abonnement Unibet Coolblue
pi_202630594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik ben ook geen specialist op dit gebied. Een snelle Google geeft al wel wat.

https://www.southampton.a(...)rojects/fatigue.page
Vanavond lezen. Nu wil ik ook weten hoe het zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 15 december 2021 @ 14:52:54 #102
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202631429
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vanavond lezen. Nu wil ik ook weten hoe het zit.
Mechanische engineering achtergrond?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 15 december 2021 @ 14:59:57 #103
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202631543
Ik denk dat het misschien gezond is om ergens een index bij te houden van alle claims en beloftes die Elon heeft gemaakt over de jaren.

Het hele punt is dat hij naast die bizarre onhaalbare beloftes ook wel ergens marginale voortgang maakt. Voortgang die op wereldwijd niveau eigenlijk gewoon te verwachten was.

Die voortgang is in elke discussie over zijn beloftes te gebruiken als een afleiding. En zelfs gebroken beloftes zelf zijn weg te wuiven met "och dat komt dan een paar jaartjes later".

Maar ik kan eigenlijk maar 1 woord bedenken voor iemand die met truukjes en afleidingsmanoevres geld binnenharkt en steeds maar niet of marginaal levert: con-artist

De vraag die je jezelf moet stellen is: hoeveel bullshit laat je iemand mee wegkomen voordat je dat label aan hem gaat hangen. Want als ik 1000 euro van je steel en vervolgens 10 euro in je zak stop... dan is dat niet een teken dat ik de goede kant op aan het gaan ben. Het is vooral een teken dat ik snap dat ik met wat zoethoudertjes de beursnotaties van mijn scams hoog kan houden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 15 december 2021 @ 15:23:14 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202631821
Level 5 autonomous driving
- 2014 Elon: "Next year [2015] 90% of your miles will be on autopilot"
- 2015 Elon: "We're 1 month away from having autonomous driving at least on highways... my guess full autonomy is about 3 years [2018]"
- 2018 Elon: "Next year [2019] full self-driving will encompass virtually all modes of driving. and at least 100% to 200% safer than a person"
- 2019 Elon: "All cars being produced have all the hardware necessary [...] for full self driving. All we need to do is improve the software. We expect the feature to be complete this year. and we expect that people do not need to touch the wheel or look out the window, second quarter of next year [2020]"
- 2019 Elon: What is the expected profit from buying a robotaxi [self driving tesla car]? probably something like 100.000 dollars a year? So paying [us] 30.000 dollars is a good deal.

Inmiddels is duidelijk uit de beta-tests dat de self-driving feature ontiegelijk gevaarlijk is en dat het al bijna bij elke tester voor een potentieel dodelijke situatie heeft gezorgd. Het is dus niet eens in de buurt van een leverbaar product.

Hij verkoopt dus die autos met de belofte dat je zeer binnenkort een feature krijgt die het de prijs waard gaat maken. Die feature komt maar steeds niet. Het is een vorm van diefstal in die zin. Je maakt schuld en beinvloed mensen om voor jouw auto te kiezen. En ja veel mensen kiezen een Tesla niet per se voor het self-driving gedoe maar veel mensen ook juist wel.

Daar kan je op allerhande manieren een verzachtend sausje overheen gieten maar het is eigenlijk gewoon een scam.

Wat dat betreft is het interessant die conferences die hij soms geeft. Die zijn eigenlijk vooral bedoeld om aandeelhouders te pappen en nathouden maar het zijn ook dingen geworden waar niets-vermoedende consumenten naar kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 15-12-2021 15:29:21 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 15 december 2021 @ 15:40:05 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202632086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:23 schreef SpecialK het volgende:
Level 5 autonomous driving
- 2014 Elon: "Next year [2015] 90% of your miles will be on autopilot"
- 2015 Elon: "We're 1 month away from having autonomous driving at least on highways... my guess full autonomy is about 3 years [2018]"
- 2018 Elon: "Next year [2019] full self-driving will encompass virtually all modes of driving. and at least 100% to 200% safer than a person"
- 2019 Elon: "All cars being produced have all the hardware necessary [...] for full self driving. All we need to do is improve the software. We expect the feature to be complete this year. and we expect that people do not need to touch the wheel or look out the window, second quarter of next year [2020]"
- 2019 Elon: What is the expected profit from buying a robotaxi [self driving tesla car]? probably something like 100.000 dollars a year? So paying [us] 30.000 dollars is a good deal.

Inmiddels is duidelijk uit de beta-tests dat de self-driving feature ontiegelijk gevaarlijk is en dat het al bijna bij elke tester voor een potentieel dodelijke situatie heeft gezorgd. Het is dus niet eens in de buurt van een leverbaar product.

Hij verkoopt dus die autos met de belofte dat je zeer binnenkort een feature krijgt die het de prijs waard gaat maken. Die feature komt maar steeds niet. Het is een vorm van diefstal in die zin. Je maakt schuld en beinvloed mensen om voor jouw auto te kiezen. En ja veel mensen kiezen een Tesla niet per se voor het self-driving gedoe maar veel mensen ook juist wel.

Daar kan je op allerhande manieren een verzachtend sausje overheen gieten maar het is eigenlijk gewoon een scam.

Wat dat betreft is het interessant die conferences die hij soms geeft. Die zijn eigenlijk vooral bedoeld om aandeelhouders te pappen en nathouden maar het zijn ook dingen geworden waar niets-vermoedende consumenten naar kijken.
Sowieso , koetsen zonder paarden is bloedlink
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 15 december 2021 @ 15:45:32 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202632167
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Sowieso , koetsen zonder paarden is bloedlink
Hoe is dit een reactie op wat ik typte?

Jij denkt dat ik vind dat level 5 autonomy niet kan of niet zou moeten?
Het kan ongetwijfeld en het zal een game-changer zijn voor de hele wereld. Alleen Tesla (en eigenlijk Elon Musk) kan het niet waarmaken binnen de continu beloofde timeframes. En die beloftes staan wat mij betreft gelijk aan een scam
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 15 december 2021 @ 16:05:40 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202632419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik typte?

Jij denkt dat ik vind dat level 5 autonomy niet kan of niet zou moeten?
Het kan ongetwijfeld en het zal een game-changer zijn voor de hele wereld. Alleen Tesla (en eigenlijk Elon Musk) kan het niet waarmaken binnen de continu beloofde timeframes. En die beloftes staan wat mij betreft gelijk aan een scam
Maar dat soort scams zijn bij andere bedrijven ook gebruikelijk. Het duurt meestal langer. De eerste producten zitten vol kinderziektes omdat men eigenlijk nog niet klaar is maar toch een deadline wil halen, wat daardoor eigenlijk ook niet gehaald word. Bedrijven als Shell die patenten voor zonnecellen opkopen om er vervolgens niets mee te doen. Multinationals die met "onderzoeken" komen waarmee ze proberen te bewijzen dat roken niet schadelijk is. Ruimtevaart bedrijven die een voorstel doen om een maanlander te ontwikkelen voor 6 of 8 miljard die te weinig motorvermogen hebben om te doen wat ze moeten doen of die misschien in de toekomst wel herbruikbaar zouden kunnen worden.

Ik snap niet waarom dat alleen bij Musk een probleem zou zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 15 december 2021 @ 16:25:29 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202632644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat het misschien gezond is om ergens een index bij te houden van alle claims en beloftes die Elon heeft gemaakt over de jaren.

29 sep. 2019

quote:
The tech billionaire revealed his ambition to have the ship launched in just the month or two.
quote:
People could start flying aboard the vehicle in the next year or so, Musk said.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 15 december 2021 @ 17:11:26 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202633327
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar dat soort scams zijn bij andere bedrijven ook gebruikelijk. Het duurt meestal langer. De eerste producten zitten vol kinderziektes omdat men eigenlijk nog niet klaar is maar toch een deadline wil halen, wat daardoor eigenlijk ook niet gehaald word. Bedrijven als Shell die patenten voor zonnecellen opkopen om er vervolgens niets mee te doen. Multinationals die met "onderzoeken" komen waarmee ze proberen te bewijzen dat roken niet schadelijk is. Ruimtevaart bedrijven die een voorstel doen om een maanlander te ontwikkelen voor 6 of 8 miljard die te weinig motorvermogen hebben om te doen wat ze moeten doen of die misschien in de toekomst wel herbruikbaar zouden kunnen worden.

Ik snap niet waarom dat alleen bij Musk een probleem zou zijn.
Ik denk wel dat er een wezelijk verschil is tussen overpromising + under-delivering en wat Musk doet...

Scammen valt op een schaal wat dat betreft. Maar ik krijg het gevoel dat Elon echt wel ferm aan de verkeerde kant van die schaal staat.

Het lijkt de modus operandi te zijn om geld te werven.

Daar proberen ze Elizabeth Holmes nou juist 20 jaar de cel voor in te smijten met haar Theranos scam maar laten we eerlijk zijn. De schaal waarop Elon Musk dit doet is misschien nog wel een paar graden erger dan wat zij flikte.

Waarom de focus op Elon? Waarom niet. Ten eerste gaat dit topic over hem. Ten tweede.. ik denk op dit moment dat hij de meest vooraanstaande bullshit artist is en het fascineert mij dat de wereld nog niet echt door heeft hoe groot en heftig dit gaat uitvallen. Nu is het nog Elon de techno-god... ik denk over 10 a 20 jaar dat Elon Musk's naam gelijk gaat staan aan iets heel negatiefs.

Ik bedoel.. is Bezos niet ook een crimineel met hoe hij belasting ontduikt en zijn werknemers uitbuit. Ja maar voor andere redenen dan dit.

Elke vorm van hufterigheid verdient denk ik zijn eigen aandacht.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202633454
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:11 schreef SpecialK het volgende:
Waarom de focus op Elon? Waarom niet. Ten eerste gaat dit topic over hem. Ten tweede.. ik denk op dit moment dat hij de meest vooraanstaande bullshit artist is en het fascineert mij dat de wereld nog niet echt door heeft hoe groot en heftig dit gaat uitvallen.
Even los van zijn twittergedrag wat volgens mij vooral een wijntje teveel in zijn prive vliegtuig en "ik heb zin in aandacht of om te rellen" is. Het is gevaarlijk want de beurzen reageren erop.

Ik heb wel het vermoeden dat hij het electrisch rijden heeft versneld. Paar weken geleden gaf de Volkswagen groep nog aan om 16 miljard extra in electrificatie te stoppen. Dat is los van Musk winst voor de planeet.

Dan lijken Nasa en dergelijke flinke orders bij zijn ruimtevaart bedrijf te plaatsen. En die dingen gaan toch echt de lucht in. Mogelijk met vertraging. Mogelijk niet met de features die belooft zijn. Maar ze zijn geld waard wat klanten betalen.

Dat kan ik toch niet rijmen met een con man. Hij levert daadwerkelijk iets van waarde.

Zelfs die herseninterfacer toko heeft een filmpje van een aap gelanceerd dat toch wel tot de verbeelding spreekt. We zijn er nog lang niet maar wil niet zeggen dat we niet op de goede weg zijn.

Toegegeven, dat boren begon als grap en ik weet niet of dat echt aan gaat slaan :D
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202633574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Sowieso , koetsen zonder paarden is bloedlink
Wat een kansloze reactie. Musk is iemand die aan de lopende band beloftes doet dat hij vandaag de technologie voor iets heeft en jaren later blijkt het nog steeds niet te bestaan. Ondertussen neemt hij wel je geld aan. Ieder ander zou een oplichter genoemd worden voor dat gedrag. Bovendien heeft hij verreweg de meest dodelijke autofabrieken van de VS dus zijn medewerkers zijn ook poep voor hem.
pi_202633682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat een kansloze reactie. Musk is iemand die aan de lopende band beloftes doet dat hij vandaag de technologie voor iets heeft en jaren later blijkt het nog steeds niet te bestaan. Ondertussen neemt hij wel je geld aan. Ieder ander zou een oplichter genoemd worden voor dat gedrag. Bovendien heeft hij verreweg de meest dodelijke autofabrieken van de VS dus zijn medewerkers zijn ook poep voor hem.
Jij ziet liever alles in China geproduceerd worden en China verste is met innovatie blijkbaar. Elon red Amerika in zijn eentje met SpaceX en Tesla, enige goede wat nog uit Amerika komt.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_202633773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:33 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Jij ziet liever alles in China geproduceerd worden en China verste is met innovatie blijkbaar. Elon red Amerika in zijn eentje met SpaceX en Tesla, enige goede wat nog uit Amerika komt.
Je ziet in mijn post 2 teleurstellingen. 1 dan meneer Musk liegt in zijn verkoop pitch. 2 meneer Musk zijn medewerkers maken veel meer kans op een bedrijfsongeval dan medewerkers van andere Amerikaanse bedrijven in dezelfde sector.

Vervolgens is je conclusie: DIE NARE MENEER WIL ALLES NAAR CHINA!!!!

Leg dat eens uit!

En dan ook hoe je verwacht met gebakken lucht en bedrog tegen voornamelijk westerse investeerders, op de lange termijn verwacht te gaan winnen van China.
pi_202633796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bovendien heeft hij verreweg de meest dodelijke autofabrieken van de VS dus zijn medewerkers zijn ook poep voor hem.
Dat was mij nog niet bekend. Heb je bronnen die bevestigen dat er zoveel eigen medewerkers omkomen in de Tesla VS fabrieken?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202633814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je ziet in mijn post 2 teleurstellingen. 1 dan meneer Musk liegt in zijn verkoop pitch. 2 meneer Musk zijn medewerkers maken veel meer kans op een bedrijfsongeval dan medewerkers van andere Amerikaanse bedrijven in dezelfde sector.

Vervolgens is je conclusie: DIE NARE MENEER WIL ALLES NAAR CHINA!!!!

Leg dat eens uit!

En dan ook hoe je verwacht met gebakken lucht en bedrog tegen voornamelijk westerse investeerders, op de lange termijn verwacht te gaan winnen van China.
Enige manier dat Elon dus doet, door te dromen en mensen met hem mee te krijgen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_202633883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:42 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Enige manier dat Elon dus doet, door te dromen en mensen met hem mee te krijgen.
Beloven dat je vandaag X kan doen, terwijl je dat niet kan is wat anders dan dromen om mensen mee te krijgen.

Bovendien als je wel geld neerlegt voor een toekomstige functie, zoals het autonoom rijden, dan is het nog maar de vraag of je je product onder dezelfde voorwaarden als beloofd krijgt. Zo heeft Tesla laatst de voorwaarden van wat auto's aangepast, dat ze je mogen bespioneren met alle camera's binnen de auto, als je gebruik wil maken van de autonome functies die je al hebt betaald.

Because fuck you.
pi_202634197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat was mij nog niet bekend.
Dat is ook niet zo gek. Want ze houden het verborgen. https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

quote:
Heb je bronnen die bevestigen dat er zoveel eigen medewerkers omkomen in de Tesla VS fabrieken?
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
  woensdag 15 december 2021 @ 18:08:17 #118
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202634239
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:20 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind die popster-status een beetje irritant.
Net als popsterren zijn ze vaak overrated.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 15 december 2021 @ 18:09:41 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202634271
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:19 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Even los van zijn twittergedrag wat volgens mij vooral een wijntje teveel in zijn prive vliegtuig en "ik heb zin in aandacht of om te rellen" is. Het is gevaarlijk want de beurzen reageren erop.

Ik heb wel het vermoeden dat hij het electrisch rijden heeft versneld. Paar weken geleden gaf de Volkswagen groep nog aan om 16 miljard extra in electrificatie te stoppen. Dat is los van Musk winst voor de planeet.

Dan lijken Nasa en dergelijke flinke orders bij zijn ruimtevaart bedrijf te plaatsen. En die dingen gaan toch echt de lucht in. Mogelijk met vertraging. Mogelijk niet met de features die belooft zijn. Maar ze zijn geld waard wat klanten betalen.

Dat kan ik toch niet rijmen met een con man. Hij levert daadwerkelijk iets van waarde.

Zelfs die herseninterfacer toko heeft een filmpje van een aap gelanceerd dat toch wel tot de verbeelding spreekt. We zijn er nog lang niet maar wil niet zeggen dat we niet op de goede weg zijn.

Toegegeven, dat boren begon als grap en ik weet niet of dat echt aan gaat slaan :D
Zoals ik al zei ligt het op een schaal. Ik ben het met je eens dat hij dingen (of eigenlijk de bedrijven waar hij zich heeft ingekocht) dingen van waarde levert. Maar een hoop van wat die man roept valt echt ver buiten het realistische en het haalbare en toch geeft hij die als harde beloftes af. Beloftes waar mensen hard geld in steken.

Er is onmiskenbaar iets heel erg mis.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202634355
Briljante zakenman met een giga ego.
pi_202634745
quote:
Ze houden het dan wel erg goed verborgen want ik lees hier niets over dodelijke ongevallen op de werkplek?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202635316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 18:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Zoals ik al zei ligt het op een schaal. Ik ben het met je eens dat hij dingen (of eigenlijk de bedrijven waar hij zich heeft ingekocht) dingen van waarde levert. Maar een hoop van wat die man roept valt echt ver buiten het realistische en het haalbare en toch geeft hij die als harde beloftes af. Beloftes waar mensen hard geld in steken.

