abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202606530
quote:
Miljoenen gevaccineerde Duitsers hoeven geen maanden meer te wachten op een extra prik tegen corona. De westelijke deelstaat Noordrijn-Westfalen maakt een zogenoemde booster al één maand na de laatste gewone inenting mogelijk.

De dichtstbevolkte deelstaat van Duitsland zet de vaccinatieturbo aan, aldus de krant Bild. In Noordrijn-Westfalen, dat grenst aan Nederland, kunnen burgers voortaan na vier weken een verversingsprik tegen het coronavirus krijgen in de vaccinatiecentra van gemeenten en districten. Het ministerie van Volksgezondheid van de deelstaat met ongeveer evenveel inwoners als Nederland heeft dit maandag afgekondigd, meldt de Siegener Zeitung.

De krant spreekt over een duidelijke ommezwaai in het vaccinatiebeleid van de deelstaat. Tot nu toe waren vijf maanden vereist tussen de laatste prik en de boostervaccinatie. Door de nieuwe aanpak kunnen fors meer mensen sneller een booster krijgen en zich zo beter beschermen tegen de besmettelijkere Omikron-variant, die ook in Noordrijn-Westfalen oprukt.
https://www.telegraaf.nl/(...)ra-prik-na-een-maand

12 prikken per jaar _O_
pi_202606623
Volgende stap is het vaccin via het drinkwater verspreiden.
pi_202606635
probleem in duitsland was voorheen dat ze heel streng op regeltjes gingen letten waneer mensen een booster mochten kregen..
er waren verhalen van mensen die 5,5 maand terug janssen gekregen hadden en die een booster wilden en die dat geweigerd werd omdat 'officieel' enkel na 6 maanden toegestaan was....

wat dat betreft is het volgens mij goed als zulke 'regeltjes' als beperking wegvallen en men het an sich aan mensen hun eigen verantwoording overlaat wanneer die een booster nodig denken te hebben...
Offficieel is het hooguit een advies aan mensen met zware immuunstoornis-problemen... deze wordt idd aangeraden om de 4 weken een boster te nemen als optimale bescherming.

Misschien dat nu ook mensen zonder zulke problemen iedere 4 weken naar het vaccinatiecentrum gaan, maar ik vermoed niet dat dat het allergrootste probleem is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202606653
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
of men maakt een virale variant ervan, waarbij gevaccineerde mensen een virusvariant ingespoten krijgen die zich bv via de luchtwegen verder kan verspreiden en zo ook ongevaccineerden een immuunreactie laat opbouwen :P
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 december 2021 @ 21:40:09 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202606737
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat zou het leven een stuk makkelijker maken _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202606851
Je provincie Westfalen noemen, hoe mislukt is dat :')
pindazakje
pi_202606906
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Je provincie Westfalen noemen, hoe mislukt is dat :')
Het heeft niets met falen te maken :D
pi_202606918
quote:
Er zit al 5g in het drinkwater.
pi_202607223
Ze zijn het dus aan het schaffen? :')

pi_202607322
"Vijf prikken per dag, wie biedt er meer."
  maandag 13 december 2021 @ 22:22:48 #11
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202607568
Prikvertikkie nog aan toe. :p
pi_202608807
Eerst is het optioneel, daarna een dringend advies, vervolgens wordt je als het ware gedwongen omdat je dan nergens meer naar binnen mag, en als laatst wordt het verplicht, net zoals de salamitactiek toegepast tijdens de eerste 2 prikken die vrijheid en verlossing zouden brengen van de coronarepressie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Vis een optie? maandag 13 december 2021 @ 23:59:52 #13
70532 loveli
N
pi_202608827
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:08 schreef Jed1Gam het volgende:
"Vijf prikken per dag, wie biedt er meer."
Ik bied 10..

https://www.theguardian.c(...)cinations-in-one-day
crap in = crap out
pi_202609022
quote:
Hoe kom je bij 12 prikken per jaar ? :? stond dat op feestboek ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202609072
Corona gehad februari 2020 ( ja echt) twee keer gevaccineerd, nu weer positief en niet eens een snotneus.
Zo ziek als de eerste keer wil ik niet meer worden, dat was echt maf.

Geen idee wat het is, Corona. Ben er klaar mee,
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:14:00 #16
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202609073
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Eerst is het optioneel, daarna een dringend advies, vervolgens wordt je als het ware gedwongen omdat je dan nergens meer naar binnen mag, en als laatst wordt het verplicht, net zoals de salamitactiek toegepast tijdens de eerste 2 prikken die vrijheid en verlossing zouden brengen van de coronarepressie.
Awww, je hebt het er maar zwaar mee hé.
pi_202609089
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:54 schreef TLC het volgende:

[..]
dat kan iedere mongool bedenken als dit zo door gaat.
Plaats hier uw advertentie
pi_202609183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
dat kan iedere mongool bedenken als dit zo door gaat.
Misschien je medisch advies de volgende keer bij iemand met een medisch achtergrond halen dan ipv iedere mongool?
pi_202609854
quote:
Thuis non-stop aan het infuus. Of zo'n pompje die iemand met diabetes ook krijgt.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:20:36 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202609907
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:22 schreef YoungDriller het volgende:
Prikvertikkie nog aan toe. :p
Mijn record is 20 prikken in een dag.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202609922
Gewoon iedereen aan een vaccin-infuus leggen, probleem opgelost.
pi_202609953
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2021 21:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]
of men maakt een virale variant ervan, waarbij gevaccineerde mensen een virusvariant ingespoten krijgen die zich bv via de luchtwegen verder kan verspreiden en zo ook ongevaccineerden een immuunreactie laat opbouwen :P
Goed plan joh :')
pi_202609975
Persoonlijk trek ik daar een beetje de grens.

We proberen nu iets te krampachtig een virus aan te pakken wat, kijkend naar omnikron, zichzelf onschuldig muteert zoals ieder virus wat veel te besmettelijk raakt.

Maar als je dit niet toestaat op natuurlijke wijze, veroorzaak je mogelijk juist de problemen die je wil vermijden, dat het virus zich niet normaal aanpast, maar op iets kunstmatigs.

Denk dat dit op deze manier niet gunstig afloopt.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:49:15 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_202610146
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:54 schreef TLC het volgende:

[..]
Als je uitgaat van iedere maand een prik en de reguliere media gelooft kom je op 12 prikken per jaar. Wakkere mensen weten natuurlijk dat de aarde plat is en we daardoor maar 6 maanden per jaar hebben. Alleen wordt dit zo gespind door de overheid/NOS dat de meeste mensen het ervaren als 12.
pi_202610175
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:03 schreef Nober het volgende:
Ze zijn het dus aan het schaffen? :')

[ afbeelding ]
De 2 prikjes helpen echt wel, alleen helaas onvoldoende. En verhoudingsgewijs zijn het de ongevaccineerden die het meest op de IC's terecht komen.
Niet dat ik zit te springen om een boostershot, verre van dat. Ook hoop ik dat m'n zoontje voorlopig nog geen prik hoeft te hebben.
pi_202610503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar als je dit niet toestaat op natuurlijke wijze, veroorzaak je mogelijk juist de problemen die je wil vermijden, dat het virus zich niet normaal aanpast, maar op iets kunstmatig
Wat bedoel je met 'toestaan op natuurlijke wijze'?

een vaccin is niet anders dan dat je mensen een actieve afweer laat opbouwen om een eventuele infectie te bestrijden (B celllen vallen infectie antigenen van het virus zelf aan, T cellen daarentegen vallen de geinfecteerde cellen aan)..
net zoals allerhande andere maatregelen je afweer sterken, zodat je een eventuele infectie goed kunt bestrijden....
waarbij het vacin gewoon aantoonbaar het allerbeste wapen is dat we nu hebben.

Stel je bv nu ook voor geen artsen meer hun werk te laten doen en ziektes preventief te behandelen, omdat dat niet 'natuurlijk' zou zijn..?
Of bv artsen en verpleegster in bejaarden- en verpleeghuizen niet meer mensen hun dagelijkse medicijn geven dat hun overlevingskansen vergroot (en vooral de hun resterende tijd gezonder laat dooorkomen)?

Als ik of een direkt familielid zelf ook tot een grote risicogroep zou behoren, zou ik ook er liever vooor kiezen iedere vier weken een injectie te halen...
sterker nog, vooor een groot aantal mensen is dat verder ook iets dat ze om bepaalde aandoeningen ook doen.

waarom zoou dat hier anders moeten zijn?

