AZ toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap 't niet helemaal. Die groep 1960 tot 1965 heeft toch Janssen en heeft toch veel minder dan 6 maanden geleden de laatste vaccinatie gekregen?
Nu doen ze er stoer over... maar over een half jaar ben je al niks meer met "maar" drie prikken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn ma is dubbel gevaccineerd en binnenkort triple, wat wil je nog meer?
Ja zo'n beetje net zo zinloos als verfrommelde wegwerp mondkapjes dragen in supermarkten.... of mensen te verbieden om te sporten na 17:00 maar wel laten sporten voor 17:00....quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
Maareh... Was het niet algemeen bekend dat een zelftest doen zonder klachten vrijwel zinloos is?
Zeker komt die mijlpaal goed uit, maar of Hugo er nu sier mee gaat maken of niet, het is tenminste geregeld voor die mensen. Daar ik had een paar weken terug toch minder vertrouwen in. Fijn voor de mensen die dit nodig hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Goeie timing, kan-ie vanavond tijdens de persco mooie sier mee maken.
Complot zou ik het ook niet noemen maar dat zijn politieke adviseurs op het ministerie ongetwijfeld ten koste van alles wilden dat hij vanavond kon zeggen dat iedereen boven de 60 was uitgenodigd. Dat is echt geen toeval dat het net vandaag lukt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het volgt gewoon een patroon. Niet alles is een complot... Eigenlijk is vrij weinig een complot zelfs..
Hangt een beetje van de regio af volgens mij. In het zuiden hebben ze 'm eerder gekregen dan in het noorden. Maar inderdad, mijn ouders vallen in die groep en zij zijn pas in januari op het punt dat de 2e prik meer dan 6 maanden oud is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap 't niet helemaal. Die groep 1960 tot 1965 heeft toch AstraZeneca en heeft toch veel minder dan 6 maanden geleden de laatste vaccinatie gekregen?
Geen idee, ik loop om de paar dagen een keertje binnen voor een RAT. Van de 10.000 mensen zonder klachten mensen krijgt ongeveer 0,2% een valsnegatief resultataat. Dat zal bij zelftesten inderdaad hoger zijn, maar goed, waarom dan ook een zelftest doen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
Maareh... Was het niet algemeen bekend dat een zelftest doen zonder klachten vrijwel zinloos is?
Dat is ook zo inderdaad.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zeker komt die mijlpaal goed uit, maar of Hugo er nu sier mee gaat maken of niet, het is tenminste geregeld voor die mensen. Daar ik had een paar weken terug toch minder vertrouwen in. Fijn voor de mensen die dit nodig hebben.
Eerder prikken schijnt ook zinloos te zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de regio af volgens mij. In het zuiden hebben ze 'm eerder gekregen dan in het noorden. Maar inderdad, mijn ouders vallen in die groep en zij zijn pas in januari op het punt dat de 2e prik meer dan 6 maanden oud is.
Nee dat is informatie die niet relevant is. Uitzonderlijke bijwerkingen en symptomen van corona wel, dat wordt in het nieuws breed uitgemeten en krijgt iedereen te horen. Terwijl ik van meerdere mensen nu heb gehoord dat ze blind zijn geworden aan één oog door vaccinatie, of heel ziek worden, lees je er helemaal niets over.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat het advies is voor mensen die vervelende bijwerkingen hebben ervaren van een vaccinatie? Hebben die een hogere kans op soortgelijke bijwerkingen bij een tweede of derde vaccinatie? Dat lijkt me best zwaar wegen bij de keuze voor wel/geen boosterprik.
Mijn broertje heeft een slechte reactie op de eerste gehad, moest bij de tweede in bijzijn van de arts. Die werd wel goed geholpen daar, kreeg veel opvolging, extra tijd, werd extra in de gaten gehouden e.d.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat het advies is voor mensen die vervelende bijwerkingen hebben ervaren van een vaccinatie? Hebben die een hogere kans op soortgelijke bijwerkingen bij een tweede of derde vaccinatie? Dat lijkt me best zwaar wegen bij de keuze voor wel/geen boosterprik.
Ze moeten daar gewoon van afstappen en dit verkorten naar bijvoorbeeld 3 maanden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de regio af volgens mij. In het zuiden hebben ze 'm eerder gekregen dan in het noorden. Maar inderdad, mijn ouders vallen in die groep en zij zijn pas in januari op het punt dat de 2e prik meer dan 6 maanden oud is.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee dat is informatie die niet relevant is. Uitzonderlijke bijwerkingen en symptomen van corona wel, dat wordt in het nieuws breed uitgemeten en krijgt iedereen te horen. Terwijl ik van meerdere mensen nu heb gehoord dat ze blind zijn geworden aan één oog door vaccinatie lees je er helemaal niets over.
Zou het wat uitmaken?quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Complot zou ik het ook niet noemen maar dat zijn politieke adviseurs op het ministerie ongetwijfeld ten koste van alles wilden dat hij vanavond kon zeggen dat iedereen boven de 60 was uitgenodigd. Dat is echt geen toeval dat het net vandaag lukt.
Hij zal het niet hebben over het percentage 60 plus dat is geprikt. Hij zal met de uitnodigingen pronken. Daar is het hem om te doen.
Gelukkig slaan zelftesten feilloos positief uit in de presymptomatische fase. Ja niet dus. Schijnveiligheid.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:40 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat men verplicht moet zijn. Maar wanneer je eigen moeder inmiddels tegen de 70 jaar is dan maar niet de moeite nemen om even een stokje door je neus te halen, tsja.
Het zal niet de eerste zijn die daar een paar weken later énorm veel spijt van heeft. Maar zoals gezegd, zijn moeder, niet die van mij, dus zijn probleem.
Beetje afhankelijk van het vaccin. Bij sommigen zijn er meer klachten (moderna), bij sommigen blijft het gelijk (Pfizer) bij anderen minder (AZ)quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Meerdere mensen nog wel...quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee dat is informatie die niet relevant is. Uitzonderlijke bijwerkingen en symptomen van corona wel, dat wordt in het nieuws breed uitgemeten en krijgt iedereen te horen. Terwijl ik van meerdere mensen nu heb gehoord dat ze blind zijn geworden aan één oog door vaccinatie, of heel ziek worden, lees je er helemaal niets over.
Meerdere mensen zelfs nog. Ik ken helemaal niemand die zulke ernstige bijwerkingen hebben gehad.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee dat is informatie die niet relevant is. Uitzonderlijke bijwerkingen en symptomen van corona wel, dat wordt in het nieuws breed uitgemeten en krijgt iedereen te horen. Terwijl ik van meerdere mensen nu heb gehoord dat ze blind zijn geworden aan één oog door vaccinatie, of heel ziek worden, lees je er helemaal niets over.
Nee, mensen van 60-65 jaar oud hebben AZ en die hadden het juist vroeg in het jaar, al in februari/maart. Maar dat ging overigens per regio, hier waren ze toen als eerstequote:Op dinsdag 14 december 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap 't niet helemaal. Die groep 1960 tot 1965 heeft toch AstraZeneca en heeft toch veel minder dan 6 maanden geleden de laatste vaccinatie gekregen?
Ik heb gelijk even snel omstebeurt m'n ogen dichtgedaan, maar gelukkig is m'n zicht nog prima in orde.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Terwijl ik van meerdere mensen nu heb gehoord dat ze blind zijn geworden aan één oog door vaccinatie, of heel ziek worden, lees je er helemaal niets over.
Maar daar zit wel 3 maanden tussen in plaats van 1 maand/6 weken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, mensen van 60-65 jaar oud hebben AZ en die hadden het juist vroeg in het jaar, al in februari/maart. Maar dat ging overigens per regio, hier waren ze toen als eerste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |