abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210270045
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:06 schreef Gentianella het volgende:

[..]
Klinkt heel zwaar allemaal :( heb je wel contact met je huisarts/poh/psycholoog? Virtuele knuffel in ieder geval :*
Nee heb met iemand contact.
Dank je wel :*
Tap tap tap
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:29:58 #277
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210270175
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:34 schreef CherryLips het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt heftig, ik snap dat niet wilt dat je je ouders belast. Maar even koffie drinken met ze is denk ik wel goed. Heb je iig wat te doen en kan je je verhaal iig kwijt.

Maar het blijft treurig om te zien, dat met een rugzakje je netwerk zo snel kan wegvallen...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210271187
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:48 schreef Droopie het volgende:
Aangegeven, ik wil best half jaar 5 dagen werken en daarna 4 dagen.
Ik werk vier dagen en ga never nooit weer vijf dagen werken. Dat stukje extra vrije tijd doet echt wonderen voor m'n mentale gezondheid. Heb elke week drie dagen weekend.

Wordt wel lastig om dat bij een volgende baan ook te regelen denk ik. Ik wil of vrijdag of maandag vrij. Ik zit bij m'n huidige baan al op iets van 15 ziekmeldingen, maar dat worden er nog meer als ik vijf dagen zou moeten werken. Fuck die hele sleur.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 13 augustus 2023 @ 17:52:24 #279
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210273683
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik werk vier dagen en ga never nooit weer vijf dagen werken. Dat stukje extra vrije tijd doet echt wonderen voor m'n mentale gezondheid. Heb elke week drie dagen weekend.

Wordt wel lastig om dat bij een volgende baan ook te regelen denk ik. Ik wil of vrijdag of maandag vrij. Ik zit bij m'n huidige baan al op iets van 15 ziekmeldingen, maar dat worden er nog meer als ik vijf dagen zou moeten werken. Fuck die hele sleur.
Ik zit er ook over te denken, maar mijn werk is ook een goede afleiding. En tjah financieel is het ook wel een klapje.. moet toch weer wat gaan sparen na alle uitgaven aan gadgets..
pi_210273714
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik zit er ook over te denken, maar mijn werk is ook een goede afleiding. En tjah financieel is het ook wel een klapje.. moet toch weer wat gaan sparen na alle uitgaven aan gadgets..
Bij mij draagt het voor een groot deel bij aan de ellende.
pi_210275628
Kon ik maar vier dagen werken.
Tap tap tap
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:38:14 #282
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_210276058
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Nee heb met iemand contact.
Dank je wel :*
Met iemand of niemand? :@
In dat laatste geval lijkt het me best een goed idee :@ je klinkt helemaal niet aardig voor jezelf (wat overigens herkenbaar is), dan lijkt het me moeilijk om er in je eentje weer een beetje uit te komen :@

Ik weet niet wat voor werk je doet, en je denkt dat je verder niets kan (wat vast niet zo is), maar als zelfstandig zijn je zoveel stress en onzekerheid geeft, misschien dat je je kan gaan oriënteren op iets dat je in loondienst kan doen?
pi_210276608
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:38 schreef Gentianella het volgende:

[..]
Met iemand of niemand? :@
In dat laatste geval lijkt het me best een goed idee :@ je klinkt helemaal niet aardig voor jezelf (wat overigens herkenbaar is), dan lijkt het me moeilijk om er in je eentje weer een beetje uit te komen :@

Ik weet niet wat voor werk je doet, en je denkt dat je verder niets kan (wat vast niet zo is), maar als zelfstandig zijn je zoveel stress en onzekerheid geeft, misschien dat je je kan gaan oriënteren op iets dat je in loondienst kan doen?
Tikfoutje, bedoelde niemand. Niemand weet eigenlijk dat ik de hele dag loop te janken en er zo mee in de knoop zit.
Ik ben voor mezelf begonnen omdat ik van fulltime werken net zo ongelukkig werd als dat ik nu ben. Het ging tot dit jaar als een trein, vorig jaar kwam ik uren te kort, moest ik opdrachten afwijzen, hoogste omzet in vijftien jaar. Ik heb de afgelopen jaren vijftig uur of meer per week gewerkt, vooral tijdens Corona, en eigenlijk sinds 2018 amper vakantie genomen vanwege m'n angststoornis, dat ik toch nergens naartoe wilde. Maar ik kon wel mn eigen tijd indelen en hoefde nergens toestemming voor te vragen. Dus als het even niet ging, dan ging het niet en haalde ik het later in. Als ik iets leuks wilde doen dan plande ik dat in en haalde ik het in het weekend in. Maar het aantal uren dat ik maakte was eigenlijk ook niet vol te houden, dus dit jaar wilde ik meer voor mezelf kiezen.
Dat loopt dus iets anders.
Tap tap tap
pi_210276616
En ik heb dus nooit iets anders gedaan dus m'n cv is leeg, dus kom eigenlijk nergens aan de bak in loondienst. Niet bij iets waarvan ik een beetje leuk van kan leven in elk geval.
Tap tap tap
pi_210276817
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik zou graag de woensdag vrij willen.
Dan kan ik na 2 dagen de batterij opladen.. Na 5 dagen werken is die echt helemaal leeg.
Hell To The Liars
pi_210276856
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Tikfoutje, bedoelde niemand. Niemand weet eigenlijk dat ik de hele dag loop te janken en er zo mee in de knoop zit.
Je moet echt een keer ergens aankloppen. Fok als klankbord op zijn tijd is leuk maar verre van afdoende.
pi_210278988
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:49 schreef Modus het volgende:

[..]
Je moet echt een keer ergens aankloppen. Fok als klankbord op zijn tijd is leuk maar verre van afdoende.
Nee weet ik. Maar voel me ook nog een aansteller, en heb het idee dat het toch allemaal niet boeit.
Tap tap tap
pi_210279169
Het idee dat het allemaal niet boeit is natuurlijk een symptoom van je ziekte.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:54:45 #289
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210279764
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het idee dat het allemaal niet boeit is natuurlijk een symptoom van je ziekte.
Dit is idd de ziekte die zowel je geschiedenis als toekomst heel zwart inkleurt.
pi_210297171
Heeft iemand wel eens een life/loopbaancoachingstraject gedaan? Zo ja, hoe beviel dat?

Ik heb namelijk echt geen idee wie ik ben of wat ik nou wil, hoe ik er voor kan zorgen om een betekenisvol leven te leiden voor mezelf. “He who has a why to live can bear almost any how.” is ook wat Nietzsche zei. Logotherapie zou denk ik ook wel wat voor mij kunnen zijn.
pi_210297325
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Heeft iemand wel eens een life/loopbaancoachingstraject gedaan? Zo ja, hoe beviel dat?

Ik heb namelijk echt geen idee wie ik ben of wat ik nou wil, hoe ik er voor kan zorgen om een betekenisvol leven te leiden voor mezelf. “He who has a why to live can bear almost any how.” is ook wat Nietzsche zei. Logotherapie zou denk ik ook wel wat voor mij kunnen zijn.
Ja ik heb er eentje (soort van), maar op basis van zingeving, voldoening, het zijn allemaal open deuren. Die je zelf ook kunt bedenken.

Maar het kan zeker geen kwaad om te sparren met iemand die het eens van de andere kant bekijkt.
Ik ben alleen stug ofzo, of iets blokkeert er in mij.

Weet ook nog dat ik met schematherapie een lijstje kreeg met 317(!) ideeen om te doen.
Hell To The Liars
pi_210297576
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja ik heb er eentje (soort van), maar op basis van zingeving, voldoening, het zijn allemaal open deuren. Die je zelf ook kunt bedenken.

Maar het kan zeker geen kwaad om te sparren met iemand die het eens van de andere kant bekijkt.
Ik ben alleen stug ofzo, of iets blokkeert er in mij.

Weet ook nog dat ik met schematherapie een lijstje kreeg met 317(!) ideeen om te doen.
Ja, dat bedoel ik. Kost wel een boel geld, maar ik moet het maar gewoon doen. En ik ben ook niet zo mondig om m'n werkgever te vragen of ik zoiets vergoed kan krijgen. Ik ben eigenlijk totaal niet mondig, altijd stil en nooit enthousiast, koeltjes, etc. Krijg ook steeds vaker van collega's te horen of het wel goed gaat enzo.
pi_210298011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dat bedoel ik. Kost wel een boel geld, maar ik moet het maar gewoon doen. En ik ben ook niet zo mondig om m'n werkgever te vragen of ik zoiets vergoed kan krijgen. Ik ben eigenlijk totaal niet mondig, altijd stil en nooit enthousiast, koeltjes, etc. Krijg ook steeds vaker van collega's te horen of het wel goed gaat enzo.
Begin eens met je gedachten op te schrijven, wat je leuk vind, waar je van baalt, waar je enthousiast van wordt (voor jezelf dan)

Ik ken je niet, maar soms is de bibliotheek instappen om kijken wat ze aanbieden qua cursussen een ideen (in september beginnen ze meestal), of vrijwilligers werk.

Als privepersoon ben je volgens mij 75 euro per uur kwijt, je werkgever 100 euro..

Maar mssn helpt een goed boek je ook ;)
Hell To The Liars
pi_210300111
quote:

Ik zit bij een gratis zelfhulpgroep, dat helpt mij enorm. Is er voor allerlei aandoeningen, van verslaving tot depressie tot borderline. Let wel: het is geen officiële therapie, maar lotgenotencontact. Dit is de website voor mijn omgeving, wellicht is er ook iets soortgelijks in de jouwe. https://herstelacademie.org/groepen Je kan gewoon binnenlopen en vind je het niets, dan kom je niet meer.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
Visions of greed you wallow
pi_210304543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:27 schreef Droopie het volgende:

[..]
Begin eens met je gedachten op te schrijven, wat je leuk vind, waar je van baalt, waar je enthousiast van wordt (voor jezelf dan)

Ik ken je niet, maar soms is de bibliotheek instappen om kijken wat ze aanbieden qua cursussen een ideen (in september beginnen ze meestal), of vrijwilligers werk.

Als privepersoon ben je volgens mij 75 euro per uur kwijt, je werkgever 100 euro..

Maar mssn helpt een goed boek je ook ;)
Ik weet het wel ongeveer, maar is lastig om daar een bestaan uit op de bouwen.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 16:07:26 #296
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210306036
quote:

Ik loop nu bij een coach om mijn softskills te verbeteren. Wil namelijk nog wel eens ontploffen als collega's vieze spelletjes spelen of liegen.

Ik pik dat gewoon niet, maar omdat ik ontplof verlies ik als nog omdat de andere in de slachtofferrol kan schieten.

Eerste sessie wel ingezien dat mijn psychologen het pleasen en mezelf wegcijferen iets te goed gefixed hebben.

Kosten zijn overigens gedekt vanuit mijn studie budget van mijn werkgever.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 16:09:20 #297
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210306056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik weet het wel ongeveer, maar is lastig om daar een bestaan uit op de bouwen.
Ik zou eens zoeken naar een goede psycholoog die ACT kan aanbieden.

Daar leer je ook wel jezelf kennen.
pi_210311937
Ik kwam dit artikel tegen:

https://www.psypost.org/2(...)of-depression-167911

Is voor mij wel zeer van toepassing. Ik drink veel, dan haal ik uit sommige dingen nog wat plezier. Maar zoals ik vroeger plezier uit dingen haalde is dat nu misschien nog 10% van hoe het was als ik een inschatting moet geven (en nee niet door de alcohol, dit speelt al veel langer dan alcohol speelt). Het is geen gevoel van verdriet ofzo, maar meer lamlendigheid dat alles saai is, (of snel saai)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2023 23:22:23 ]
pi_210312041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 23:21 schreef JeWa100 het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen:

https://www.psypost.org/2(...)of-depression-167911

Is voor mij wel zeer van toepassing. Ik drink veel, dan haal ik uit sommige dingen nog wat plezier. Maar zoals ik vroeger plezier uit dingen haalde is dat nu misschien nog 10% van hoe het was als ik een inschatting moet geven (en nee niet door de alcohol, dit speelt al veel langer dan alcohol speelt). Het is geen gevoel van verdriet ofzo, maar meer lamlendigheid dat alles saai is, (of snel saai)
Hoort dit niet gewoon bij volwassen zijn? Zo dacht ik altijd, maar blijkbaar niet ofzo.
pi_210312094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 23:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoort dit niet gewoon bij volwassen zijn? Zo dacht ik altijd, maar blijkbaar niet ofzo.
Een beetje denigrerend hoe je spreekt. Maar ik ga er wel inhoudelijk op in. Als een nieuwsbericht het koppelt aan depressie dan mag je aannemen dat het inderdaad niet hoort bij volwassen zijn inderdaad. Als volwassene verlies je plezier in het spelen van verstoppertje zoals je nog wel leuk vond als 5 jarige bijvoorbeeld. Maar van wat daar beschreven wordt haal je nergens meer echt voldoening uit. Alle andere personen om me heen die ik zie lijken nog wel blij te worden van een avondje uit en samen met elkaar praten. Of thuis voor de tv te zitten een serie te kijken. Je doet sommige nog wel omdat je nou eenmaal wel moet, je moet je dag toch wat invulling geven in plaats van de hele dag maar in bed te liggen. Maar zelf haal ik uit nog weinig voldoening en maar voor zeer beperkte tijd ook jammer genoeg. Vond dit artikel wel sprekend ook omdat de huisarts, bedrijfsarts etc. hier nooit om hebben gevraagd terwijl ze geen enkele moeite hadden met de diagnose van depressie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')