Er is onmiskenbaar iets heel erg mis.
Tot nu toe maken zijn bedrijven toch vele beloftes uiteindelijk waar. Het FSD verhaal vind ik ook bedenkelijk en het is te verwachten dat daar nog flinke claims uit kunnen voortkomen. Vooral van latere "instappers" die er veel valuta voor hebben neergeteld. Omdat er toch behoorlijk wat progressie in lijkt te zitten valt dat nu nog mee. Dat Elons time-lines niet kloppen weet ondertussen iedereen. De uitrol van Giga Shanghai ging het goed maar met Berlin loopt hij vast op de duitse bureaucratie. De gok toch naar Duitsland te gaan ipv Nederland vond ik ook erg risicovol maar zo tikt hij nu eenmaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 15-12-2021 19:24:42 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 16 december 2021 @ 12:19:29 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202645408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tot nu toe maken zijn bedrijven toch vele beloftes uiteindelijk waar.
Nee. Ze maken marginale beloftes waar. Dat is een groot verschil.

Zoals die batterij capaciteitsverhoging. 5 jaar geleden was de claim dat ging vertienvoudigen.
Nu hebben ze een batterij gemaakt met een groter volume maar als je de energiedichtheid gaat berekenen is dat na 5 jaar een 10% vooruitgang.

Zeggen dat je iets 10x beter gaat maken en het vervolgens 10% beter maakt is... gewoon pure oplichting.

quote:
Het FSD verhaal vind ik ook bedenkelijk en het is te verwachten dat daar nog flinke claims uit kunnen voortkomen. Vooral van latere "instappers" die er veel valuta voor hebben neergeteld. Omdat er toch behoorlijk wat progressie in lijkt te zitten valt dat nu nog mee. Dat Elons time-lines niet kloppen weet ondertussen iedereen. De uitrol van Giga Shanghai ging het goed maar met Berlin loopt hij vast op de duitse bureaucratie. De gok toch naar Duitsland te gaan ipv Nederland vond ik ook erg risicovol maar zo tikt hij nu eenmaal.
Het is niet alleen maar dat zijn tijdlijnen niet kosten. Hij belooft dingen en praat over overwerpen alsof de natuurwetten niet meer gelden. Nogmaals... als ik mensen 1000 euro beloof en ik geef ze vervolgens 10 euro dan heb ik gelogen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202645529
Maar als je geen aandelen hebt in zijn bedrijven, niet in zijn auto's rijdt en geen dogecoin hebt, vanwaar zo bezig met die man? Want Muskie lijkt heel wat emotie los te maken :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202645564
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Nee. Ze maken marginale beloftes waar. Dat is een groot verschil.
Ik beschouw de F9 als een succes evenals de flinke marges en verbeterde kwaliteit die Tesla maakt op zijn wagens. De snelheid waarmee Tesla erin slaagt nieuwe productie capaciteit toe te voegen is ook een succes mijninziens, alhoewel Berlin daar nu roet in het eten kan gooien.

quote:
Zeggen dat je iets 10x beter gaat maken en het vervolgens 10% beter maakt is... gewoon pure oplichting.
Als iets pure oplichting is kan je in de VS prima je recht halen via de rechter.

quote:
Het is niet alleen maar dat zijn tijdlijnen niet kosten. Hij belooft dingen en praat over overwerpen alsof de natuurwetten niet meer gelden. Nogmaals... als ik mensen 1000 euro beloof en ik geef ze vervolgens 10 euro dan heb ik gelogen.
Over welke natuurwetten heb je het die Musk zou schenden?
Nogmaals als een bedrijf ernstig in gebreke blijft kan je in de VS prima je recht halen en een bevestiging van oplichting moet dan blijken uit de uitspraak en de toegewezen claims.

Overpromising en tijdlijn problemen zijn niet uniek voor Elon, Jeff Bezos, zelfde laken een pak. ID3 van VW idem.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 16 december 2021 @ 12:33:23 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202645598
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:29 schreef ThierryPicking het volgende:
Maar als je geen aandelen hebt in zijn bedrijven, niet in zijn auto's rijdt en geen dogecoin hebt, vanwaar zo bezig met die man? Want Muskie lijkt heel wat emotie los te maken :)
- Omdat dingen beloven die tegen de natuurwetten in gaan ten eerste ontiegelijk irritant is
- Omdat mensen steeds zo geilen om wat hij doet en zegt terwijl het een aandelenpusher is
- Maar vooral omdat als deze zeepbel gaat barsten en dat kaartenhuis gaat instorten er ontiegelijk veel mensen gedupeerd zullen zijn.

Dus jouw reactie ligt een beetje in de hoek van "het is toch niet jouw zus die door een moslim is neergestoken.. dus waarom boeit het jou dat".

Ik denk dat het belangrijk is dat mensen oplichters sneller herkennen voordat ze hun schade kunnen toebrengen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202645660
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:29 schreef ThierryPicking het volgende:
emotie los te maken :)
Welkom in 2021 ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202645672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:33 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat het belangrijk is dat mensen oplichters sneller herkennen voordat ze hun schade kunnen toebrengen.
Mja dat is wel gaaf en eng aan die man. Hij polariseert als de klotuh onder het publiek. Ik vind hem in bijna alles fantastisch. En dat bedoel ik niet om te trollen. Ik vind het echt.

Niet dat er geen luchtbel is hoor, die is er met Tesla zeker. Luchtvaart weet ik niet. Zodra die bubbel barst heeft Musk er zelf financieel nog het meeste last van waarschijnlijk maar hij zal er geen boterham minder om eten. En aan die bubbel verwacht ik nog =/- 5 jaar geld te verdienen.

Maaruh vaak lees je lappen haat tegen Musk en Tesla op autofora omdat een auto emotie is. Speelt dat bij jou ook?
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  donderdag 16 december 2021 @ 12:46:01 #129
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202645732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik beschouw de F9 als een succes evenals de flinke marges en verbeterde kwaliteit die Tesla maakt op zijn wagens. De snelheid waarmee Tesla erin slaagt nieuwe productie capaciteit toe te voegen is ook een succes mijninziens, alhoewel Berlin daar nu roet in het eten kan gooien.
[..]
Als iets pure oplichting is kan je in de VS prima je recht halen via de rechter.
Sommige mensen komen er mee weg. Dat heet "too big to fail". Mijn gok is dat de "Leaving Neverland"-achtige documentaire over Elon Musk over 10 jaar zo'n soort titel zal krijgen.

quote:
[..]
Over welke natuurwetten heb je het die Musk zou schenden?
Nogmaals als een bedrijf ernstig in gebreke blijft kan je in de VS prima je recht halen en een bevestiging van oplichting moet dan blijken uit de uitspraak en de toegewezen claims.
- Batterij-capaciteit claims (lithium heeft een absolute bovengrens)
- Hyperloop claims mbt snelheid en operating costs
- Mars kolonie claims mbt tijdlijn en fysieke haalbaarheid met huidige technologie. Feit dat Mars een abolute shithole is waar je niet zomaar 100 mensen naartoe kan sturen zonder exceptioneel veel voorwerk en vooruitgang in tech
- Boring tunnel claims (het graven van kleine diameter tunnels inschatten als volledig afgeronde grote-diameter projecten)

En zelfs de kleine side-quests
- Claimen dat je met een onderwaterboot thaise kinderen uit een nauwe grot kan redden, (grot had vernauwingen waar een mens in slechts duikpak nauwelijks door heen kon), vervolgens de mensen die kritiek op je hadden uitmaken voor pedofiel.
- Zonnepanelen + verwarmingselementen op het dak om sneeuw te smelten (plekken in de wereld met sneeuw krijgen zon vaak op een scherpe hoek waardoor dat onzinnig is. Sneeuw smelten is 1000x energie-intensiever dan het er gewoon vanaf schuiven met een schep. Bovendien als er een laag sneeuw op je zonnepaneel ligt... waar komt de energie vandaan? :')

Moet ik verder gaan? Die man roept bijna elke dag wel wat onmogelijks.

quote:
Overpromising en tijdlijn problemen zijn niet uniek voor Elon, Jeff Bezos, zelfde laken een pak. ID3 van VW idem.

Elon takes the cake my friend.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202645783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Sommige mensen komen er mee weg. Dat heet "too big to fail". Mijn gok is dat de "Leaving Neverland"-achtige documentaire over Elon Musk over 10 jaar zo'n soort titel zal krijgen.
[..]
- Batterij-capaciteit claims (lithium heeft een absolute bovengrens)
- Hyperloop claims mbt snelheid en operating costs
- Mars kolonie claims mbt tijdlijn en fysieke haalbaarheid met huidige technologie. Feit dat Mars een abolute shithole is waar je niet zomaar 100 mensen naartoe kan sturen zonder exceptioneel veel voorwerk en vooruitgang in tech
- Boring tunnel claims (het graven van kleine diameter tunnels inschatten als volledig afgeronde grote-diameter projecten)

En zelfs de kleine side-quests
- Claimen dat je met een onderwaterboot thaise kinderen uit een nauwe grot kan redden, (grot had vernauwingen waar een mens in slechts duikpak nauwelijks door heen kon), vervolgens de mensen die kritiek op je hadden uitmaken voor pedofiel.
- Zonnepanelen + verwarmingselementen op het dak om sneeuw te smelten (plekken in de wereld met sneeuw krijgen zon vaak op een scherpe hoek waardoor dat onzinnig is. Sneeuw smelten is 1000x energie-intensiever dan het er gewoon vanaf schuiven met een schep. Bovendien als er een laag sneeuw op je zonnepaneel ligt... waar komt de energie vandaan? :')

Moet ik verder gaan? Die man roept bijna elke dag wel wat onmogelijks.
[..]
Elon takes the cake my friend.
Volgens mij praat je nu vooral anderen na.

Leg eens uit welke natuurwetten hij schendt en waarom wat hij zegt niet kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 16 december 2021 @ 12:54:12 #131
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202645864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Volgens mij praat je nu vooral anderen na.

Leg eens uit welke natuurwetten hij schendt en waarom wat hij zegt niet kan.
Lithium batterijen hebben moleculair gezien maar een beperkte maxmimale ruimte voor energieopslag. Iets van 12 moleculen lithium eenheid voor 1 eenheid energie.
We zitten nu ongeveer op 70 tot 80% van die max met de huidige ontwerpen voor lithium batterijen. Dus 10x meer energiedichtheid beloven met lithium gaat dus direct al tegen de natuurwetten in.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202645907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Sommige mensen komen er mee weg. Dat heet "too big to fail". Mijn gok is dat de "Leaving Neverland"-achtige documentaire over Elon Musk over 10 jaar zo'n soort titel zal krijgen.
[..]
- Batterij-capaciteit claims (lithium heeft een absolute bovengrens)
- Hyperloop claims mbt snelheid en operating costs
- Mars kolonie claims mbt tijdlijn en fysieke haalbaarheid met huidige technologie. Feit dat Mars een abolute shithole is waar je niet zomaar 100 mensen naartoe kan sturen zonder exceptioneel veel voorwerk en vooruitgang in tech
- Boring tunnel claims (het graven van kleine diameter tunnels inschatten als volledig afgeronde grote-diameter projecten)

En zelfs de kleine side-quests
- Claimen dat je met een onderwaterboot thaise kinderen uit een nauwe grot kan redden, (grot had vernauwingen waar een mens in slechts duikpak nauwelijks door heen kon), vervolgens de mensen die kritiek op je hadden uitmaken voor pedofiel.
- Zonnepanelen + verwarmingselementen op het dak om sneeuw te smelten (plekken in de wereld met sneeuw krijgen zon vaak op een scherpe hoek waardoor dat onzinnig is. Sneeuw smelten is 1000x energie-intensiever dan het er gewoon vanaf schuiven met een schep. Bovendien als er een laag sneeuw op je zonnepaneel ligt... waar komt de energie vandaan? :')

Moet ik verder gaan? Die man roept bijna elke dag wel wat onmogelijks.
[..]
Elon takes the cake my friend.
Ik vind dat Nikola het wel bonter heeft gemaakt.
Misschien doelde Elon op kleine hoeveelheden sneeuw, ik weet er de precieze context niet van.
Wat betreft Hyperloop, dat is nu door een natuurkundige nader bekeken. Daarnaast wil Elon het idee ervan promoten niet het zelf uitvoeren tot nu toe. Volgens mij is Richard Brandson ermee bezig.

quote:
Elon Musk has been pushing the idea of a hyperloop transport system, in which passenger capsules would race through tubes in near vacuum. Does this idea make sense? What are the problems with the hyperloop and what's been happening so far? In this video I go through everything we know at the moment.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202645967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Lithium batterijen hebben moleculair gezien maar een beperkte maxmimale ruimte voor energieopslag. Iets van 12 moleculen lithium eenheid voor 1 eenheid energie.
We zitten nu ongeveer op 70 tot 80% van die max met de huidige ontwerpen voor lithium batterijen. Dus 10x meer energiedichtheid beloven met lithium gaat dus direct al tegen de natuurwetten in.
Weleens gehoord van lithium ion sillicon batterijen?

quote:
The advantage of using Silicon in the battery anode is that it is a very energetic material (its specific capacity is up 10 times more than that of graphite) resulting in increased battery energy per weight and volume.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 16 december 2021 @ 15:01:49 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202648094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Weleens gehoord van lithium ion sillicon batterijen?
[..]

OK dus totaal niet meer lithium-ion maar mixen met anderen elementen.

Is deze techniek uberhaupt al uitgehard? Ik lees hier eigenlijk vooral over problemen met expansie (320%) en dat men verwacht in mindere mate een beetje extra percentage er uit te scheppen. Niet 10x.

https://www.wired.com/sto(...)m-silicon-batteries/

Elon Musk heeft ingezet op Lithium Ferro Phosphate omdat deze veiliger is mbt autobranden. Maar daar is de energiedichtheid juist weer wat matiger dan lithium-ion.

Dus... wat wordt het nou?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202648175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]
OK dus totaal niet meer lithium-ion maar mixen met anderen elementen.

Is deze techniek uberhaupt al uitgehard? Ik lees hier eigenlijk vooral over problemen met expansie (320%) en dat men verwacht in mindere mate een beetje extra percentage er uit te scheppen. Niet 10x.

https://www.wired.com/sto(...)m-silicon-batteries/

Elon Musk heeft ingezet op Lithium Ferro Phosphate omdat deze veiliger is mbt autobranden. Maar daar is de energiedichtheid juist weer wat matiger dan lithium-ion.

Dus... wat wordt het nou?
Wat het wordt weet ik niet, dat zul je aan Elon moeten vragen.

Maar door de anode van andere materialen te vervaardigen kun je de capaciteit dus behoorlijk opkrikken. Dus het is mij niet helemaal duidelijk over welke misleiding en natuurwetten je het hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 16 december 2021 @ 15:18:22 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202648363
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat het wordt weet ik niet, dat zul je aan Elon moeten vragen.
De belofte is alweer 5 jaar oud. En in die 5 jaar hebben we 10% capaciteitsverhoging gekregen. Ipv 10x

quote:
Maar door de anode van andere materialen te vervaardigen kun je de capaciteit dus behoorlijk opkrikken. Dus het is mij niet helemaal duidelijk over welke misleiding en natuurwetten je het hebt.
ok dus waar ik het over heb is de capaciteit van de lithium-ion batterij specifiek. Datgene waar de belofte over werd gedaan. Andere materialen zullen misschien een hogere capaciteit kunnen leveren maar at ik lees is dat ook die weer heftige tradeoffs hebben. Van drastisch slechtere veiligheid, tot gigantische expansie tot aan minder stabiele energie levering, etc.... Als er een batterij was die 10x capaciteit kon hebben dan zouden bedrijven massaal investeren in onderzoek naar dat ipv dit geschipper en was 1 van die batterijen allang de gedoodverfde vervanger van de Li-io batterij. Dat is totaal niet zo.

Elon Musk behandelt elk probleem alsof de technologie om het mogelijk te maken maar met een beetje investering elk jaar 2x zo goed wordt als het vorige jaar. Maar een hoop industrieeen (vooral degene die al 100 jaar lang bezig zijn) zitten al flink op weg naar wat de hoogste capaciteit van hun veld kan worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202650091
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De belofte is alweer 5 jaar oud. En in die 5 jaar hebben we 10% capaciteitsverhoging gekregen. Ipv 10x
[..]
ok dus waar ik het over heb is de capaciteit van de lithium-ion batterij specifiek. Datgene waar de belofte over werd gedaan. Andere materialen zullen misschien een hogere capaciteit kunnen leveren maar at ik lees is dat ook die weer heftige tradeoffs hebben. Van drastisch slechtere veiligheid, tot gigantische expansie tot aan minder stabiele energie levering, etc.... Als er een batterij was die 10x capaciteit kon hebben dan zouden bedrijven massaal investeren in onderzoek naar dat ipv dit geschipper en was 1 van die batterijen allang de gedoodverfde vervanger van de Li-io batterij. Dat is totaal niet zo.

Elon Musk behandelt elk probleem alsof de technologie om het mogelijk te maken maar met een beetje investering elk jaar 2x zo goed wordt als het vorige jaar. Maar een hoop industrieeen (vooral degene die al 100 jaar lang bezig zijn) zitten al flink op weg naar wat de hoogste capaciteit van hun veld kan worden.
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Een lithium batterij met een sillicon anode is nog steeds een lithiumbatterij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202650371
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:18 schreef SpecialK het volgende:
Elon Musk behandelt elk probleem alsof de technologie om het mogelijk te maken maar met een beetje investering elk jaar 2x zo goed wordt als het vorige jaar. Maar een hoop industrieeen (vooral degene die al 100 jaar lang bezig zijn) zitten al flink op weg naar wat de hoogste capaciteit van hun veld kan worden.
Waarom denk je dat autobedrijven, in mijn ogen. paniekvoetbal aan het spelen zijn vanwege Musk? Zijn fabriek heeft 10 uur nodig voor een auto, Volkswagen 30. Dat schept stress in de top.

Ik neem aan dat ze dezelfde toegang tot dezelfde kennis hebben dus als het een charlatan is dan zouden ze niet in paniek zijn
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  donderdag 16 december 2021 @ 17:50:37 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202650903
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:19 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Waarom denk je dat autobedrijven, in mijn ogen. paniekvoetbal aan het spelen zijn vanwege Musk? Zijn fabriek heeft 10 uur nodig voor een auto, Volkswagen 30. Dat schept stress in de top.
Ik denk dat Tesla (niet per se Musk) een formule heeft gevonden om electrisch rijden net over die heuvel te krijgen waar het interessant wordt. Waar het een vatbaar alternatief wordt voor benzinerijden.

Wat betreft de tijd nodig om een auto te maken zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken eigenlijk. Ik ken mensen met Tesla's waarbij de plastic frontjes los komen en de rubberen isolatiebandjes scheef zitten.

Dat is allemaal marginale kritiek natuurlijk maar meestal is de productietijd van een auto evenredig aan het kwaliteitsgevoel in de auto. Dat is per merk en model anders ingezet. Als je een goedkope Renault koopt dan verwacht je ook niet een perfect ingepast eikenhouten dashboard met vlekkeloze laklaag.

Het paniekvoetbal komt dan vooral denk ik van het feit dat men de productieprocessen moet aanpassen om ook electrische auto's te gaan produceren. Ik onderken dat Tesla die trend een flinke duw heeft gegeven en dat de meeste autobedrijven daarvoor eigenlijk lagen te slapen.

quote:
Ik neem aan dat ze dezelfde toegang tot dezelfde kennis hebben dus als het een charlatan is dan zouden ze niet in paniek zijn
Paniek is dus een gechargeerde term. Men is in wakker geworden door de oprechte voortgang die wordt gemaakt. En ja zelfs een 10% verbetering van X, Y of Z is wat dat betreft al iets om wakker van te worden.

Ik denk dat Elon's sci-fi claims echter niet serieus worden genomen door elk bedrijf wat maar een beetje een wetenschappelijk team heeft om de wilde ideeen door te rekenen.

Wat dat betreft is het dus altijd hinkelen tussen de idiote dingen die hij roept en de redelijke voortgang die zijn bedrijven maken.

Nogmaals. Ze hebben mensen voor minder in de gevangenis geflikkerd. Want sommigen van zijn idiote ideeen en beloftes zijn redenen geweest voor mensen om te investeren of een aankoop te doen. Maar... dit soort dingen kunnen soms 10, 20, 30 jaar duren voordat het tot een veroordeling komt.

En het zou ook zomaar eens kunnen dat zolang hij de boel stabiel weet te houden dat men totaal geen interesse heeft om hem van zijn stoel te wippen. Aangezien er veel belangen in om gaan. Zo werkt dat soms met geld. Vooral ... dit soort bedragen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202651155
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze als de dood zijn dat Musk echt zijn functie aan de wilgen hangt. Niet omdat ze geen goede CEO's zouden kunnen vinden maar omdat hij zijn 60 miljoen volgers mee neemt. Dat is een absurd getal als je erover nadenkt. Een soort online sekte.

Toegegeven, ik had verwacht dat bij het overlijden van Steve Jobs Apple ook een klap zou krijgen maar die ging niet weg. Is toch anders.

Die kwaliteit van Tesla's vind ik een lastige. Ik heb altijd sterk de indruk dat vooral non Tesla rijders daarmee bezig zijn. Een beetje hoe Apple gebruikers aanhoren dat Samsung toch echt goedkoper en innovatiever is maar het glijdt letterlijk langs ze heen. Elke Tesla eigenaar die ik spreek, mezelf included, zweren bij die auto. Hooguit mis je wat Audi Chrome aan de binnenkant. Kwaliteit is prima en motor onovertroffen voor het budget.

Afgezien van Azie denk ik wel dat we een omschakel dip gaan zien in de Europese auto industrie. Die moeten gewoon een inhaal slag maken. Let wel, in elk interview geeft Musk aan dat het doel van Tesla is het versnellen van de energie transitie dus dat maakt hij waar. Ook al kan het maar zo een pure geldwolf zijn.

Blijft de vraag over of het strafbaar is. Ik zou niet weten wat. Beursmanipulatie van crypto is niet houdend want cowboy markt. Beursmanipulatie van zijn bedrijven is heel lastig los van reclame te zien. Hij kan altijd zeggen dat ze geen marketing budget hebben behalve hij als figuur en dus alles wat hij doet is reclame. Wordt een lastig verhaal maar vaak komt er wel iemand in de overheid bovendrijven die moeite heeft met dit soort rijke iconische figuren die het gaat proberen. Goed voor de popcorn verkoop.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202653538
Drukke tijd komende dagen wat betreft SpaceX F9 lanceringen. 2 van de 3 aanstaande lanceringen zijn opdrachten van klanten, 1 ervan is voor verdere uitbreiding van de Starlink constellatie. Bij de lancering gepland op 17 dec gaat het om booster B1051-11. Deze booster gaat dus voor de 11e x gelanceerd worden ^O^

Starlink-group-4-4-falcon-9-block-5

quote:
Launch Schedule
Dec. 17 Falcon 9 • Starlink 4-4
Launch time: 0946 GMT (4:46 a.m. EST)
Launch site: SLC-4E, Vandenberg Space Force Base, California
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch with a batch of Starlink internet satellites from Vandenberg Space Force Base. This mission will deploy 52 Starlink satellites into a 53.2-degree inclination orbit. Delayed from Oct. 17. [Dec. 14]

Dec. 18/19Falcon 9 • Turksat 5B
Launch window: 0358-0528 GMT on 19th (10:58 p.m.-12:28 a.m. EDT on 18th/19th)
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Space Force Station, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Turksat 5B communications satellite for Turksat, a Turkish satellite operator. Built by Airbus Defense and Space with significant Turkish contributions, the Turksat 5B satellite will provide broadband services over a wide coverage area, including Turkey, the Middle East and large regions of Africa. Delayed from June. [Nov. 17]

Dec. 21Falcon 9 • SpaceX CRS 24
Launch time: 1006 GMT (5:06 a.m. EST)
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch a Dragon 2 spacecraft on its fourth cargo resupply mission to the International Space Station. The flight is the 24th mission by SpaceX conducted under a Commercial Resupply Services contract with NASA. Delayed from Dec. 4. [Nov. 1]


[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 16-12-2021 21:15:29 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 december 2021 @ 08:34:58 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202714772
https://www.telegraaf.nl/(...)jard-aan-belastingen

Hij kan in ieder geval de belastingpapieren laten zien als ie voor het US presidentschap wil gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202715402
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jard-aan-belastingen

Hij kan in ieder geval de belastingpapieren laten zien als ie voor het US presidentschap wil gaan
Musk is niet in de US geboren maar in Z.A. dus dat gaat sowieso niet gebeuren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202722289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:50 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat Tesla (niet per se Musk) een formule heeft gevonden om electrisch rijden net over die heuvel te krijgen waar het interessant wordt. Waar het een vatbaar alternatief wordt voor benzinerijden.
De grootste kracht van Tesla was imho om electrisch rijden tof te maken ipv een of ander hippie invalshoek. De meeste electrische probeersels van andere fabrikanten (GM EV1 bijv) waren vooral gericht op efficiëntie, zuinig e.d. dat is niet sexy. Een grote sedan die sneller van 0 naar 100 gaat dan een Ferrari of Porsche is dat wel.
  maandag 20 december 2021 @ 22:54:56 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202728666
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De grootste kracht van Tesla was imho om electrisch rijden tof te maken ipv een of ander hippie invalshoek. De meeste electrische probeersels van andere fabrikanten (GM EV1 bijv) waren vooral gericht op efficiëntie, zuinig e.d. dat is niet sexy. Een grote sedan die sneller van 0 naar 100 gaat dan een Ferrari of Porsche is dat wel.
Het verbaast me trouwens nog steeds hoe autobedrijven omgaan met het ontwerp van hun auto's

Het kost letterlijk even veel geld om een sportwagen chassis (of muscle-car-type chassis) te bouwen als wat het kost om zo'n twingo-type-ei chassis (wat ergens in de jaren 90 de boel overnam) uit te poepen (gegeven dezelfde dezelfde deuren en afmetingen). Ergens is bedacht om de saaiheid van de auto marketingtechnisch te koppelen aan de doelgroep. En iemand heeft inderdaad besloten dat elektrische auto's gemarket moesten worden aan suffe mensen.

Mensen die niet met trots willen omkijken naar hun auto nadat ze hem geparkeerd hebben.

In de jaren 60/70 had elke amerikaan toegang tot een muscle car. Nu moet je 100.000 euro neerleggen voor een soortgelijk model in een Dodge Challenger of iets anders wat er cool uit ziet. Men heeft besloten dat mooie auto's exclusief moesten zijn. Puur upselling.

Het grappige is dat je vormtechnisch vaak meer vrijheid hebt met elektrische auto's maar men heeft expres suffe modellen lopen produceren.

Dus eens wat betreft dat punt. Tesla was bereid de elektrische auto in een sport-achtig model te gieten zonder suffe elementen. Dat klopt

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 20-12-2021 23:01:16 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202729958
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:54 schreef SpecialK het volgende:
In de jaren 60/70 had elke amerikaan toegang tot een muscle car. Nu moet je 100.000 euro neerleggen voor een soortgelijk model in een Dodge Challenger of iets anders wat er cool uit ziet. Men heeft besloten dat mooie auto's exclusief moesten zijn. Puur upselling.
Ah de tijd dat je een huis kon kopen en een gezin kon onderhouden op 1 leraar salaris :D

In de VS heb je overigens een nieuwe Mustang voor iets onder de $30k, het is vooral Nederland waar auto's door belastingen zo teringduur zijn.

En qua ontwerpen, is alles tegenwoordig niet een suv, crossover in welke maat dan ook? Zijn er uberhaupt nog (non-premium) merken die bijv. een normale cabrio in het assortiment hebben?
pi_202743179
100e succesvolle landing van een orbital class F9 booster. Dat kan Elon dit jaar succesvol afsluiten ^O^ Hopelijk dat volgend jaar het Starship project beter gaat verlopen en we een Starship orbital launch gaan meemaken. Ik vermoed dat velen daar naar uitkijken op het door corona-pandemie geplaagde wereldtoneel ;)
twitter
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202743282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:54 schreef Digi2 het volgende:
100e succesvolle landing van een orbital class F9 booster. Dat kan Elon dit jaar succesvol afsluiten ^O^ Hopelijk dat volgend jaar het Starship project beter gaat verlopen en we een Starship orbital launch gaan meemaken. Ik vermoed dat velen daar naaruit kijken op het door corona-pandemie geplaagde wereldtoneel ;)
[ twitter ]
Heeft niks met Musk te maken :{w Hij is slechts de aanjager, marketeer, uitvoerder, eind verantwoordelijke en drijvende kracht achter het bedrijf. }) c_/
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202743835
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jard-aan-belastingen

Hij kan in ieder geval de belastingpapieren laten zien als ie voor het US presidentschap wil gaan
What If Elon Musk Became President?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202744258
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mensen die niet met trots willen omkijken naar hun auto nadat ze hem geparkeerd hebben.
Parkeren is niet per se heel lastig. Ik ken zelfs enkele vrouwen die het degelijk kunnen.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')