Het is uiteindelijk een vrije keuze..
en hoe zeer bepaalde mensen ook jammeren dat ze geen vrije keuze hebben en 'niet mogen zeggen wat ze denken'... juist zij bewijzen hoe ver en grooot de vrijheid hier is... ze hebben ok de vrijheid hun domheid en gebrek aan kennis volop te verspreiden en krijgen juist een veel grpotere resonantie in de media dan hun groepsgrootte eigenlijk rechtvaardigt...

als je soms de media volgt zou je denken dat de verhouding anti-vaxxer en mensen die de wetenschap volgen 50-50 zou zijn...
de werkelijkheid is eerder dat de anti-vaxxers hooguit 10-15% uitmaakt... maar het is eeen enorm vocale groep die kennelijk ook heel erg bepalend wil zijn.
pi_202612750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Mijn record is 20 prikken in een dag.
Is dat incl die 12 keer dat ik je geprikt heb of excl?
pi_202612772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een vaccin is niet anders dan dat je mensen een actieve afweer laat opbouwen om een eventuele infectie te bestrijden (B celllen vallen infectie antigenen van het virus zelf aan, T cellen daarentegen vallen de geinfecteerde cellen aan)..
net zoals allerhande andere maatregelen je afweer sterken, zodat je een eventuele infectie goed kunt bestrijden....

Stel je bv nu ook voor geen artsen meer hun werk te laten doen en ziektes preventief te behandelen, omdat dat niet 'natuurlijk' zou zijn..?
Of bv artsen en verpleegster in bejaarden- en verpleeghuizen niet meer mensen hun dagelijkse medicijn geven dat hun overlevingskansen vergroot (en vooral de hun resterende tijd gezonder laat dooorkomen)?

Als ik of een direkt familielid zelf ook tot een grote risicogroep zou behoren, zou ik ook er liever vooor kiezen iedere vier weken een injectie te halen...
sterker nog, vooor een groot aantal mensen is dat verder ook iets dat ze om bepaalde aandoeningen ook doen.

en hoe zeer bepaalde mensen ook jammeren dat ze geen vrije keuze hebben en 'niet mogen zeggen wat ze denken'... juist zij bewijzen hoe ver en grooot de vrijheid hier is... ze hebben ok de vrijheid hun domheid en gebrek aan kennis volop te verspreiden en krijgen juist een veel grpotere resonantie in de media dan hun groepsgrootte eigenlijk rechtvaardigt...

als je soms de media volgt zou je denken dat de verhouding anti-vaxxer en mensen die de wetenschap volgen 50-50 zou zijn...
de werkelijkheid is eerder dat de anti-vaxxers hooguit 10-15% uitmaakt... maar het is eeen enorm vocale groep die kennelijk ook heel erg bepalend wil zijn.
Eigenlijk zouden we full-on terug naar het darwinism moeten gaan, inteelt van bergen donderen enzo.
pi_202612831

[ Bericht 100% gewijzigd door L_auteur op 14-12-2021 12:48:59 (deleted) ]
pi_202613296
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Eigenlijk zouden we full-on terug naar het darwinism moeten gaan, inteelt van bergen donderen enzo.
wat bedoel je met 'terug' ?

denk je soms abusievelijk dat evolutie niet eer zou bestaan, of dat evolutie een 'juiste' of 'verkeerde' richting aan zou bestaan?
Van die rare en erg domme 'sociaal-Darwinisme' ideeen die een paar rare doorgeslagen ideologieen promootten?

Evolutie bestaat nu evenzeer als toen de dinosauriers rondliepen en een groot deel daarvan uiteindelijk toch uitstierf ( vooral omdat ze zich niet snel genoeg konden aanpassen aan veranderende omstandigheden als zeer grote, logge koudbloedige dieren.. en uiteindelijk kleinere diersoorten die warmbloedig waren een evolutionair voordeel bereikten)

het is ook niet zo dat toen iemand 'had moeten ingrijpen' omdat dat 'heel verkeerd was' dat de kleinere warmbloedige dieren overleefden en grote logge dieren uiteindelijk uitstierven wegens hun gebrek aan aanpassend vermogen

evenzeer is het onzin te denken dat een bepaalde soort mensen moet overleven... heel simpel, die die zich niet succesvol weten voort te planten (zij het dat ze snel sterven of juist te weinig nakomelingen maken) verliezen.

Veel voortplanten is overigens veelal eigenlijk geen voortbestaans-voordeel, maar vaak een gevolg ook van een eerder lage overlevingskans.
Het is ook geheel natuurlijk dat succesvol overlevende soorten zich steeds minder voortplanten, juist vanwege het risico van overbevolking ...

eigenlijk bewees Darwin indirekt al dat als je veel sex wil hebben je beter tot een evolutionair benadeelde groep kunt behoren die moet neuken om voort te blijven bestaan, aangezien juist de 'fittest' met veel minder sex toekunnen
pi_202613728
Turbo booster, is dat een buff in WoW?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_202614278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het probleem van massa vaccinatie levert een paradoxaal probleem op wat we selectie druk noemen.

Ik wil een artikel hierover linken van vandaag, van Trouw, maar volgens mij mag je hier geen trouw artikelen linken.

Zo wel, zet ik dit nu maar even voor de zekerheid in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202615074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef Hathor het volgende:
Turbo booster, is dat een buff in WoW?
Nee, zakje met nieuwe pokemonkaarten.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:26 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202615110
quote:
Lezen blijft moeilijk
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:33:01 #35
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_202615315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:18 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nee, zakje met nieuwe pokemonkaarten.
Hyper deluxe!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_202625058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:52 schreef ToT het volgende:

[..]
De 2 prikjes helpen echt wel, alleen helaas onvoldoende. En verhoudingsgewijs zijn het de ongevaccineerden die het meest op de IC's terecht komen.
Niet dat ik zit te springen om een boostershot, verre van dat. Ook hoop ik dat m'n zoontje voorlopig nog geen prik hoeft te hebben.
dat geblaat over 'ongevaccineerden', alsof het over een homogene groep zou gaan.
Mij maak je niet wijs dat de IC's vol liggen met 25 jarige sportieve ongevaccineerde jongeren.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_202625067
quote:
dat zou een goede oplossing zijn met dat achterlijk trage GGD programma van ons.
pi_202626416
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 00:30 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]
dat geblaat over 'ongevaccineerden', alsof het over een homogene groep zou gaan.
Mij maak je niet wijs dat de IC's vol liggen met 25 jarige sportieve ongevaccineerde jongeren.
Het zijn idd hoofdzakelijk rokende zieke oude dikkerdjes, maar er komen helaas ook wel gezonde fitte jongeren te overlijden. Wel verhoudingsgewijs een heel stuk minder idd.
  woensdag 15 december 2021 @ 10:04:13 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202627251
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef ToT het volgende:

[..]
Het zijn idd hoofdzakelijk rokende zieke oude dikkerdjes, maar er komen helaas ook wel gezonde fitte jongeren te overlijden. Wel verhoudingsgewijs een heel stuk minder idd.
Heb je daar stats van, of vind jij dat gewoon?

Mensen uit Zuid Oost Nederland zijn oververtegenwoordigd, net zoveel als mensen boven de 70
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)pidemie?onepage=true
Inkomen en migratieachtergrond hebben nauwelijks invloed,
  woensdag 15 december 2021 @ 10:06:20 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202627279
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 00:30 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]
Gemiddelde ongevaccineerde is bijna 20 jaar jonger dan gemiddelde gevaccineerde op de IC
Wie blaten er nu echt?

[ Bericht 12% gewijzigd door Jan_Onderwater op 15-12-2021 10:13:40 ]
  woensdag 15 december 2021 @ 10:35:53 #41
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_202627684
quote:
dat maakt het nog steeds geen homogene groep
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  woensdag 15 december 2021 @ 10:37:43 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202627705
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:35 schreef greysbones het volgende:

[..]
dat maakt het nog steeds geen homogene groep
Waarom zou het een homogene groep zijn?
  woensdag 15 december 2021 @ 10:56:58 #43
421867 greysbones
pi_202627961
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom zou het een homogene groep zijn?
Daar reageer je zelf op
  woensdag 15 december 2021 @ 10:59:30 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202627984
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Daar reageer je zelf op
Wellicht moet jij ff de draad teruglezen.
  woensdag 15 december 2021 @ 12:10:11 #45
421867 greysbones
pi_202628812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wellicht moet jij ff de draad teruglezen.

Gemiddelde ongevaccineerde is bijna 20 jaar jonger dan gemiddelde gevaccineerde op de IC
Wie blaten er nu echt?
pi_202628988
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2021 21:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]
The last ship en Tom Kloese voorspelden dit al.
Annyong
pi_202628989
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:10 schreef greysbones het volgende:

[..]

Wie blaten er nu echt?
Relatief gezien is het aantal ongevaccineerden op de IC onevenredig groot tov gevaccineerden. Het is een kleine groep met een hele grote aanwezigheid in de ziekenhuizen. Snap je dat?
pi_202632406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:24 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Relatief gezien is het aantal ongevaccineerden op de IC onevenredig groot tov gevaccineerden. Het is een kleine groep met een hele grote aanwezigheid in de ziekenhuizen. Snap je dat?
^O^
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')