Ah oki sorry.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je snapt dat dit niet mijn theorie is hoop ik?
Ja.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:34 schreef BookFreak het volgende:
Sorry maar ben een totale leek in Formule 1.
Kan iemand me aub uitleggen wat er bijzonder is aan deze sport/Hamilton als de autos onderling zo erg van elkaar verschillen? Je zou toch gewoon denken dat Hamilton zovaak gewonnen heeft gewoon puur door zijn auto, of ben ik nou gek?
Is het niet zo dat als je een willekeurig andere rijder in Hamiltons huidige auto zet, de kans óók zo groot wordt dat die continu wint?
Het lijkt mij dat er pas duidelijk sprake is van een bijzondere prestatie als iedereen exact dezelfde auto had, niet?
De auto is zeker erg goed, maar is natuurlijk ook onder meer zo goed door Hamilton's input. Waarna hij wel degene is die er daadwerkelijk mee overweg moet kunnen. Iemand zal in een Mercedes zonder meer beter presteren dan in een Haas, maar het is niet zo dat een Nikita Mazepin, die nu in zo'n Haas rijdt, in een Mercedes volgend jaar ineens een handvol races zou winnenquote:Op zaterdag 11 december 2021 19:34 schreef BookFreak het volgende:
Kan iemand me aub uitleggen wat er bijzonder is aan deze sport/Hamilton als de autos onderling zo erg van elkaar verschillen? Je zou toch gewoon denken dat Hamilton zovaak gewonnen heeft gewoon puur door zijn auto, of ben ik nou gek?
Is het niet zo dat als je een willekeurig andere rijder in Hamiltons huidige auto zet, de kans óók zo groot wordt dat die continu wint?
Het lijkt mij dat er pas duidelijk sprake is van een bijzondere prestatie als iedereen exact dezelfde auto had, niet?
Het uitgangspunt van de Formule 1 was dan ook dat je als team zorgt dat je een snelle auto hebt met coureur die ermee om kan gaan.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:34 schreef BookFreak het volgende:
We weten allemaal dat Michael Schumacher daar zeker heel goed in was. Ik heb het over Hamilton eigenlijk nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:36 schreef heywoodu het volgende:
De auto is zeker erg goed, maar is natuurlijk ook onder meer zo goed door Hamilton's input.
Daarover verschillen wij van mening.quote:Iemand zal in een Mercedes zonder meer beter presteren dan in een Haas, maar het is niet zo dat een Nikita Mazepin Russell, die nu in zo'n Haas Williams rijdt, in een Mercedes volgend jaar ineens een handvol races zou winnen
Er zijn heel veel 'lagere' raceklassen waar dat zo is. In de Formule 1 is de ontwikkeling van de auto en motor nu eenmaal een onderdeel van het spelletje.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:34 schreef BookFreak het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je probeert aan te tonen door het aanpassen van de quote?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We weten allemaal dat Michael Schumacher daar zeker heel goed in was. Ik heb het over Hamilton eigenlijk nog nooit gehoord.
[..]
Daarover verschillen wij van mening.
Ik denk dat de soft band ook kan helpen bij de start. En dan moet hij de undercut doen, wat hij toch al van plan was.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:24 schreef franklop het volgende:
Positief verrast door de pole, maar vermoed dat starten op de soft Verstappen kan gaan opbreken helaas.
Maar laat mezelf graag nogmaals positief verrassen
Het voordeel van mediums is helemaal niet zo groot, dat laten andere teams regelmatig zien. Het gaat om het hebben van opties.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:24 schreef franklop het volgende:
Positief verrast door de pole, maar vermoed dat starten op de soft Verstappen kan gaan opbreken helaas.
Gewoon hopen op een safety car ergens in de 10-20 ronden range, naar binnen en hoppa.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik denk dat de soft band ook kan helpen bij de start. En dan moet hij de undercut doen, wat hij toch al van plan was.
Ik ben geneigd om te denken van wel. Uiteraard zou de auto nog ff aan Nikita rijstijl aangepast moeten worden maar hij zou wel bij de top 3 van een race horen na gewenning.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De auto is zeker erg goed, maar is natuurlijk ook onder meer zo goed door Hamilton's input. Waarna hij wel degene is die er daadwerkelijk mee overweg moet kunnen. Iemand zal in een Mercedes zonder meer beter presteren dan in een Haas, maar het is niet zo dat een Nikita Mazepin, die nu in zo'n Haas rijdt, in een Mercedes volgend jaar ineens een handvol races zou winnen
Ow zo. Ja oke niet elke F1 coureur zal even goed doen als Lewis. Ik had aanvankelijk het idee dat je de auto teveel wegcijfert en het alleen op talent wilde gooien. Snap nu wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je probeert aan te tonen door het aanpassen van de quote?
