mooie uiquote:Op maandag 13 december 2021 20:54 schreef yinxs het volgende:
[..]
Lekker wat te lezen tijdens de lockdown. Past alleen niet helemaal op m'n e-reader.
Straks het gas eraf en geen energie. Complete chaos.quote:Op maandag 13 december 2021 21:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als zo een bankier praat over hoeveel controle het oplevert.... En het financiele systeem loopt daadwerkelijk op zijn einde....
En dan noem ik even voor de grap 2 mensen:
Ray Dalio - geschat vermogen 20 miljard dollar.
Willem Middelkoop.
En die gasten komen allemaal samen en die controle systemen zijn al elders geimplementeerd...
Cash uitgefaseerd... Gebeurt al in Zweden.
Mensen uitsluiten, gebeurt in heel Europa, op basis van een groen vinkje.
Individuele rechten worden anaal gepenetreerd zonder glijmiddel door ambtenaar Bubba van 2,50m^2.
sterk spul dat pfizermansfrendquote:
De rijken in goed geisoleerd huis komen er wel mee weg.quote:Op maandag 13 december 2021 21:08 schreef _I het volgende:
[..]
Straks het gas eraf en geen energie. Complete chaos.
Zo blij dat het allemaal maar conspiracy is..
4 zijn er al omgevallen , wachten is op de grote jongens, ik was al voorbereid op hoge gasprijzen , en ges wat... ik stook meer fosiele brandstof *petroleum) dan gas op dit moment de goedkopere keuze. (zolang het niet gaat vriezen)quote:Op maandag 13 december 2021 21:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
De rijken in goed geisoleerd huis komen er wel mee weg.
Overigens, de energiemaatschappij zal het wel lekker vinden, geen gas, hoeven ze ook niet die vaste contracten te leveren tegen verlieslatende prijzen.
Hoe heb jij je voorbereid.quote:Op maandag 13 december 2021 21:17 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
4 zijn er al omgevallen , wachten is op de grote jongens, ik was al voorbereid op hoge gasprijzen , en ges wat... ik stook meer fosiele brandstof *petroleum) dan gas op dit moment de goedkopere keuze. (zolang het niet gaat vriezen)
beide zijn fossiele brandstoffenquote:Op maandag 13 december 2021 21:17 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
4 zijn er al omgevallen , wachten is op de grote jongens, ik was al voorbereid op hoge gasprijzen , en ges wat... ik stook meer fosiele brandstof *petroleum) dan gas op dit moment de goedkopere keuze. (zolang het niet gaat vriezen)
Daar is nu een lobby tegen dat het niet groen zou zijn, maar dat is het pas als het niet duurzaam geëxploiteerd wordt.quote:Op maandag 13 december 2021 21:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
beide zijn fossiele brandstoffen
ik heb geluk
2 houtkachels in huis
daar stook ik het wel mee warm
ik heb ik weet niet hoeveel bomen in mijn tuinquote:Op maandag 13 december 2021 21:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar is nu een lobby tegen dat het niet groen zou zijn, maar dat is het pas als het niet duurzaam geëxploiteerd wordt.
Overal waar een boom weg gaat moet er weer één teruggepoot worden, en ecologen moeten maar aangeven waar en hoeveel er gekapt zou kunnen worden zonder al te grote schade.
Maar met die fragiele wereldbeelden van tegenwoordig... Die mensen gaan nog eens de grootste sekte allertijden oprichten en massaal aan de suicide, nemen ze wss anderen mee in hun doodvonnis...
"is goed voor de planeet / het collectief"
Infantiel idd dat je op duurzame wijze geen hout zou kunnen stoken.quote:Op maandag 13 december 2021 21:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik heb ik weet niet hoeveel bomen in mijn tuin
laat ze maar komen zeuren
en de biomassa centrales die allemaal nieuw zijn gebouwd de afgelopen jarenquote:Op maandag 13 december 2021 21:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Infantiel idd dat je op duurzame wijze geen hout zou kunnen stoken.
Links maakt mee kapot dan je lief is zou je zeggen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
en de biomassa centrales die allemaal nieuw zijn gebouwd de afgelopen jaren
met subsidie
Het kon niet anders. Het hele systeem is gebaseerd op een sterke constante bevolkingsgroei. Alleen zo kan je veilig lenen van de toekomst. De waarde was niet meer gebaseerd op goud, maar op mensen. Ieder mens genereert geld, leent geld, betaald belasting. Jaren lang werd er ook constant gezegd dat er economisch te weinig mensen waren (en dat werd ook aangenomen zonder vragen te stellen (zoals, wat is genoeg)). Als de groei stopt, of mindert beginnen er problemen te ontstaan. En nu gaan de legale criminelen die deze koe leeg hebben gemolken raakt snel een ander systeem opzetten, een met de zelfde voordelen voor hen, maar een stuk minder voor ons. Het kan niet anders (tenzij we ons eigen systeem opzetten). Ze zien het al lang aankomen en het hele spelbord omgooien is de enige manier om hieruit te komen zonder dat iedereen ziet wat ze geflikt hebben.quote:Op maandag 13 december 2021 21:03 schreef ludovico het volgende:
En het financiele systeem loopt daadwerkelijk op zijn einde....
Mwoah, tis gewoon dat de waarde van geld wel heel dicht nabij het nulpunt zweeft, en dat dat ook komt door extreme ongelijkheid in vermogen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:53 schreef yinxs het volgende:
[..]
Het kon niet anders. Het hele systeem is gebaseerd op een sterke constante bevolkingsgroei. Alleen zo kan je veilig lenen van de toekomst. De waarde was niet meer gebaseerd op goud, maar op mensen. Ieder mens genereert geld, leent geld, betaald belasting. Jaren lang werd er ook constant gezegd dat er economisch te weinig mensen waren (en dat werd ook aangenomen zonder vragen te stellen (zoals, wat is genoeg)). Als de groei stopt, of mindert beginnen er problemen te ontstaan. En nu gaan de legale criminelen die deze koe leeg hebben gemolken raakt snel een ander systeem opzetten, een met de zelfde voordelen voor hen, maar een stuk minder voor ons. Het kan niet anders (tenzij we ons eigen systeem opzetten). Ze zien het al lang aankomen en het hele spelbord omgooien is de enige manier om hieruit te komen zonder dat iedereen ziet wat ze geflikt hebben.
Maargoed, mijn 2 cent.
Ik moet meteen weer aan deze scene denken van de film margin-call (over de crisis van 2008):
En vraag me af of we niet in zekere mate medeschuldig zijn uit ontwetendheid en tot op zekere hoogte toch ook gewoon graantjes meegepikt hebben van dit scheve systeem.
Die 2 moeten kappen straks stem ik nog op Denk.quote:
ze zijn echt goed bezigquote:Op maandag 13 december 2021 22:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die 2 moeten kappen straks stem ik nog op Denk.
Kuzu over Azarkanquote:Op maandag 13 december 2021 22:22 schreef yinxs het volgende:
[..]
Spreekt ie nou over zichzelf in 3e persoon?
Farid in z'n eigen berichtje, laatste zin. Viel me even op.quote:Op maandag 13 december 2021 22:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
Kuzu over Azarkan
ik snap je even niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |