niet. Onmogelijk. Dus ze kunnen hoog of laag springen, maar nee, het kan niet.
Als ze zich echt zo'n zorgen maakten om die Omicron in de UK dan waren de voetbalstadions daar al lang ook leeg geweest. Men acteert een bepaalde paniek maar de daden sluiten daar niet bepaald op aan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoeveel besmettelijker zitten we al sinds de Wuhan original. De Britse was 70% besmettelijk, toen kwam Delta 2x besmettelijker dan de Britse en nu Omnicron nog veel besmettelijker.
Het kan niet op.
Met dan aan Da_"kan niet" Sandmanquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik ben blij dat je eindelijk tot deze inzichten bent gekomen.
Heb ik graag over voor Wireless "ik weet zo goed hoe het allemaal wel moet" Mouse!quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Met dan aan Da_"kan niet" Sandman
Hij kan wel permanent worden maar dan alleen op een tekentafeltje 16 hoog in Den Haag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Overigens denk ik dat social distancing niet permanent kan worden. Het staat te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens, het zal altijd onnatuurlijk aanvoelen. Dat zie je al aan hoe snel de 1,5m vervlakte na de eerste lockdown.
Daar kan ik me wel redelijk in vinden en ligt me echt wel een partij dichter bij het oude normaal dan waar we nu mee opgescheept zitten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk niet dat we ooit nog terug gaan naar zoals het in 2019 was. Mondkapjes zullen her en der blijven, thuis/hybride werken zal toenemen, mijn persoonlijke hoop is overal opdraven met een verkoudheid/griepje niet meer als een blijk van doorzettingsvermogen gaan zien, en wellicht ook wel het definitief opschalen van de zorgpremie om een vangnet in de zorg te bouwen voor een nieuwe pandemie.
Zo vind ik hem beter.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
Kort door de bocht gesteld is er voor de lange termijn maar een optie: lost de zorg maar op.
Meer smaken zijn er niet.
De vaccinatie werken goed voor ouderen, maar een plicht moeten we nooit willen. Als dat er door is kunnen ze je alles opleggen en door de strot drukken. En het is ook niet de oplossing. Speciaal covid zkh en de normale zorg weer door. En iets ontwikkelen dat wel (lang) immuniseert en niet symtoombestrijd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
Kort door de bocht gesteld is er voor de lange termijn maar een optie. Prikplicht en de rest lost de zorg maar op.
Delta (R0 ~ 7.5) is al zo'n 3 keer besmettelijker dan de originele variant (R0 ~ 2.5).quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoeveel besmettelijker zitten we al sinds de Wuhan original. De Britse was 70% besmettelijk, toen kwam Delta 2x besmettelijker dan de Britse en nu Omnicron nog veel besmettelijker.
Het kan niet op.
Prikplicht vanaf geboorte is niet genoeg. Ook mondkappen, afstandhouder, qrcodes (9 maanden per prik) en capaciteitsverlaging horeca/restaurants/etc. in de wintermaanden, stadium enkel in de zomer open.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
Kort door de bocht gesteld is er voor de lange termijn maar een optie. Prikplicht en de rest lost de zorg maar op.
Ja en ik hoorde laatste dat het 32 mutaties heeft. De delta had er maar 2 of zo. Muteert lekkerquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Delta (R0 ~ 7.5) is al zo'n 3 keer besmettelijker dan de originele variant (R0 ~ 2.5).
Steeds besmettelijker, dodelijker, beter in het ontwijken van immuniteit bij elke mutatie (nu nog op omicron wachten).quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:01 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja en ik hoorde laatste dat het 32 mutaties heeft. De delta had er maar 2 of zo. Muteert lekker
Ja, dat zou me op zich ook niet verbazen. Maar ik denk dat iedereen daar prima mee kan leven als er niet elke winter weer sectoren worden gesloten en evenementen worden afgelast. Persoonlijk zou ik dat best dichtbij "het oude normaal" vinden. Uiteraard wordt het nooit meer letterlijk zoals in 2019, om dezelfde reden dat het ook nooit meer zoals 2005, 1993 of 1978 gaat worden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk niet dat we ooit nog terug gaan naar zoals het in 2019 was. Mondkapjes zullen her en der blijven, thuis/hybride werken zal toenemen, mijn persoonlijke hoop is overal opdraven met een verkoudheid/griepje niet meer als een blijk van doorzettingsvermogen gaan zien, en wellicht ook wel het definitief opschalen van de zorgpremie om een vangnet in de zorg te bouwen voor een nieuwe pandemie.
Ja de groeten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Prikplicht vanaf geboorte is niet genoeg. Ook mondkappen, afstandhouder, qrcodes (9 maanden per prik) en capaciteitsverlaging horeca/restaurants/etc. in de wintermaanden, stadium enkel in de zomer open.
Oja en carnaval + vuurwerk definitief verbieden. Festivals enkel in juli-augustus.
Het is zoals het is 👍quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Prikplicht vanaf geboorte is niet genoeg. Ook mondkappen, afstandhouder, qrcodes (9 maanden per prik) en capaciteitsverlaging horeca/restaurants/etc. in de wintermaanden, stadium enkel in de zomer open.
Oja en carnaval + vuurwerk definitief verbieden. Festivals enkel in juli-augustus.
Roadmap 2030, we beginnen met de QR, de rest komt langzaam erbij verpakt in leuke wetjes. De nieuwe regering moer ook wat moois af kunnen leveren.quote:
Dan nog zullen ze ons blijven lastigvallen met afstand, mondkapjes en andere maatregelen. Het vaccin op zichzelf is onvoldoende en de zorg roept alleen maar “kan niet”, dus kom je weer uit bij generieke maatregelen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
Er komt vanzelf een punt waarop de zorg niets meer te willen heeft. We social distancen onszelf vanzelf failliet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog zullen ze ons blijven lastigvallen met afstand, mondkapjes en andere maatregelen. Het vaccin op zichzelf is onvoldoende en de zorg roept alleen maar “kan niet”, dus kom je weer uit bij generieke maatregelen.
Het is hopen dat die pillen een gamechanger kunnen zijn.
Ik denk dat je je nog zal verbazen wat we uiteindelijk definitief gaan opofferen “om te leren leven met het virus”. Helaas.quote:
Als dit maar lang genoeg duurt en een vaccinatieplicht haalt geen meerderheid, dan wordt het achteraan in de rij zetten van ongevaccineerden vanzelf bespreekbaar. Je kan niet jarenlang reguliere zorg afbellen omdat covidzorg alle capaciteit opsoupeert.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:18 schreef popje het volgende:
Ja die pillen zouden best wel eens goed kunnen werken. Dan wordt het ook voor (gevaccineerde) ouderen een stuk minder gevaarlijk. Maar dan krijg je straks pillenweigeraars... En riep Hugo niet dat pillen niet de oplossing zijn, maar dat vaccineren eerste keus heeft?
quote:Mogelijk extra maatregelen
Het kabinet heeft een nieuw OMT-advies gevraagd over omikron. "Dat extra advies komt vrijdag. En dan kúnnen er extra maatregelen volgen. Maar dat is nog niet zeker. Ik sprak zelfs iemand die een nieuwe aanscherping, een nieuwe lockdown volgende week, niet kan uitsluiten. Maar wat er precies gaat gebeuren, hangt dus af van het nieuwe OMT-advies, maar de zorgen over omikron zijn echt groot."
Oh joy, een nieuwe lockdown.... gelukkig morgenochtend naar de kapper. Maak me totaal niet druk om corona maar die stress van voortdurende maatregel ellende vind ik echt de hel.quote:
Mijn god wat een teringzooi.quote:
Rutte hangt weer in de gordijnen waarschijnlijk, dus er is een wetenschappelijke onderbouwing voor een lockdown besteld.quote:
De ene adviesaanvraag na de andere. Gunnen ze het OMT nou nooit eens wat rust?quote:
Hoe lang kan dit nog door gaan? We zorgen ons land naar de kloten jongens.quote:
Maakt niet uit zolang je maar geen corona krijgt, de rest is niet interessant.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang kan dit nog door gaan? We zorgen ons land naar de kloten jongens.
ze komen allemaal klaar in hun broekje, pure machtquote:Op dinsdag 14 december 2021 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Extra OMT advies, dus wetenschappers gaan iets roepen over een zaak waar ze nog te weinig over weten om er iets over te roepen en bedenken daar maatregelen bij waarvan ze eigenlijk niet weten welk effect welke maatregel nou ongeveer heeft.
Genieten hoor.
De lockdownfetishisten van vvd66, cda en cu zijn faliekant tegen uitbreiding van de zorg- en IC-capaciteit, dus het Nederlandse maatregelencircus blijft nog wel minimaal een decennium van kracht.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als het Kuipers wordt zijn we fucked. Dan gaat er niets aan de zorgcapaciteit gebeuren want daar gelooft Kuipers niet in, dus blijven we nog jaren hangen in symptoombestrijding.
In België is een nieuwe noodwet aangenomen om meer bier te zuipen en zo het virus te verdrijven naar Nederland.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in België is de horeca tot 23.00 uur open, die lezen dit en nemen nog een pintje
Voor een rondje van het OMT?quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In België is een nieuwe noodwet aangenomen om meer bier te zuipen en zo het virus te verdrijven naar Nederland.
Schijnt aardig te lukken, aangezien het OMT al de noodklok heeft geluid.
alsof hun lockdowns leuk vinden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De lockdownfetishisten van vvd66, cda en cu zijn faliekant tegen uitbreiding van de zorg- en IC-capaciteit, dus het Nederlandse maatregelencircus blijft nog wel minimaal een decennium van kracht.
Gewoon weer een reden om paniek te trappen en mensen vooral maar niet het idee te geven dat we vrij kunnen leven binnenkort.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:25 schreef Gunner het volgende:
Waarom schijt iedereen van dat OMT al in de broek over die omikron. Is dat niet wat voorbarig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |