- Omdat dingen beloven die tegen de natuurwetten in gaan ten eerste ontiegelijk irritant isquote:Op donderdag 16 december 2021 12:29 schreef ThierryPicking het volgende:
Maar als je geen aandelen hebt in zijn bedrijven, niet in zijn auto's rijdt en geen dogecoin hebt, vanwaar zo bezig met die man? Want Muskie lijkt heel wat emotie los te maken
Welkom in 2021quote:
Mja dat is wel gaaf en eng aan die man. Hij polariseert als de klotuh onder het publiek. Ik vind hem in bijna alles fantastisch. En dat bedoel ik niet om te trollen. Ik vind het echt.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:33 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat het belangrijk is dat mensen oplichters sneller herkennen voordat ze hun schade kunnen toebrengen.
Sommige mensen komen er mee weg. Dat heet "too big to fail". Mijn gok is dat de "Leaving Neverland"-achtige documentaire over Elon Musk over 10 jaar zo'n soort titel zal krijgen.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik beschouw de F9 als een succes evenals de flinke marges en verbeterde kwaliteit die Tesla maakt op zijn wagens. De snelheid waarmee Tesla erin slaagt nieuwe productie capaciteit toe te voegen is ook een succes mijninziens, alhoewel Berlin daar nu roet in het eten kan gooien.
[..]
Als iets pure oplichting is kan je in de VS prima je recht halen via de rechter.
- Batterij-capaciteit claims (lithium heeft een absolute bovengrens)quote:[..]
Over welke natuurwetten heb je het die Musk zou schenden?
Nogmaals als een bedrijf ernstig in gebreke blijft kan je in de VS prima je recht halen en een bevestiging van oplichting moet dan blijken uit de uitspraak en de toegewezen claims.
Elon takes the cake my friend.quote:Overpromising en tijdlijn problemen zijn niet uniek voor Elon, Jeff Bezos, zelfde laken een pak. ID3 van VW idem.
Volgens mij praat je nu vooral anderen na.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sommige mensen komen er mee weg. Dat heet "too big to fail". Mijn gok is dat de "Leaving Neverland"-achtige documentaire over Elon Musk over 10 jaar zo'n soort titel zal krijgen.
[..]
- Batterij-capaciteit claims (lithium heeft een absolute bovengrens)
- Hyperloop claims mbt snelheid en operating costs
- Mars kolonie claims mbt tijdlijn en fysieke haalbaarheid met huidige technologie. Feit dat Mars een abolute shithole is waar je niet zomaar 100 mensen naartoe kan sturen zonder exceptioneel veel voorwerk en vooruitgang in tech
- Boring tunnel claims (het graven van kleine diameter tunnels inschatten als volledig afgeronde grote-diameter projecten)
En zelfs de kleine side-quests
- Claimen dat je met een onderwaterboot thaise kinderen uit een nauwe grot kan redden, (grot had vernauwingen waar een mens in slechts duikpak nauwelijks door heen kon), vervolgens de mensen die kritiek op je hadden uitmaken voor pedofiel.
- Zonnepanelen + verwarmingselementen op het dak om sneeuw te smelten (plekken in de wereld met sneeuw krijgen zon vaak op een scherpe hoek waardoor dat onzinnig is. Sneeuw smelten is 1000x energie-intensiever dan het er gewoon vanaf schuiven met een schep. Bovendien als er een laag sneeuw op je zonnepaneel ligt... waar komt de energie vandaan?
Moet ik verder gaan? Die man roept bijna elke dag wel wat onmogelijks.
[..]
Elon takes the cake my friend.
Lithium batterijen hebben moleculair gezien maar een beperkte maxmimale ruimte voor energieopslag. Iets van 12 moleculen lithium eenheid voor 1 eenheid energie.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij praat je nu vooral anderen na.
Leg eens uit welke natuurwetten hij schendt en waarom wat hij zegt niet kan.
Ik vind dat Nikola het wel bonter heeft gemaakt.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sommige mensen komen er mee weg. Dat heet "too big to fail". Mijn gok is dat de "Leaving Neverland"-achtige documentaire over Elon Musk over 10 jaar zo'n soort titel zal krijgen.
[..]
- Batterij-capaciteit claims (lithium heeft een absolute bovengrens)
- Hyperloop claims mbt snelheid en operating costs
- Mars kolonie claims mbt tijdlijn en fysieke haalbaarheid met huidige technologie. Feit dat Mars een abolute shithole is waar je niet zomaar 100 mensen naartoe kan sturen zonder exceptioneel veel voorwerk en vooruitgang in tech
- Boring tunnel claims (het graven van kleine diameter tunnels inschatten als volledig afgeronde grote-diameter projecten)
En zelfs de kleine side-quests
- Claimen dat je met een onderwaterboot thaise kinderen uit een nauwe grot kan redden, (grot had vernauwingen waar een mens in slechts duikpak nauwelijks door heen kon), vervolgens de mensen die kritiek op je hadden uitmaken voor pedofiel.
- Zonnepanelen + verwarmingselementen op het dak om sneeuw te smelten (plekken in de wereld met sneeuw krijgen zon vaak op een scherpe hoek waardoor dat onzinnig is. Sneeuw smelten is 1000x energie-intensiever dan het er gewoon vanaf schuiven met een schep. Bovendien als er een laag sneeuw op je zonnepaneel ligt... waar komt de energie vandaan?
Moet ik verder gaan? Die man roept bijna elke dag wel wat onmogelijks.
[..]
Elon takes the cake my friend.
quote:Elon Musk has been pushing the idea of a hyperloop transport system, in which passenger capsules would race through tubes in near vacuum. Does this idea make sense? What are the problems with the hyperloop and what's been happening so far? In this video I go through everything we know at the moment.
Weleens gehoord van lithium ion sillicon batterijen?quote:Op donderdag 16 december 2021 12:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lithium batterijen hebben moleculair gezien maar een beperkte maxmimale ruimte voor energieopslag. Iets van 12 moleculen lithium eenheid voor 1 eenheid energie.
We zitten nu ongeveer op 70 tot 80% van die max met de huidige ontwerpen voor lithium batterijen. Dus 10x meer energiedichtheid beloven met lithium gaat dus direct al tegen de natuurwetten in.
quote:The advantage of using Silicon in the battery anode is that it is a very energetic material (its specific capacity is up 10 times more than that of graphite) resulting in increased battery energy per weight and volume.
OK dus totaal niet meer lithium-ion maar mixen met anderen elementen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Weleens gehoord van lithium ion sillicon batterijen?
[..]
Wat het wordt weet ik niet, dat zul je aan Elon moeten vragen.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
OK dus totaal niet meer lithium-ion maar mixen met anderen elementen.
Is deze techniek uberhaupt al uitgehard? Ik lees hier eigenlijk vooral over problemen met expansie (320%) en dat men verwacht in mindere mate een beetje extra percentage er uit te scheppen. Niet 10x.
https://www.wired.com/sto(...)m-silicon-batteries/
Elon Musk heeft ingezet op Lithium Ferro Phosphate omdat deze veiliger is mbt autobranden. Maar daar is de energiedichtheid juist weer wat matiger dan lithium-ion.
Dus... wat wordt het nou?
De belofte is alweer 5 jaar oud. En in die 5 jaar hebben we 10% capaciteitsverhoging gekregen. Ipv 10xquote:Op donderdag 16 december 2021 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat het wordt weet ik niet, dat zul je aan Elon moeten vragen.
ok dus waar ik het over heb is de capaciteit van de lithium-ion batterij specifiek. Datgene waar de belofte over werd gedaan. Andere materialen zullen misschien een hogere capaciteit kunnen leveren maar at ik lees is dat ook die weer heftige tradeoffs hebben. Van drastisch slechtere veiligheid, tot gigantische expansie tot aan minder stabiele energie levering, etc.... Als er een batterij was die 10x capaciteit kon hebben dan zouden bedrijven massaal investeren in onderzoek naar dat ipv dit geschipper en was 1 van die batterijen allang de gedoodverfde vervanger van de Li-io batterij. Dat is totaal niet zo.quote:Maar door de anode van andere materialen te vervaardigen kun je de capaciteit dus behoorlijk opkrikken. Dus het is mij niet helemaal duidelijk over welke misleiding en natuurwetten je het hebt.
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Een lithium batterij met een sillicon anode is nog steeds een lithiumbatterij.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De belofte is alweer 5 jaar oud. En in die 5 jaar hebben we 10% capaciteitsverhoging gekregen. Ipv 10x
[..]
ok dus waar ik het over heb is de capaciteit van de lithium-ion batterij specifiek. Datgene waar de belofte over werd gedaan. Andere materialen zullen misschien een hogere capaciteit kunnen leveren maar at ik lees is dat ook die weer heftige tradeoffs hebben. Van drastisch slechtere veiligheid, tot gigantische expansie tot aan minder stabiele energie levering, etc.... Als er een batterij was die 10x capaciteit kon hebben dan zouden bedrijven massaal investeren in onderzoek naar dat ipv dit geschipper en was 1 van die batterijen allang de gedoodverfde vervanger van de Li-io batterij. Dat is totaal niet zo.
Elon Musk behandelt elk probleem alsof de technologie om het mogelijk te maken maar met een beetje investering elk jaar 2x zo goed wordt als het vorige jaar. Maar een hoop industrieeen (vooral degene die al 100 jaar lang bezig zijn) zitten al flink op weg naar wat de hoogste capaciteit van hun veld kan worden.
Waarom denk je dat autobedrijven, in mijn ogen. paniekvoetbal aan het spelen zijn vanwege Musk? Zijn fabriek heeft 10 uur nodig voor een auto, Volkswagen 30. Dat schept stress in de top.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:18 schreef SpecialK het volgende:
Elon Musk behandelt elk probleem alsof de technologie om het mogelijk te maken maar met een beetje investering elk jaar 2x zo goed wordt als het vorige jaar. Maar een hoop industrieeen (vooral degene die al 100 jaar lang bezig zijn) zitten al flink op weg naar wat de hoogste capaciteit van hun veld kan worden.
Ik denk dat Tesla (niet per se Musk) een formule heeft gevonden om electrisch rijden net over die heuvel te krijgen waar het interessant wordt. Waar het een vatbaar alternatief wordt voor benzinerijden.quote:Op donderdag 16 december 2021 17:19 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Waarom denk je dat autobedrijven, in mijn ogen. paniekvoetbal aan het spelen zijn vanwege Musk? Zijn fabriek heeft 10 uur nodig voor een auto, Volkswagen 30. Dat schept stress in de top.
Paniek is dus een gechargeerde term. Men is in wakker geworden door de oprechte voortgang die wordt gemaakt. En ja zelfs een 10% verbetering van X, Y of Z is wat dat betreft al iets om wakker van te worden.quote:Ik neem aan dat ze dezelfde toegang tot dezelfde kennis hebben dus als het een charlatan is dan zouden ze niet in paniek zijn
Ik denk dat ze als de dood zijn dat Musk echt zijn functie aan de wilgen hangt. Niet omdat ze geen goede CEO's zouden kunnen vinden maar omdat hij zijn 60 miljoen volgers mee neemt. Dat is een absurd getal als je erover nadenkt. Een soort online sekte.quote:
quote:Launch Schedule
Dec. 17 Falcon 9 • Starlink 4-4
Launch time: 0946 GMT (4:46 a.m. EST)
Launch site: SLC-4E, Vandenberg Space Force Base, California
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch with a batch of Starlink internet satellites from Vandenberg Space Force Base. This mission will deploy 52 Starlink satellites into a 53.2-degree inclination orbit. Delayed from Oct. 17. [Dec. 14]
Dec. 18/19Falcon 9 • Turksat 5B
Launch window: 0358-0528 GMT on 19th (10:58 p.m.-12:28 a.m. EDT on 18th/19th)
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Space Force Station, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Turksat 5B communications satellite for Turksat, a Turkish satellite operator. Built by Airbus Defense and Space with significant Turkish contributions, the Turksat 5B satellite will provide broadband services over a wide coverage area, including Turkey, the Middle East and large regions of Africa. Delayed from June. [Nov. 17]
Dec. 21Falcon 9 • SpaceX CRS 24
Launch time: 1006 GMT (5:06 a.m. EST)
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch a Dragon 2 spacecraft on its fourth cargo resupply mission to the International Space Station. The flight is the 24th mission by SpaceX conducted under a Commercial Resupply Services contract with NASA. Delayed from Dec. 4. [Nov. 1]
Musk is niet in de US geboren maar in Z.A. dus dat gaat sowieso niet gebeuren.quote:Op maandag 20 december 2021 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jard-aan-belastingen
Hij kan in ieder geval de belastingpapieren laten zien als ie voor het US presidentschap wil gaan
De grootste kracht van Tesla was imho om electrisch rijden tof te maken ipv een of ander hippie invalshoek. De meeste electrische probeersels van andere fabrikanten (GM EV1 bijv) waren vooral gericht op efficiëntie, zuinig e.d. dat is niet sexy. Een grote sedan die sneller van 0 naar 100 gaat dan een Ferrari of Porsche is dat wel.quote:Op donderdag 16 december 2021 17:50 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat Tesla (niet per se Musk) een formule heeft gevonden om electrisch rijden net over die heuvel te krijgen waar het interessant wordt. Waar het een vatbaar alternatief wordt voor benzinerijden.
Het verbaast me trouwens nog steeds hoe autobedrijven omgaan met het ontwerp van hun auto'squote:Op maandag 20 december 2021 18:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De grootste kracht van Tesla was imho om electrisch rijden tof te maken ipv een of ander hippie invalshoek. De meeste electrische probeersels van andere fabrikanten (GM EV1 bijv) waren vooral gericht op efficiëntie, zuinig e.d. dat is niet sexy. Een grote sedan die sneller van 0 naar 100 gaat dan een Ferrari of Porsche is dat wel.
Ah de tijd dat je een huis kon kopen en een gezin kon onderhouden op 1 leraar salarisquote:Op maandag 20 december 2021 22:54 schreef SpecialK het volgende:
In de jaren 60/70 had elke amerikaan toegang tot een muscle car. Nu moet je 100.000 euro neerleggen voor een soortgelijk model in een Dodge Challenger of iets anders wat er cool uit ziet. Men heeft besloten dat mooie auto's exclusief moesten zijn. Puur upselling.
Heeft niks met Musk te maken Hij is slechts de aanjager, marketeer, uitvoerder, eind verantwoordelijke en drijvende kracht achter het bedrijf.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:54 schreef Digi2 het volgende:
100e succesvolle landing van een orbital class F9 booster. Dat kan Elon dit jaar succesvol afsluiten Hopelijk dat volgend jaar het Starship project beter gaat verlopen en we een Starship orbital launch gaan meemaken. Ik vermoed dat velen daar naaruit kijken op het door corona-pandemie geplaagde wereldtoneel
[ twitter ]
What If Elon Musk Became President?quote:Op maandag 20 december 2021 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jard-aan-belastingen
Hij kan in ieder geval de belastingpapieren laten zien als ie voor het US presidentschap wil gaan
Parkeren is niet per se heel lastig. Ik ken zelfs enkele vrouwen die het degelijk kunnen.quote:Op maandag 20 december 2021 22:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen die niet met trots willen omkijken naar hun auto nadat ze hem geparkeerd hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |