abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:01:14 #1
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202616523

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202616535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dan wordt de 2G er wel door heen geduwd.

Dan mag er in ieder geval weer meer dan dat er nu mag.
2G zou een prima oplossing zijn om bv restaurants weer te openen tot 22:00 of iets dergelijks. Maar ja, wij moeten collectief lijden onder eenheidsworstmaatregelen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:03:44 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202616559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
2G zou een prima oplossing zijn om bv restaurants weer te openen tot 22:00 of iets dergelijks. Maar ja, wij moeten collectief lijden onder eenheidsworstmaatregelen.
Zit je dan met je booster zometeen, mag je nog steeds niks. Lekker man.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:04:37 #4
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202616577
Artikel van gisteren, dus misschien al voorbij gekomen.

Los daarvan vind ik het wel fijn af en toe tussen alle hel en verdoemenis wat (oke, mogelijk (!)) positief nieuws te lezen, dus:

twitter
pi_202616584
twitter
Wat je verder ook van dat besluit vindt, die coulancedag mag op het lijstje bij de kroegen een uurtje eerder dicht. Wat een waanzin.
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:06:20 #6
498282 Scrummie
pi_202616610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Wat je verder ook van dat besluit vindt, die coulancedag mag op het lijstje bij de kroegen een uurtje eerder dicht. Wat een waanzin.
Sowieso kreeg mijn nichtje, bij mijn weten, woensdagmiddag kerstvakantie. Effectief gaat het dan dus om 2 dagen..
pi_202616627
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ernst Kuipers zeggen de geruchten, toch?
Als het Kuipers wordt zijn we fucked. Dan gaat er niets aan de zorgcapaciteit gebeuren want daar gelooft Kuipers niet in, dus blijven we nog jaren hangen in symptoombestrijding.
pi_202616636
De coulance-dag is net als de ingecalculeerde weggevertjes die na elk groot besluit aan de TK worden geschonken, heel klein doekje voor het bloeden maar meer dan gerommel in de marge is het niet.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:59 #9
498282 Scrummie
pi_202616646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als het Kuipers wordt zijn we fucked. Dan gaat er niets aan de zorgcapaciteit gebeuren want daar gelooft Kuipers niet in, dus blijven we nog jaren hangen in symptoombestrijding.
Ach, ik kan me niet voorstellen dat dit kabinet (en dus Kuipers) langer dan een jaar blijft zitten. Komt wel goed dus.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:08:47 #10
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202616667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar denk je dat 2G coronaverspreiding significant beperkt of is het meer een maatregel om onder de vlag van gepast ingrijpen meer open te stellen als beloning voor de groep die voldoende meewerkt?
pi_202616684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Wat je verder ook van dat besluit vindt, die coulancedag mag op het lijstje bij de kroegen een uurtje eerder dicht. Wat een waanzin.
Je zou toch verwachten dat de zwijgende meerderheid zich wel een keer gaat roeren maar blijkbaar vindt iedereen alles best. Wat een knakenbeleid, man man man.

En alle kritiek afwimpelen met een pandemie is niet te voorspellen en nog meer van dat soort dooddoeners. Het is niet eens wanbestuur, het is berhaupt geen bestuur.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:10 #12
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202616736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:08 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Maar denk je dat 2G coronaverspreiding significant beperkt of is het meer een maatregel om onder de vlag van gepast ingrijpen meer open te stellen als beloning voor de groep die voldoende meewerkt?
Naast alle symboolmaatregelen mag dit dan als symboolmaatregel voor de groep die nu genaaid wordt omdat iedereen genaaid moet worden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202616747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ach, ik kan me niet voorstellen dat dit kabinet (en dus Kuipers) langer dan een jaar blijft zitten. Komt wel goed dus.
Dat denken we elke keer, maar Rutte is een fucking Houdini. Zelfs als het kabinet nu valt weet de VVD de verkiezingen wel weer te winnen en verandert er alsnog geen ruk. Het zou me niets verbazen als Rutte er over 10 jaar nog zit. Terwijl de man al lang en breed over z’n houdbaarheidsdatum heen is.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:13:57 #14
3778 popje
pi_202616788
Wanneer was ook alweer het idee dat er een langetermijn plan zou komen? Voor na deze verlenging? Daar zou toch iets voor worden gepresenteerd?
pi_202616808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:12 schreef popje het volgende:

[..]
Naast alle symboolmaatregelen mag dit dan als symboolmaatregel voor de groep die nu genaaid wordt omdat iedereen genaaid moet worden.
Ik denk niet dat je moet praten in termen als “genaaid worden”.

Wij vinden het ethisch niet te verkopen om de zorg te laten overlopen en dit is de prijs die we daarvoor moeten betalen. En dat gaat door totdat de pandemie over is of we onze ethische normen herzien.
pi_202616846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je zou toch verwachten dat de zwijgende meerderheid zich wel een keer gaat roeren maar blijkbaar vindt iedereen alles best. Wat een knakenbeleid, man man man.

En alle kritiek afwimpelen met een pandemie is niet te voorspellen en nog meer van dat soort dooddoeners. Het is niet eens wanbestuur, het is berhaupt geen bestuur.
Wat let je?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:16:52 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202616849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wij vinden het ethisch niet te verkopen om de zorg te laten overlopen en dit is de prijs die we daarvoor moeten betalen. En dat gaat door totdat de pandemie over is of we onze ethische normen herzien.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:18:28 #18
3778 popje
pi_202616873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

In andere landen wordt inderdaad gewoon wel de samenleving enigszins open gehouden, bij ons moet het altijd weer een tandje raarder qua maatregelen, dat niet sporten na 1700 etc, dat is vanuit logica gewoon totaal niet te verkopen. Als we allemaal maandenlang op ons gat moeten gaan zitten zijn we allemaal veel slechter af in the end.
pi_202616892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat let je?
Goed punt. Echter bestaat er op dit moment geen gecordineerd tegengeluid dat niet wordt gekaapt door idioten met galgen en prinsenvlaggen. En ik heb geen tijd om het te organiseren.

Dat betekent natuurlijk niet dat ik er geen mening over mag hebben.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:21:35 #20
3778 popje
pi_202616922
Ook gemeenten willen langetermijncoronastrategie van kabinet
Gemeenten willen met het demissionaire kabinet snel om tafel voor een langetermijnstrategie voor het leven met corona. In een brief gericht aan demissionair premier Rutte constateren ze dat er een zekere moedeloosheid ontstaat in de samenleving en dat ze terug willen "naar een gezamenlijk verhaal om aan de samenleving te kunnen uitleggen waar we nu staan in de crisis, welke perspectieven we zien en wat daarvoor nodig is".

De brief is ondertekend door de voorzitters van allerlei gemeentelijke samenwerkingsverbanden, zoals de Nijmeegse burgemeester Bruls namens het Veiligheidsberaad en burgemeester Depla (Breda) van het G40-stedennetwerk. Ook kleine en middelgrote gemeenten doen mee. Eerder vroegen Kamerleden ook al om duidelijke coronaplannen voor de toekomst.

De gemeenten stellen uitdrukkelijk dat ze de strategie willen opstellen samen met burgers, bedrijven en organisaties. Ook doen ze twee specifieke suggesties aan het kabinet: overweeg om de zomervakantie structureel een week in te korten en de kerstvakantie een week te verlengen en kijk met de zorgsector of er speciale coronaziekenhuizen kunnen komen, zodat "coronapieken minder druk leggen op de rest van de zorgcontinuteit".

Verder zou de overheid meer in het algemeen moeten inzetten op het bevorderen van een gezonde levensstijl en op het promoten van testen en vaccineren. Ook is het van belang om maatregelen beter te kunnen uitleggen op basis van scenario's en een helder routeplan. "Dat brengt rust en vertrouwen."

Bron: NOS.nl

Hier ben ik wel voor. Niet meer van lockdown naar lockdown en aparte coronaziekenhuizen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:22:50 #21
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202616939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:13 schreef popje het volgende:
Wanneer was ook alweer het idee dat er een langetermijn plan zou komen? Voor na deze verlenging? Daar zou toch iets voor worden gepresenteerd?
Ja, zucht.. dat zou er al lang moeten zijn, zeker voor komend jaar. Desnoods met een aantal duidelijk verschillende scenario's. Je kunt als overheid prima schetsen hoe we in de toekomst hier mee om denken te gaan op hoofdlijnen. Aan de andere kant is het ook wel duidelijk welke beperkingen in de kist zitten en dat we die uitsluitend reactief inzetten.
pi_202616942
https://www.aob.nl/nieuws(...)n-primair-onderwijs/

Dit moet toch allang klaarstaan? Even los van het feit of het nuttig is om nog vier dagen online les te moeten geven. Maar nu schoolsluiting#3 een feit is, is "het valt niet te organiseren" geen excuus.
Ik werk zelf ook in het onderwijs en we zouden als het zou moeten direct kunnen overschakelen naar online. Krijg toch bij die basisscholen een beetje kan niet, wil niet idee.
pi_202616969
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:23 schreef SilverEyes het volgende:
https://www.aob.nl/nieuws(...)n-primair-onderwijs/

Dit moet toch allang klaarstaan? Even los van het feit of het nuttig is om nog vier dagen online les te moeten geven. Maar nu schoolsluiting#3 een feit is, is "het valt niet te organiseren" geen excuus.
Ik werk zelf ook in het onderwijs en we zouden als het moet binnen direct kunnen overschakelen naar online. Krijg toch bij die basisscholen een beetje kan niet, wil niet idee.
Een aantal scholen roepen nu al een week of 3 (ook via de onderwijsbond) dat de scholen die week voor kerst of 2 weken voor kerst gesloten moeten worden. Minste wat ze kunnen doen is dan alles klaar hebben staan lijkt me ja.
pi_202616972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:08 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ja dat laatste, gun gevaccineerde personen en die sector wat. Mogelijk trek je er nog een paar anti vaxxers mee over de streep.
pi_202617018
Ik vermoed dat die “langetermijnvisie” niet helemaal gaat zijn wat het merendeel hoopt.

Hopelijk zit ik ernaast maar ik vrees ervoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')