Russell wordt door iedereen al enkele jaren juist als zeer groot talent gezien, Mazepin helemaal niet. Dus dat Russell in een Mercedes wél races zou winnen ligt net als bij Hamilton nog altijd aan coureur en auto. Ik had het over Mazepin, ik denk volgens de meesten toch wel de matigste coureur in het huidige F1-veld.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:43 schreef PzKpfw het volgende:
Toch mooi dat we dit weekend in ieder geval een dag feeststemming hebben voor de grote teleurstelling morgen.
Maar is het niet zo dat de grootste en zwaarste factor voor winst in de F1 juist de kwaliteit auto is ipv Hamiltons kwaliteiten?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De auto is zeker erg goed, maar is natuurlijk ook onder meer zo goed door Hamilton's input. Waarna hij wel degene is die er daadwerkelijk mee overweg moet kunnen. Iemand zal in een Mercedes zonder meer beter presteren dan in een Haas, maar het is niet zo dat een Nikita Mazepin, die nu in zo'n Haas rijdt, in een Mercedes volgend jaar ineens een handvol races zou winnen
We zullen het nooit weten. Hammie is overigens een prima coureur die zelden op een fout te betrappen is. Tegelijkertijd, Rosberg, of all people, is boven hem geëindigd in de Mercedes. Over Rosberg hebben we het nooit meer als coureur, behalve in deze setting. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Het zou me overigens ook nog steeds niets verbazen als Hamilton kapt. Kan me weinig voorstellen dat hij zin heeft om een risico te lopen dat een teamgenoot sneller is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben geneigd om te denken van wel. Uiteraard zou de auto nog ff aan Nikita rijstijl aangepast moeten worden maar hij zou wel bij de top 3 van een race horen na gewenning.
Laten we het omkeren, ik denk niet dat Lewis ooit als 1e zou finishen in een hele andere auto van 1 van zijn F1 rivalen (bottas daarbuiten gelaten)
Je hebt gewoon helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:45 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat de grootste en zwaarste factor voor winst in de F1 juist de kwaliteit auto is ipv Hamiltons kwaliteiten?
Het verschil tussen de auto's is toch groter dan het verschil tussen de coureurs? Om het kwaliteitsverschil tussen de coureurs aan te duiden is het juist interessanter lijkt me als ze allemaal dezelfde auto hadden.
Ik neem aan dat na een seizoen de huidige slechtste coureur van de F1 daarom ook kampioen wordt als hij in de Mercedes rijdt (laat staan top 3), niet?
Dit seizoen was Hamilton regelmatig te betrappen op fouten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Hammie is overigens een prima coureur die zelden op een fout te betrappen is. Tegelijkertijd, Rosberg, of all people, is boven hem geëindigd in de Mercedes. Over Rosberg hebben we het nooit meer als coureur, behalve in deze setting. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Het zou me overigens ook nog steeds niets verbazen als Hamilton kapt. Kan me weinig voorstellen dat hij zin heeft om een risico te lopen dat een teamgenoot sneller is.
Hoe het ook zij, ik geloof oprecht niet dat er een coureur is die meer uit de auto haalt dan Max dat al jarenlang doet. Die Red Bull is duidelijk niet de betere auto, terwijl hij op circuits waar het om techniek en bochtwerk gaat iedereen de hielen laat zien. Ik geloof niet dat dat alleen ten faveure van de Red Bull auto is. Dan had Perez wel wat meer punten gepakt.
Eens. Ik denk zelfs dat we alledrie hetzelfde bedoelen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Hammie is overigens een prima coureur die zelden op een fout te betrappen is. Tegelijkertijd, Rosberg, of all people, is boven hem geëindigd in de Mercedes. Over Rosberg hebben we het nooit meer als coureur, behalve in deze setting. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.
Hoe het ook zij, ik geloof oprecht niet dat er een coureur is die meer uit de auto haalt dan Max dat al jarenlang doet. Die Red Bull is duidelijk niet de betere auto, terwijl hij op circuits waar het om techniek en bochtwerk gaat iedereen de hielen laat zien. Ik geloof niet dat dat alleen ten faveure van de Red Bull auto is. Dan had Perez wel wat meer punten gepakt.
Ik kan niet wachten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:43 schreef PzKpfw het volgende:
Toch mooi dat we dit weekend in ieder geval een dag feeststemming hebben voor de grote teleurstelling morgen.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het uitgangspunt van de Formule 1 was dan ook dat je als team zorgt dat je een snelle auto hebt met coureur die ermee om kan gaan.
Alleen tegenwoordig is die constructeurstitel wat ondergesneeuwd tov coureurstitel.
Ok maar dan gaat deze sport dus eigenlijk niet om de coureur maar meer om de beste technische team/wetenschappers? Grappig....quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn heel veel 'lagere' raceklassen waar dat zo is. In de Formule 1 is de ontwikkeling van de auto en motor nu eenmaal een onderdeel van het spelletje.
Waarom zou hem dit opbreken? Ik heb geen verstand van die bandwisseltactieken.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:24 schreef franklop het volgende:
Als hij na de eerste drie bochten nog op 1 ligt én kan wegrijden zie ik het wel positief in, als Lewis makkelijk kan bijbenen wordt het al snel een kansloos verhaalquote:Op zaterdag 11 december 2021 19:24 schreef franklop het volgende:
Ja precies. Mazepin zou echt wel beter presteren en in de top-8 ofzo van het kampioenschap eindigen, maar top-3 betwijfel ik al ernstig. Russell is natuurlijk een ander verhaal, dat is gewoon een algemeen erkend toptalent.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben geneigd om te denken van wel. Uiteraard zou de auto nog ff aan Nikita rijstijl aangepast moeten worden maar hij zou wel bij de top 3 van een race horen na gewenning.
Laten we het omkeren, ik denk niet dat Lewis ooit als 1e zou finishen in een hele andere auto van 1 van zijn F1 rivalen (bottas daarbuiten gelaten)
[..]
Ow zo. Ja oke niet elke F1 coureur zal even goed doen als Lewis. Ik had aanvankelijk het idee dat je de auto teveel wegcijfert en het alleen op talent wilde gooien. Snap nu wat je bedoelt.
Russell heeft al laten zien dat niet alleen Lewis Hamilton kan winnen met de Mercedes. En dat hij wordt gezien als talent, zegt niet alles. Alonso, Ricciardo en Vettel (worden ook wel als talenten gezien, geloof ik) hadden allemaal aan het begin van dit seizoen best forse aanpassings'problemen' met hun nieuwe auto's. Russel stapt in de Mercedes en rijdt naar een overwinning (als Mercedes het niet op zo'n 'opvallende' manier had opgekloot). Dat zegt minstens zo veel over de auto als over de coureur.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:40 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je probeert aan te tonen door het aanpassen van de quote?
Neuh, vermoedelijk niet.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:45 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat de grootste en zwaarste factor voor winst in de F1 juist de kwaliteit auto is ipv Hamiltons kwaliteiten?
Het verschil tussen de auto's is toch groter dan het verschil tussen de coureurs? Om het kwaliteitsverschil tussen de coureurs aan te duiden is het juist interessanter lijkt me als ze allemaal dezelfde auto hadden.
Ik neem aan dat na een seizoen de huidige slechtste coureur van de F1 daarom ook kampioen wordt als hij in de Mercedes rijdt (laat staan top 3), niet?
Ik zeg dan ook niet dat alleen Lewis Hamilton met de Mercedes kan winnen, alleen dat niet elke pipo met een Mercedes ineens constant voorin mee komt strijden. Dan noem ik met Mazepin bewust een matige coureur.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Russell heeft al laten zien dat niet alleen Lewis Hamilton kan winnen met de Mercedes. En dat hij wordt gezien als talent, zegt niet alles. Alonso, Ricciardo en Vettel (worden ook wel als talenten gezien, geloof ik) hadden allemaal aan het begin van dit seizoen best forse aanpassings'problemen' met hun nieuwe auto's. Russel stapt in de Mercedes en rijdt naar een overwinning (als Mercedes het niet op zo'n 'opvallende' manier had opgekloot). Dat zegt minstens zo veel over de auto als over de coureur.
Mwoh, hij heeft in de jaren dat hij wel onder druk stond (en dus ook dit jaar), best wel wat steekjes laten vallen. Ik bedoel, Max' eerste overwinning in de RB had toch echt iets te maken met een fuck up van Lord Hamilton.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:
We zullen het nooit weten. Hammie is overigens een prima coureur die zelden op een fout te betrappen is.
Dat is jouw conclusie. Die deel ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:50 schreef BookFreak het volgende:
Ok maar dan gaat deze sport dus eigenlijk niet om de coureur maar meer om de beste technische team/wetenschappers?
Maar itt F1 zie ik bij voetbal duidelijk dat de beslissende factor nog altijd wordt bepaald door de individuele kwaliteiten van spelers en trainer.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, vermoedelijk niet.
En de F1 is geen individuele sport he. Denk aan voetbal: leuk om te kijken wie de beste individuele speler op aarde is, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het totaalpakket, in de F1 is dat de combinatie van een topauto met een sterke coureur.
Het lijkt me sterk dat je zo'n risico gaat nemen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:54 schreef PzKpfw het volgende:
Zullen ze Honda dit weekend nog even naar het uiterste hebben opgeschroefd? Zeg maar standje 'fuck betrouwbaarheid'?
Op mediums kan je langer doorrijden en voorkomt je o.a. langzaam verkeer als je pitstop maakt. Nu kan Max terechtkomen achter anderen met geel gaan ze vooraan vaak het langst door waardoor de praktisch niemand hoeven in te halenquote:Op zaterdag 11 december 2021 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zou hem dit opbreken? Ik heb geen verstand van die bandwisseltactieken.
Zie jij geen verschil tussen Verstappen en Perez dan?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:58 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar itt F1 zie ik bij voetbal duidelijk dat de beslissende factor nog altijd wordt bepaald door de individuele kwaliteiten van spelers en trainer.
Bij F1 is de grootste beslissende factor die anonieme wetenschapper die die Mercedes heeft gebouwd, die nooit op het podium staat waarvan we de naam niet kennen. F1 hoort dus meer door een TU Delft lens bekeken te worden ipv te focussen of coureurs die dus bijzaak zijn.
Al die buitenlandse comment's.quote:
Ze hebben de motor getweaked en gereviseerd las ik, om het maximale eruit te halen en toch de betrouwbaarheid te kunnen waarborgen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:54 schreef PzKpfw het volgende:
Zullen ze Honda dit weekend nog even naar het uiterste hebben opgeschroefd? Zeg maar standje 'fuck betrouwbaarheid'?
Ik denk niet dat die stand op de Honda motor zit. En ik denk dat Honda liever verliest door een gebrek aan snelheid, dan door een powerunit die twee ronden voor het einde van de race desintegreert.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:54 schreef PzKpfw het volgende:
Je hebt het gevoel dat de halve wereld meejuichtquote:
Jammer dat ze niet wat meer risico durven te nemen qua betrouwbaarheid. Liever verliezen met een geplofte motor dan dat je morgen kansloos bent op de lange rechte stukken.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:01 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ze hebben de motor getweaked en gereviseerd las ik, om het maximale eruit te halen en toch de betrouwbaarheid te kunnen waarborgen.
Nou, ok. We verschillen dus van mening, dat kanquote:Op zaterdag 11 december 2021 19:58 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar itt F1 zie ik bij voetbal duidelijk dat de beslissende factor nog altijd wordt bepaald door de individuele kwaliteiten van spelers en trainer.
Bij F1 is de grootste beslissende factor die anonieme wetenschapper die die Mercedes heeft gebouwd, die nooit op het podium staat waarvan we de naam niet kennen. F1 hoort dus meer door een TU Delft lens bekeken te worden ipv te focussen op coureurs die dus bijzaak zijn.
Nogmaals, ik ben een leek die deze sport meer probeert te begrijpen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:59 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zie jij geen verschil tussen Verstappen en Perez dan?
Daar uit blijkt dat je conclusie al verkeerd is.
Zonder goede auto doe je niets, maar de coureurs maken het verschil.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben een leek die deze sport meer probeert te begrijpen.
Mijn punt is dat ik zie dat het verschil tussen autos zó groot is dat je moeilijk eigenlijk kan bepalen van alle huidige coureurs wie de beste van hen is.
Je kan vast wel hier en daar opmerken wie waarschijnlijk meer kwaliteiten heeft, maar eigenlijk nooit weten wie echt de beste is + dat de coureur die kampioen wordt na een seizoen helemaal niet de beste coureur perse is (en waarschijnlijk ook niet is).
Daarom slaat deze prijsuitreiking voor de beste F1 coureur dus eigenlijk helemaal nergens op.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, ok. We verschillen dus van mening, dat kan
Ja.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen? De meest briljante koppen worden nu ingehuurd door Mercedes en Red Bull?
Zijn ze daar vannacht nog mee bezig, bijvoorbeeld? Of is alles nu wel bekend en ingesteld.
Iemand hier meer info over?
Afstelling mogen ze niks aan doen. Analyses wel, scenarioplanning voor de bandenstrategie vooral.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen?
Zijn ze daar vannacht nog mee bezig, bijvoorbeeld? Of is alles nu wel bekend en ingesteld.
Iemand hier meer info over?
Dat we van mening verschillen is duidelijk en geen probleem. Maar het zou ook interessanter zijn als je mij kan uitleggen waar ik het precies mis heb in jouw vergelijking met voetbal. Thanks.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, ok. We verschillen dus van mening, dat kan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |