Hoe komen ze daar bij? Dat kan helemaal niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:21 schreef popje het volgende:
Ook gemeenten willen langetermijncoronastrategie van kabinet
Gemeenten willen met het demissionaire kabinet snel om tafel voor een langetermijnstrategie voor het leven met corona. In een brief gericht aan demissionair premier Rutte constateren ze dat er een zekere moedeloosheid ontstaat in de samenleving en dat ze terug willen "naar een gezamenlijk verhaal om aan de samenleving te kunnen uitleggen waar we nu staan in de crisis, welke perspectieven we zien en wat daarvoor nodig is".
De brief is ondertekend door de voorzitters van allerlei gemeentelijke samenwerkingsverbanden, zoals de Nijmeegse burgemeester Bruls namens het Veiligheidsberaad en burgemeester Depla (Breda) van het G40-stedennetwerk. Ook kleine en middelgrote gemeenten doen mee. Eerder vroegen Kamerleden ook al om duidelijke coronaplannen voor de toekomst.
De gemeenten stellen uitdrukkelijk dat ze de strategie willen opstellen samen met burgers, bedrijven en organisaties. Ook doen ze twee specifieke suggesties aan het kabinet: overweeg om de zomervakantie structureel een week in te korten en de kerstvakantie een week te verlengen en kijk met de zorgsector of er speciale coronaziekenhuizen kunnen komen, zodat "coronapieken minder druk leggen op de rest van de zorgcontinuïteit".
Verder zou de overheid meer in het algemeen moeten inzetten op het bevorderen van een gezonde levensstijl en op het promoten van testen en vaccineren. Ook is het van belang om maatregelen beter te kunnen uitleggen op basis van scenario's en een helder routeplan. "Dat brengt rust en vertrouwen."
Bron: NOS.nl
Hier ben ik wel voor. Niet meer van lockdown naar lockdown en aparte coronaziekenhuizen.
Dan zal hij het wel wordenquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als het Kuipers wordt zijn we fucked. Dan gaat er niets aan de zorgcapaciteit gebeuren want daar gelooft Kuipers niet in, dus blijven we nog jaren hangen in symptoombestrijding.
Hoe kun je dan de conclusie trekken dat de zwijgende meerderheid het maar allemaal best vindt? Ik denk dat het gros van die meerderheid hetzelfde antwoord als jij zal geven.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed punt. Echter bestaat er op dit moment geen gecoördineerd tegengeluid dat niet wordt gekaapt door idioten met galgen en prinsenvlaggen. En ik heb geen tijd om het te organiseren.
Dat betekent natuurlijk niet dat ik er geen mening over mag hebben.
Ik vind dat, nogmaals, niet te rijmen met perspectief bieden. In de zomer kan weer meer maar wordt de vakantie korter, in de winter kan minder en wordt de vakantie juist langer. Wat heb je aan vrij zijn als je niets kan of mag?quote:overweeg om de zomervakantie structureel een week in te korten en de kerstvakantie een week te verlengen
En dan vooral een routeplan dat je niet na 6 seconden al bij het grofvuil zet.quote:en een helder routeplan
Waarom herhaal je die tekst de hele tijd? Is dat sarcastisch? Of vind je dat echt?quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoe komen ze daar bij? Dat kan helemaal niet.
We varen in dichte mist op een woeste zee en kunnen maar hooguit 2 weken vooruit kijken.
Er is een pandemie gaande die voor niemand leuk is
Als we de doelpalen verschuiven naar zo min mogelijk besmettingen dan kan de leerplicht beter opgeschort worden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vermoed dat die “langetermijnvisie” niet helemaal gaat zijn wat het merendeel hoopt.
Hopelijk zit ik ernaast maar ik vrees ervoor.
Ik zou al blij zijn als we over 12 maanden net zoveel zorgcapaciteit hebben als nu, maar zelfs daar vrees ik ernstig voor.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vermoed dat die “langetermijnvisie” niet helemaal gaat zijn wat het merendeel hoopt.
Ik heb het idee dat hun definitie van “perspectief bieden” betekent dat ze met een plan komen hoe we de samenleving definitief aanpassen aan corona. Niet hoe we teruggaan naar het oude normaal.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind dat, nogmaals, niet te rijmen met perspectief bieden. In de zomer kan weer meer maar wordt de vakantie korter, in de winter kan minder en wordt de vakantie juist langer. Wat heb je aan vrij zijn als je niets kan of mag?
[..]
En dan vooral een routeplan dat je niet na 6 seconden al bij het grofvuil zet.
Wanneer gaan we ook weer besluiten of we onder de 12 ook gaan inenten of niet?quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou al blij zijn als we over 12 maanden net zoveel zorgcapaciteit hebben als nu, maar zelfs daar vrees ik ernstig voor.
Roadmap 2030quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat is dan ook wel een knap staaltje whisfull thinking, als je nu nog steeds denkt dat we teruggaan naar het oude normaal.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hun definitie van “perspectief bieden” betekent dat ze met een plan komen hoe we de samenleving definitief aanpassen aan corona. Niet hoe we teruggaan naar het oude normaal.
Die hoop heb ik wel opgegeven. De vraag die hoofdzakelijk boven de markt hangt is in hoeverre we ons leven gaan laten bepalen door de invloed van het virus op de zorg.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een knap staaltje whisfull thinking, als je nu nog steeds denkt dat we teruggaan naar het oude normaal.
Ik heb die hoop op de lange termijn niet opgegeven, hoor. Het gaat niet zo snel als we wellicht gedacht hadden, maar uiteindelijk komt het zeker terug. Voor zover je in de toekomst überhaupt terug naar het verleden kan dan natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een knap staaltje whisfull thinking, als je nu nog steeds denkt dat we teruggaan naar het oude normaal.
Dat weet ik wel zeker en dat maakt deze kwestie ook niet bepaald gemakkelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hoop heb ik wel opgegeven. De vraag die hoofdzakelijk boven de markt hangt is in hoeverre we ons leven gaan laten bepalen door de invloed van het virus op de zorg.
En ik denk dat de inzichten daar nog wel over verschillen.
Een mondmasker in het vliegtuig of een (extra) vaccinatiebewijs tonen voor je vakantie is nog wel te doen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hoop heb ik wel opgegeven. De vraag die hoofdzakelijk boven de markt hangt is in hoeverre we ons leven gaan laten bepalen door de invloed van het virus op de zorg.
En ik denk dat de inzichten daar nog wel over verschillen.
Inderdaad, het kan niet. Onmogelijk. Dus ze kunnen hoog of laag springen, maar nee, het kan niet.quote:
Nee het kan gewoon niet, misschien dat we een weekje vooruit kunnen kijken, maar echt, meer kan niet!!!!quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:33 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom herhaal je die tekst de hele tijd? Is dat sarcastisch? Of vind je dat echt?
Precies, het is alleen jammer dat we nog 1-2 jaar wanbeleid moeten meemaken voor het zover is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb die hoop op de lange termijn niet opgegeven, hoor. Het gaat niet zo snel als we wellicht gedacht hadden, maar uiteindelijk komt het zeker terug. Voor zover je in de toekomst überhaupt terug naar het verleden kan dan natuurlijk.
Denk niet dat we ooit nog terug gaan naar zoals het in 2019 was. Mondkapjes zullen her en der blijven, thuis/hybride werken zal toenemen, mijn persoonlijke hoop is overal opdraven met een verkoudheid/griepje niet meer als een blijk van doorzettingsvermogen gaan zien, en wellicht ook wel het definitief opschalen van de zorgpremie om een vangnet in de zorg te bouwen voor een nieuwe pandemie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb die hoop op de lange termijn niet opgegeven, hoor. Het gaat niet zo snel als we wellicht gedacht hadden, maar uiteindelijk komt het zeker terug. Voor zover je in de toekomst überhaupt terug naar het verleden kan dan natuurlijk.
Hoeveel besmettelijker zitten we al sinds de Wuhan original. De Britse was 70% besmettelijk, toen kwam Delta 2x besmettelijker dan de Britse en nu Omnicron nog veel besmettelijker.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:38 schreef popje het volgende:
Je moet je echt voorbereiden op het ergste. Maar we weten ook dat we bij de omikronvariant een tandje hoger moeten zitten qua strengheid van de maatregelen, omdat die zich makkelijker verspreidt", aldus Timen.
Aura Timen maakt ons alvast warm voor meer maatregelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |